Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag har tänkt rätt och Rathe har röstat olika med sina röster innebär det att Rathe inte kan ha lagt sin synliga röst på cirkus vid DL2 för då hade LenaH haft fler röster och därmed lynchats.
DL1 håller jag med om att Rathe kan ha röstat hur som helst och därför har jag fokuserat mer på DL2 och DL3.
Men varför snöa in sig på att ha röstat olika vid alla DL? Visst kan det vara så, men gissningsvis har hon röstat efter vad som gynnat sekten mest och inte låst upp sig vid lika eller olika.

DL1
17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen/Paddington
21.27 Lilltess röstar på koppen/Paddington
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM
21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missar rösta

Röstlista DL2
20.28 Hedinn röstar på FiaM
20.51 LenaH röstar på cirkus
21.19 Lobelia röstar på FiaM
21.19 Mirtai röstar på cirkus
21.24 Artline röstar på LenaH
21.26 Mumorsan röstar på cirkus
21.27 Snurrfian röstar på Lilltess
21.28 Sedna röstar på LenaH
21.29 Myrten röstar på LenaH
21.29 FiaM röstar på cirkus
21.29 cirkus röstar på LenaH

Koppen missar rösta, ersätts med Paddington
Lilltess missar rösta

Röstlista DL3
17.58 Lobelia röstar på LenaH
19.26 Mirtai röstar på LenaH
19.26 LenaH röstar på Mirtai
20.52 Sedna röstar på LenaH
21.23 Snurrfian röstar på Mirtai
21.23 Paddington röstar på Mirtai
21.24 FiaM röstar på Lobelia
21.25 Mumorsan röstar på LenaH
21.26 Artline röstar på Mirtai

Lilltess missar rösta, ersätts med Gabby_Ossi
Hedinn missar rösta

Snurrfian röstar Hedinn, Lilltess, Mirtai
Cirkus röstar Myrten, LenaH, -
Mirtai röstar LenaH, Cirkus, LenaH
LenaH röstar Habina, Cirkus, Mirtai
Myrten röstar Habina, LenaH, -
Lobelia röstar Cirkus, FiaM, LenaH
Habina röstar LenaH, -
FiaM röstar Koppen, Cirkus, Lobelia
Lilltess röstar Koppen, missar, missar
Artline röstar Mirtai, LenaH, Mirtai
Sedna röstar FiaM, LenaH, LenaH
Mumorsan röstar Cirkus, Cirkus, LenaH
Hedinn röstar Lilltess, FiaM, missar
Koppen/Paddington röstar missar, missar, Mirtai

Deltagare:
1. Snurrfian
2. Lobelia
3. Artline
4. LenaH
5. Lilltess/Gabby_Ossi
6. Mumorsan
7. Sedna
8. FiaM,
9. Hedinn

Roller:
Spion
Ängel
Brevbärare
Tvillingar (1 st)
Bybor (1 st?)

Ulv i fårakläder
Ulvar (3 st)

Det stämmer att jag missade att rösta igår, ber så otroligt mycket om ursäkt för det! Fruktansvärt stressig dag (vilket även förra veckan var) och det har resulterat i "magsår" (dvs samma symptom men heter nåt annat, antar det är den varianten i alla fall då det är stressrelaterat), så igår kväll låg jag med ganska ordentliga magsmärtor och även om jag försökte hänga med ett tag så blev det tillslut såpass illa att jag knappt visste vad jag läste. :(

Det stämmer att jag missade att rösta igår, ber så otroligt mycket om ursäkt för det! Fruktansvärt stressig dag (vilket även förra veckan var) och det har resulterat i "magsår" (dvs samma symptom men heter nåt annat, antar det är den varianten i alla fall då det är stressrelaterat), så igår kväll låg jag med ganska ordentliga magsmärtor och även om jag försökte hänga med ett tag så blev det tillslut såpass illa att jag knappt visste vad jag läste. :(
Var rädd om dig själv! :love: Hoppas att du mår bättre idag!

Men varför snöa in sig på att ha röstat olika vid alla DL? Visst kan det vara så, men gissningsvis har hon röstat efter vad som gynnat sekten mest och inte låst upp sig vid lika eller olika.
Jag tror också att Rathe röstar efter vad som gynnar sekten mest. Det jag har skrivit är ju att om Rathe har röstat olika kan man räkna bort vissa som kandidater.

DL1
17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen/Paddington
21.27 Lilltess röstar på koppen/Paddington
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM
21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missar rösta

Röstlista DL2
20.28 Hedinn röstar på FiaM
20.51 LenaH röstar på cirkus
21.19 Lobelia röstar på FiaM
21.19 Mirtai röstar på cirkus
21.24 Artline röstar på LenaH
21.26 Mumorsan röstar på cirkus
21.27 Snurrfian röstar på Lilltess
21.28 Sedna röstar på LenaH
21.29 Myrten röstar på LenaH
21.29 FiaM röstar på cirkus
21.29 cirkus röstar på LenaH

Koppen missar rösta, ersätts med Paddington
Lilltess missar rösta

Röstlista DL3
17.58 Lobelia röstar på LenaH
19.26 Mirtai röstar på LenaH
19.26 LenaH röstar på Mirtai
20.52 Sedna röstar på LenaH
21.23 Snurrfian röstar på Mirtai
21.23 Paddington röstar på Mirtai
21.24 FiaM röstar på Lobelia
21.25 Mumorsan röstar på LenaH
21.26 Artline röstar på Mirtai

Lilltess missar rösta, ersätts med Gabby_Ossi
Hedinn missar rösta

Snurrfian röstar Hedinn, Lilltess, Mirtai
Cirkus röstar Myrten, LenaH, -
Mirtai röstar LenaH, Cirkus, LenaH
LenaH röstar Habina, Cirkus, Mirtai
Myrten röstar Habina, LenaH, -
Lobelia röstar Cirkus, FiaM, LenaH
Habina röstar LenaH, -
FiaM röstar Koppen, Cirkus, Lobelia
Lilltess röstar Koppen, missar, missar
Artline röstar Mirtai, LenaH, Mirtai
Sedna röstar FiaM, LenaH, LenaH
Mumorsan röstar Cirkus, Cirkus, LenaH
Hedinn röstar Lilltess, FiaM, missar
Koppen/Paddington röstar missar, missar, Mirtai

Deltagare:
1. Snurrfian
2. Lobelia
3. Artline
4. LenaH
5. Lilltess/Gabby_Ossi
6. Mumorsan
7. Sedna
8. FiaM,
9. Hedinn

Roller:
Spion
Ängel
Brevbärare
Tvillingar (1 st)
Bybor (1 st?)

Ulv i fårakläder
Ulvar (3 st)
Jag tänkte fråga hur du visste att det var 3 ulvar men så insåg jag att det faktiskt stod vid de onda rollerna, men det måste innebära att det är en bybo kvar?

Mina pusselbitar börjar falla på plats. LenaH tror på lottning, men jag är inte mycket för slumpen. Jag skrev tidigare att jag trodde Rathe röstat på de som åkt ut, tror det gäller DL3 också. Sedan kan ju Rathe lagt falsk och faktisk röst på samma person, och det blivit lottning ändå. Det är ett scenario att överväga men att Rathe röstat på Habina, Cirkus och Mirtai är jag övertygad om.

Förlåt att jag bara försvann. Jag har haft det väldigt tufft på jobb att jag helt enkelt glömt bort leken. Det var ju bra att min roll kunde övertas av gabby :)

(Kan tyvärr inte ändra till OT-färg på mobilen)

@FiaM kan du förklara vad det är som du tycker är skumt med Lobelia? :) Jag ser henne som potentiell Rathe, men vill gärna ha tankar från fler och du har ju misstänkt henne/la en utstickande röst.

Du tror att Rathe röstat för att gynna sekten mest? LenaH överlever varje gång. Vad tror du om LenaH som ond och att Rathe räddat henne tre gånger? Eller har Rathe röstat för att förvilla spionen? Något annat tänkbart scenario på hur Rathe kan rösta för att gynna sekten?

@FiaM kan du förklara vad det är som du tycker är skumt med Lobelia? :) Jag ser henne som potentiell Rathe, men vill gärna ha tankar från fler och du har ju misstänkt henne/la en utstickande röst.
Med Lobelia är det flera småsaker som jag har funderat över. Misstankarna väcktes av Myrtens inlägg som jag försökte tolka och när jag gick tillbaka för att kolla deras skriftväxling hittade jag en del saker själv som jag började fundera på.

Bland annat i inlägg #276 där hon ifrågasätter att ingen vet vem Dudley var. Jag vet att brevbäraren kan skicka en sia i paket men vågar man göra det första natten? Jag skulle som brevbärare välja att skicka något annat och spara sian till någon som jag själv tror/vet är god.
När det gäller den eventuella felskrivningen som Myrten tog upp så reagerade jag lite på att hon utelämnade cirkus när hon räknade upp vilka vi kunde luras att tro att de satt i sekten, jag tror att du har tagit upp det med? Dessutom tycker jag att hela den teorin är lite för avancerad för att komma första dagen om man inte sitter på extra information, men det kan vara jag som är trög.

Jag har även börjat funder på varför hon driver så hårt mot LenaH? LenaH började bli misstänkt nästan omedelbart efter första lynch och jag upplever att Lobelia har varit en av de drivande där. Jag vet inte om LenaH är ond eller god, men ska jag vara ärlig så tror jag mer på henne som god just nu på grund av hur hon spelar. Jag tycker även att hon hade rätt när hon skrev att eftersom hon hade svårt att lista ut vilka som satt i sekten så var det bättre att leta efter poliser där hon ansåg att hon hade spår.

Jag håller med om att hon finns på min lista över de som passar in i rollen som Rathe, tillsammans med ett par till givetvis men helt klart en av toppkandidaterna. :)

Förlåt att jag bara försvann. Jag har haft det väldigt tufft på jobb att jag helt enkelt glömt bort leken. Det var ju bra att min roll kunde övertas av gabby :)

(Kan tyvärr inte ändra till OT-färg på mobilen)
Skönt att höra att du mår bra åtminstone! Jag blev orolig för dig! :love:

:banghead: Åh jag försöker räkna ut något vettigt efter röstningslistorna men det går trögt... Jag får upp så många olika varianter så det inte är hanterbart..
@Sedna verkar övertygad om LenaHs ondhet, jag förstår hennes teorier, @FiaM verkar snarare vilja hålla @LenaH åt det godare hållet med samma teorier och istället håller @Lobelia som ond. Eller samma och samma men det bygger på samma sak åtminstone. ;)
Tur att det är en hel dag fram till DL så jag hoppas att det dyker upp några fler saker som gör mig säkrare på vad jag tror egentligen...

I detta läget bör man väl nästan kunna utgå från att Rathe röstat på
Mirtai med sin dolda röst? Jag menar de onda vill ju också ha ut poliserna och om LenaH är god är det ju ingen sorg för ulvarna att hon blir än mer ondförklarad.

Om LenaH är ond så bör Rathes röst gått på Mirtai
Om Lena är god så tror jag inte att Rathe brytt sig så mycket om vem av dem som åkt. Båda är duktiga spelare och om man vill ha ut polisen och inte riskera att denne käkar en ond eller en god är nog en smaksak eller i vart fall inte viktigt nog att röja sig.

Jag behöver tid att studera röststatistiken ordentligt och det har jag inte förrän i kväll, innan jag kan gissa var och hur Raths röster har lagts. Mycket beror ju på vad andra röstat, eller kanske allt.

Jag har även börjat funder på varför hon driver så hårt mot LenaH? LenaH började bli misstänkt nästan omedelbart efter första lynch och jag upplever att Lobelia har varit en av de drivande där. Jag vet inte om LenaH är ond eller god, men ska jag vara ärlig så tror jag mer på henne som god just nu på grund av hur hon spelar. Jag tycker även att hon hade rätt när hon skrev att eftersom hon hade svårt att lista ut vilka som satt i sekten så var det bättre att leta efter poliser där hon ansåg att hon hade spår.
Nu får du och Sedna ta ett snack, den ena menar att jag är kappvändare och helt plötsligt skiftar från att försvara Lena till att attackera efter DL2 + att jag följer hennes spekulationer. Den andra hakar upp sig på att jag varit drivande mot LenaH sedan DL1.

Pratar ni om samma spelare eller?

Om LenaH är ond så bör Rathes röst gått på Mirtai
Om Lena är god så tror jag inte att Rathe brytt sig så mycket om vem av dem som åkt. Båda är duktiga spelare och om man vill ha ut polisen och inte riskera att denne käkar en ond eller en god är nog en smaksak eller i vart fall inte viktigt nog att röja sig.

Jag behöver tid att studera röststatistiken ordentligt och det har jag inte förrän i kväll, innan jag kan gissa var och hur Raths röster har lagts. Mycket beror ju på vad andra röstat, eller kanske allt.
Det jag kan tänka mig här med är att om LenaH är god, så visste Rathe att det stod mellan två som inte var onda och kunde då lägga sin öppna röst på LenaH och den dolda på Mirtai, eftersom misstanken mot LenaH inte direkt skulle minska om hon överlevde en "lottning" till.

Det jag kan tänka mig här med är att om LenaH är god, så visste Rathe att det stod mellan två som inte var onda och kunde då lägga sin öppna röst på LenaH och den dolda på Mirtai, eftersom misstanken mot LenaH inte direkt skulle minska om hon överlevde en "lottning" till.
Det är helt klart en intressant tanke! :up: Om LenaH är god så skulle det verkligen spela sekten rakt i händerna och nästan garantera att vi skulle lyncha ut en god...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka