Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite statistik över de som varit uppe för ev lottning, de som lynchades är fetstilade.

DL1
LenaH 2 (Mirtai + Habina - bägge poliserna röstar på LenaH)
Habina 2 (LenaH + Myrten - Myrten vet vi var god)
Koppen 2 (FiaM + Lilltess)
cirkus 2 (Lobelia + Mumorsan)

DL2
Cirkus 4
(LenaH, Mirtai, Mumorsan, FiaM)
LenaH 4 (Artline, Sedna, Myrten, Cirkus)

DL3
Mirtai 4
(LenaH, Snurrfian, Paddington, Artline)
LenaH 4 (Lobelia, Mirtai, Sedna, Mumorsan)

Om vi bortser ifrån första DL. Antigen har DL 2 eller/och DL blivit lottade. Eller så är Sedna eller någon som röstat på något anat Rathe.

OM LenaH har blivit räddad i både DL 2 och 3 så är Sedna, Lilltess/gabby, Hedinn eller FiaM kanditater till Rathe. Men LenaH kan lika gärna ha klarat en lottning.

Jag vet ärligt talat inte var jag har LenaH just nu men min tanke är lite att vid första tillfället vet vi inte hur många som var uppe för lottning. Om jag tänker rätt (vilket är allt annat än säkert) så var det mellan tre och fem som var uppe för lynch vid första DL. Var de fem så är chansen att överleva ganska stor. Vid DL två så stod det mellan två som jag uppfattar var ungefär lika misstänkta. När LenaH nu överlevde den så innebär ju det att hon har fått en väldigt stor måltavla på ryggen, just för att det är så misstänkt att överleva då många gånger. Kan det ha varit sektens plan? De borde ju veta om hon är ond eller god?

I och med att det var poliserna som röstade på Habina i DL1 är det alltså uteslutet att Rathe la en röst på Habina både i tråd och dold. Tror därför inte på lottning i DL1.

I och med att det var poliserna som röstade på Habina i DL1 är det alltså uteslutet att Rathe la en röst på Habina både i tråd och dold. Tror därför inte på lottning i DL1.

Fel av mig (borde sova..) poliserna röstade på LenaH. Blev det lottning i DL1 bör det vara LenaH som är Rathe, är väl rätt osannolikt. Då är allt lottningar.

? Poliserna röstade väl på LenaH? Varför tror du inte på lottning? Enda möjligheten jag ser i så fall är väl att Rathe röstade öppet på antingen någon av de andra med två röster eller lade en ensamröst på någon och sedan röstade dolt på Habina och det verkar du tro är uteslutet? Eller är det jag som har missuppfattat dig?

Om vi bortser ifrån första DL. Antigen har DL 2 eller/och DL blivit lottade. Eller så är Sedna eller någon som röstat på något anat Rathe.

OM LenaH har blivit räddad i både DL 2 och 3 så är Sedna, Lilltess/gabby, Hedinn eller FiaM kanditater till Rathe. Men LenaH kan lika gärna ha klarat en lottning.

Låter väl rätt osannolikt att Lilltess räddat LenaH i DL2, men inte varit aktiv i övrigt och missat röstningen i tråden?

Och FiaM röstade väl på Cirkus i DL2 och kan ej ha räddat LenaH.

Låter väl rätt osannolikt att Lilltess räddat LenaH i DL2, men inte varit aktiv i övrigt och missat röstningen i tråden?

Och FiaM röstade väl på Cirkus i DL2 och kan ej ha räddat LenaH.

Stämmer :)

Men vi vet ju inte om Rathe har röstat i alla omröstningarna. Det vet bara spionen (antar jag). En av de som missat DL kan lika gärna ha Rathe rollen.

Om LenaH är ond och har räddats i DL1 och DL2 bör Snurrfian, Lobelia, Artline eller Hedinn vara Rathe. (Utgår från att Lilltess inte varit aktiv alls vid DL2).

Är LenaH god är läget ett annat. Känns som att LenaH kommer överleva natten oavsett roll...

Om LenaH är ond och har räddats i DL1 och DL2 bör Snurrfian, Lobelia, Artline eller Hedinn vara Rathe. (Utgår från att Lilltess inte varit aktiv alls vid DL2).

Och jag passar också in om man ska vara överdrivet korrekt, men jag vet ju att jag är god. :)

Eftersom det är obligatoriskt att rösta vore det osannolikt att Rathe röstat dolt och inte i tråden. Jag tänkte inte långt när jag skrev min lista förut.

Är LenaH god är läget ett annat. Känns som att LenaH kommer överleva natten oavsett roll...
Men är det är inte möjligt att Rathe har räddat LenaH alla röstningarna? Vilka hade kunnat vara Rathe då?

Så LenaH kan ha blivit räddad första och andra DL och klarat lottningen den tredje gången?

Men är det är inte möjligt att Rathe har räddat LenaH alla röstningarna? Vilka hade kunnat vara Rathe då?

Så LenaH kan ha blivit räddad första och andra DL och klarat lottningen den tredje gången?

Utifrån ovan scenario skulle jag säga Hedinn, som röstat udda i dl1 o 2 samt missade röstningen ikväll.

Hur vet vi att det blev lottning ikväll?

Visst kan vara så att Rathe räddat LenaH alla röstningarna. Lägger man till DL3 till tidigare lista blir det Lobelia och jag som är kvar.

Blev det lottning kan ju Hedinn vara Rathe.

Utifrån ovan scenario skulle jag säga Hedinn, som röstat udda i dl1 o 2 samt missade röstningen ikväll.

Hur vet vi att det blev lottning ikväll?
Det var en följdfråga till Sedna :)

Egentligen är det väl bara Rathe som vet om det blivit lottning eller inte?

Spionen borde veta om det blev lottning i första DL eller om Rathe röstade på Habina i det dolda (LenaH borde inte vara Rathe för då borde hon räddat sig själv genom att rösta dolt på någon annan).

I DL 3 och 4 så vet spionen vem Rathe röstade på men inte om Rathe röstade på någon annan i tråden.

Om Hedinn är Rathe eller inte. Det blir man nog klokare på imorgon.

Nu är det svårt att analysera röstningen eftersom polisen var ett gemensamt mål för båda sidorna. Men jag gör det ändå för jag är pigg och leksugen :p:D

17.58 Lobelia röstar på LenaH (#354)
Kan vara en ulv som känner att strömmen är på väg mot LenaH och väljer den vägen. Hon kan bortse ifrån motiveringen på Cirkus men tycker LenaH är misstänkt för att hon inte räddade sig själv i första dl. Den anledningen kan jag tycka var skum. Utöver denna rösten så har jag inte sett något skumt med Lobelia. Det skulle i sådanfall vara det Myrten reagerade på men det vet jag inte vad jag ska tro om.

19.26 Mirtai röstar på LenaH (#377)
Nu vet vi att hon var Polis så hennes röst säger inget om Lenas roll. Om det ine var så att Mirtai misstänkte Lena för att vara Rathe/sherlock. Men det känns långsökt.

19.26 LenaH röstar på Mirtai (#378)
Egentligen tycker jag det är konstigt att bygga en teori om någon måste vara polis för att Habina inte blev räddad. Men LenaH hade rätt. Hon motverar sin röst med "eftersom jag inte ännu har en tillnärmelsevis hållbar teori mot någon annan i nuläget". Det är möjligt att Lena är en förvirrad god som har svårt sätta ord på känslan denna gång. Men annars uppfattar jag Lena som en spelare som har koll med bra känsla. Hoppas på att få se något teoriinlägg av henne imorgon.

20.52 Sedna röstar på LenaH (#414)
I sin röstmotivering har hon "Och med tanke på Rathe är det kanske bra om goda inte sprider ut rösterna för mycket". Det fick mig att tveka länge om vem jag skulle rösta på. Så det är väldigt osannorlikt att både Lena och Sedna är i lyan ihop. Röstar på LenaH för att hon fokuserar för mycket på poliser utan att leta onda.

21.23 Snurrfian röstar på Mirtai (#435)
Med tanke på vad som skrivits idag, där både Snurrfian och LenaH spridit misstankar på varandra så tror jag inte de är onda ihop. Hade snurris varit ond så tror jag hon hade fortsatt spåret på Lena.

21.23 Paddington röstar på Mirtai (#436)
Jag förstår hennes röst. Men annars vet jag inte alls vad jag ska tycka om paddan.

21.24 FiaM röstar på Lobelia (#437)
Lägger en uddaröst. Verkar väldigt säker på Lobelia. Frågan är om hon har rätt eller om hon snöat in sig. Hade hon varit ond så känns det som att hon borde ha släppt Lobelia när hon märkte att ingen hänger med och hoppas på morgondagen.

21.25 Mumorsan röstar på LenaH (#438)
Förstår inte riktigt varför hon röstade på LenaH. Med tanke på att i frågesätter Mirtai som inte vill leta poliser och sedan röstar på LenaH som inte har gjort annat tycker jag är lite märkligt.

21.26 Artline röstar på Mirtai (#439)
Jag velade länge mellan Mirtai och Lena.

Lena. Jag vet inte alls vad jag ska tycka om henne. Något känns inte rätt men samtidigt så förstår jag inte de andras anledningar att misstänka henne. Sedan har vi Hedinn och Gabby också som jag inte vet vart jag har.

Vi leker med tanken om att Paddan är god och har rätt i att LenaH är god och Hedinn är Rathe. Då borde det vara tre ulvar till. Då blir det de som röstade på LenaH som vore mina huvudmisstänkta men det vore märkligt om alla ulvar röstade på LenaH. Gabby är det omöjligt att gissa vilken sida hon tillhör så hon hade lika gärna kunnat vara den tredje ulven.

Men vem vet. Både Paddan och Lena kan vara onda. (eller så är paddan god och har fel i sina misstankar). Känns som jag borde sova så jag inte rör till det ännu mer :angel::rofl:

Oavsett vad man tycker om Sednas röstning så tycket jag hon kommer med många kloka teorier så jag vill tro att hon är god men jag vet inte.

Och jag passar också in om man ska vara överdrivet korrekt, men jag vet ju att jag är god. :)
Jag tror även att Snurrfian ska bort då hon röstade på Mirtai nu. Givetvis under förutsättning att Rathe röstar olika.
Jag tror att Rathe finns bland de som inte röstade på cirkus DL2 och som inte röstade på Mirtai igår.

Jag tror även att Snurrfian ska bort då hon röstade på Mirtai nu. Givetvis under förutsättning att Rathe röstar olika.
Jag tror att Rathe finns bland de som inte röstade på cirkus DL2 och som inte röstade på Mirtai igår.
Varför?
Framförallt varför när det gäller att inte rösta på Cirkus? Ursäkta om jag inte hängt med i alla vändor här men i DL1 känns det som om Rathe kan ha röstat precis hur som helst.

LenaH är jag fortsatt osäker på. Köper inte att hon haft tur vid alla "lottningar". Sedan kan hon vara god ändå, men att hon koncenterat sig på poliser och inte verkar intresserad av att leta onda skaver. Några tankar om onda bör hon ha kan jag tycka.

Lobelia blev jag osäker på igår. Har inte tid att formulera vidare vad som skaver, men bla hennes röst på LenaH med tunn motivering. Att Myrten var osäker på Lobelia är värt att ta i beaktande.

FiaM la en utstickande röst på Lobelia med rätt tunn motivering. Hänvisade till Myrten. Anmärkningsvärd röst men kanske har Myrten och FiaM sett något vi andra inte sett? Eller så är hon en kaxig ulv.

Mumorsan hakade på LenaHs tunna teori mot Cirkus och röstade med viss inkonsekvens i DL3. Värd att titta nämare på.

Hedinn var aktiv innan röstningen igår men missade rösta? Har hon kommit med några teorier? Hon känns smygande..

Artline har senaste dagen gett intryck av att leta ulvar. Hittar inget misstänkt.

Paddington och Gabby ossi har jag för dålig koll på..

Varför?
Framförallt varför när det gäller att inte rösta på Cirkus? Ursäkta om jag inte hängt med i alla vändor här men i DL1 känns det som om Rathe kan ha röstat precis hur som helst.
Om jag har tänkt rätt och Rathe har röstat olika med sina röster innebär det att Rathe inte kan ha lagt sin synliga röst på cirkus vid DL2 för då hade LenaH haft fler röster och därmed lynchats.
DL1 håller jag med om att Rathe kan ha röstat hur som helst och därför har jag fokuserat mer på DL2 och DL3.

Uppdatering

Sally Grafton, för det mesta bara kallad Sweet Sally, var ingen korkad, lättlurad lantlolla sin unga ålder till trots. Hon hade vuxit upp i Londons slumkvarter och när hon började livnära sig som gatflicka efter att ha blivit utkastad av sin nersupna mor strax efter sin trettonde födelsedag hade hon redan tillräckligt mycket erfarenhet för att undvika de värsta misstagen. De senaste åren hade hon dragit in bra med pengar tack vare sitt vackra, blonda hår och även om en stor del av slantarna gick till gin så var hon fortfarande inte värre sliten än att hon ibland kunde passera för en av de finare sällskapsflickorna. Håret var fortfarande långt och vackert och hon hade nästan alla tänder i behåll.

Den här kvällen hade hon fått nöja sig med att leta kunder i snöslasket på gatan och därför hade hon mer än villigt klivit in i droskan som stannade. Mannen som satt därinne bar fina kläder och hennes goda människokännedom gav henne inga orsaker till oro. Det här verkade vara en bra kund – en RIK kund – och hon skulle säkert ha råd både med ett glas eller två och en bekväm sovplats till natten.

Mannen mittemot henne lutade sig fram och började prata. Han hade en behaglig röst och talade med fina ord. Hans ögon var så mörka att de nästan såg svarta ut och han hade en tjock guldring på fingret, en ring som reflekterade det knappa ljuset från gatlyktorna utanför så mycket att det nästan blev små solkatter. Sallys blick låstes helt vid blänken som kom från ringen och rösten som hela tiden fortsatte att tala fick hennes tankar att vandra bort. Efter bara ett par minuter var hon helt i trans. Hon märkte inte hur hon leddes ur droskan och in genom mörka passager till ett stort rum, där hennes kropp lindades varsamt i skenet av facklor och eldfat. Hon hörde inte mässandet. Först när en kaskad av brännhett, flytande paraffin sköljde över kropp vaknade hon ur sin djupa hypnos och skrek rakt ut av smärtan. Men då var det för sent.

Paddington var Bybo

young-sherlock-holmes-20100323040656469-000.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka