Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dags för en obligatorisk fråga att svara på!
Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!
Du menar att jag skulle vara den andra polisen för att jag la en tidig säkerhetsröst DL 1? Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det... Nej min tidiga röst hade inget med min roll att göra. Men det får mig att fundera på om det är så att du kanske är den andra polisen och av den anledningen försöker peka ut andra för att dra bort misstankarna från dig själv?Inte för att tjata men jag har inte riktigt fått någon respons på min tanke om att @Mirtai eller @Snurrfian bör vara den andra polisen?
Jag kommer att behöva rösta inom en timme för sen är jag otillgänglig hela kvällen.
Fast nja. Hade jag varit den andra polisen så hade jag väl inte röstat på polisen med mer förmåga? Nu går du ju i väldigt enkelriktat försvar.Du menar att jag skulle vara den andra polisen för att jag la en tidig säkerhetsröst DL 1? Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det... Nej min tidiga röst hade inget med min roll att göra. Men det får mig att fundera på om det är så att du kanske är den andra polisen och av den anledningen försöker peka ut andra för att dra bort misstankarna från dig själv?
Röstlista DL1
17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17 Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess rlstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM
21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess
När jag tittar på denna så funderar jag på vem den andra polisen kan vara. När Habina fått två röster borde alltså hennes kollega vilja försöka rädda henne om denne är inne vid DL. Den andra polisen borde alltså i det läget velat lägga sin röst på mig som var den enda förutom Habina själv som hade två röster.
Det har ju ingen gjort. Då finns alt. 1:
Polis 2 var inte inne vid DL. Det ger mig Mirtai som polis 2.
Åas - är det kanske lite vågat att båda poliserna röstade på samma?
Eller är det just därför?
Alt 2: Poliserna bestämmer sig för att offra Habina.
Det känns ju lite märkligt när de bara är två att inte vilja spara den som är mest värdefull, de kunde ju låtsats vara tvillingar om inte annat.
Fast att ligga lågt behöver ju absolut inte innebära lite aktivitet.Fast nja. Hade jag varit den andra polisen så hade jag väl inte röstat på polisen med mer förmåga? Nu går du ju i väldigt enkelriktat försvar.
Jag tycker själv att jag kom med ett rätt hållbart resonemang här:
@FiaM påpekade att min teori går att applicera även på dig så det gäller inte bara @Mirtai .
Någon av er är polisen, det är jag rätt säker på. Du har ju varit mer aktiv än Mirtai vilket skulle kunna tyda på att du inte bär uniform för det är väl den allmänna uppfattningen att resterande konstapel antagligen vill ligga lågt.
Nej visst är det så, jag försöker väl mest få någon typ av reaktion för jag börjar få tidsnöd.Fast att ligga lågt behöver ju absolut inte innebära lite aktivitet.
Sen finns det ju fortfarande möjligheten att den andra polisen faktiskt inte hann med att röständra, för att den inte hade koll på ställningen minuterna vid DL.
Fast nja. Hade jag varit den andra polisen så hade jag väl inte röstat på polisen med mer förmåga? Nu går du ju i väldigt enkelriktat försvar.
Jag tycker själv att jag kom med ett rätt hållbart resonemang här:
@FiaM påpekade att min teori går att applicera även på dig så det gäller inte bara @Mirtai .
Någon av er är polisen, det är jag rätt säker på. Du har ju varit mer aktiv än Mirtai vilket skulle kunna tyda på att du inte bär uniform för det är väl den allmänna uppfattningen att resterande konstapel antagligen vill ligga lågt.
Du menar att jag skulle vara den andra polisen för att jag la en tidig säkerhetsröst DL 1? Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det... Nej min tidiga röst hade inget med min roll att göra. Men det får mig att fundera på om det är så att du kanske är den andra polisen och av den anledningen försöker peka ut andra för att dra bort misstankarna från dig själv?
Nu tror inte jag att LenaH är den andra polisen, med tanke på röstningen, men jag tycker också att det känns lite felriktat fokus att få ut den andra polisen i nuläget. Visst, de får "käka" inatt, men de kan ju faktiskt även lyckas träffa en ond. Annars är ju inte polissidan direkt stark nu, så att försöka hitta onda känns klart viktigare för tillfället.Jag blir lite fundersam på LenaH och hennes fokus på att hitta den andra polisen. I det här läget tycker jag det vore bättre att fokusera på att hitta de onda? För om jag fattat det rätt så har poliserna en mycket liten chans att kunna vinna nu?
Medan däremot de onda fortfarande är med i leken och därför tycker jag fokus borde ligga på att hitta dem.
Som jag tänker så kanske LenaH antingen är den andra polisen som lite sesperat försöker avleda vår uppmärksamhet eller så är hon ond och ser chansen att få de goda att rösta ut någon som inte är ond.
Jag har helt enkelt inte fått grepp om lyan ännu och polisen måste också bort. Därför fokuserar jag där jag kan hitta ledtrådar.Jag blir lite fundersam på LenaH och hennes fokus på att hitta den andra polisen. I det här läget tycker jag det vore bättre att fokusera på att hitta de onda? För om jag fattat det rätt så har poliserna en mycket liten chans att kunna vinna nu?
Medan däremot de onda fortfarande är med i leken och därför tycker jag fokus borde ligga på att hitta dem.
Som jag tänker så kanske LenaH antingen är den andra polisen som lite sesperat försöker avleda vår uppmärksamhet eller så är hon ond och ser chansen att få de goda att rösta ut någon som inte är ond.
Fast om den anda polisen helt enkelt inte hann rösta, är det värt att riskera att få ut en god för att den inte kunde närvara vid DL, i en desperat jakt på den andra polisen?Jag har helt enkelt inte fått grepp om lyan ännu och polisen måste också bort. Därför fokuserar jag där jag kan hitta ledtrådar.
Och att jag skulle vara den andra polisen faller helt på sin egen orimlighet.
Jag måste rösta nu för jag ska till stallet!
Jag röstar på LenaH eftersom jag tycker hennes fokus på polis nr 2 känns felriktat.
Mirtai röstar på LenaH