Nu är det svårt att analysera röstningen eftersom polisen var ett gemensamt mål för båda sidorna. Men jag gör det ändå för jag är pigg och leksugen
17.58 Lobelia röstar på LenaH (#354)
Kan vara en ulv som känner att strömmen är på väg mot LenaH och väljer den vägen. Hon kan bortse ifrån motiveringen på Cirkus men tycker LenaH är misstänkt för att hon inte räddade sig själv i första dl. Den anledningen kan jag tycka var skum. Utöver denna rösten så har jag inte sett något skumt med Lobelia. Det skulle i sådanfall vara det Myrten reagerade på men det vet jag inte vad jag ska tro om.
19.26 Mirtai röstar på LenaH (#377)
Nu vet vi att hon var Polis så hennes röst säger inget om Lenas roll. Om det ine var så att Mirtai misstänkte Lena för att vara Rathe/sherlock. Men det känns långsökt.
19.26 LenaH röstar på Mirtai (#378)
Egentligen tycker jag det är konstigt att bygga en teori om någon måste vara polis för att Habina inte blev räddad. Men LenaH hade rätt. Hon motverar sin röst med "eftersom jag inte ännu har en tillnärmelsevis hållbar teori mot någon annan i nuläget". Det är möjligt att Lena är en förvirrad god som har svårt sätta ord på känslan denna gång. Men annars uppfattar jag Lena som en spelare som har koll med bra känsla. Hoppas på att få se något teoriinlägg av henne imorgon.
20.52 Sedna röstar på LenaH (#414)
I sin röstmotivering har hon "Och med tanke på Rathe är det kanske bra om goda inte sprider ut rösterna för mycket". Det fick mig att tveka länge om vem jag skulle rösta på. Så det är väldigt osannorlikt att både Lena och Sedna är i lyan ihop. Röstar på LenaH för att hon fokuserar för mycket på poliser utan att leta onda.
21.23 Snurrfian röstar på Mirtai (#435)
Med tanke på vad som skrivits idag, där både Snurrfian och LenaH spridit misstankar på varandra så tror jag inte de är onda ihop. Hade snurris varit ond så tror jag hon hade fortsatt spåret på Lena.
21.23 Paddington röstar på Mirtai (#436)
Jag förstår hennes röst. Men annars vet jag inte alls vad jag ska tycka om paddan.
21.24 FiaM röstar på Lobelia (#437)
Lägger en uddaröst. Verkar väldigt säker på Lobelia. Frågan är om hon har rätt eller om hon snöat in sig. Hade hon varit ond så känns det som att hon borde ha släppt Lobelia när hon märkte att ingen hänger med och hoppas på morgondagen.
21.25 Mumorsan röstar på LenaH (#438)
Förstår inte riktigt varför hon röstade på LenaH. Med tanke på att i frågesätter Mirtai som inte vill leta poliser och sedan röstar på LenaH som inte har gjort annat tycker jag är lite märkligt.
21.26 Artline röstar på Mirtai (#439)
Jag velade länge mellan Mirtai och Lena.
Lena. Jag vet inte alls vad jag ska tycka om henne. Något känns inte rätt men samtidigt så förstår jag inte de andras anledningar att misstänka henne. Sedan har vi Hedinn och Gabby också som jag inte vet vart jag har.
Vi leker med tanken om att Paddan är god och har rätt i att LenaH är god och Hedinn är Rathe. Då borde det vara tre ulvar till. Då blir det de som röstade på LenaH som vore mina huvudmisstänkta men det vore märkligt om alla ulvar röstade på LenaH. Gabby är det omöjligt att gissa vilken sida hon tillhör så hon hade lika gärna kunnat vara den tredje ulven.
Men vem vet. Både Paddan och Lena kan vara onda. (eller så är paddan god och har fel i sina misstankar). Känns som jag borde sova så jag inte rör till det ännu mer
Oavsett vad man tycker om Sednas röstning så tycket jag hon kommer med många kloka teorier så jag vill tro att hon är god men jag vet inte.