Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varken Lilltess eller @Koppen har röstat...
Huvudvärken blir knappast bättre om du gör *vet*Intressant att jag är uppe för ev lottning idag också. Citodon på detta tror jag.
Åh fy helvete vad skönt. Godnatt (hoppas jag).Dudley var övertygad om att han var på god väg att vinna Elizabeths intresse. Inte för att Dudley hade några planer på att uppvakta Elizabeth på allvar, hon stod ju knappt högre på samhällsstegen än skolans kokerska för guds skull! Men att hon öppet valt Holmes före Dudley var oacceptabelt. Nu gottade sig dock Dudley åt att hans intelligenta manövrar hade fått den där inbilske trashanken Sherlock Holmes att framstå som den fjant han faktiskt var. Att Holmes hade fått den patetiska Watson hängandes i hasorna var bara något att vara tacksam för. Själv hade Dudley ett gäng trogna anhängare som skrattade åt hans ironiska elakheter och utförde de sysslor han själv inte iddes eller nedlät sig till att göra, exempelvis tråkiga läxor. Det gav honom tid att se till att han inte såg ut som en slashas som vissa andra elever nedlät sig till. Att hans far kunde betala för att han skulle slippa skolans sovsalar och i stället endast dela rum med 5 andra välsituerade pojkar gjorde att han i lugn och ro kunde göra sin morgontoalett.
Den här morgonen kunde han tacka sin lyckliga stjärna för det men Dudley var inte lagd åt det tacksamma hållet. Hans rumskamrater stirrade förfärat på honom när han klev ur sängen och först när Dudley till slut örfilat upp en av dem kom den idioten sig för att peka upp mot Dudleys hår. Fylld av onda aningar högg Dudley tag i sin fickspegel och den initiala chocken byttes snabbt mot raseri. Hans tjocka, välfriserade hårsvall hade under natten bytt färg från gyllenblont till vitt. Kritvitt. Hans ögonbryn var också vita och han såg ut som en gammal gubbe.
Dudley vrålade rakt ut av ilska och de svordomar som sedan ekade över skolområdet var sannerligen inget som anstod en ung aristokrat. Det var inga problem att lista ut vem som stod bakom det här illdådet. Sherlock Holmes hade rört sig ovanligt nära Dudleys bord när gårdagens te serverades och hade han inte dessutom flinat illmarigt åt Dudley? Det spelade tyvärr ingen roll, hämnden skulle få vänta. Dudley spenderade de närmaste dagarna gnisslandes tänder på rummet för att sedan göra ett tillfälligt avbrott i sina studier – av hälsoskäl. Medan han väntade hemma på godset på att den blonda kalufsen skulle växa ut igen hade han gott om tid att planera sin hämnd men ingen möjlighet att förpesta tillvaron för några andra än tjänstefolket.
Cirkus var Dudley – Ond fe
Fast vet vi att ingen viste vem Dudley var? Det är väl snarast troligt att någon visst såsom spionen och eventuellt en sia.Aha! Inte illa, bra jobbat ni som röstade på @cirkus. Tyvärr säger inte det hela något eftersom ingen visste vem Dudley var och hon inte visste vem som satt i lyan. Men en ond mindre som kan ställa till det.
Fantastiskt passande att @Paddington kom med ett tåg just nu!Paddington flyttar in!
London har blivit en skrämmande plats så @Koppen har legat gömnd under sängen i flera dar, det ryktas ju om skrämmande typer i staden! Blir ju dock lite trångt och långtråkigt så hon beslutar sig för att lämmna london och fly till sin moster på landet. I samma stund hon fattar belutet kliver @Paddington av tåget, som hon längtat äntligen framme i London.
Paddington tar över Koppens roll
*Mutter, mutter*
Men jag är lite sur, för jag har velat vara ond fe ända sedan @glömmerallt hittade på den rollen. Men, vad händer? GA! Och jag har velat vara ficktjuv ända sedan jag själv hittade på den rollen.
*Mutter, mutter*