Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var det bara ondingarna kvar... :D

Och behöver jag nämna att jag tror att LenaH är ond? :p Seriöst, en gång är ingen gång men att överleva tre lika resultat... Hon kan snacka om lottningar, men nog måste hon ha fått hjälp på traven.
Kan man bli ängel tre lekar på rad ( helt klart lägre sannolikhet) så...men jag tror mer på en hjälpande hand.

Det är svårt med Lena.. Hon han givetvis ha fått hjälp av sina ulvkompisar men jag tror även det är farligt att utgå ifrån det. Om hon skulle vara god så lär ulvarna vilja få oss att tro att hon blivit räddad.

Snurrfian röstar Hedinn, Lilltess, Mirtai
Cirkus röstar Myrten, LenaH, -
Mirtai röstar LenaH, Cirkus, LenaH
LenaH röstar Habina, Cirkus, Mirtai
Myrten röstar Habina, LenaH,
Lobelia röstar Cirkus, FiaM, LenaH
Habina röstar LenaH, -
FiaM röstar Koppen, Cirkus, Lobelia
Lilltess röstar Koppen, missar, missar
Artline röstar Mirtai, LenaH, Mirtai
Sedna röstar FiaM, LenaH, LenaH
Mumorsan röstar Cirkus, Cirkus, LenaH
Hedinn röstar Lilltess, FiaM, missar

(upptäckte jag missat att färglägga Myrten)

Kan man bli ängel tre lekar på rad ( helt klart lägre sannolikhet) så...men jag tror mer på en hjälpande hand.

I detta läget bör man väl nästan kunna utgå från att Rathe röstat på
Mirtai med sin dolda röst? Jag menar de onda vill ju också ha ut poliserna och om LenaH är god är det ju ingen sorg för ulvarna att hon blir än mer ondförklarad.

I detta läget bör man väl nästan kunna utgå från att Rathe röstat på
Mirtai med sin dolda röst? Jag menar de onda vill ju också ha ut poliserna och om LenaH är god är det ju ingen sorg för ulvarna att hon blir än mer ondförklarad.
kan också vara så att Rathe missat att rösta och det blev en riktig lottdragning..

Det är svårt med Lena.. Hon han givetvis ha fått hjälp av sina ulvkompisar men jag tror även det är farligt att utgå ifrån det. Om hon skulle vara god så lär ulvarna vilja få oss att tro att hon blivit räddad.

Visst finns risken att ulvarna vill
rikta misstankarna mot LenaH, samtidigt kanske det är bra att börja lägga lite pussel utifrån utgångspunkten att Rathe röstat på de som åkt ut? Det kanske kan ringa in vissa som mer ulviga än andra.

Visst finns risken att ulvarna vill
rikta misstankarna mot LenaH, samtidigt kanske det är bra att börja lägga lite pussel utifrån utgångspunkten att Rathe röstat på de som åkt ut? Det kanske kan ringa in vissa som mer ulviga än andra.
Men om Rathe har avgjort röstningarna så måste hen ha lagt en falskt röst på en som inte åkte ut.

Okej, har jag räknat rätt på att vi är 6 stycken goda nu, och 4 sektmedlemmar?

Så om käket lyckas i natt måste vi få ut en ond i nästa lynch? :nailbiting:

Jag känner mig väldigt osäker på LenaH just nu, visst känns det misstänkt att hon överlevt 3 lynchningar där det till synes har varit likaläge, men som nämnt tidigare kan det ju också vara ett sätt att medvetet misstänkliggöra en god LenaH från Rathes del.

Övriga är jag också väldigt osäker på :p, mest för att jag inte riktigt lagt något på minnet efter att jag åkte ut första gången mer än det som uppenbart stuckit ut. Imorgon har jag dock relativt gott om tid så överlever jag natten denna gången ska jag lägga lite tid på att läsa om mer noggrant då.

Men om Rathe har avgjort röstningarna så måste hen ha lagt en falskt röst på en som inte åkte ut.

Möjligheten finns såklart också att Rathe lagt samma röst i tråden som dolt, och att det blivit lottning. Är det fallet bör LenaH vara god.. Att veta LenaHs roll skulle ge svar på mycket.

Kvarvarande deltagare:
Paddington (Koppen)
Snurrfian
Lobelia
Artline
LenaH
Gabby_Ossi (Lilltess)
Mumorsan
Sedna
FiaM
Hedinn

Kvarvarande roller:
Goda
Spion
ängel
brevbärare
tvilling
2 * bybo

Onda:
Rathe
3 * sektmedlem

Möjligheten finns såklart också att Rathe lagt samma röst i tråden som dolt, och att det blivit lottning. Är det fallet bör LenaH vara god.. Att veta LenaHs roll skulle ge svar på mycket.

Men som sagt.. sannolikheten att överleva tre lottningar?

Min tanke med, det var därför jag var inne på att ingen av de som röstade på cirkus vid förra lynchen borde vara Rathe.
Insåg ju i och för sig sedan att han/hon kanske kunde lägga båda rösterna på samma. :cautious:

Röstlista DL3
17.58 Lobelia röstar på LenaH
19.26 Mirtai röstar på LenaH
19.26 LenaH röstar på Mirtai
20.52 Sedna röstar på LenaH
21.23 Snurrfian röstar på Mirtai
21.23 Paddington röstar på Mirtai
21.24 FiaM röstar på Lobelia
21.25 Mumorsan röstar på LenaH
21.26 Artline röstar på Mirtai

LenaH 4
Mirtai 4
Lobelia 1

Lilltess missar rösta, ersätts med Gabby_Ossi

Hedinn missar rösta

Nu ska den vara rätt. Tack @Snurrfian !:up:

Min tanke med, det var därför jag var inne på att ingen av de som röstade på cirkus vid förra lynchen borde vara Rathe.
Insåg ju i och för sig sedan att han/hon kanske kunde lägga båda rösterna på samma. :cautious:

I denna lynch var det 4 -4
Om Rathe röstade på LenaH i tråden och Mirtai dolt så hade det blivit 3-5.
Om Rathe röstade på Mirtai i tråden och Mirtai i dolt så hade det fortfarande blivit 4-4

Lite statistik över de som varit uppe för ev lottning, de som lynchades är fetstilade.

DL1
LenaH 2 (Mirtai + Habina - bägge poliserna röstar på LenaH)
Habina 2 (LenaH + Myrten - Myrten vet vi var god)
Koppen 2 (FiaM + Lilltess)
cirkus 2 (Lobelia + Mumorsan)

DL2
Cirkus 4
(LenaH, Mirtai, Mumorsan, FiaM)
LenaH 4 (Artline, Sedna, Myrten, Cirkus)

DL3
Mirtai 4
(LenaH, Snurrfian, Paddington, Artline)
LenaH 4 (Lobelia, Mirtai, Sedna, Mumorsan)

Men som sagt.. sannolikheten att överleva tre lottningar?
Jag vet ärligt talat inte var jag har LenaH just nu men min tanke är lite att vid första tillfället vet vi inte hur många som var uppe för lottning. Om jag tänker rätt (vilket är allt annat än säkert) så var det mellan tre och fem som var uppe för lynch vid första DL. Var de fem så är chansen att överleva ganska stor. Vid DL två så stod det mellan två som jag uppfattar var ungefär lika misstänkta. När LenaH nu överlevde den så innebär ju det att hon har fått en väldigt stor måltavla på ryggen, just för att det är så misstänkt att överleva då många gånger. Kan det ha varit sektens plan? De borde ju veta om hon är ond eller god?

Lite statistik över de som varit uppe för ev lottning, de som lynchades är fetstilade.

DL1
Koppen 2 (FiaM + Lilltess*)

DL2
Cirkus 4

DL3
Mirtai 4

Om jag ser rätt så är @Hedinn den enda av oss kvarvarande deltagare som inte varit med att rösta på någon av de som varit uppe för lottning. Både DL1 och Dl2 har Hedinn lagt udda röster. Dl1 röstade hon allra sist och Dl2 röstade hon allra först.. frågan är vad det säger om Hedinns ev roll?

* Räknar in Gabby_Ossi i Lilltess röst ovan

DL1
Koppen 2 (FiaM + Lilltess)

DL2
Cirkus 4

DL3
Mirtai 4

Skrev tidigare att jag var tveksam till om någon ond i lyan röstat på LenaH i DL2 (möjligtvis Artline vars roll jag ej vet). Så intressant att det var poliserna som röstade på LenaH i DL1. I DL3 är det möjligtvis Lobelia och Mumorsan som är onda och röstat på LenaH.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Namnförslag till gråhunds hane?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka