Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet att du skulle till stallet men jag måste ändå ifrågasätta den här rösten lite. Visst att LenaH riktade in sig mot en polis men varför är detta ulvigt/polisigt? Åtminstone i min värld så kan det vara vettigt att göra det, som jag nämnde innan, innan informationen "försvinner ut i rymden".
Jag känner mig kluven. Jag tycker du delvis har rätt men jag kan också hålla med Mirtai.

Jag tror man måste vara öppen för vem som kan vara polis men fokuserar man för mycket på poliserna så kan de onda gömma sig och man riskerar att rösta ut en god. Eftersom ulvarna äter varje natt så får de ett övertag om vi i DL 4 (eller senare) ska börja få ut ulvar (om vi fokuserar på polisen i denna DL)

Men samtidigt så kan Mirtai vara en polis som vill ha bort misstankarna därifrån. Men såfall tror jag inte hon är polis pågrund av att hon inte kunde/hann rädda Habina.

LenaH är verkligen spännande att titta lite närmare på, dels för att Myrten, som började lägga fram misstankar om LenaH och även röstade på henne, blev sedan mat för lyan. Antingen så har det ingenting med saken att göra eller så har det allt med saken att göra. Lyan kanske ville eliminera ett hot när en duktig spelare börjar nosa lite för nära på en av sina, i det här scenariot, medlemmar.

Jag kan tänka mig flera scenarion till att Myrten åts
1. Att hon kom för nära ulvarna med sina teorier
2 Att ulvarna vill få oss att tro att de valde Myrten av anledning 1
3 Att de trodde Myrten var Sherlock i och med diskussionen om Rathe
4 Att hon teoriade mycket och vettigt och därav var en risk

Jag vill även lägga till att hon hade få misstankar mot sig.

De anledningarna låter rätt rimliga. Men kan det inte också varit för ulvarna vill retas lite? jag tänkte på detta:

Myrten skrev:
För övrigt kommer min aktivitet att bli summarisk idag. Måste nog rösta från tåget på hemvägen.

Så du räknar kallt med att få rösta? En annan hoppas på att överleva :p

Fast det kanske hade varit stressigt avgöra käk av en sådan sak på morgonen :D Jag tror väl mer på att Myrten åkte för att hon är en duktig spelare :)

De anledningarna låter rätt rimliga. Men kan det inte också varit för ulvarna vill retas lite? jag tänkte på detta:

Fast det kanske hade varit stressigt avgöra käk av en sådan sak på morgonen :D Jag tror väl mer på att Myrten åkte för att hon är en duktig spelare :)

Haha! Ja jag ska säga att det kändes lite snopet att kolla uppdatering och se att Myrten blev käk :o:D

Jag känner mig kluven. Jag tycker du delvis har rätt men jag kan också hålla med Mirtai.

Jag tror man måste vara öppen för vem som kan vara polis men fokuserar man för mycket på poliserna så kan de onda gömma sig och man riskerar att rösta ut en god. Eftersom ulvarna äter varje natt så får de ett övertag om vi i DL 4 (eller senare) ska börja få ut ulvar (om vi fokuserar på polisen i denna DL)

Men samtidigt så kan Mirtai vara en polis som vill ha bort misstankarna därifrån. Men såfall tror jag inte hon är polis pågrund av att hon inte kunde/hann rädda Habina.

Jag håller med dig också men samtidigt inte. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är det förstås viktigare att hitta ulvar då poliserna har svårt att vinna nu ändå men samtidigt var DL2 oerhört svår, för mig åtminstone, att hitta någon som jag trodde sannolikt är ulv, däremot fann jag att det var högre sannolikhet att cirkus/ paddington var polis och därmed också ett hot mot goda sidan.

Jag har mest misstänkt LenaH sedan igår, men nu känns Lobelia skum.
Igår när misstankarna mot LenaH kom uppfattades jag Lobelia som nästan ifrågsättande. Idag när jag tar upp det med att LenaH litar på lottning igen så hakar Lobelia på på en gång och lägger en röst på LenaH (och då var det inte möjligt för LenaH att rädda sig vid DL2). Vad fick henne att fastna för LenaH sedan igår? Jag har ju tills viss del tänkt om... Så nu vet jag inte vad jag ska tro. :crazy: En god och en ond? Två onda? Två goda känns osannolikt, just nu.

Själv tror jag att eftersom LL inte skrivit att denne inte får rösta på samma person m bägge rösterna så betyder det att den får göra det.

Någon som funderat över om Rathes dolda röst kan synas i spioninfon?

Jag funderar över att om Rathe lägger en röst i tråden för att förvilla så kan denne även använda den dolda rösten för att förvilla spionen. Ex rösta på sig själv om denne inte är uppe för lottning.
Intressant men skrämmande tanke! Det känns som att den här rollen är den som kommer att bli svårast att hitta. :cautious:

Jag blir lite fundersam på LenaH och hennes fokus på att hitta den andra polisen. I det här läget tycker jag det vore bättre att fokusera på att hitta de onda? För om jag fattat det rätt så har poliserna en mycket liten chans att kunna vinna nu?

Medan däremot de onda fortfarande är med i leken och därför tycker jag fokus borde ligga på att hitta dem.

Som jag tänker så kanske LenaH antingen är den andra polisen som lite sesperat försöker avleda vår uppmärksamhet eller så är hon ond och ser chansen att få de goda att rösta ut någon som inte är ond.

Det jag funderar över är varför den andra polisen skulle avslöja sig genom att försöka lägga en räddningsröst för kollegans skull?? Hade polis2 lagt upp ytterligare en person för lottning eller lagt en 3e röst på någon så hade den rösten väl verkligen blivit synad?

Nähädu, jag blev ärligt snopen ;) Det kommer du förstå tids nog, om du inte redan förstår det :p

Vad menas med sista meningen?

Om jag förstod ditt tidigare inlägg så hade Lobelia innan gårdagens DL ifrågasatt varför folk tyckte LenaH var misstänkt? Du har inte lust att leta rätt på det inlägget? :)

@Mumorsan snabbt svar från stallet ;)

Jag tycker det är farligt att snöa in för mycket på polisen när det just nu är mer akut att få ut onda.

Om man vill att goda sidan ska vinna är det ju bättre att döda onda och så hålla sherlock mfl vid liv än att jaga polisen

Det jag funderar över är varför den andra polisen skulle avslöja sig genom att försöka lägga en räddningsröst för kollegans skull?? Hade polis2 lagt upp ytterligare en person för lottning eller lagt en 3e röst på någon så hade den rösten väl verkligen blivit synad?
Ja och även ett röstbyte hade blivit synad så jag förstår inte riktigt hetsen om uteblivna räddningsröster.

@Mumorsan snabbt svar från stallet ;)

Jag tycker det är farligt att snöa in för mycket på polisen när det just nu är mer akut att få ut onda.

Om man vill att goda sidan ska vinna är det ju bättre att döda onda och så hålla sherlock mfl vid liv än att jaga polisen
Och hoppas att poliserna väljer att bura in en ulv :)

Men samtidigt kan jag förstå de som tänker på poliserna.. Har man ingen aning om vem som kan vara ulv så får man ta det man har.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Nyårsafton i stallet - 2025
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka