Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D Det blir lite viskleken över det hela... Men då är jag med på hur du menar åtminstone! :D Men att Myrten käkades kan vara åt båda hållen, precis som allt annat, hon kanske var något på spåren eller så ville sekten få oss att tro att hon var något på spåren...
Akta dig, tydligen är det misstänkt att vända på en teori ;)

Jag förstår ärligt inte vad som skulle vara en felskrivning där. Det är en komplettering av Myrtens lista av möjliga alternativ och liksom övriga så krävs det omständigheter för att det ska vara applicerbart, givetvis krävs det att folk inte sitter i lyan för att Rathe ska vilja luras och få oss att tro att de sitter där liksom det krävs att någon av dem sitter där för att han skulle vilja rädda dem.

Jag ser inte den påstådda felskrivningen, jag ser bara att @Lobelia kompletterar med fler tänkbara scenarion. :confused:

Som jag skrev så är det här min tolkning av vad Myrten menar.
Lobelia skrev följande: C. Rathe lade rösten på en av spelarna uppe för lottning och valet var för att sätta griller i huvudet på folk, luras och spela på att någon ska tro att en av LenaH och Koppen är med i sekten. Jag gissar att det Myrten syftar på som felskrivning är sista delen efter kommatecknet, men det här är som sagt min tolkning av hennes inlägg.
Som jag ser det hade det räckt med den första delen för att komplettera Myrtens lista, resten kan ses som ett sätt att försöka förvilla oss andra.

Tyvärr tror jag inte att jag kan förklara bättre så jag hoppas att ni förstår vad jag menar. :)

Som jag skrivit tidigare så inser jag att jag var ute och cyklade i min teori men jag är rätt nöjd med utfallet ändå! :p

För övrigt så är jag verkligen fatalist -går det så går det liksom. :)

Nu var det ju andra gången du var uppe för eventuell lottning och blev kvar. Tankar om det? :p

Det finns ju flera olika tänkbara scenarion kring röstningen. Har dåligt med tid idag men skulle vilja vidareutveckla Myrtens och Lobelias tankar om första röstningen, nu när vi har en röstning till där Rathe ev kan ha påverkat utgången.

Nu var det ju andra gången du var uppe för eventuell lottning och blev kvar. Tankar om det? :p
Att jag borde ha otur i kärlek? :angel: :D

Skämt åsido, det känns lite som om alla griper efter halmstrån fortfarande i leken och jag tycker väl inte att det varit jättegenomtänkta teorier hittills i någon röstning mot mig. Att jag hade en svag/ogenomtänkt teori igår förstår jag att det kan reageras på när det inte finns så mycket annat att gå på.

Vill passa på medan jag sitter vid en dator, tycker att det är svårt med inläggen när jag bara har telefonen :crazy:

Paddington, kom in sent i leken som ersättare till Koppen men jag tycker att hon började bra med att fundera på olika möjligheter när det gäller cirkus.

Snurrfian, kommer i mitt tycke än så länge med bra teorier och funderingar. Har gjort ett försök att komma med lite teorier om alla de andra deltagarna vilket måste ha varit svårt då det inte hade hänt så mycket när hon gjorde det.

Mirtai, har inte kommit med så mycket eget men hade förvarnat innan att hon inte hade tid i helgen. Jag hoppas att hon kommer in med lite funderingar under dagen/kvällen. Är annars än av de som har kommit upp som eventuell polis i diskussionerna. Vill inte säga att hon är det men håller ögonen öppna.

Lobelia har varit aktiv. Byggde vidare på Myrtens inlägg om möjliga scenarior i samband med första rösten. Myrten reagerade på vad hon trodde kunde vara en felskrivning, jag tror att jag förstår vad Myrten syftade på och känner att det kan kanske finnas en poäng där, speciellt eftersom hon käkades och vi nu vet att hon var god. Jag vet inte om Lobelia är ond, god eller polis, hon är skicklig och väldigt svår för mig att läsa men jag är lite misstänksam.

LenaH har varit uppe för lottning båda dagarna, jag måste tyvärr erkänna att jag än så länge missat vad det är som är så misstänkt med henne. Kommer att titta vidare för att se om det finns något som jag har missat.

Lilltess har tyvärr inte heller varit så aktiv. Hoppas att det inte har hänt något. Den enda egentliga teorin jag har hittat var ett inlägg som jag reagerade på igår. Där tyckte jag att hon nästan försvarade cirkus lite, nu när vi vet att cirkus var ond så funderar jag på om det betyder något eller om det var en slump. Jag är inte säker på att sekten visste om cirkus även om möjligheten finns.

Mumorsan är en ny spelare för mig vilket gör det lite svårare men än så länge har jag inte reagerat på något. Hon har röstat på cirkus vid båda tillfällena, vilket i mina ögon inte säger så mycket egentligen.
Ska försöka hinna in med tankar om resten med :)

Även om det känns lite som att slå huvudet i en vägg så har jag funderat lite kring hur Rathe kan ha röstat vid DL2 och kommer på följande alternativ:

Falsk röst på LenaH, dold röst på cirkus -> cirkus majoritet
Falsk röst på LenaH, dold röst på annan deltagare -> cirkus majoritet
Falsk röst på annan deltagare än LenaH och cirkus, dold röst på cirkus -> cirkus majoritet
Falsk och dold röst på annan deltagare än LenaH och cirkus -> lottning
Missad röst -> lottning

Har jag missat något? Om inte borde det här innebära att de som röstade på cirkus kan räknas bort som Rathe?

Även om det känns lite som att slå huvudet i en vägg så har jag funderat lite kring hur Rathe kan ha röstat vid DL2 och kommer på följande alternativ:

Falsk röst på annan deltagare än LenaH och cirkus, dold röst på cirkus -> cirkus majoritet
Missad röst -> lottning

Har jag missat något? Om inte borde det här innebära att de som röstade på cirkus kan räknas bort som Rathe?
Kom på att Rathe kanske kan lägga båda rösterna på samma och om det skett här kan ingen räknas bort. :meh: :banghead: :banghead: :banghead:

@glömmerallt, @Dentaku och @bollen__ Hur är det med Rathe, får hon lägga båda rösterna på samma?

Missad röst -> lottning

Det hade varit smidigt om det vore så men jag tror nog att Rathe får rösta på samma (både i tråden och dolt) men vi får se vad LL säger :)

Det finns ju flera olika tänkbara scenarion kring röstningen. Har dåligt med tid idag men skulle vilja vidareutveckla Myrtens och Lobelias tankar om första röstningen, nu när vi har en röstning till där Rathe ev kan ha påverkat utgången.

Det funderar jag också på. Det kan både tyda på att Rathe vill att vi ska tro att Lena sitter i lyan, att Lena sitter i Lyan, att Rathe i godan ro sett på under röstningarna då inte utgången spelat större roll eller att hon varit bland dem som inte haft tid och så kan det vara olika i de olika lynchningarna. Eller så något helt annat. Jag behöver lite mer info då möjligheterna känns många, men det verkar skumt att LenaH varit involverad 2 gånger av 2, men egentligen inte skummare än hon varit uppe för omröstning 2 gånger och klarat sig genom ren lottning.

Artline här har vi ännu en ny spelare för mig. Ska läsa mer och se om något blir klarare.

Sedna är även hon en relativt ny bekantskap för mig. Än så länge har hon inte skrivit något som jag tycker sticker ut.

Hedinn Har än så länge inte skrivit något som jag inte håller med om.

Lobelia skrev följande: C. Rathe lade rösten på en av spelarna uppe för lottning och valet var för att sätta griller i huvudet på folk, luras och spela på att någon ska tro att en av LenaH och Koppen är med i sekten. Jag gissar att det Myrten syftar på som felskrivning är sista delen efter kommatecknet, men det här är som sagt min tolkning av hennes inlägg.
Som jag ser det hade det räckt med den första delen för att komplettera Myrtens lista, resten kan ses som ett sätt att försöka förvilla oss andra.

Tyvärr tror jag inte att jag kan förklara bättre så jag hoppas att ni förstår vad jag menar. :)

Då förstår jag hur du tolkar det. :) Och en följdfråga, som jag då ställer till @Lobelia, är varför inte Cirkus nämndes med Koppen och LenaH? De fick ju alla tre två röster, precis som Habina.

Då är det ingen felskrivning utan snarare så att Lobelia hade tänkt förvirra genom att skriva så? Egentligen tolkar jag Lobelia som att hon förtydliga vad hon menade. Men jag vet inte. Intressant tolkning.

Då förstår jag hur du tolkar det. :) Och en följdfråga, som jag då ställer till @Lobelia, är varför inte Cirkus nämndes med Koppen och LenaH? De fick ju alla tre två röster, precis som Habina.

Du jag vet inte varför jag glömde det. Kanske var det för att cirkus redan var i mina tankar och jag hade henne på misstankelistan (vilket stämde). Jag röstade på cirkus första DL och valde mellan Cirkus och FiaM nästa.

Då är det ingen felskrivning utan snarare så att Lobelia hade tänkt förvirra genom att skriva så? Egentligen tolkar jag Lobelia som att hon förtydliga vad hon menade. Men jag vet inte. Intressant tolkning.
Jag kan hålla med om att den är intressant, att ett förtydligande egentligen är till för att förvirra man kallas för felskrivning ;)

Du jag vet inte varför jag glömde det. Kanske var det för att cirkus redan var i mina tankar och jag hade henne på misstankelistan (vilket stämde). Jag röstade på cirkus första DL och valde mellan Cirkus och FiaM nästa.

Eller så är du Rathe och räknade därför din röst på Cirkus som ogiltig. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka