Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill även lägga till att hon hade få misstankar mot sig.
Och jag lägger till att en anledning kan vara att försöka sprida misstankar mot någon Myrten haft misstankar emot.

Eller så försökte sekten komma på vem som till störst sannolikhet inte var skyddad och valde Myrten utifrån det.

Jag blir lite fundersam på LenaH och hennes fokus på att hitta den andra polisen. I det här läget tycker jag det vore bättre att fokusera på att hitta de onda? För om jag fattat det rätt så har poliserna en mycket liten chans att kunna vinna nu?

Medan däremot de onda fortfarande är med i leken och därför tycker jag fokus borde ligga på att hitta dem.

Som jag tänker så kanske LenaH antingen är den andra polisen som lite sesperat försöker avleda vår uppmärksamhet eller så är hon ond och ser chansen att få de goda att rösta ut någon som inte är ond.
Tillbaks igen, skippade ridningen - vår planerade sköna uteritt kändes inte så värst skön i snöblandat regn

Att LenaH är skum håller jag med om till viss del. Jag lade min smått stressade räddningsröst på henne. Men att hon skulle vara polisen känns rätt orimligt beroende på röstningen inför DL1, hur tänker du här?

Om jag förstod ditt tidigare inlägg så hade Lobelia innan gårdagens DL ifrågasatt varför folk tyckte LenaH var misstänkt? Du har inte lust att leta rätt på det inlägget? :)

Ifrågasättande är fel ord ser jag nu, mitt paranoida minne som spökar. Det var mer sakliga påståenden/frågor. Så jag kanske panikar i onödan.:angel: Rösten idag var väl säkerhetsröst också? fair enough, kanske.. :p

Är det inte lika för alla? Ond som god kämpar väl rimligen för sitt lag eller?

Med tanke på att det var 4 med lika röster så räddar en eventuell röst från Rathe de 3 personer ( eller två om en fejkröst är med i spelet) och dömer en.

@Mumorsan snabbt svar från stallet ;)

Jag tycker det är farligt att snöa in för mycket på polisen när det just nu är mer akut att få ut onda.

Om man vill att goda sidan ska vinna är det ju bättre att döda onda och så hålla sherlock mfl vid liv än att jaga polisen

Jag håller med dig till fullo att det är farligt att snöa in på polisen men samtidigt, som jag skrev innan, så är det svårt att hålla en särskild spelare vid liv. Enligt mig är det svårare än att hitta en viss roll och rösta ut den.

Tillbaks igen, skippade ridningen - vår planerade sköna uteritt kändes inte så värst skön i snöblandat regn

Att LenaH är skum håller jag med om till viss del. Jag lade min smått stressade räddningsröst på henne. Men att hon skulle vara polisen känns rätt orimligt beroende på röstningen inför DL1, hur tänker du här?
Hänger inte riktigt med här, kan du förtydliga vad du menar?

Men LenaH är tillräckligt skum att du röstar på henne nu?
Räddningsröst? Du har inte fått några röster emot dig under DL1-2 (och inte än i DL3), så hur är din röst idag på henne en räddningsröst?

I mina ögon är Lobelia den som sticker ut mest just nu. Att nu även Sedna verkar fundera på henne samt att vi redan vet att Myrten tyckte att hon var misstänkt får mig att tro att det finns något där.

När det gäller LenaH tror jag att hon kan ha rätt i att polis 2 kan vara någon av Mirtai och Snurrfian, åtminstone om man går efter röster och varför det inte gjordes något försök att rädda Habina som trots allt var deras bästa chans att vinna. Jag har själv funderat lite på det och tycker även att hon har en poäng på att vi behöver hålla koll på poliserna med, även om sekten givetvis är prio ett!

Jag har mest misstänkt LenaH sedan igår, men nu känns Lobelia skum.
Igår när misstankarna mot LenaH kom uppfattades jag Lobelia som nästan ifrågsättande. Idag när jag tar upp det med att LenaH litar på lottning igen så hakar Lobelia på på en gång och lägger en röst på LenaH (och då var det inte möjligt för LenaH att rädda sig vid DL2). Vad fick henne att fastna för LenaH sedan igår? Jag har ju tills viss del tänkt om... Så nu vet jag inte vad jag ska tro. :crazy: En god och en ond? Två onda? Två goda känns osannolikt, just nu.

Menar du att det är skumt att ifrågasätta och vända och vrida på saker?
Jag får lite intrycket att du först anser att jag följer dig och sedan att du tänkt om. Vad jag vet hade du börjat tänka om när Artline ifrågasatte teorin och det var innan jag röstade.

Min röst var ett hastverk. Jag har jobbat hela dagen och knappast kunnat ha fokus på tråden och tiden rann iväg. Jag behövde ha iväg en röst snabbt. Nu blev det bara en snabbis i stallet pga vädret så jag har fått tid och kommer kanske att revidera min säkerhetsröst. Har lite tid att gå igenom leken nu.

Vad menas med sista meningen?

Om jag förstod ditt tidigare inlägg så hade Lobelia innan gårdagens DL ifrågasatt varför folk tyckte LenaH var misstänkt? Du har inte lust att leta rätt på det inlägget? :)
Det skule jag också vilja se, jag tror visserligen att jag skrev om röstandet och teorier kring det men jag har inget direkt minne av att jag skulle försvarat LenaH.

@Mumorsan snabbt svar från stallet ;)

Jag tycker det är farligt att snöa in för mycket på polisen när det just nu är mer akut att få ut onda.

Om man vill att goda sidan ska vinna är det ju bättre att döda onda och så hålla sherlock mfl vid liv än att jaga polisen
Fast har man inte fått upp något spår efter sekten och tror sig ha hittat en polis så är det väl bättre att fokusera på den än att riskera att någon god lynchas?

Menar du att det är skumt att ifrågasätta och vända och vrida på saker?
Jag får lite intrycket att du först anser att jag följer dig och sedan att du tänkt om. Vad jag vet hade du börjat tänka om när Artline ifrågasatte teorin och det var innan jag röstade.

Min röst var ett hastverk. Jag har jobbat hela dagen och knappast kunnat ha fokus på tråden och tiden rann iväg. Jag behövde ha iväg en röst snabbt. Nu blev det bara en snabbis i stallet pga vädret så jag har fått tid och kommer kanske att revidera min säkerhetsröst. Har lite tid att gå igenom leken nu.

Det skule jag också vilja se, jag tror visserligen att jag skrev om röstandet och teorier kring det men jag har inget direkt minne av att jag skulle försvarat LenaH.

Fortsätt läs, har redan svarat :)

Hänger inte riktigt med här, kan du förtydliga vad du menar?

Men LenaH är tillräckligt skum att du röstar på henne nu?
Räddningsröst? Du har inte fått några röster emot dig under DL1-2 (och inte än i DL3), så hur är din röst idag på henne en räddningsröst?
Med räddningsröst menar jag teorin att LenaH inte ändrade sin röst för att rädda sig själv DL1.

Jag satt på jobb och skulle få iväg en röst med motivering på 10 minuter eller och trodde inte jag skulle hinna hem igen innan DL. Nu hann jag med god marginal. Jag vet inte än om min röst står fast, jag tycker det är misstänkt att inte försöka rädda sig själv men det är ingen superstark teori direkt.

Att LenaH tycker alla griper efter halmstrån och hon själv koncentrerar sig på polisen, för andra röstningen i rad, får mig att undra om hon verkligen vill hitta ulvar. Lobelia är jag fortfarande osäker på, men jag kan inte rösta på båda. Och med tanke på Rathe är det kanske bra om goda inte sprider ut rösterna för mycket.

Sedna röstar på LenaH

Lite stressad här, måste rätta mig, jag menade säkerhetsröst om mig själv men har diskuterat LenaHs räddningsröst. Blandade ihop det lite här.
Med räddningsröst menar jag teorin att LenaH inte ändrade sin röst för att rädda sig själv DL1.

Jag satt på jobb och skulle få iväg en röst med motivering på 10 minuter eller och trodde inte jag skulle hinna hem igen innan DL. Nu hann jag med god marginal. Jag vet inte än om min röst står fast, jag tycker det är misstänkt att inte försöka rädda sig själv men det är ingen superstark teori direkt.

Röstlista DL3
17.58 Lobelia röstar på LenaH
19.26 Mirtai röstar på LenaH
19.26 LenaH röstar på Mirtai
20.52 Sedna röstar på LenaH

Mirtai röst på LenaH känns sådär. Jag kan se flera anledningar till att misstänka LenaH men att rösta på henne med motiveringen att hon fokuserar för mycket på polis 2.

Sedan får poliserna lite spioninformation. Det är något som inte gynnar den goda sidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rabies?

Hästrelaterat

• Nyårsafton i stallet - 2025
  • Födda -21
  • Dressyrsnack nummer 18