Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vill tillskriva LenaH en god specialroll? Jag har väldigt svårt att se henne i en specialroll med tanke på hur lost hon verkar var i sin ulvjakt. Förstår om du inte vill outa vad du tror, men jag är nyfiken på vad du tror och framförallt varför.

Vill och vill. Jag ser till de möjligheter som finns och de orsaker till varför LenaH är kvar fortfarande.

Om Rathe är någon som inte röstade på Cirkus i DL1 och inte Mirtai i DL2 så är det Lobelia eller Snurrfian som är Rathe. Nu är det inte alls säkert att Rathe avgjort, Rathe kan ha lagt båda rösterna på samma person och fått det till lottning. Därför kommer jag inte att basera mina tankar om Rathe på statistiken i första hand, utan på andra saker.

Lobelia har jag svårt att placera in på en god roll, om än inte omöjligt, men svårt om när jag ska placera ut övriga roller. Hon tycks inte göra anspråk på att vara brevis, inte på att sherlock och inte på att vara tvilling, baserat på hennes diskussion med Myrten och sina misstankar mot FiaM.

Hon hamnar i en diskussion om Rathes röstning där hon pratar om att rikta misstankar mot LenaH och Koppen/Paddington. Hon kunde inte riktigt själv svara på varför hon uteslöt Cirkus. Kansks för att hon är Rathe och la sin falska röst på Cirkus och den faktiska på Habina och därför inte räknade Cirkus? Jag vet inte, men lite konstigt i sammanhanget.

Hon la en första röst på LenaH i DL2 med tunn motivering (varför räddade inte LenaH sig själv?). Är hon Rathe är det ju taktiskt smart i och med de spekulationer det skapar kring rollerna. Skulle LenaH ha åkt så hade Lobelia lagt första rösten, vilket hade gett henne ett alibi.

Jag vet att FiaM misstänkt Lobelia, men baserat på lite andra saker. Jag kan mycket väl få det hela att gå ihop baserat på att vi kan sitta på olika perspektiv. Sedan ska man såklart ha i åtanke att ulvar får spioninfo, som de kan använda till att luras. Men med tanke på att FiaM tagit fasta på Myrtens resonemang, och Myrten vet vi var god, tror jag att det vore väl högt spelat för FiaM om hon vore ond.

Snurrfian har jag svårt att placera, jag kan se henne både som ond och i en god roll. Hon tycks förstå mina tankar till viss del, men så var det där med ulvar som luras. På många sätt känns hon trovärdig i sin ulvjakt (mer trovärdig än Lobelia) men det behöver inte säga något. Jag har mindre att gå på när det gäller Snurrfian.
Tack för det här inlägget. Lobelia och Snurrfian är de två jag känner mig mest skeptisk till också, delvis baserat på det du skriver.

Lobelia får jag inte uppfattningen om att hon letar onda nåt större, utan mer hitta saker att reagera på och ifrågasätta.

Snurrfian är det fortfarande mycket uddarösten på Lilltess igår som jag inte känner mig helt bekväm med.

Nu tänkte jag försöka reda ut hurvida LenaH bör var ond eller god.
Få se om du lyckas.

I DL1 är det fyra stycken med två röster. LenaH, Koppen/Paddington, Habina, Cirkus. Jag är övertygad om att Rathe la en röst på Habina. Vad kan det säga om LenaHs roll? Ja LenaH röstade ju först på Habina så Rathes röst gav ju henne ett alibi om LenaH är ond, och Rathe lär inte ha känt till någon av de andras roll.
Här tror jag du har rätt om Rathes röst, alternativet är att hon röstar på någon helt annan eller att hon lägger både dold och verklig röst på samma. Den som inte har spioninfo kan inte veta. Det kan vara en äkta lottning också.

I DL2 får LenaH och Cirkus fyra röster var. Utgår från att Rathe la sin röst på Cirkus. Vad kan det säga om LenaHs roll? Jag har svårt att se att att någon från lyan röstade på LenaH. Jag är god, Myrten var god, Cirkus ond utanför lyan och Artline bör var god om jag fått ihop det hela rätt. Ser det inte som troligt att lyan skulle ha känt till Cirkus roll, i så fall har de gissat bra.
Eller så behövdes det inte Rathe kan ha lagt sin öppna röst på LenaH och därmed behövdes det inte någon lottning ändå, den dolda kan ha lagts på någon annan. Troligen har du rätt dock, lite tight med tid.

I DL3 får LenaH och Mirtai fyra röster var. Rathe har såklart en anledning att rösta på Mirtai oavsett LenaHs roll, det är såklart viktigt för de onda att få ut poliser. Rathe röstar på Mirtai och LenaH är kvar igen...
Ja antingen det eller så röstade Rathe öppet på LenaH och kunde lägga sin röst på någon annan. Den öppna rösten kan klart ha legat på mig också och att rösta både öppet och slutet på Mirtai är också möjligt och lotten avgjorde ändå.

Jag är inte bergis på att LenaH är ond, men jag tycker inte statistiken talar till hennes fördel. En annan slutsats är att om LenaH är ond bör hon inte vara Rathe, i och med sin röst på Habina.
Här hänger jag inte alls med. Varför skulle Rathe inte kunna vara LenaH utifrån att hon lade sin röst på Habina? Vilket vi inte ens vet att hon gjorde.

Statistiken kan lika gärna tala till Lenas fördel som nackdel, jag är böjd att tro nackdel, annars hade jag inte röstat på LenaH men det blir mer och mer uppenbart att jag även kan vara lurad.

Summa summarum du har tyvärr inte visat något alls mer än att det är rörigt.

Tack för det här inlägget. Lobelia och Snurrfian är de två jag känner mig mest skeptisk till också, delvis baserat på det du skriver.

Lobelia får jag inte uppfattningen om att hon letar onda nåt större, utan mer hitta saker att reagera på och ifrågasätta.

Snurrfian är det fortfarande mycket uddarösten på Lilltess igår som jag inte känner mig helt bekväm med.
Kan du förklara skillnaden mellan att leta efter onda och att hitta saker att reagera på? Ondletandet är för mig just att hitta saker att reagera på och det tycks det vara för alla andra också.

Du vill tillskriva LenaH en god specialroll? Jag har väldigt svårt att se henne i en specialroll med tanke på hur lost hon verkar var i sin ulvjakt. Förstår om du inte vill outa vad du tror, men jag är nyfiken på vad du tror och framförallt varför.
Jag börjar snart önska själv att någon talar om för mig vilken roll jag har! :p

Lite mer seriöst: Om jag nu har eller inte har blivit räddad av Rathe i en, två eller tre lyncher vet jag ju inte ens själv.

Någon hade gjort en uppställning på vilka som kan vara Rathe genom röststatistiken (jag ska gå tillbaka och dubbelkolla) men har för mig att det kan vara @Lobelia , @Snurrfian @Sedna och @Hedinn .

Det förutsätter ju att Rathe varit inblandad alla lyncher men så behöver det ju inte vara. Rathe kan ju ha lagt extraröst till min fördel vid ett eller två tillfällen men inte alla och då faller ju den teorin.

Varför Rathe "räddat" mig kan man ju också spekulera i - för att extrarösten gynnat lyan (vilket den ju har i polisernas fall) och så tror jag är fallet. Att jag varit så misstänkt har ju också gjort att det har varit en bonus för lyan och hittills har jag ju inte skadat den.

Lyan har ju också stenhårt kunnat räkna med att jag till slut faktiskt blir lynchad eftersom flera spelare anser mig skum.

Den enda jag tror är god just nu är @Artline - hon verkar verkligen lyfta alla stenar med ett förutsättningslöst förhållningssätt och det innebär att jag vill tro på henne.

@FiaM tycker jag också har vettiga resonemang och det stämmer överens med den roll jag tror hon har.

Övriga måste jag läsa igenom igen för många flyger under radarn för mig fortfarande.

Kan du förklara skillnaden mellan att leta efter onda och att hitta saker att reagera på? Ondletandet är för mig just att hitta saker att reagera på och det tycks det vara för alla andra också.
Nja, att leta onda tycker jag även innebär att se samband, pussla ihop saker och faktiskt även leta goda, just för att få ihop det hela.

Sen är det såklart inte alltid så lätt att lyckas, men försöka bör man ju göra.

Få se om du lyckas.

Här tror jag du har rätt om Rathes röst, alternativet är att hon röstar på någon helt annan eller att hon lägger både dold och verklig röst på samma. Den som inte har spioninfo kan inte veta. Det kan vara en äkta lottning också.

Eller så behövdes det inte Rathe kan ha lagt sin öppna röst på LenaH och därmed behövdes det inte någon lottning ändå, den dolda kan ha lagts på någon annan. Troligen har du rätt dock, lite tight med tid.

Ja antingen det eller så röstade Rathe öppet på LenaH och kunde lägga sin röst på någon annan. Den öppna rösten kan klart ha legat på mig också och att rösta både öppet och slutet på Mirtai är också möjligt och lotten avgjorde ändå.

Här hänger jag inte alls med. Varför skulle Rathe inte kunna vara LenaH utifrån att hon lade sin röst på Habina? Vilket vi inte ens vet att hon gjorde.

Statistiken kan lika gärna tala till Lenas fördel som nackdel, jag är böjd att tro nackdel, annars hade jag inte röstat på LenaH men det blir mer och mer uppenbart att jag även kan vara lurad.

Summa summarum du har tyvärr inte visat något alls mer än att det är rörigt.

I mitt inlägg menade jag med Rathes röst att den faktiska (dolda) rösten gick till Habina, Cirkus och Mirtai. Det kanske inte framgick eftersom du pratar om öppna röster? Eller så vill du inte förstå. Hur Rathe röstade i tråden i varje omgång gör jag inte några djupare spekulationer i, alltså inga spekulationer kring lottning, bara kring hur Rathe röstat i det dolda.

Menar du att LenaH skulle ha en specialroll som ulvarna gynnas av att ha kvar, fast samtidigt misstänkligöra?

Det kan vara så, ja, det finns fördelar med detta om man ser till rollistan. Det kan dock mycket väl vara så att jag är ute och cyklar men det är ytterligare en aspekt av det.

Det kan vara så, ja, det finns fördelar med detta om man ser till rollistan. Det kan dock mycket väl vara så att jag är ute och cyklar men det är ytterligare en aspekt av det.

Jag förstår inte hur du får det resonemanget att gå ihop och verka rimligt, men visst.

Nja, att leta onda tycker jag även innebär att se samband, pussla ihop saker och faktiskt även leta goda, just för att få ihop det hela.

Sen är det såklart inte alltid så lätt att lyckas, men försöka bör man ju göra.
För några inlägg sedan så blev jag ifrågasatt för att jag godförklarade Lilltess av Sedna. Inte för att jag vill gå så långt som att godförklara men jag har klart satt lilltess åt det goda hållet. Och nu vill jag inte hitta goda enligt dig.;)

För några inlägg sedan så blev jag ifrågasatt för att jag godförklarade Lilltess av Sedna. Inte för att jag vill gå så långt som att godförklara men jag har klart satt lilltess åt det goda hållet. Och nu vill jag inte hitta goda enligt dig.;)
Fast där håller jag med Sedna lite, det känns vanskligt att godförklara någon som knappt varit aktiv?

I mitt inlägg menade jag med Rathes röst att den faktiska (dolda) rösten gick till Habina, Cirkus och Mirtai. Det kanske inte framgick eftersom du pratar om öppna röster? Eller så vill du inte förstå. Hur Rathe röstade i tråden i varje omgång gör jag inte några djupare spekulationer i, alltså inga spekulationer kring lottning, bara kring hur Rathe röstat i det dolda.
Jag resonerade både kring öppna och slutna röster och utgick från att du resonerade om slutna. Man kan dock inte bortse från Raths öppna röster som du gjorde, de påverkar lika mycket men åt andra hållet. de blir liksom ingen röst alls. Rath kan lika gärna ha manipulerat röstningen med hjälp av detta som med hjälp av de dolda rösterna.

Nu tänkte jag försöka reda ut huruvida LenaH bör var ond eller god.

Jag är inte bergis på att LenaH är ond, men jag tycker inte statistiken talar till hennes fördel. En annan slutsats är att om LenaH är ond bör hon inte vara Rathe, i och med sin röst på Habina.
Fast just statistiken tycker jag talar till min fördel så det beror ju på hur man ser det.
Att jag inte är Rathe är vi däremot helt överens om. :)

Fast där håller jag med Sedna lite, det känns vanskligt att godförklara någon som knappt varit aktiv?
Det beror på vilka grunder man har, jag såg ett samband väldigt tidigt, du kanske skulle ta och titta på det själv. Men du kanske inte letar goda ;).

NU godförklarade jag för all del inte Lilltess, så mycket har jag inte på fötterna. Hon har varit ganska osynlig men det lilla jag sett får mig att tro på en viss god roll.

@Sedna Jag tycker att det är svårt att reda ut röstningarna med tanke på att det är så många som har missat

? Igår? Jag röstade på Mirtai igår... Även om du missade den röstningen så röstade vi andra... ;) Och min röst på Lilltess har jag förklarat och dessutom försökt få ur Gabby lite mer...

Det beror på vilka grunder man har, jag såg ett samband väldigt tidigt, du kanske skulle ta och titta på det själv. Men du kanske inte letar goda ;).

NU godförklarade jag för all del inte Lilltess, så mycket har jag inte på fötterna. Hon har varit ganska osynlig men det lilla jag sett får mig att tro på en viss god roll.
Även det där, att du "ger tillbaka" med samma teorier som tas upp mot dig (vill minnas att du gjorde samma sak mot Sedna tidigare i leken) får mig lite skeptisk.

@Sedna Jag tycker att det är svårt att reda ut röstningarna med tanke på att det är så många som har missat

? Igår? Jag röstade på Mirtai igår... Även om du missade den röstningen så röstade vi andra... ;) Och min röst på Lilltess har jag förklarat och dessutom försökt få ur Gabby lite mer...
Haha förlåt, i förrgår menade jag såklart. :)

Jag har även börjat funder på varför hon driver så hårt mot LenaH? LenaH började bli misstänkt nästan omedelbart efter första lynch och jag upplever att Lobelia har varit en av de drivande där. Jag vet inte om LenaH är ond eller god, men ska jag vara ärlig så tror jag mer på henne som god just nu på grund av hur hon spelar. Jag tycker även att hon hade rätt när hon skrev att eftersom hon hade svårt att lista ut vilka som satt i sekten så var det bättre att leta efter poliser där hon ansåg att hon hade spår.
Nu får du och Sedna ta ett snack, den ena menar att jag är kappvändare och helt plötsligt skiftar från att försvara Lena till att attackera efter DL2 + att jag följer hennes spekulationer. Den andra hakar upp sig på att jag varit drivande mot LenaH sedan DL1.

Pratar ni om samma spelare eller?

@FiaM

Jag tror du missat detta, vad baserar du att jag tidigt var drivande mot att @LenaH

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka