Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar fundera lite på Mirtai, hon verkar nästan emot att få ut polisen. I värsta fall försvinner 2 goda i natt i och med polisernas käk och det känns skumt att vara så emot att leta poliser. Vi behöver få ut både sekten och poliser.

Att jag direkt försvarat LenaH. Minns inte exakt hur du formulerade dig.

Har du verkligen läst mitt svar till
Artline?

Jag citerade dig (så folk själva kan bedöma) och skrev:

Ifrågasättande är fel ord ser jag nu, mitt paranoida minne som spökar. Det var mer sakliga påståenden/frågor. Så jag kanske panikar i onödan.:angel: Rösten idag var väl säkerhetsröst också? fair enough, kanske.. :p

Mirtai röst på LenaH känns sådär. Jag kan se flera anledningar till att misstänka LenaH men att rösta på henne med motiveringen att hon fokuserar för mycket på polis 2.

Sedan får poliserna lite spioninformation. Det är något som inte gynnar den goda sidan.
Jag tänkte inte på spioninfon, men polisen fär väl en obestämd del av den? Den kan användas för att lägga ut villospår.

Det känns som att mina tankar och teorier bara står och stampar. Jag tycker att det är märkligt att LenaH klarat sig undan två röstningar på raken, jag tycker också att det är märkligt att just Myrten, som var den som initialt började misstänka LenaH, var den som åts upp under natten.

Samtidigt vet jag att dessa två märkliga saker kan ha helt andra förklaringar än så. LenaH kan ha haft flyt i röstningarna och att äta Myrten kan vara ett sätt för ulvarna att få oss att vända blickarna mot LenaH.

Jag måste ha missat vad som är så misstänksamt med Lobelia, kan någon sammanfatta det litegrann? Har nämligen läst igenom de senaste sidorna och vad jag hittar är att hon gjorde ett relativt tvärt kast mellan DL1 och DL2 gällande inställningen till LenaH. Att hon sedan skrev "räddningsröst" i ett inlägg men menade "säkerhetsröst" tyckte jag att man förstår ganska väl då hon inte har behövts räddas från något och verkade heller inte behöva rädda sig själv till denna DL. Jag friskriver förstås inte Lobelia från nåt, men kan någon förklara lite mer ingående för min ärthjärna vad som är så skumt med Lobelia? :p

Kom på att Rathe kanske kan lägga båda rösterna på samma och om det skett här kan ingen räknas bort. :meh: :banghead: :banghead: :banghead:

@glömmerallt, @Dentaku och @bollen__ Hur är det med Rathe, får hon lägga båda rösterna på samma?

Jag är osäker på vad du undrar över men Rathe får rösta på vem hen vill med sin dolda röst påverkas inte av vad som skrivs i tråden Det är bara den dolda rösten som räknas.

Är det svar på din fråga?

Jag börjar fundera lite på Mirtai, hon verkar nästan emot att få ut polisen. I värsta fall försvinner 2 goda i natt i och med polisernas käk och det känns skumt att vara så emot att leta poliser. Vi behöver få ut både sekten och poliser.

Håller med.

I övrigt när det gäller Mirtai röstar hon LenaH, Cirkus, LenaH. Mirtai har liksom Lilltess inte varit särskilt aktiv och svårt att veta var man har henne. Bidrog till att Cirkus röstades ut men samtidigt tycker jag inte att det sätter henne åt goda hållet eftersom Cirkus roll var okänd för alla. Jag tror inte att LenaH är den andra polisen och det har bland andra Myrten skrivit om tidigare så jag förstår inte varför Mirtai tar upp det resonemanget nu. Sedan som både Lobelia skriver ovan och Artline tagit upp tidigare - eftersom poliserna både kan käka och får spioninfo tycker jag det är viktigt att bli av med även dem.

Jag är osäker på vad du undrar över men Rathe får rösta på vem hen vill med sin dolda röst påverkas inte av vad som skrivs i tråden Det är bara den dolda rösten som räknas.

Är det svar på din fråga?
Min fråga var om Rathe får rösta på samma person med båda sina röster vid samma tillfälle. Jag gissat att det är så men vill vara säker. :)

Jag måste ha missat vad som är så misstänksamt med Lobelia, kan någon sammanfatta det litegrann? Har nämligen läst igenom de senaste sidorna och vad jag hittar är att hon gjorde ett relativt tvärt kast mellan DL1 och DL2 gällande inställningen till LenaH. Att hon sedan skrev "räddningsröst" i ett inlägg men menade "säkerhetsröst" tyckte jag att man förstår ganska väl då hon inte har behövts räddas från något och verkade heller inte behöva rädda sig själv till denna DL. Jag friskriver förstås inte Lobelia från nåt, men kan någon förklara lite mer ingående för min ärthjärna vad som är så skumt med Lobelia? :p

Vet inte om du menar mitt inlägg? Men jag tycker inte hon är misstänkt utifrån att hon skrev räddningsröst - däremot förstod jag inte vad hon menade, men det har hon förtydligat nu :)

Håller med.

I övrigt när det gäller Mirtai röstar hon LenaH, Cirkus, LenaH. Mirtai har liksom Lilltess inte varit särskilt aktiv och svårt att veta var man har henne. Bidrog till att Cirkus röstades ut men samtidigt tycker jag inte att det sätter henne åt goda hållet eftersom Cirkus roll var okänd för alla. Jag tror inte att LenaH är den andra polisen och det har bland andra Myrten skrivit om tidigare så jag förstår inte varför Mirtai tar upp det resonemanget nu. Sedan som både Lobelia skriver ovan och Artline tagit upp tidigare - eftersom poliserna både kan käka unoch får spioninfo tycker jag det är viktigt att bli av med även dem.
Det finns annat om LenaH att misstänka så varför just enbart att Lena fastnat vid polisen och inget annat. Men det kan vara en hastigt påkommen röst. Det känns lite vågat av en polis att ifrågasätta polisjakt, men konstigare saker har hänt.

Gah sportlov vänder upp och ner på mina tidsramar... ;) Helt plötsligt går barnen aldrig och lägger sig. ;)

Mirtai speglar upp som misstänkt för flera, jag kan hålla med om teorierna till stor del även om jag inte tycker att det är helt glasklart.
Lobelia känns en aning hal även om det blev vettigare med förklaringarna på slutet nu.
LenaH vet jag inte riktigt var jag har, hon verkar jaga poliser genuint och jag tror inte att hon är den andra polisen. Frågan är om det är en god eller en ond som jagar polisen?
Jag måste ta och läsa igenom lite igen för att se om jag har missat något... :nailbiting:

Men jag skriver ju inte att du försvarat LenaH här? Vad är det du menar inte stämde?
Jag vänder och vrider på teorier som jag skrev tidigare. Det är ganska fjuttigt som försvar det du citerade. Det är för det mesta å ena sidan och å andra sidan. Citaten är dessotom tagan ur sitt sammanhang.

Du skriver dessutom själv att det var fel ordval.

Röstlista DL1

17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17
Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess rlstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM

21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

När jag tittar på denna så funderar jag på vem den andra polisen kan vara. När Habina fått två röster borde alltså hennes kollega vilja försöka rädda henne om denne är inne vid DL. Den andra polisen borde alltså i det läget velat lägga sin röst på mig som var den enda förutom Habina själv som hade två röster.

Det har ju ingen gjort. Då finns alt. 1:

Polis 2 var inte inne vid DL. Det ger mig Mirtai som polis 2.
Åas - är det kanske lite vågat att båda poliserna röstade på samma?
Eller är det just därför?

Alt 2: Poliserna bestämmer sig för att offra Habina.
Det känns ju lite märkligt när de bara är två att inte vilja spara den som är mest värdefull, de kunde ju låtsats vara tvillingar om inte annat.

Är jag helt ute och cyklar, har jag missat något eller är jag på banan här?
Jag mår bättre idag men lider av lätt citodonbaksmälla så tankarna fladdrar ibland förbi utan att jag hinner greppa dem. :mad:

Nu har jag funderat lite på teorin som LenaH lanserade om @Mirtai men sen även slängde in mig i leken. Men Mirtai hade redan röstat på LenaH, så om hon nu skulle vara polis så kan hon inte göra så mycket åt röstningen även om hon skulle ha varit inne. Vilket gör det väldigt troligt att det just är Mirtai som är polisen. Snurrfian röstar på Mirtai med teorin att hon är polis och inte kunde göra något åt röstningen oavsett om hon var inne eller inte.
*glömde ju att feta*

Jag kommer nog inte bli så mycket klokare idag. Jag tror inte att LenaH är polis och jag har svårt att sätta henne i rollen som Rathe också. Däremot om hon är i lyan så skulle hon ju veta vem Rathes riktiga röst skulle hamna på och på så sätt vara "säker" i lottningarna. Dock, är jag fundersam till att hon verkligen skulle skriva som hon gör i tråden om hon var ond. Jag måste ta en extra vända och fundera över detta.

Mirtai är annars den som fångar mina ögon mest idag och där min röst hamnar. Jag hänger inte med varför hon tycker det är oviktigt att få ut polis2.

Paddington röstar på Mirtai

Den jag har som mest misstänkt idag är Lobelia, jag tror att Myrten var något på spåren där eftersom det var henne hon verkade fokusera mest på innan hon käkades.
FiaM röstar på Lobelia

Nej, eftersom att jag bara står och stampar i mina teorier och tankar och att det alltid är en person som det kommer tillbaka till LenaH.

Mumorsan röstar på LenaH, baserat på mina tidigare inlägg i ämnet, vilket jag kanske inte behöver repetera igen ;)

Det är något som inte stämmer med LenaH. Men jag behöver lite mer tid och fundera på henne. Just nu kan jag inte skriva en röstmotivering på henne som jag kan stå för. Det känns också som folk hakar på henne för lätt.

Då har vi Mirtai. Jag vet inte om det beror på att hon har tidsbrist eller om hon är skum. En röst på Lena kan jag förstå men inte motiveringen att hon röstade på Lena för hon letar efter polisen.

Artline röstar på Mirtai

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka