Snurrfian upplever jag som lite mindre snurrig än vad hon har varit de senaste lekarna, vad innebär det egentligen? Visst, hon undrade hur jag hade fått det till tre sektmedlemmar men påpekade även själv att det stått i rollbeskrivningen, vilket är lätt att missa. Det som sticker ut lite är att även härifrån är det lite tunt med egna teorier utan flera inlägg är OT eller kommentarer som inte leder leken framåt. Jag vet helt enkelt inte var jag har Snurrfian, än.
Lobelia fick min röst igår och är fortfarande en som jag har som misstänkt till sekten. I inlägg #514 har jag skrivit ner det som gör mig fundersam så jag upprepar inte det igen.
Artline en av de som mest diskuterar Rathe men det säger inget. När jag läser hennes inlägg så känns det som att jag inte hittar så mycket nytt och eget.
LenaH är nog spelets mest misstänkta för tillfället? Jag håller med om att det sticker ut att hon har överlevt tre ”lottningar” men jag vågar inte säga att hon är ond än. Främst på grund av att hon fick misstankar på sig så tidigt och Rathe och sekten kan ha spelat på det. Hon var misstänkt redan innan gårdagens röst så om hon nu är ond, varför inte rösta ut henne? Hade det då visat sig att hon är ond hade en del av sekten kunnat få ett skapligt alibi, skulle det däremot visa sig att hon är god så är väl jakten igång. Dessutom är det väl lite så att just nu är LenaH i fokus och då är resten av sektmedlemmarna ”trygga”, vilket i och för sig kan tala för att LenaH faktiskt är medlem i sekten trots allt… Kort sagt vågar jag inte säga om hon är ond eller god.
Lilltess/Gabby_Ossi hoppas kunna skriva något om Gabby_Ossi senare, just nu finns det inget att gå på då hon precis kom in i leken.
Mumorsan flyger lite under min radar känner jag. När jag funderar på henne kan jag inte komma på något som hon har skrivit. När jag går in och läser vad hon skrivit så märker jag att hon var inne på vikten av att hålla i minnet att det var tre sidor på den här leken när Mirati ifrågasatte att LenaH jagade poliser i stället för sektmedlemmar. Det här säger mig ingenting eftersom både onda och goda vinner på att få ut poliserna.
Sedna tycker jag är en av de som aktivt verkar leta efter sektmedlemmar. Hon ställer frågor och funderar kring samma saker som jag har reagerat på. Sedan verkar vi ibland tolka saker olika ibland men det är ju helt förståeligt eftersom vi har olika bagage. Jag har fått en känsla av att Sedna är er riktigt vass spelare vilket gör det svårt, är hon god eller sitter hon med i sekten och skrattar åt mig?
Hedinn, missade rösten igår då hon inte mådde bra. Hoppas att du mår bättre nu! Har inte skrivit mycket i leken över huvudtaget vilket gör det svårt. För tillfället känner jag att jag inte kan avgöra på vilken sida hon befinner sig.