Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fantastiskt passande att @Paddington kom med ett tåg just nu! :up: :laugh:
images

;)

DL1

17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17
Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess rlstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM

21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missat rösta

LenaH 2
Habina 2
Koppen 2
cirkus 2
Hedinn 1
Myrten 1
Mirtai 1
FiaM 1
Snurrfian 1
Lilltess 1

Fast vet vi att ingen viste vem Dudley var? Det är väl snarast troligt att någon visst såsom spionen och eventuellt en sia.
Har jag missat något eller vet spionen vem Dudley är? Om inte ser jag inte hur hon skulle veta.

De enda sior som finns är väl sådana som ingår i paket. Om en sådan delats ut så kan cirkus ha siats. Men det är som sagt om. Det beror ju på vem som är brevbärare, men långt ifrån alla skulle dela ut en sia första DL.

Snurrfian röstar Hedinn, Lilltess
Cirkus röstar Myrten, LenaH
Mirtai röstar LenaH, Cirkus
LenaH röstar Habina, Cirkus
Myrten röstar Habina, LenaH
Lobelia röstar Cirkus, FiaM
Habina röstar LenaH, -
FiaM röstar Koppen, Cirkus
Lilltess röstar Koppen, missar
Artline röstar Mirtai, LenaH
Sedna röstar FiaM, LenaH
Mumorsan röstar Cirkus, Cirkus
Gabby_Ossi röstar Snurrfian
Hedinn röstar Lilltess, FiaM

Om jag läst rollistan rätt så kan ingen veta att Cirkus var Dudley om inte brevis gett ett paket m en sia. Frågan är om någon vågat ge en sia så tidigt i leken redan vid natt1? Vet att det har hänt i tidigare lekar, men då har det även funnits en siare med. Frågan är om man vågar ge en sia så tidigt i leken när det inte finns så mycket att gå på och det är den enda sian i omlopp (om man bortser från att även Dudley kunde sia).

Spinner man vidare på att Dudley också kunde ha valt att sia natt1 så kanske man ska kolla lite närmare på Cirkus teorier idag..

För övrigt noterar jag att Mumorsan röstade på Cirkus i både DL1 och DL2.

Jag vet inte vem som vet vad eller om folk vet någonting men med tanke på Dudleys roll så kan det finnas info i spioninfon som ger ledtråd(ar) och som sagt det kan finnas en sia.

Allting är om, men jag tar inte för givet att ingen viste nått.

Jag vet inte vem som vet vad eller om folk vet någonting men med tanke på Dudleys roll så kan det finnas info i spioninfon som ger ledtråd(ar) och som sagt det kan finnas en sia.

Allting är om, men jag tar inte för givet att ingen viste nått.
Det gör inte jag heller men jag tycker definitivt det är mindre sannolikt att Dudleys identitet var känd för någon annan än cirkus själv och LL. Vad skulle det vara för spioninfo som efter en natt talar om vem Dudley är?

[...]C. Rathe lade rösten på en av spelarna uppe för lottning och valet var för att sätta griller i huvudet på folk, luras och spela på att någon ska tro att en av LenaH och Koppen är med i sekten.[...]

Jag missade det här igår och tänkte inte så mycket på det förrän @Artline citerade det. Men det var inför DL-stressen och då hade jag inte tid. Spela på att någon ska tro - vet @Lobelia att @LenaH och/eller @Paddington (f d Koppen) inte är med i sekten?

Det gör inte jag heller men jag tycker definitivt det är mindre sannolikt att Dudleys identitet var känd för någon annan än cirkus själv och LL. Vad skulle det vara för spioninfo som efter en natt talar om vem Dudley är?
Det lät tidigare som du var säker, inte att sannolikheten är låg och antingen så tänkte du inte på brevet eller så vet du något mer om det.

Aha! Inte illa, bra jobbat ni som röstade på @cirkus. Tyvärr säger inte det hela något eftersom ingen visste vem Dudley var och hon inte visste vem som satt i lyan. Men en ond mindre som kan ställa till det.

Jag vet inte exakt hur spioninfon är utformad men eftersom Dudley har förmågor som ond fe och förmodligen använt dem så är de inte osynliga i spioninfon. Om sedan spionen lyckas gissa vem Dudley är utifrån det vet jag inte, eller om det ens är möjligt, det beror på utformningen som sagt men nog är det långsökt.

Nej, jag uttryckte det som om jag var säker för jag tänkte inte på möjligheten med sia i paket. Den finns naturligtvis, men jag bedömer den som mycket liten med tanke på allt som ska "klaffa" - att en sia delas ut första natten och att den som får den ska sia just cirkus. Hon fick visserligen två röster DL1, men de mer allmänna misstankarna tog väl fart i och med hennes egen reaktion. Och den kom som jag minns det (sitter på tåget och kan inte gå tillbaka och kolla) efter natt-DL1.

Ingen utom LL vet exakt hur spioninfon är utformad, men att spionen efter en natt skulle kunnat gissa Dudleys identitet bedömer jag som otroligt. Men frågan är vart diskussionen leder? Som jag ser det - ok, det finns en hypotetisk chans att lyan känt till Dudleys identitet (paket med sia), men skulle de i så fall anstränga sig för att rädda cirkus, när hon som jag minns det inte bidrar till eventuell ond seger? Dvs de vinner när sektmedlemmarna är fler än goda, inte när onda är det. Tveksamt.

Jag tror sannolikheten är stor att Dudleys identitet inte var känd av någon annan än cirkus och LL och att rösterna på eller inte på cirkus därför inte säger så mycket.

Beträffande Habina vet vi att hon inte lät bli att ändra till cirkus för att de är kollegor. Hur ställer detta @Paddigton? Mig skulle det förvåna om hon är Habinas kollega. Om Koppen var det, som inte sällan kickas pga av missade röstningar och som bara skrivit två inlägg - borde inte Habina i än högre grad försökt rädda sig själv? Dessutom tycker jag att det lilla Koppen skrev antyder att hon inte tillhör ordningsmakten, även om sådant kan göras i syfte att förvilla. Men just det känns inte typiskt för Koppens spel.

Jag kan vara helt fel ute, men i nuläget tror jag inte på Paddan som Habinas kollega.

Intressant just nu är @Lobelias eventuella felskrivning. Jag tycker också hon känns annorlunda, mer laid back än vad jag minns. Men jag har inte spelat så mycket med henne.

@LenaH - på samma grunder som hon fick min röst igår. @Artline som känns smygande och inte riktigt verkar hänga med och @Snurrfian efter vad jag upplevde som försök att så misstankar igår. Man kan säga detsamma om @FiaM, men hennes förklaring känns ärlig. Jag vet inte, men är i nuläget (!) benägen att köpa att hon övertolkade @Sedna.

För övrigt kommer min aktivitet att bli summarisk idag. Måste nog rösta från tåget på hemvägen.

Plockar upp min tanke från igår ang att Cirkus (Dudley) har kunnat använda sin sia redan natt1. Beroende på hur spioninfon är utformad så kan spionen isf sitta på någon av infon:
1 - veta vem som Cirkus siat
2 - Cirkus använt sin sia
3 - Cirkus använt någon förmåga

Tittar man på Cirkus teorier e NattDL1 så är det inte så mycket hon skrivit. Det jag fastnar för är hennes inlägg om LenaH -
[.....]
Jag vet inte, jag lekte med tanken att ändra min röst till cirkus eller Koppen för säkerhets skull men tänkte att lotten förhoppningsvis skulle gå min väg. Kanske resonerade Habina likadant?

Eller så är LenaH Rathe och visste att hon inte behövde lita till lotten?

Jag känner att det är för lite tid för mig att gå igenom saker och ting. Men det fastnade lite att LenaH kanske inte behövde lita till lotten?
cirkus röstar på LenaH

OM Cirkus siat @LenaH som Rathe så skulle hon väl inte peka ut LenaH som denne? Om LenaH tillhörde Rame Tep så känns det också osannolikt att Cirkus skulle peka ut henne som Rathe. Detta är då under förutsättningen att Cirkus verkligen siat LenaH. Om Cirkus inte siat LenaH så kan ju denne ha vilken roll som helst eftersom Cirkus inte vet vilka övriga ondingar är.

Den enda andra person som jag ser att Cirkus kan ha siat är @Myrten, där Cirkus skriver att hon inte kommer att rösta på Myrten igår. Men jag tycker det känns mer som hon försöker släta över sin teori än något annat. Om hon hade siat Myrten som god så borde hon ha fortsatt på spåret och röstat på Myrten och om hon siat Myrten som ond känns det som hon borde ha gjort mer för att sätta Myrten åt godare hållet.

Uppdatering

Professor Flaxwatter hade alltid tyckt mycket om antika föremål och den prylbelamrade lilla affären belägen på en bakgata i ett av Londons mindre fashionabla kvarter var ett av hans favoritställen. Den här dagen hade hans blick fångats av ett par bokstöd av brons föreställande två identiska, bevingade monster. I sin glädje över fyndet glömde han helt bort allt annat. När han glatt undersökte de tunga och detaljrika pjäserna noterade han alltså varken dörrpinglan eller den individ iförd brun kåpa som trädde in i butiken. Ett litet stick i halsen fick honom att irriterat vifta till utan att lyfta blicken – så upptagen var han av bokstöden att han inte reflekterade över att en bitande insekt knappas kunde bära skulden i ett januarikyligt London. När dörrpinglan ljöd igen vaknade han dock till men bara för att ropa efter butiksinnehavaren och höra sig för om pris. Innehavaren stökade runt i kulisserna och syntes inte till så Flaxwatter tog sig tid att ytterligare studera en av de små bevingade demonerna.

Plötsligt började dess ögon brinna med en röd glöd och Flaxwatter flämtade till och tog ett steg bakåt. Demonen vred på huvudet och stirrade rakt mot den chockade gamla professorn samtidigt som den lyfte vingarna. I det ögonblick den lyfte från bokstödet började även dess tvilling visa livstecken och Flaxwatter skrek till och backade rakt in i ett bord fyllt med bråte som rasade i golvet. Nu var demonerna över honom, de klöste i hans ansikte och han tjöt av rädsla samtidigt som han förgäves försökte skydda sig mot deras angrepp. Butiksinnehavaren hade vid det här laget kommit och såg med förvåning och förskräckelse hur hans stamkund skrikande stapplade runt i affären och viftade med armarna i tomma luften. Han hade alltid givit intryck av att vara lite småtokig men nu betedde han sig som en vansinnig!

Flaxwatter såg varken butiksinnehavaren eller något annat för tillfället eftersom hans demoner klängt sig fast med sina otäcka klor och täckte hans ansikte. I blindo famlade han runt och försökte hitta något vapen att värja sig med bland antikviteterna som låg utspridda överallt. När ett av monstren släppte taget om hans ansikte kunde han äntligen se igen och lyckades få tag på en sirligt utformad brevkniv men lättnaden var kortvarig. Demonen landade strax på hans bröst och krälade in under Flaxwatters lodenrock. Desperat och äcklad höjde den gamle mannen sitt vapen och körde det med full kraft mot demonen innanför rocken. Butiksinnehavaren kunde bara hjälplöst se på hur galningen framför honom körde in en brevkniv i sitt bröst och föll döende till golvet. Av alla gruvliga sätt att begå självmord! Även de sista ord som viskades fram var vettlösa men vidarebefordrades ändå till Flaxwatters anhöriga för säkerhets skull: ”Eh Tar! Eh Tar!”

Myrten var Rupert Flaxwatter – Tvilling

sherlock-04.jpg

Vilken eventuella felskrivning?

Så du räknar kallt med att få rösta? En annan hoppas på att överleva :p
Jag gissar att Myrten menade det här:
Jag missade det här igår och tänkte inte så mycket på det förrän @Artline citerade det. Men det var inför DL-stressen och då hade jag inte tid. Spela på att någon ska tro - vet @Lobelia att @LenaH och/eller @Paddington (f d Koppen) inte är med i sekten?
(#289)

Vilken eventuella felskrivning?

Jag har gjort, vad jag vet i felskrivningsväg var att kalla @LenaH LenaM, hon blir lika sur varje gång ;).
Dessutom så checkade jag inte ordentligt och missade att Habina röstat på LenaH och då kunde givetvis inte kan ändra sin röst till just henne men det var inte en felskrivning utan en slarvig bakgrundscheck/logisk vurpa.

Inte helt bra att bli av med en tvilling, hoppades på att Watson skulle vaka över rätt person. Kunde varit värre. Får lusläsa Myrtens inlägg och se om det kan ge något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka