Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vänder och vrider på teorier som jag skrev tidigare. Det är ganska fjuttigt som försvar det du citerade. Det är för det mesta å ena sidan och å andra sidan. Citaten är dessotom tagan ur sitt sammanhang.

Du skriver dessutom själv att det var fel ordval.

Ja precis, jag skriver själv att det var fel ordval, inte så mycket att diskutera då va? :)

Citaten är tagna ur sitt sammanhang för att folk nog inte vill ha en hel sida gamla citat i detta läget, de som är intresserad klickar på pilen i citatet och läser själv :)

Röstlista DL3
17.58 Lobelia röstar på LenaH
19.26 Mirtai röstar på LenaH
19.26 LenaH röstar på Mirtai
20.52 Sedna röstar på LenaH

21.23 Snurrfian röstar på Mirtai
21.23 Paddington röstar på Mirtai
21.24 FiaM röstar på Lobelia
21.25 Mumorsan röstar på LenaH
21.26 Artline röstar på Mirtai

Nu har jag funderat lite på teorin som LenaH lanserade om @Mirtai men sen även slängde in mig i leken. Men Mirtai hade redan röstat på LenaH, så om hon nu skulle vara polis så kan hon inte göra så mycket åt röstningen även om hon skulle ha varit inne. Vilket gör det väldigt troligt att det just är Mirtai som är polisen. Snurrfian röstar på Mirtai med teorin att hon är polis och inte kunde göra något åt röstningen oavsett om hon var inne eller inte.
*glömde ju att feta*
För att fortsätta med teorin så följer då Habina upp med att även hon rösta på LenaH och kanske hoppas på att kunna klara sig i en lottning.

Röstlista DL3

LenaH: 4 röster
Mirtai: 4 röster

Var det meningen att jag skulle hinna rösta eller inte?? Trodde ni skulle vänta med att slänga in mig tills efter att Lilltess officiellt missat två röstningar jue :p

Röstlista DL3

LenaH 4
Mirtai 4
Lobelia 1

Lilltess missar rösta, ersätts med Gabby_Ossi

Uppdatering

Warrington var mycket stolt över sina år som konstapel, först inom Londonpolisen och sedan hos Scotland Yard. Han var inte typen som var ute efter att göra karriär utan belöningen för honom var att göra ett bra jobb. De senaste åren hade han jobbat under Sergeant Lestrade och han trivdes bra. Visserligen kunde hans närmaste chef vara en smula styvnackad och någon gång hände det att Warrington i hemlighet irriterade sig på att fokus snarare låg på att stiga i rang än att lösa brott. Men det var å andra sidan inget ovanligt inom Scotland Yard och Lestrade hade trots allt inte sämre resultat än andra vad det gällde att klara upp fall. Snarare tvärtom, åtminstone vad gällde grövre brott.

Constable Warrington var alltså nöjd med sin lott och förvånade därför de högre cheferna med att inte på en gång acceptera när han blev erbjuden en bättre tjänst i ett annat distrikt. Men de hade högt uppsatta personer som varit mycket tydliga med att just den här konstapeln skulle bort från distriktet, av en anledning som aldrig nämndes. Och med fru och flera barn fanns det egentligen inte utrymme tacka nej till den markant högre lön som medföljde erbjudandet. Warrington accepterade efter lite övertalning tjänsten och gjorde ett mycket bra jobb på sin nya placering. Han bidrog till att klara upp många brott och funderade aldrig mer över det märkliga fallet med kopplingar till Egypten som han jobbat med under sin sista tid med Sergeant Lestrade.

Mirtai var Constable Warrington - Tjuv

Röstlista DL3

LenaH 4
Mirtai 4
Lobelia 1

Lilltess missar rösta, ersätts med Gabby_Ossi
@Hedinn missade också röstningen eller är jag korkad?

Då var det bara ondingarna kvar... :D

Och behöver jag nämna att jag tror att LenaH är ond? :p Seriöst, en gång är ingen gång men att överleva tre lika resultat... Hon kan snacka om lottningar, men nog måste hon ha fått hjälp på traven.

Skönt att få ut tjuvarna/poliserna helt!

Men om man skall kunna utläsa något av denna röstningen: visst är det fördel för både de onda och goda att få ut poliserna? Men de goda borde ändå vara något mer motiverade?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka