Mina tanker efter bara ha läst röstningen/motiveringarna.
20.28 Hedinn röstar på FiaM (#201)
Jag håller med om att det var skumt av FiaM att skriva att folk håller Myrten som misstänkt så jag förstår hur Hedinn tänkte.
20.51 LenaH röstar på cirkus (#216)
Första rösten på Cirkus. Kändes lite långsökt att hon trodde att cirkus var polis för att Habina inte röstade på henne. Men jag köper hennes förklaring (#316) om att hon misstänkte Cirkus men inte kunde komma på en bättre motivering. Jag vet inte alls vad jag ska tycka om LenaH (höll på att skriva LenaG )
21.19 Lobelia röstar på FiaM (#242)
Andra rösten på FiaM. Jag förstår motiveringen.
21.19 Mirtai röstar på cirkus (#244)
Andra rösten på Cirkus och gör att FiaM är i lottning med cirkus (om man bortser ifrån Rathe som komplicerar det). Även hennes motivering låter vettig.
21.24 Artline röstar på LenaH (#250)
Denna får någon annan analysera
21.26 Mumorsan röstar på cirkus (#254)
Denna rösten räddar FiaM ifrån lottningen. Har ganska lik teori som LenaH. Men har lite mer att tillägga än Lena.
21.27 Snurrfian röstar på Lilltess (#257)
Jag förstår hur hon tänker och håller med.
21.28 Sedna röstar på LenaH (#258)
Andra rösten på LenaH. Håller med henne.
21.29 Myrten röstar på LenaH (#259)
Tredje rösten som gör att LenaH hamnar i lottning med Cirkus.
21.29 FiaM röstar på cirkus (#260)
Räddar LenaH ifrån röstningen. Hennes röstmotivering går ut på att cirkus är skum men också att hon vill rädda sig själv. Dock så är risken stor att hon inte sett rösterna på Lena.
21.29 cirkus röstar på LenaH (#261)
Denna rösten är helt klart ett försök för Cirkus att vilja vara kvar. Frågan är om Cirkus hade trott att Lena var ulv. Hade hon även då försökt rädda sig? Eller var hon bara osäker? Men samtidigt kanske hon tyckte att hon som ond fe var värd att ha kvar lika mycket som en annan ulv?
Enligt denna analys så borde FiaM vara skum men jag tycker hon kommit med vettiga inlägg idag. Det är bara att försöka läsa vidare.
20.28 Hedinn röstar på FiaM (#201)
Jag håller med om att det var skumt av FiaM att skriva att folk håller Myrten som misstänkt så jag förstår hur Hedinn tänkte.
20.51 LenaH röstar på cirkus (#216)
Första rösten på Cirkus. Kändes lite långsökt att hon trodde att cirkus var polis för att Habina inte röstade på henne. Men jag köper hennes förklaring (#316) om att hon misstänkte Cirkus men inte kunde komma på en bättre motivering. Jag vet inte alls vad jag ska tycka om LenaH (höll på att skriva LenaG )
21.19 Lobelia röstar på FiaM (#242)
Andra rösten på FiaM. Jag förstår motiveringen.
21.19 Mirtai röstar på cirkus (#244)
Andra rösten på Cirkus och gör att FiaM är i lottning med cirkus (om man bortser ifrån Rathe som komplicerar det). Även hennes motivering låter vettig.
21.24 Artline röstar på LenaH (#250)
Denna får någon annan analysera
21.26 Mumorsan röstar på cirkus (#254)
Denna rösten räddar FiaM ifrån lottningen. Har ganska lik teori som LenaH. Men har lite mer att tillägga än Lena.
21.27 Snurrfian röstar på Lilltess (#257)
Jag förstår hur hon tänker och håller med.
21.28 Sedna röstar på LenaH (#258)
Andra rösten på LenaH. Håller med henne.
21.29 Myrten röstar på LenaH (#259)
Tredje rösten som gör att LenaH hamnar i lottning med Cirkus.
21.29 FiaM röstar på cirkus (#260)
Räddar LenaH ifrån röstningen. Hennes röstmotivering går ut på att cirkus är skum men också att hon vill rädda sig själv. Dock så är risken stor att hon inte sett rösterna på Lena.
21.29 cirkus röstar på LenaH (#261)
Denna rösten är helt klart ett försök för Cirkus att vilja vara kvar. Frågan är om Cirkus hade trott att Lena var ulv. Hade hon även då försökt rädda sig? Eller var hon bara osäker? Men samtidigt kanske hon tyckte att hon som ond fe var värd att ha kvar lika mycket som en annan ulv?
Enligt denna analys så borde FiaM vara skum men jag tycker hon kommit med vettiga inlägg idag. Det är bara att försöka läsa vidare.