Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skulle vara felskrivning där?

C. Rathe lade rösten på en av spelarna uppe för lottning och valet var för att sätta griller i huvudet på folk, luras och spela på att någon ska tro att en av LenaH och Koppen är med i sekten.
[/QUOTE]

Jag missade det här igår och tänkte inte så mycket på det förrän @Artline citerade det. Men det var inför DL-stressen och då hade jag inte tid. Spela på att någon ska tro - vet @Lobelia att @LenaH och/eller @Paddington (f d Koppen) inte är med i sekten?[/QUOTE]

Min gissning är att Myrten var inne på att du eventuellt kunde sitta på information om ifall LenaH och/eller Paddington är med i sekten eller inte.
Jag tolkar det hon skrev som att hon funderar på om du gjorde en felskrivning i och med att du skriver att syftet kan vara lura oss andra tro att LenaH och Paddington ingår i sekten. Hur kan du veta att det är att luras?

Edit: Mitt svar hamnade i ett citat, och då går det tydligen inte att få ut det därifrån?

C. Rathe lade rösten på en av spelarna uppe för lottning och valet var för att sätta griller i huvudet på folk, luras och spela på att någon ska tro att en av LenaH och Koppen är med i sekten.
[/QUOTE]
Det här med citat är verkligen inte min grej, det blev bara mer fel när jag försökte rätta till det. :mad: Hoppas att ni fattar vad jag menar ändå.

@FiaM jag känner mig enormt trög just nu, men menar du och Myrten att @Lobelia skulle vara Rathe och att hon vet att @LenaH och @Paddington inte är med i sekten och därför försöker lägga misstankar på dem? Eller missförstod jag helt?
Jag vet inte vad Myrten trodde att Lobelia har för roll, mitt svar till Sedna är en gissning på vad jag tror att Myrten menade.
Men min tolkning av det hon skrev är att hon reagerade på att Lobelia skrev att rösten kunde vara ett sätt att lura andra att tro att LenaH och Paddington är med i sekten och funderar på hur Lobelia i så fall vet det.

Själv vet jag inte riktigt var jag har Lobelia än, men jag måste erkänna att Myrtens tankar om detta gör att jag funderar, speciellt eftersom hon käkades i natt...

Jag vet inte vad Myrten trodde att Lobelia har för roll, mitt svar till Sedna är en gissning på vad jag tror att Myrten menade.
Men min tolkning av det hon skrev är att hon reagerade på att Lobelia skrev att rösten kunde vara ett sätt att lura andra att tro att LenaH och Paddington är med i sekten och funderar på hur Lobelia i så fall vet det.

Själv vet jag inte riktigt var jag har Lobelia än, men jag måste erkänna att Myrtens tankar om detta gör att jag funderar, speciellt eftersom hon käkades i natt...
:D Det blir lite viskleken över det hela... Men då är jag med på hur du menar åtminstone! :D Men att Myrten käkades kan vara åt båda hållen, precis som allt annat, hon kanske var något på spåren eller så ville sekten få oss att tro att hon var något på spåren...

:D Det blir lite viskleken över det hela... Men då är jag med på hur du menar åtminstone! :D Men att Myrten käkades kan vara åt båda hållen, precis som allt annat, hon kanske var något på spåren eller så ville sekten få oss att tro att hon var något på spåren...

Eller så var hon bara en farlig spelare att ha kvar...

Röstlista DL1

17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17
Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess rlstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM

21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

När jag tittar på denna så funderar jag på vem den andra polisen kan vara. När Habina fått två röster borde alltså hennes kollega vilja försöka rädda henne om denne är inne vid DL. Den andra polisen borde alltså i det läget velat lägga sin röst på mig som var den enda förutom Habina själv som hade två röster.

Det har ju ingen gjort. Då finns alt. 1:

Polis 2 var inte inne vid DL. Det ger mig Mirtai som polis 2.
Åas - är det kanske lite vågat att båda poliserna röstade på samma?
Eller är det just därför?

Alt 2: Poliserna bestämmer sig för att offra Habina.
Det känns ju lite märkligt när de bara är två att inte vilja spara den som är mest värdefull, de kunde ju låtsats vara tvillingar om inte annat.

Är jag helt ute och cyklar, har jag missat något eller är jag på banan här?
Jag mår bättre idag men lider av lätt citodonbaksmälla så tankarna fladdrar ibland förbi utan att jag hinner greppa dem. :mad:

Röstlista DL1

17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17
Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess rlstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM

21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

När jag tittar på denna så funderar jag på vem den andra polisen kan vara. När Habina fått två röster borde alltså hennes kollega vilja försöka rädda henne om denne är inne vid DL. Den andra polisen borde alltså i det läget velat lägga sin röst på mig som var den enda förutom Habina själv som hade två röster.

Det har ju ingen gjort. Då finns alt. 1:

Polis 2 var inte inne vid DL. Det ger mig Mirtai som polis 2.
Åas - är det kanske lite vågat att båda poliserna röstade på samma?
Eller är det just därför?

Alt 2: Poliserna bestämmer sig för att offra Habina.
Det känns ju lite märkligt när de bara är två att inte vilja spara den som är mest värdefull, de kunde ju låtsats vara tvillingar om inte annat.

Är jag helt ute och cyklar, har jag missat något eller är jag på banan här?
Jag mår bättre idag men lider av lätt citodonbaksmälla så tankarna fladdrar ibland förbi utan att jag hinner greppa dem. :mad:
Jag har haft lite samma funderingar men på alternativ 1 finns väl även Snurrfian som kandidat till polis 2, hon var ju inte heller inne vid DL?

Jag ska gå igenom vad som hände igår nu, det här var bara vad jag vaknade med och ville få fram det för reflektion.

Det här med citat är verkligen inte min grej, det blev bara mer fel när jag försökte rätta till det. :mad: Hoppas att ni fattar vad jag menar ändå.
Jag förstår ärligt inte vad som skulle vara en felskrivning där. Det är en komplettering av Myrtens lista av möjliga alternativ och liksom övriga så krävs det omständigheter för att det ska vara applicerbart, givetvis krävs det att folk inte sitter i lyan för att Rathe ska vilja luras och få oss att tro att de sitter där liksom det krävs att någon av dem sitter där för att han skulle vilja rädda dem.

Jag ska gå igenom vad som hände igår nu, det här var bara vad jag vaknade med och ville få fram det för reflektion.
Sen kan det ju även vara så simpelt att det trillade in många röster i slutminuterna, det gick inte att förutspå hur röstningen skulle gå och även om polis nr 2 var inne vid DL kanske den inte hade tid att ändra sin röst med en vettig motivering, utan att riskera att outa både sig och sin kollega (om någon av dem skulle åka).

Artline röstar på LenaH

Jag tycker det vekrar långsökt att tro att Habina inte röstade på Cirkus pågrund av att de var poliser ihop. Hade hon misstänkt Cirkus av andra anledningar så hade jag förstått men nu känns det som det är något som inte stämmer.
Jag kunde faktiskt inte leverera något bättre igår, känslan var ju att cirkus var ond och jag vet att det blev långsökt att hon skulle varit polis för det kunde ju även Koppen/Paddan vara men jag pallade inte ta tag i och reda upp mina tankar mer än så. Ett alternativ var ju att cirkus kunde varit i lyan men det var hon ju bevisligen inte.

Svårt detta, men jag tycker LenaH stuckit ut ikväll. Teorin mot Cirkus uppfattar jag som långsökt och att hon framhåller att hon förlitade sig på lottning i DL1 får mig att undra om hon vill verka godare än hon kanske är.

Sedna röstar på LenaH
Som jag skrivit tidigare så inser jag att jag var ute och cyklade i min teori men jag är rätt nöjd med utfallet ändå! :p

För övrigt så är jag verkligen fatalist - går det så går det liksom. :)

Senast ändrad:
Och Koppen/Paddington röstade väl inte alls?
Nu har jag läst ikapp lite och det där har ju Myrten teoriat (i mina ögon) rätt glasklart:
Beträffande Habina vet vi att hon inte lät bli att ändra till cirkus för att de är kollegor. Hur ställer detta @Paddigton? Mig skulle det förvåna om hon är Habinas kollega. Om Koppen var det, som inte sällan kickas pga av missade röstningar och som bara skrivit två inlägg - borde inte Habina i än högre grad försökt rädda sig själv? Dessutom tycker jag att det lilla Koppen skrev antyder att hon inte tillhör ordningsmakten, även om sådant kan göras i syfte att förvilla. Men just det känns inte typiskt för Koppens spel.

Då återstår @Snurrfian eller din tanke om stress.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka