Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spionen får hel spioninformation?

Jag vet inte vad du menar med "hel" spioninformation - Sherlock är spion och får en del information varje natt men ni vet inte exakt vad. Lite av den informationen får även Rame Tep men hur mycket eller hur lite det är vet ni inte heller. Om den informationen som Rame Tep fick var densamma som poliserna fick när de var kvar i spelet eller om de fick olika rader är inte heller något ni får veta.

Kan du citera inlägget där jag menar det är sannolikt att någon visste något om Dudley? Det var ny information, varför nämnde du det inte tidigare om du nu uppfattat det så?
Fast vet vi att ingen viste vem Dudley var? Det är väl snarast troligt att någon visst såsom spionen och eventuellt en sia.

Här förstår jag det som att du anser att det är troligt att någon visste vem Dudley var, har jag missuppfattat dig? :confused: Jag har nämnt det här citatet tidigare i mitt svar till Sedna.

Jag vet inte vad du menar med "hel" spioninformation - Sherlock är spion och får en del information varje natt men ni vet inte exakt vad. Lite av den informationen får även Rame Tep men hur mycket eller hur lite det är vet ni inte heller. Om den informationen som Rame Tep fick var densamma som poliserna fick när de var kvar i spelet eller om de fick olika rader är inte heller något ni får veta.

Men sekten kan inte ha information som Sherlock inte fått?

Här förstår jag det som att du anser att det är troligt att någon visste vem Dudley var, har jag missuppfattat dig? :confused: Jag har nämnt det här citatet tidigare i mitt svar till Sedna.
Där ser man, då förstår jag din undran, jag borde nog formulerat mig som att det är fullt möjligt, inte troligt. Jag tänkte mer i de banorna åtminstone.

Rame Teps rollbeskrivning: "lyan får varje natt tillgång till lite av spioninfon". Eftersom Sherlock är spion är svaret är alltså nej.
Tack för du svarar på våra frågor :)

Jag tror det är formuleringen "varje natt kommer att se en del av det som försiggår i kulisserna" som gör att vi undrar :) Men nu känns det klarare.

Så du tror inte att Lena har klarat en enda röstning? Då måste Paddan ha haft fel om att Hedinn var Rathe?

Hela Rathe grejen känns komplicerad. Även om han röstat motsatt till Lena i det dolda. Men hur kan vi vara säkra om att han röstat till Lenas fördel i det synliga?

Det är mycket möjligt att Lena fått hjälp. Men att hon har fått hjälp i alla känns som en väldigt ambitiös Rathe.
Varför lägger du så mycket vikt vid vad Paddi trodde? Hon var ju bybo, på sin höjd kunde hon ha fått paket med information, men det känns ju ändå ganska osannolikt.

Varför lägger du så mycket vikt vid vad Paddi trodde? Hon var ju bybo, på sin höjd kunde hon ha fått paket med information, men det känns ju ändå ganska osannolikt.
Det gör jag inte :)

Paddan är duktig. Hon lyfte en tanke. Även Sedna bekräfta igår kväll att det var möjligt att du kunde ha varit Rathe. Det jag syftade på var bara att Sednas nya teori sa emot att du var Rathe (om du inte röstade dolt i förväg).

Så det var egentligen vad Sedna tror jag ville veta. Paddan använde jag för att förklara :)

Det gör jag inte :)

Paddan är duktig. Hon lyfte en tanke. Även Sedna bekräfta igår kväll att det var möjligt att du kunde ha varit Rathe. Det jag syftade på var bara att Sednas nya teori sa emot att du var Rathe (om du inte röstade dolt i förväg).

Så det var egentligen vad Sedna tror jag ville veta. Paddan använde jag för att förklara :)
Okej, då förstår jag.

Nu ska det finnas fem goda kvar.
Spionen, ängeln, brevbäraren, tvillingen och en bybo.

Rathe har vi kvar och tre ulvar.

Med tanke på hur långt vi kommit bör det finnas information i omlopp. Spionen får information, ulvarna får lite av spioninfirmationen (kan användas för att förvilla), brevbäraren bör ha skickat brev. Med andra ord bör det finnas någon/några som har tankar om vem som har vilken roll. Någon som har tankar utifrån det?
Det är ju just det där med att ulvarna får lite spioninformation som gör det hela lite extra svårt. Myrten var ju god och i och med att hon verkade hålla Paddi åt det godare hållet trodde jag ett tag att hon kanske var Myrtens tvilling. Nu var ju inte fallet så, men god åtminstone. Troligtvis utan extrainformation.

Gällande diskussionen kring Rathe känner jag mig mest förvirrad, inte bara för att jag har diskuterats där, utan för att jag upplever det som smått omöjligt att lyckas klura ut vem det kan vara baserat på röstningarna, men så har jag också hängt med halvdåligt det senaste och orkat sätta mig in i det, så det kanske påverkar. Men i och med att den röstar dolt så känns det otroligt svårt.

Jag ska göra ett försök, främst kanske för att jag funderar kring hela diskussionen om LenaH. Jag har inte fått några ondvibbar av henne tidigare, vilket väl säger väldigt lite egentligen, men att hon (eventuellt) hamnat i lottning och klarat sig båda gångerna kan lika gärna vara slump. Speciellt då det stod mellan flera stycken första gången, då är ju chansen att klara sig ganska stor.

Men jag ska som sagt försöka kika lite närmre på det.

Jag är kvar och det här är den märkligaste lek jag spelat.
Jag ska läsa igenom nu vad som hänt sen jag checkade ut igår och se vad jag kan hitta.

En reflektion innan jag börjar: Jag undrar lite vad jag gjort som är så skumt? Inte letat onda? Jag vet inte vad jag förväntas leverera men hittills har jag initierat utröstning av två poliser och en ond fé.
Ursäkta att jag inte identifierat någon ulv ännu men sämre facit har jag haft. :)

Men helskotta vad klockar går fort nu!! Jag tycker att Lilltess kommentar är rätt knepig och sen har jag inte sett något av henne. Vad skulle vi annars diskutera i det där läget? Snurrfian röstar på Lilltess.
Snurrfians röst från dag två, en uddaröst på Lilltess när det stod mellan LenaH och cirkus. Jag kanske kastar lite sten i glashus, visserligen, men den fångar ändå min uppmärksamhet.

Vad tänker du om Lilltess i nuläget?

Jag ska göra ett försök, främst kanske för att jag funderar kring hela diskussionen om LenaH. Jag har inte fått några ondvibbar av henne tidigare, vilket väl säger väldigt lite egentligen, men att hon (eventuellt) hamnat i lottning och klarat sig båda gångerna kan lika gärna vara slump. Speciellt då det stod mellan flera stycken första gången, då är ju chansen att klara sig ganska stor.

Men jag ska som sagt försöka kika lite närmre på det.
Det är tre gånger vid det här laget. Kommer jag ihåg rätt från statistik/matte lektionerna så är det 18,75 % chans att det vid en lottning med 75% chans och 2 med 50% chans att lotten räddar alla gånger. Inte så pjåkiga odds egentligen, men jag tror inte riktigt på att det är lottning alla gånger.

Jag är kvar och det här är den märkligaste lek jag spelat.
Jag ska läsa igenom nu vad som hänt sen jag checkade ut igår och se vad jag kan hitta.

En reflektion innan jag börjar: Jag undrar lite vad jag gjort som är så skumt? Inte letat onda? Jag vet inte vad jag förväntas leverera men hittills har jag initierat utröstning av två poliser och en ond fé.
Ursäkta att jag inte identifierat någon ulv ännu men sämre facit har jag haft. :)
Det är lite vad jag funderar på för tillfället också. Vad jag förstår har det enbart med att du klarat jämna röstningar, som då skulle styrts av Rathe, men det känns för mig som det lika gärna kan vara slump, med hänvisning till mitt förra inlägg om att jag knappt fattar nånting hur man kan utläsa information där. ;)

Det är tre gånger vid det här laget. Kommer jag ihåg rätt från statistik/matte lektionerna så är det 18,75 % chans att det vid en lottning med 75% chans och 2 med 50% chans att lotten räddar alla gånger. Inte så pjåkiga odds egentligen, men jag tror inte riktigt på att det är lottning alla gånger.
Det behöver givetvis inte vara lottning, men det behöver ju heller inte vara medvetet räddande av Rathe för att LenaH är ond?

Snurrfians röst från dag två, en uddaröst på Lilltess när det stod mellan LenaH och cirkus. Jag kanske kastar lite sten i glashus, visserligen, men den fångar ändå min uppmärksamhet.

Vad tänker du om Lilltess i nuläget?
Med tanke på att Lilltess numera Gabby knappt har skrivit något så har jag svårt att ha några åsikter... @Gabby_Ossi har nog väldigt svårt att svara på varför Lilltess skrev den kommentaren så just nu får jag släppa det och se om det blir tydligare var Gabby står under efm.

Med tanke på att Lilltess numera Gabby knappt har skrivit något så har jag svårt att ha några åsikter... @Gabby_Ossi har nog väldigt svårt att svara på varför Lilltess skrev den kommentaren så just nu får jag släppa det och se om det blir tydligare var Gabby står under efm.
Just ja, det förstår jag. :)

Har du koll på vad det var för kommentar du reagerade på då?

Just ja, det förstår jag. :)

Har du koll på vad det var för kommentar du reagerade på då?
Det var det här jag reagerade på och speciellt när hon inte kom tillbaka in och förklarade, nu har jag ju fått förklaring på varför hon inte gjorde det men till den röstningen så fastnade jag på det.

För att tillföra något till leken så- cirkus motivering var lite konstig men att det har blivit en sånhär diskussion av det känns lite skumt. Jag tycker det känns som en förstadags röst och det är bättre att komma med en riktig motivering än en förklädd BOP..
Det kändes rätt självklart att diskutera motiveringarna till rösterna och jag förstod inte riktigt varför vi inte skulle göra det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka