Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedinn Denna tror jag snurris tänker på.
Tack!
I så fall funderar jag lite på om det verkligen var starkt underlag för en röst? Ett sånt ifrågasättande ser i alla fall inte jag som något konstigt, jag brukar också försöka komma med någon form av teori dag ett om jag kan, även om den är jättesvag, hellre än att lägga en tydligt förklädd BOP.

Sen kan det såklart vara så att Lilltess/Gabby är ond, men jag ser inte riktigt varför det ifrågasättandet skulle tyda på det?

@Snurrfian ?

Eller var du ovillig att rösta på någon av de andra som var mer på tapeten av någon anledning?

Det behöver givetvis inte vara lottning, men det behöver ju heller inte vara medvetet räddande av Rathe för att LenaH är ond?

Jag tror att Rathe har gjort vad hon behövt om det behövts och har hon inte behövt lägga fingrarna i blöt så har hon troligen gjort något ändå, om Rathe kunde vara online runt DL. God eller ond, det är väl det som är frågan.

Tack!
I så fall funderar jag lite på om det verkligen var starkt underlag för en röst? Ett sånt ifrågasättande ser i alla fall inte jag som något konstigt, jag brukar också försöka komma med någon form av teori dag ett om jag kan, även om den är jättesvag, hellre än att lägga en tydligt förklädd BOP.

Sen kan det såklart vara så att Lilltess/Gabby är ond, men jag ser inte riktigt varför det ifrågasättandet skulle tyda på det?

@Snurrfian ?

Eller var du ovillig att rösta på någon av de andra som var mer på tapeten av någon anledning?
Fast jag hade även funderat över varför hon la upp Koppen till lottning, och då med en BOP teori men frågan är ju om det låg något annat bakom det också? Speciellt eftersom vi nu vet att koppen/paddington var god? Och tack för att du drog igång mina funderingar på det igen, jag hade nästan släppt det helt och hållet när först koppen var frånvarande och sen Lilltess. Det gav mig en anledning att titta på @Gabby_Ossi ordentligt idag! :up:

Jag håller för övrigt med dig när det gäller Lilltess, jag har dessutom en roll åt henne i mitt huvud som jag är rätt säker på baserad på vem som inte misstänkt henne när hon borde om hon spelat som vanligt.

Med tanke på hur inaktiv Lilltess varit tycker jag det är intressant att du är beredd att godförklara henne.

Med tanke på hur inaktiv Lilltess varit tycker jag det är intressant att du är beredd att godförklara henne.
Det var inte ens menat som godförklaring men visst jag har en karta i huvudet, på den kartan har Lilltess en plats, den är inte säker men jag sätter henne som troligt god. Jag är dock inte beredd att outa Lilltess eventuella roll och vill därför inte närmre förklara vad jag baserar den på. Jag är heller inte säker, men jag kommer inte rösta på Lilltess om inget nytt framkommer, jag har flera som är mer misstänkt.

Det var inte ens menat som godförklaring men visst jag har en karta i huvudet, på den kartan har Lilltess en plats, den är inte säker men jag sätter henne som troligt god. Jag är dock inte beredd att outa Lilltess eventuella roll och vill därför inte närmre förklara vad jag baserar den på. Jag är heller inte säker, men jag kommer inte rösta på Lilltess om inget nytt framkommer, jag har flera som är mer misstänkt.
Vilka har du som du misstänker mest nu då?

Du har säkert skrivit det, men som sagt, jag har hängt med lite dåligt det senaste och det underlättar att få det lite samlat än att behöva leta igenom tråden efter det. :)

Snurrfian upplever jag som lite mindre snurrig än vad hon har varit de senaste lekarna, vad innebär det egentligen? Visst, hon undrade hur jag hade fått det till tre sektmedlemmar men påpekade även själv att det stått i rollbeskrivningen, vilket är lätt att missa. Det som sticker ut lite är att även härifrån är det lite tunt med egna teorier utan flera inlägg är OT eller kommentarer som inte leder leken framåt. Jag vet helt enkelt inte var jag har Snurrfian, än.
Hur menar du här? Jag blir lite fundersam på om du verkligen läser så ordentligt för så många OT inlägg har jag inte gjort? Och kommit med teorier har jag gjort, så pass att jag fick höra att jag var misstänkt eftersom jag producerade för många teorier och nu är jag misstänkt för att jag skriver för lite?
Ja jag trodde först att jag hade upptäckt ett misstag av dig när du visste antalet onda i leken, normalt sett brukar det inte stå med, men jag kollade för säkerhets skull och insåg att du inte alls hade gjort ett misstag och försagt dig. Eller så gjorde du det och blev överlycklig när jag upptäckte att det kanske inte var ett misstag.

Tänkte förvarna att jag har hoppträning och kommer komma in och rösta sent.
Du har inte några funderingar att komma med tidigare? Det är lite frustrerande runt din roll när "den" inte skriver något, även om du inte är skyldig till det helt och hållet. ;) Det är helt klart intressant varför Lilltess la upp Koppen till lottning i första DL med en BOP teori och sen inte tycker att det för leken så mycket framåt att diskutera teorierna, var det ett sätt att försöka komma ifrån att vi skulle diskutera hennes teori? Jag förstår att du inte kan svara på det, men det får mig att fundera över rollen.

DL1
17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen/Paddington
21.27 Lilltess röstar på koppen/Paddington
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM
21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missar rösta

Röstlista DL2
20.28 Hedinn röstar på FiaM
20.51 LenaH röstar på cirkus
21.19 Lobelia röstar på FiaM
21.19 Mirtai röstar på cirkus
21.24 Artline röstar på LenaH
21.26 Mumorsan röstar på cirkus
21.27 Snurrfian röstar på Lilltess
21.28 Sedna röstar på LenaH
21.29 Myrten röstar på LenaH
21.29 FiaM röstar på cirkus
21.29 cirkus röstar på LenaH

Koppen missar rösta, ersätts med Paddington
Lilltess missar rösta

Röstlista DL3
17.58 Lobelia röstar på LenaH
19.26 Mirtai röstar på LenaH
19.26 LenaH röstar på Mirtai
20.52 Sedna röstar på LenaH
21.23 Snurrfian röstar på Mirtai
21.23 Paddington röstar på Mirtai
21.24 FiaM röstar på Lobelia
21.25 Mumorsan röstar på LenaH
21.26 Artline röstar på Mirtai

Lilltess missar rösta, ersätts med Gabby_Ossi
Hedinn missar rösta

Snurrfian röstar Hedinn, Lilltess, Mirtai
Cirkus röstar Myrten, LenaH, -
Mirtai röstar LenaH, Cirkus, LenaH
LenaH röstar Habina, Cirkus, Mirtai
Myrten röstar Habina, LenaH, -
Lobelia röstar Cirkus, FiaM, LenaH
Habina röstar LenaH, -
FiaM röstar Koppen, Cirkus, Lobelia
Lilltess röstar Koppen, missar, missar
Artline röstar Mirtai, LenaH, Mirtai
Sedna röstar FiaM, LenaH, LenaH
Mumorsan röstar Cirkus, Cirkus, LenaH
Hedinn röstar Lilltess, FiaM, missar
Koppen/Paddington röstar missar, missar, Mirtai

Deltagare:
1. Snurrfian
2. Lobelia
3. Artline
4. LenaH
5. Lilltess/Gabby_Ossi
6. Mumorsan
7. Sedna
8. FiaM,
9. Hedinn

Roller:
Spion
Ängel
Brevbärare
Tvillingar (1 st)
Bybor (1 st?)

Ulv i fårakläder
Ulvar (3 st)

Nu tänkte jag försöka reda ut hurvida LenaH bör var ond eller god.

I DL1 är det fyra stycken med två röster. LenaH, Koppen/Paddington, Habina, Cirkus. Jag är övertygad om att Rathe la en röst på Habina. Vad kan det säga om LenaHs roll? Ja LenaH röstade ju först på Habina så Rathes röst gav ju henne ett alibi om LenaH är ond, och Rathe lär inte ha känt till någon av de andras roll.

I DL2 får LenaH och Cirkus fyra röster var. Utgår från att Rathe la sin röst på Cirkus. Vad kan det säga om LenaHs roll? Jag har svårt att se att att någon från lyan röstade på LenaH. Jag är god, Myrten var god, Cirkus ond utanför lyan och Artline bör var god om jag fått ihop det hela rätt. Ser det inte som troligt att lyan skulle ha känt till Cirkus roll, i så fall har de gissat bra.

I DL3 får LenaH och Mirtai fyra röster var. Rathe har såklart en anledning att rösta på Mirtai oavsett LenaHs roll, det är såklart viktigt för de onda att få ut poliser. Rathe röstar på Mirtai och LenaH är kvar igen...

Jag är inte bergis på att LenaH är ond, men jag tycker inte statistiken talar till hennes fördel. En annan slutsats är att om LenaH är ond bör hon inte vara Rathe, i och med sin röst på Habina.

Egentligen är jag i dagsläget mest intresserad av att hitta Rathe med tanke på Rathes dolda röst och en betydelse den verkar ha haft, dessutom är vi i ett känsligt läge i leken, så återkommer med tankar om det.

Jag är fortfarande inte heller säker på vart LenaH står för mig men kan det verkligen vara så att ulvarna kört på så hårt att få ut LenaH genom lynchning? Det finns ju några anledningar för ulvarna att göra det men dessa vet nog de flesta om och jag vill inte nämna de här i tråden för risken för hintning.

Anledningen att jag röstade på LenaH istället för Mirtai, som jag också höll för misstänkt, var att efter hennes många utspel om att vi inte ska fokusera på att hitta poliser så trodde jag, i min enfald, att det går inte att hon är polis, det hade varit för uppenbart. Det får man för att tänka "tänk om" en gång för mycket.

Jag är fortfarande inte heller säker på vart LenaH står för mig men kan det verkligen vara så att ulvarna kört på så hårt att få ut LenaH genom lynchning? Det finns ju några anledningar för ulvarna att göra det men dessa vet nog de flesta om och jag vill inte nämna de här i tråden för risken för hintning.

Kört på för att få ut LenaH? Vad menar du? Jag menar ju att de hållt henne kvar eller möjligtvis låtit lotten avgöra.

Kört på för att få ut LenaH? Vad menar du? Jag menar ju att de hållt henne kvar eller möjligtvis låtit lotten avgöra.

Så kan det absolut vara men det kan vara så också att de försöker peka ut henne som ond för oss andra genom att hon mirakulöst klarat sig genom tre DL's. Jag har inte gått på dina ord när jag skrivit detta utan försöker tänka på fler aspekter till hur och varför LenaH har klarat sig. Denna teori är förstås helt beroende på om LenaH innehar en specifik roll eller ej.

Om Rathe är någon som inte röstade på Cirkus i DL1 och inte Mirtai i DL2 så är det Lobelia eller Snurrfian som är Rathe. Nu är det inte alls säkert att Rathe avgjort, Rathe kan ha lagt båda rösterna på samma person och fått det till lottning. Därför kommer jag inte att basera mina tankar om Rathe på statistiken i första hand, utan på andra saker.

Lobelia har jag svårt att placera in på en god roll, om än inte omöjligt, men svårt om när jag ska placera ut övriga roller. Hon tycks inte göra anspråk på att vara brevis, inte på att sherlock och inte på att vara tvilling, baserat på hennes diskussion med Myrten och sina misstankar mot FiaM.

Hon hamnar i en diskussion om Rathes röstning där hon pratar om att rikta misstankar mot LenaH och Koppen/Paddington. Hon kunde inte riktigt själv svara på varför hon uteslöt Cirkus. Kansks för att hon är Rathe och la sin falska röst på Cirkus och den faktiska på Habina och därför inte räknade Cirkus? Jag vet inte, men lite konstigt i sammanhanget.

Hon la en första röst på LenaH i DL2 med tunn motivering (varför räddade inte LenaH sig själv?). Är hon Rathe är det ju taktiskt smart i och med de spekulationer det skapar kring rollerna. Skulle LenaH ha åkt så hade Lobelia lagt första rösten, vilket hade gett henne ett alibi.

Jag vet att FiaM misstänkt Lobelia, men baserat på lite andra saker. Jag kan mycket väl få det hela att gå ihop baserat på att vi kan sitta på olika perspektiv. Sedan ska man såklart ha i åtanke att ulvar får spioninfo, som de kan använda till att luras. Men med tanke på att FiaM tagit fasta på Myrtens resonemang, och Myrten vet vi var god, tror jag att det vore väl högt spelat för FiaM om hon vore ond.

Snurrfian har jag svårt att placera, jag kan se henne både som ond och i en god roll. Hon tycks förstå mina tankar till viss del, men så var det där med ulvar som luras. På många sätt känns hon trovärdig i sin ulvjakt (mer trovärdig än Lobelia) men det behöver inte säga något. Jag har mindre att gå på när det gäller Snurrfian.

För att diskutera lite annat än LenaH och senaste dl...

Sedna och artline lutar mot den goda sidan för mig, gabby, snurrfian och lobelia känner jag mig otroligt osäker på (lenah tillhör också den här kategorin), hedinn och fiam måste jag kolla mer ingående på då det är något som gnager i mig där. Ursäkta mig medans jag jag läser igenom tråden för 876593dje gången ;)

Så kan det absolut vara men det kan vara så också att de försöker peka ut henne som ond för oss andra genom att hon mirakulöst klarat sig genom tre DL's. Jag har inte gått på dina ord när jag skrivit detta utan försöker tänka på fler aspekter till hur och varför LenaH har klarat sig. Denna teori är förstås helt beroende på om LenaH innehar en specifik roll eller ej.

Du vill tillskriva LenaH en god specialroll? Jag har väldigt svårt att se henne i en specialroll med tanke på hur lost hon verkar var i sin ulvjakt. Förstår om du inte vill outa vad du tror, men jag är nyfiken på vad du tror och framförallt varför.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka