Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag resonerade både kring öppna och slutna röster och utgick från att du resonerade om slutna. Man kan dock inte bortse från Raths öppna röster som du gjorde, de påverkar lika mycket men åt andra hållet. de blir liksom ingen röst alls. Rath kan lika gärna ha manipulerat röstningen med hjälp av detta som med hjälp av de dolda rösterna.

Absolut, eller så vill Rathe att få oss att tro det. Som jag skrev kom min teori inte fram till vare sig LenaHs roll eller vem som är Rathe.

Eftersom vi inte kan bedöma Rathe utifrån röstningen kommer jag att rösta baserat på andra misstankar, och förhoppningsvis ryker just Rathe ;)

Men vad bra det går för mig... Den övre delen på inlägget före från mig där jag taggade @Sedna är inte färdigskrivet... Jag trodde att jag hade lyckats ta bort det när jag citerade Hedinn men det lyckades jag visst inte med... Och jag vill inte gå in och ändra i inlägget för det kan alltid se skumt ut även om det är med ärliga avsikter. ;)

Så för att försöka få klart inlägget som jag började skriva... *suck*
@Sedna jag tycker att det är svårt att utgå från röstningarna och deras utfall i och med att det är så många missade röstningar. Även om de kanske inte hade gjort från eller till så kan det påverka.

Även det där, att du "ger tillbaka" med samma teorier som tas upp mot dig (vill minnas att du gjorde samma sak mot Sedna tidigare i leken) får mig lite skeptisk.
Nu förstår jag faktisk inte alls dig.

Skulle jag givit igen med samma teorier mot dig så hade jag exempelvis påpekat att du inte varit aktiv och att både ditt onding och goding letande.

Nu vill du minnas en sak du beskyller mig för mot en person, det låter lite skralt. Ett vagt minne och inget exempel känns inte direkt underbyggt. Om jag ska förstå din kritik så kanske du ska vara lite mer specifik.

Absolut, eller så vill Rathe att få oss att tro det. Som jag skrev kom min teori inte fram till vare sig LenaHs roll eller vem som är Rathe.

Eftersom vi inte kan bedöma Rathe utifrån röstningen kommer jag att rösta baserat på andra misstankar, och förhoppningsvis ryker just Rathe ;)
Här är vi eniga :)
Men jag har mina funderingar när du bortser från halva Raths inverkan när du ska utreda hans inverkan på röstningen.

Hur menar du här? Jag blir lite fundersam på om du verkligen läser så ordentligt för så många OT inlägg har jag inte gjort? Och kommit med teorier har jag gjort, så pass att jag fick höra att jag var misstänkt eftersom jag producerade för många teorier och nu är jag misstänkt för att jag skriver för lite?
Ja jag trodde först att jag hade upptäckt ett misstag av dig när du visste antalet onda i leken, normalt sett brukar det inte stå med, men jag kollade för säkerhets skull och insåg att du inte alls hade gjort ett misstag och försagt dig. Eller så gjorde du det och blev överlycklig när jag upptäckte att det kanske inte var ett misstag.
När jag tittade igenom dina inlägg så tyckte jag att det var en hel del små kommentarer mm som inte förde leken framåt. Det tar inte överhanden men det var något jag noterade. Eftersom jag inte vet var jag har dig i dagläget försöker jag att bara konstatera vad jag har sett, utan att lägga någon värdering vid vad det kan betyda. Samma sak med din kommentar om antalet ulvar. Jag konstaterade att du hade kommenterat det hela och det gör dig varken ond eller god i mina ögon. :)

När jag tittade igenom dina inlägg så tyckte jag att det var en hel del små kommentarer mm som inte förde leken framåt. Det tar inte överhanden men det var något jag noterade. Eftersom jag inte vet var jag har dig i dagläget försöker jag att bara konstatera vad jag har sett, utan att lägga någon värdering vid vad det kan betyda. Samma sak med din kommentar om antalet ulvar. Jag konstaterade att du hade kommenterat det hela och det gör dig varken ond eller god i mina ögon. :)
Då är jag med på hur du menade, nog för att jag är duktig på att skriva OT men den här gången har jag försökt lägga band på mig eftersom det inte brukar ses så positivt....;)

Du har inte några funderingar att komma med tidigare? Det är lite frustrerande runt din roll när "den" inte skriver något, även om du inte är skyldig till det helt och hållet. ;) Det är helt klart intressant varför Lilltess la upp Koppen till lottning i första DL med en BOP teori och sen inte tycker att det för leken så mycket framåt att diskutera teorierna, var det ett sätt att försöka komma ifrån att vi skulle diskutera hennes teori? Jag förstår att du inte kan svara på det, men det får mig att fundera över rollen.
Jag kan såklart inte svara för Lilltess men tror på som hon skrev att hon fick rösta utan att ens ha läst tråden så jag tror inte hon var medveten om att hon la upp koppen för lottning ens.

@FiaM

Jag tror du missat detta, vad baserar du att jag tidigt var drivande mot att @LenaH
Det är jag som har felformulerat lite. :) Det ska stå att du har blivit en av de drivande där. Som jag ser det började du driva mot LenaH direkt efter DL2. Nyfiken fråga, vad är det du tycker är så misstänkt med LenaH? Jag känner att jag totalt verkar ha missat det. :confused:

Nu förstår jag faktisk inte alls dig.

Skulle jag givit igen med samma teorier mot dig så hade jag exempelvis påpekat att du inte varit aktiv och att både ditt onding och goding letande.

Nu vill du minnas en sak du beskyller mig för mot en person, det låter lite skralt. Ett vagt minne och inget exempel känns inte direkt underbyggt. Om jag ska förstå din kritik så kanske du ska vara lite mer specifik.
Min poäng är att du kommer med kommentarer som i princip säger att "det kanske är den du är/det du gör" istället för att bemöta misstankarna konstruktivt. Bara för att någon misstänker en betyder det ju inte att den personen är ond, så därför tycker jag inte att de teorierna direkt hjälper, varken för att förstå din roll eller vad du faktiskt tror om olika spelare, utan känns mest som ett sätt att misstänka andra.

Lobelia: letar och kommenterar, men samtidigt så skaver det lite ibland. Jag förstår teorierna mot henne men har inte så mycket att tillägga själv.

Artline: En av få som jag vill sätta åt det goda hållet, känns genuin i sin jakt på onda och tidigare poliser.

LenaH: Vad ska jag tro om LenaH? Mycket möjligt ond, men samtidigt skulle sekten/Rath rädda henne gång på gång om hon var ond? Är inte det väldigt konstigt? Men å andra sidan så är det kanske det de gör just för att det är konstigt?

Lilltess/Gabby_Ossi: Jag skulle verkligen vilja se mer av Gabby, det finns inte så mycket att gå på och jag skulle verkligen vilja veta mer.

Mumorsan: Skriver men jag vet inte om det är så mycket substans i det, upprepar vad andra har skrivit och kommer kanske inte med så mycket nytt.

Sedna: Jag vill tro att hon är god, men visar sig LenaH vara god så måste Sedna vara ond och det skrämmer mig lite. Hävdar både här och där sin godhet och frågan är om en god verkligen skulle hinta så hårt om det? Men samtidigt så vill jag tro att hon är god.

FiaM: Verkar hålla Lobelia åt det onda hållet, men verkar vela lika mycket som mig angående LenaH, vågar jag lita på att det är en god?

Hedinn: Har kommit tillbaka starkt efter sin frånvaro! :D Vänder och vrider på varje sten och verkar genuint leta efter onda, en aning dagvill möjligtvis, men det är sånt som händer! ;)

Jag kan såklart inte svara för Lilltess men tror på som hon skrev att hon fick rösta utan att ens ha läst tråden så jag tror inte hon var medveten om att hon la upp koppen för lottning ens.
Men vad har du för egna tankar då? Jag tycker inte att jag har hittat något om teorier eller funderingar...

Jag känner att jag inte kommer att komma längre, med så många onda på få goda är det svårt att sålla bort allt påhitt som de onda mest troligt strösslar leken med.

Jag tycker Lobelia är skum och ju länge leken går ju mer skum tycker jag hon blir. Hon kan se Lilltess, som knappt varit aktiv, i en god roll, men verkar ointresserad av att se spelet som helhet. Hon diskuterar gärna Rathe, men jag tycker inte hon verkar vilja föra diskussionen framåt. Jag har svårt att placera henne i en god roll och jag uppfattar henne inte som god.

Sedna röstar på Lobelia

Min poäng är att du kommer med kommentarer som i princip säger att "det kanske är den du är/det du gör" istället för att bemöta misstankarna konstruktivt. Bara för att någon misstänker en betyder det ju inte att den personen är ond, så därför tycker jag inte att de teorierna direkt hjälper, varken för att förstå din roll eller vad du faktiskt tror om olika spelare, utan känns mest som ett sätt att misstänka andra.
Jag tycker ärligt talat jag inte gjort något annat än att bemöta misstankar denna leken, det är dock svårt att bemöta uttalanden i stil med "jag tycker mig ha sett det i ett svar till xx" men jag gör så gott det går även med dem men det tar tid ;). Ett längre teoriinlägg är på gång om jag hinner :)

Jag tycker ärligt talat jag inte gjort något annat än att bemöta misstankar denna leken, det är dock svårt att bemöta uttalanden i stil med "jag tycker mig ha sett det i ett svar till xx" men jag gör så gott det går även med dem men det tar tid ;). Ett längre teoriinlägg är på gång om jag hinner :)
Hoppas du hinner :)

Sedna: Jag vill tro att hon är god, men visar sig LenaH vara god så måste Sedna vara ond och det skrämmer mig lite. Hävdar både här och där sin godhet och frågan är om en god verkligen skulle hinta så hårt om det? Men samtidigt så vill jag tro att hon är god.

Varför måste jag vara ond om LenaH är god?

Varför måste jag vara ond om LenaH är god?
Om du är god utan någon extra info och ändå är så övertygad om att LenaH är ond så skulle det vara väldigt märkligt. Det troligaste är att du är god med extra info och vet att LenaH är ond och därför kan gå ut rätt hårt. Visar det då sig att LenaH är god, så känns det enda vettiga alternativet att du är ond och verkligen har lyckats med att peka ut en god. Det skulle även göra dig till en toppkandidat till ulven i fårakläder/rath.
Det skrämmer mig lite eftersom jag vill sätta dig åt det goda hållet, men är du ond så finns det stor risk att de onda vinner om jag litar på dig. :arghh:

Om du är god utan någon extra info och ändå är så övertygad om att LenaH är ond så skulle det vara väldigt märkligt. Det troligaste är att du är god med extra info och vet att LenaH är ond och därför kan gå ut rätt hårt. Visar det då sig att LenaH är god, så känns det enda vettiga alternativet att du är ond och verkligen har lyckats med att peka ut en god. Det skulle även göra dig till en toppkandidat till ulven i fårakläder/rath.
Det skrämmer mig lite eftersom jag vill sätta dig åt det goda hållet, men är du ond så finns det stor risk att de onda vinner om jag litar på dig. :arghh:
Fast Sedna har väl inte gått hårt åt att LenaH är ond? Vad jag sett är hon osäker?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka