Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina tanker efter bara ha läst röstningen/motiveringarna.

20.28 Hedinn röstar på FiaM (#201)
Jag håller med om att det var skumt av FiaM att skriva att folk håller Myrten som misstänkt så jag förstår hur Hedinn tänkte.

20.51 LenaH röstar på cirkus (#216)
Första rösten på Cirkus. Kändes lite långsökt att hon trodde att cirkus var polis för att Habina inte röstade på henne. Men jag köper hennes förklaring (#316) om att hon misstänkte Cirkus men inte kunde komma på en bättre motivering. Jag vet inte alls vad jag ska tycka om LenaH (höll på att skriva LenaG ;))

21.19 Lobelia röstar på FiaM (#242)

Andra rösten på FiaM. Jag förstår motiveringen.

21.19 Mirtai röstar på cirkus (#244)

Andra rösten på Cirkus och gör att FiaM är i lottning med cirkus (om man bortser ifrån Rathe som komplicerar det). Även hennes motivering låter vettig.

21.24 Artline röstar på LenaH (#250)

Denna får någon annan analysera :p

21.26 Mumorsan röstar på cirkus (#254)
Denna rösten räddar FiaM ifrån lottningen. Har ganska lik teori som LenaH. Men har lite mer att tillägga än Lena.

21.27 Snurrfian röstar på Lilltess (#257)
Jag förstår hur hon tänker och håller med.

21.28 Sedna röstar på LenaH (#258)
Andra rösten på LenaH. Håller med henne.

21.29 Myrten röstar på LenaH (#259)
Tredje rösten som gör att LenaH hamnar i lottning med Cirkus.

21.29 FiaM röstar på cirkus (#260)
Räddar LenaH ifrån röstningen. Hennes röstmotivering går ut på att cirkus är skum men också att hon vill rädda sig själv. Dock så är risken stor att hon inte sett rösterna på Lena.

21.29 cirkus röstar på LenaH (#261)
Denna rösten är helt klart ett försök för Cirkus att vilja vara kvar. Frågan är om Cirkus hade trott att Lena var ulv. Hade hon även då försökt rädda sig? Eller var hon bara osäker? Men samtidigt kanske hon tyckte att hon som ond fe var värd att ha kvar lika mycket som en annan ulv?

Enligt denna analys så borde FiaM vara skum men jag tycker hon kommit med vettiga inlägg idag. Det är bara att försöka läsa vidare.

Att jag borde ha otur i kärlek? :angel: :D

Skämt åsido, det känns lite som om alla griper efter halmstrån fortfarande i leken och jag tycker väl inte att det varit jättegenomtänkta teorier hittills i någon röstning mot mig. Att jag hade en svag/ogenomtänkt teori igår förstår jag att det kan reageras på när det inte finns så mycket annat att gå på.

Jag tycker fortfarande att det är lite märkligt att du förlitar dig på lottning och samtidigt varit kvar vid två av två likaröstningar. Nu vet vi att Habina var polis och Cirkus var ond fe, varför inte försöka rädda sig själv när du kan ställas i lottning mot ev onda/poliser eller låta Rathe avgöra? Tänk på oss goda som team... Eller så är du ond :cautious::p

Är det ena möjligt så är det andra det ;)

Men nej jag tror inte att du är Rathe skulle diskutera Rathe så värst flitigt.

Om jag hade varit Rathe och röstat på Cirkus vid DL1 hade Cirkus fått tre röster och åkt, eftersom Koppen, Habina och LenaH hade två röster, så nej just det scenariot är inte ens möjligt ;) Om du däremot uteslöt Cirkus för att du är Rathe tåls att fundera på.

Det hade varit smidigt om det vore så men jag tror nog att Rathe får rösta på samma (både i tråden och dolt) men vi får se vad LL säger :)

Själv tror jag att eftersom LL inte skrivit att denne inte får rösta på samma person m bägge rösterna så betyder det att den får göra det.

Någon som funderat över om Rathes dolda röst kan synas i spioninfon?

Jag funderar över att om Rathe lägger en röst i tråden för att förvilla så kan denne även använda den dolda rösten för att förvilla spionen. Ex rösta på sig själv om denne inte är uppe för lottning.

Jag tycker fortfarande att det är lite märkligt att du förlitar dig på lottning och samtidigt varit kvar vid två av två likaröstningar. Nu vet vi att Habina var polis och Cirkus var ond fe, varför inte försöka rädda sig själv när du kan ställas i lottning mot ev onda/poliser eller låta Rathe avgöra? Tänk på oss goda som team... Eller så är du ond :cautious::p
Jag undrar det samma, jag hade personligen suttit med en färdig teori eller två för att posta. Det gick snabbt men nog fanns det lite tid.

I andra Dl så hade hon inte kunnat rädda sig eftersom hon redan röstat på Cirkus.

Jag undrar det samma, jag hade personligen suttit med en färdig teori eller två för att posta. Det gick snabbt men nog fanns det lite tid.
Antar att vi pratar om första DL. Det är inte så lätt att hitta på en teori bara för att. Så jag kan förstå att hon inte valde att rädda sig själv.

1. Hon kunde inte få fram någon teori på någon annan oavsett vilken roll hon hade.
2. Hon har en oviktig roll som hon kan tänka sig att offra (hon är rädd för att någon av de andra som riskerade att åka ut hade en viktigare roll än henne).
3. Ni har helt enkelt rätt. Hon visste att hon inte skulle åka ut.
4. Hon hade ingen tanke på Rathe alls just då.

Antar att vi pratar om första DL. Det är inte så lätt att hitta på en teori bara för att. Så jag kan förstå att hon inte valde att rädda sig själv.

1. Hon kunde inte få fram någon teori på någon annan oavsett vilken roll hon hade.
2. Hon har en oviktig roll som hon kan tänka sig att offra (hon är rädd för att någon av de andra som riskerade att åka ut hade en viktigare roll än henne).

Du kan mycket väl ha rätt ha rätt här, satt och försökte formulera de när jag såg ditt inlägg. Men för mig är det lite skumt, det tillsammans med röstmotiveringen.

Jag måste prestera en röst nu och har visserligen följt leken en del men är på jobb och ska iväg till hästen. Det är tveksamt om jag hinner hem innan DL.

Jag hade två huvudmisstänkta vid förra DL den ena var cirkus som jag började ifrågasätta redan första DL men framförallt i snacket efter.

Nr två är FiaM jag upplevde det som hon försökte framhålla Myrten som vi nu vet var god som misstänkt men verkade misstänka att Cirkus var mer misstänkt. Hennes förklaring kan stämma men det gnager fortfarande.

Nu har jag fått en ousider och det är LenaH. Hon hade en konstig motivering när hon röstade på på Cirkus, men det kan jag i och för sig bortse från, men att inte försöka rädda sig vid DL 1 ser jag som misstänkt. Nu är jag långt ifrån säker men har tidsnöd och det sista spåret känns ändå mer substantiellt

Lobelia röstar på LenaH

Alltså - i båda fallen trodde jag ju verkligen att de var onda/poliser och att då offra någon annan som kanske var god med en viktigare roll än jag känns ju inte som om jag spelar för mitt lag?
I DL 2 vet jag heller inte vad jag skulle gjort annorlunda, det fanns ingen chans för mig att påverka röstningen där, jag hade ju lagt min röst på cirkus redan.
Att försöka sitta och övertyga dig, Artline och Myrten om att ni hade fel var jag inte i skick att göra heller och rösterna kom ganska sent.

När jag tänker på det slår det mig att oavsett om LenaH är ond eller god så verkar det inte riktigt rimligt att hon skulle ha vetat att hon suttit säkert, eftersom att många röster trillat in sista minuten. Så jag är nog beredd att köpa LenaHs förklaring om att hon litar på lottning, men hon kan vara ond ändå... Är LenaH Rathe har hon sannerligen litat på lottningen... vill hon säga oss något månne? :p

Sen ska vi inte glömma att oddsen vid DL1 var ganska goda, vi var fyra spelare uppe för lottning då. Det är skillnad när det bara är två men i det fallet kunde jag heller inte göra något.

Nu har jag fått en ousider och det är LenaH. Hon hade en konstig motivering när hon röstade på på Cirkus, men det kan jag i och för sig bortse från, men att inte försöka rädda sig vid DL 1 ser jag som misstänkt. Nu är jag långt ifrån säker men har tidsnöd och det sista spåret känns ändå mer substantiellt

Lobelia röstar på LenaH
Du menar att du baserar en röst DL3 på att jag inte offrade någon annan (ev god) vid första DL? När fyra spelare ligger uppe?

Nja... Det känns sådär, ser du inga andra mönster dag 3?

Inte för att tjata men jag har inte riktigt fått någon respons på min tanke om att @Mirtai eller @Snurrfian bör vara den andra polisen?

Jag kommer att behöva rösta inom en timme för sen är jag otillgänglig hela kvällen.

DL1

17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17
Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess rlstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai