Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med Lobelia är det flera småsaker som jag har funderat över. Misstankarna väcktes av Myrtens inlägg som jag försökte tolka och när jag gick tillbaka för att kolla deras skriftväxling hittade jag en del saker själv som jag började fundera på.

Bland annat i inlägg #276 där hon ifrågasätter att ingen vet vem Dudley var. Jag vet att brevbäraren kan skicka en sia i paket men vågar man göra det första natten? Jag skulle som brevbärare välja att skicka något annat och spara sian till någon som jag själv tror/vet är god.
Man vågar det händer då och då, och det händer att man skickar även kraftfullare förmågor som bevittnade första dagen och det oavsett vad du tycker. Förutom detta så hade Dudley egna förmågor som troligen synts i spioninfon om de använts.
Ingen har påstått att det är stor sannolikhet- tvärt om, men att anse att möjligheten är utesluten beroende på egna fiktiva val och bortse från verkligheten (att det sker) är skumt i sig. Kan det tänkas att du har något att dölja som skulle avslöjas om det framkommer att någon faktiskt hade information om Dudley?

Någon sa att det var skönt att leken nu var som en "vanlig" lek. Och visst, det känns som en helt ny lek. Fast med 2/3 onda istället för 1/3 :banghead:.

Jag förstår inte det här med att försöka lista ut vem Rathe är utifrån att han borde ha röstat olika i tråden och i den dolda rösten. Jag känner att det kan väl vara precis hur som helst, det är ju ganska stor chans att hans röst kommer upp i spioninfon och då vore det väl smartare att inte följa något mönster sålänge sekten ändå inte varit i fara. Vilket mycket väl kan vara fallet.

Och så finns såklart risken att LenaH är god och att Rathe märkt av misstankarna mot henne och valt att "rädda" henne för att hoppas på att vi nu ska följa "minsta motståndets lag" och lyncha henne eftersom hon är den som är lättast att komma fram till en teori mot. Och sedan behövs bara att de lyckas käka igen = Game Over.

Och ja, jag inser att detta inte är något nytt jag kommer med :p Och att det inte hjälper så mycket att jag troligtvis inte kommer våga rösta på LenaH med risk för att det är ett trick från lyan om jag inte hittar någon annan som är mer misstänkt :cautious:

Det är helt klart en intressant tanke! :up: Om LenaH är god så skulle det verkligen spela sekten rakt i händerna och nästan garantera att vi skulle lyncha ut en god...
Just därför är det svårt med Lena. Hon kan vara ond. Eller så det de onda vill att man ska tro. Jag tycker Lena är skum. Men jag vet inte om jag tror att Rathe har räddat henne hela tiden. Det skulle ha varit ett väldigt planerande som skulle ta tid.

Sedna är väldigt säker på att Lena inte är kvar pågrund av lottningar. Frågan är om man ska lita på Sednas starka känsla eller om man blir lurad då.

Du tror att Rathe röstat för att gynna sekten mest? LenaH överlever varje gång. Vad tror du om LenaH som ond och att Rathe räddat henne tre gånger? Eller har Rathe röstat för att förvilla spionen? Något annat tänkbart scenario på hur Rathe kan rösta för att gynna sekten?

Så du tror inte att Lena har klarat en enda röstning? Då måste Paddan ha haft fel om att Hedinn var Rathe?

Hela Rathe grejen känns komplicerad. Även om han röstat motsatt till Lena i det dolda. Men hur kan vi vara säkra om att han röstat till Lenas fördel i det synliga?

Det är mycket möjligt att Lena fått hjälp. Men att hon har fått hjälp i alla känns som en väldigt ambitiös Rathe.

Just därför är det svårt med Lena. Hon kan vara ond. Eller så det de onda vill att man ska tro. Jag tycker Lena är skum. Men jag vet inte om jag tror att Rathe har räddat henne hela tiden. Det skulle ha varit ett väldigt planerande som skulle ta tid.

Sedna är väldigt säker på att Lena inte är kvar pågrund av lottningar. Frågan är om man ska lita på Sednas starka känsla eller om man blir lurad då.
Det är precis de tankar jag brottas med, jag vet inte vad jag ska tro, jag skulle vilja veta vad @LenaH har för roll, men visar det sig att hon är god så har onda sidan verkligen vunnit en stor fördel och jag vet inte om jag vågar ge dem det...

Nu ska det finnas fem goda kvar.
Spionen, ängeln, brevbäraren, tvillingen och en bybo.

Rathe har vi kvar och tre ulvar.

Med tanke på hur långt vi kommit bör det finnas information i omlopp. Spionen får information, ulvarna får lite av spioninfirmationen (kan användas för att förvilla), brevbäraren bör ha skickat brev. Med andra ord bör det finnas någon/några som har tankar om vem som har vilken roll. Någon som har tankar utifrån det?

Jag funderar mer och mer på FiaM, ända sedan jag började få misstankar mot henne och röstade på henne så verkar hon driva en kampanj mot mig. Det samma hände i förra leken, minns inte mot vem och när jag pressade henne så var det för att den personen misstänkte henne, hon var god och därmed borde den personen vara ond.

Hon fick mycket kritik mot det resonemanget och nu känns det som mönstret upprepas bara det att hon lyckas hitta motiv som är mycket tunna alternativt obefintliga eller talar emot.

Om jag nu bortser från att jag vet min roll och ser det utifrån så kan jag bara se två anledningar till förföljelsen. Den ena är att FiaM fått någon form av information om mig. Då bör hon alltså antingen vara spion eller ha fått ett paket. Och rör det sig om spioninfo så måste jag ha en roll som tydligt går att identifiera genom spioninfon och då som ond. Finns det en sådan roll kvar? Vi har sektmedlemmar och vi har Rathe. Rathe går kanske att gissa efter att ha fått info om flera röster men efter 2 är tveksamt. Rör det sig om paket så bör det varit en sia. Delade Brevis ut en Sia till Fia? Ja det kan bara brevis och den som eventuellt kan ha fått den tillgängliga sian senare eller tidigare svara på.

Då jag vet min roll så kan jag inte se hur FiaM kan se mig som ond oavsett vad hon fått för information. Är hon då en förvirrad ond, en förvirrad god eller har hon fått någon form av information redan tidigt i leken?

Jag börjar luta åt förvirrad ond.

Snurrfian upplever jag som lite mindre snurrig än vad hon har varit de senaste lekarna, vad innebär det egentligen? Visst, hon undrade hur jag hade fått det till tre sektmedlemmar men påpekade även själv att det stått i rollbeskrivningen, vilket är lätt att missa. Det som sticker ut lite är att även härifrån är det lite tunt med egna teorier utan flera inlägg är OT eller kommentarer som inte leder leken framåt. Jag vet helt enkelt inte var jag har Snurrfian, än.

Lobelia fick min röst igår och är fortfarande en som jag har som misstänkt till sekten. I inlägg #514 har jag skrivit ner det som gör mig fundersam så jag upprepar inte det igen.

Artline en av de som mest diskuterar Rathe men det säger inget. När jag läser hennes inlägg så känns det som att jag inte hittar så mycket nytt och eget.

LenaH är nog spelets mest misstänkta för tillfället? Jag håller med om att det sticker ut att hon har överlevt tre ”lottningar” men jag vågar inte säga att hon är ond än. Främst på grund av att hon fick misstankar på sig så tidigt och Rathe och sekten kan ha spelat på det. Hon var misstänkt redan innan gårdagens röst så om hon nu är ond, varför inte rösta ut henne? Hade det då visat sig att hon är ond hade en del av sekten kunnat få ett skapligt alibi, skulle det däremot visa sig att hon är god så är väl jakten igång. Dessutom är det väl lite så att just nu är LenaH i fokus och då är resten av sektmedlemmarna ”trygga”, vilket i och för sig kan tala för att LenaH faktiskt är medlem i sekten trots allt… Kort sagt vågar jag inte säga om hon är ond eller god. :banghead:

Lilltess/Gabby_Ossi hoppas kunna skriva något om Gabby_Ossi senare, just nu finns det inget att gå på då hon precis kom in i leken.

Mumorsan flyger lite under min radar känner jag. När jag funderar på henne kan jag inte komma på något som hon har skrivit. När jag går in och läser vad hon skrivit så märker jag att hon var inne på vikten av att hålla i minnet att det var tre sidor på den här leken när Mirati ifrågasatte att LenaH jagade poliser i stället för sektmedlemmar. Det här säger mig ingenting eftersom både onda och goda vinner på att få ut poliserna.

Sedna tycker jag är en av de som aktivt verkar leta efter sektmedlemmar. Hon ställer frågor och funderar kring samma saker som jag har reagerat på. Sedan verkar vi ibland tolka saker olika ibland men det är ju helt förståeligt eftersom vi har olika bagage. Jag har fått en känsla av att Sedna är er riktigt vass spelare vilket gör det svårt, är hon god eller sitter hon med i sekten och skrattar åt mig? :cautious:

Hedinn, missade rösten igår då hon inte mådde bra. Hoppas att du mår bättre nu! Har inte skrivit mycket i leken över huvudtaget vilket gör det svårt. För tillfället känner jag att jag inte kan avgöra på vilken sida hon befinner sig.

Så du tror inte att Lena har klarat en enda röstning? Då måste Paddan ha haft fel om att Hedinn var Rathe?

Hela Rathe grejen känns komplicerad. Även om han röstat motsatt till Lena i det dolda. Men hur kan vi vara säkra om att han röstat till Lenas fördel i det synliga?

Det är mycket möjligt att Lena fått hjälp. Men att hon har fått hjälp i alla känns som en väldigt ambitiös Rathe.

Tror liksom Lobelia att Rathe röstat för att gynna sekten. Tror inte att Hedinn är Rathe baserat på att hon inte röstade i tråden, precis som jag inte tror Lilltess/Gabby är Rathe baserad på missad röstning.

Med tanke på hur långt vi kommit bör det finnas information i omlopp. Spionen får information, ulvarna får lite av spioninfirmationen (kan användas för att förvilla), brevbäraren bör ha skickat brev. Med andra ord bör det finnas någon/några som har tankar om vem som har vilken roll. Någon som har tankar utifrån det?

Spionen får reda på:
Vem ängeln skyddar
Vem som får packet
Vem Rathe lägger sin dolda röst på

Har jag missat något? Tidigare borde spionen ha fått reda på något om fen

Jag är lite skeptisk till att peka ut personer till roller, det underlättar alltför mycket för ulvarna att hitta "lätta" käk och det är oftast ulvarna själva som vinner på det... Men visst finns det information ut, frågan är vilka som har fått brev... Brevbäraren kan har gett brev till någon eller flera i sekten och då sitter vi goda utan den informationen. Spionen är den som borde ha mest information av de goda, frågan är hur mycket det går att läsa ut av den? Brevbäraren vet vilka som har fått brev och med vad, men den vet inte vilka roller mottagarna har...

Man vågar det händer då och då, och det händer att man skickar även kraftfullare förmågor som bevittnade första dagen och det oavsett vad du tycker. Förutom detta så hade Dudley egna förmågor som troligen synts i spioninfon om de använts.
Ingen har påstått att det är stor sannolikhet- tvärt om, men att anse att möjligheten är utesluten beroende på egna fiktiva val och bortse från verkligheten (att det sker) är skumt i sig. Kan det tänkas att du har något att dölja som skulle avslöjas om det framkommer att någon faktiskt hade information om Dudley?
Jag förstår att det kan hända, men vi vet inte om det har hänt den här leken. Det är mycket möjligt, för att inte säga sannolikt att brevbäraren skickade ett paket redan fösta natten men det kan lika gärna ha varit något annat som är mindre "farligt" om det kommer fel.

Ja, Dudley hade egna förmågor som syns i spioninfon men beroende på om och vilken förmåga som användes är det ju inte säkert att mottagaren uppfattade att det var Dudley. Jag uppfattade ditt inlägg som att du tyckte att det var sannolikt att någon visste vem som var Dudley och jag är inte alls säker på att så är fallet efter första natten.

Nej, jag har inget att dölja :)

Jag är lite skeptisk till att peka ut personer till roller, det underlättar alltför mycket för ulvarna att hitta "lätta" käk och det är oftast ulvarna själva som vinner på det... Men visst finns det information ut, frågan är vilka som har fått brev... Brevbäraren kan har gett brev till någon eller flera i sekten och då sitter vi goda utan den informationen. Spionen är den som borde ha mest information av de goda, frågan är hur mycket det går att läsa ut av den? Brevbäraren vet vilka som har fått brev och med vad, men den vet inte vilka roller mottagarna har...
Frågan är ju också vilken information som har gått till spionen och vilken som har gått till sekten och poliserna? Båda de senare kan väl även diskutera informationen och därmed kanske lista ut mer kring vad den innebär.

Delas informationen upp så att alla får olika eller kan några få samma information?

Det skulle du veta om du var LL. Nu vet du inte.

(men det är bara Rame Tep och tidigare poliserna som endast fick delar av spioninfon enligt rollbeskrivningarna)

Tror liksom Lobelia att Rathe röstat för att gynna sekten. Tror inte att Hedinn är Rathe baserat på att hon inte röstade i tråden, precis som jag inte tror Lilltess/Gabby är Rathe baserad på missad röstning.
Vad kan man tjäna på att fastna för ett visst mönster i röstningen och låsa sig i att det nödvändigt vis ska vara en röd tråd i röstningen?

Jag håller för övrigt med dig när det gäller Lilltess, jag har dessutom en roll åt henne i mitt huvud som jag är rätt säker på baserad på vem som inte misstänkt henne när hon borde om hon spelat som vanligt.

Hedinn kan vara Rathe, åtminstone under DL3, baserat på att dels kan hon ha lämnat en säkerhetsröst i förväg men somnat från den öppna rösten i senaste DL och det kan ha varit lottning den gången. Ska titta närmre på övriga röster och se om det är möjligt i övrigt, kommentaren gäller bara utifrån DL som Hedinn missade.

Hedinn kan vara Rathe, åtminstone under DL3, baserat på att dels kan hon ha lämnat en säkerhetsröst i förväg men somnat från den öppna rösten i senaste DL och det kan ha varit lottning den gången. Ska titta närmre på övriga röster och se om det är möjligt i övrigt, kommentaren gäller bara utifrån DL som Hedinn missade.

Där kom du med en intressant tanke. En säkerhetsröst i det dolda i förväg så långt har jag inte tänkt.

Jag förstår att det kan hända, men vi vet inte om det har hänt den här leken. Det är mycket möjligt, för att inte säga sannolikt att brevbäraren skickade ett paket redan fösta natten men det kan lika gärna ha varit något annat som är mindre "farligt" om det kommer fel.

Ja, Dudley hade egna förmågor som syns i spioninfon men beroende på om och vilken förmåga som användes är det ju inte säkert att mottagaren uppfattade att det var Dudley. Jag uppfattade ditt inlägg som att du tyckte att det var sannolikt att någon visste vem som var Dudley och jag är inte alls säker på att så är fallet efter första natten.

Nej, jag har inget att dölja :)
Kan du citera inlägget där jag menar det är sannolikt att någon visste något om Dudley? Det var ny information, varför nämnde du det inte tidigare om du nu uppfattat det så?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka