Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka efter middagen (jag smög inte ens in på muggen för att kolla hur det gått - är ulvspelseberoendet under kontroll månne?)

Det är sällan jag vill hoppa och skutta - men det där var ju bara förjävla bra!

Det känns ju sådär att få två röster på sig efter att man har säkerhetsröstat med en svagare än sockerdricka teori - och bägge som röstar på en hugger på att man har en "kass" teori. Ja, den var kass och dålig och det fanns ju typ ingenting att gå på. Frågan är vem det säger mest om?

Tillbaka efter middagen (jag smög inte ens in på muggen för att kolla hur det gått - är ulvspelseberoendet under kontroll månne?)

Det känns ju sådär att få två röster på sig efter att man har säkerhetsröstat med en svagare än sockerdricka teori - och bägge som röstar på en hugger på att man har en "kass" teori. Ja, den var kass och dålig och det fanns ju typ ingenting att gå på. Frågan är vem det säger mest om?
Ledsen, men jag hade då inte mycket mer än du att gå på, typ alla teorier var svagare än sockerdricka idag ;)

Röstlista DL1

17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess röstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM

21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missat rösta

Undrar hur mycket information vi kan ta utifrån detta nu när vi vet att Habina var mästertjuv? Ja, som Lobelia sa så är det ju högst osannolikt att LenaH eller Myrten är tjuv nr. 2. Vad jag skulle förvänta mig nu av tjuv nr. 2 är ganska passivt spel med anonyma röster då enda chansen nu för poliserna att vinna är om denne håller sig vid liv.

De övriga rösterna blev, som diskuterat innan, väldigt hastiga och man kan väl inte säga att någon hade en bättre teori än någon annan då det fanns så lite att gå på. Det som jag finner intressant nu är reaktionerna på rösterna, cirkus reagerade på rösterna på henne med detta;

Hon tycker att det känns "sådär" att få två röster på sig efter att hon lagt en svagt underbyggd röst. I nästa svar säger hon:

Du var i allafall först O_o och nån måste man ju rösta på

Vad menar du med att "du var iallafall först"? Jag röstade på dig som nummer två, ja, men som du själv säger så måste man rösta på någon och eftersom att det är "no BOP's allowed" så måste man hitta en teori till rösten också. Varför skulle du vara mindre misstänkt för att du lade en svagt underbyggd teori? Det gjorde samtliga som röstade DL1 då det knappt skrivits något.

I övrigt börjar jag jobba snart och kan därmed inte titta in igen förns tidigast lunch.

Vad menar du med att "du var iallafall först"? Jag röstade på dig som nummer två, ja, men som du själv säger så måste man rösta på någon och eftersom att det är "no BOP's allowed" så måste man hitta en teori till rösten också. Varför skulle du vara mindre misstänkt för att du lade en svagt underbyggd teori? Det gjorde samtliga som röstade DL1 då det knappt skrivits något.

Ja, just det. Lobelia var först med en egen toeri. Du var tvåa med i praktiken samma teori. Om man inte har en aning (vilket oftast är fallet i första DL såvida man inte är i lyan) så tycker jag de som väljer att gå i någon annans fotspår alltid känns som att de tar en enkel väg.

Uppdatering

Köttbenet vid skolgrinden hade luktat fantastiskt gott men lika illa luktade säcken som hade slängts över Uncas så fort han kommit nära nog för att sätta tänderna i det. Det spelade ingen roll hur han sprattlade och ylade, han bars iväg som en säck avfall utan att en enda person tog någon som helst notis om det. Efter en stund slutade säcken gunga, han hörde dämpade röster och sedan bars säcken vidare igen. Vid det laget orkade han inte yla längre, han bara gnällde olyckligt. När säcken äntligen öppnades rusade han ut, mellan en massa ben – och var tvungen att tvärstanna för att inte springa rakt över en liten träramp rakt ner i vatten som såg grått och ogästvänligt ut. Han vände och försökte springa åt andra hållet men vattnet fanns även på den sidan. När han förvirrad och förtvivlad backade bort från eländet tog någon tag i nackskinnet på honom och lyfte upp honom i ett par starka armar. Uncas morrade men den skäggiga mannen som höll honom i ett stadigt grepp bara skrattade.

Det visade sig att han hade haft mer tur än han kunnat ana. I stället för att bli slängd i kanalen som planerat hade han blivit såld till en pråm som skeppshund. Att fånga råttor var inte alls dumt och folket på pråmen var hyggliga. Men trots att de lade till på många ställen och han alltid vädrade ordentligt vart han än kom kände han aldrig mer lukten av Elizabeth.

Gabby_Ossi var Uncas – Älva/Ättling

208d1469bed800e2d51f3716faa18e23.jpg

Ja, just det. Lobelia var först med en egen toeri. Du var tvåa med i praktiken samma teori. Om man inte har en aning (vilket oftast är fallet i första DL såvida man inte är i lyan) så tycker jag de som väljer att gå i någon annans fotspår alltid känns som att de tar en enkel väg.
Fast det var väl jag som började ifrågasätta grunden i din röst? Som jag uppfattar det med samma teori som @Lobelia och @Mumorsan sedan röstade efter även om jag själv valde att rösta på Habina. Så i mina ögon är ingen av dem mer eller mindre misstänkt pga ordningen de röstade i.

Dessutom förstår jag Lobelias och Mumorsans röster, för jag tycker att din motivering var skum. Den byggde på något jag inte tycker stämmer (jämför t ex med @Snurrfian och @Mirtai där det är uppenbart att det är en förklädd BOP och inget någon annan kan bygga vidare på) och som jag uppfattar det hakade ju Habina, mästertjuven, på för att underblåsa och skapa misstankar. Nu gick ju den eventuella planen i baklås. Men om jag inte varit inne och pressat henne på förklaringar kunde det utvecklat sig annorlunda.

Dessutom förstår jag Lobelias och Mumorsans röster, för jag tycker att din motivering var skum. Den byggde på något jag inte tycker stämmer (jämför t ex med @Snurrfian och @Mirtai där det är uppenbart att det är en förklädd BOP och inget någon annan kan bygga vidare på) och som jag uppfattar det hakade ju Habina, mästertjuven, på för att underblåsa och skapa misstankar. Nu gick ju den eventuella planen i baklås. Men om jag inte varit inne och pressat henne på förklaringar kunde det utvecklat sig annorlunda.

Jag förstår att DU tycker att min röst var skum, du bör ju rimligtvis känna till din egen roll och vet ju således om jag hade rätt eller fel.

Jag förstår att DU tycker att min röst var skum, du bör ju rimligtvis känna till din egen roll och vet ju således om jag hade rätt eller fel.

Jag hänger inte med i ditt resonemang. Du förstår Myrten, men inte de som röstade på dig? Så du håller med om att din röst var skum, om man vet Myrtens roll, eller vad menar du?

Jag tycker inte rösten var skum i sig. Jag fattar det som att du hastigt var tvungen att rösta. Jag tycker motiveringen var skum.

(Sen är det ju minst sagt uppseendeväckande att du inte smet in på toa för att kolla leken:p!)

Fast vad har det med saken att göra, egentligen? Det är väl få som prickar rätt första DL, och vad jag förstod var det väl inte vem du röstade på som var avgörande, utan din motivering. Så då ser jag inte vad det gör för skillnad om det är Myrten eller någon annan som reagerar?

För att tillföra något till leken så- cirkus motivering var lite konstig men att det har blivit en sånhär diskussion av det känns lite skumt. Jag tycker det känns som en förstadags röst och det är bättre att komma med en riktig motivering än en förklädd BOP..

Fast det var väl jag som började ifrågasätta grunden i din röst? Som jag uppfattar det med samma teori som @Lobelia och @Mumorsan sedan röstade efter även om jag själv valde att rösta på Habina. Så i mina ögon är ingen av dem mer eller mindre misstänkt pga ordningen de röstade i.

Jag får eränna att jag sneglade på din motivering @Myrten men @cirkus röst var en av de få saker jag reagerade på. Informationsmängden är dock starkt begränsad inför DL1 så det är mycket gissningar och svaga teorier.

Cirkus reaktion på rösterna är lite konstig, hon verkar tycka hon är extra utsatt för att hon röstade tidigt. Ser man till de som fick 2 röster så är det blandat. Koppen röstade inte alls och fick 2 röster och LenaM fick också två men ingen av dem baserade på röstmotiveingen men för all del utan röstmotivering eller väldigt sen sådan så får man inte röster basearat på den i aktuell röstning utan i så fall först nästa DL.

Jag får eränna att jag sneglade på din motivering @Myrten men @cirkus röst var en av de få saker jag reagerade på. Informationsmängden är dock starkt begränsad inför DL1 så det är mycket gissningar och svaga teorier.

Cirkus reaktion på rösterna är lite konstig, hon verkar tycka hon är extra utsatt för att hon röstade tidigt. Ser man till de som fick 2 röster så är det blandat. Koppen röstade inte alls och fick 2 röster och LenaM fick också två men ingen av dem baserade på röstmotiveingen men för all del utan röstmotivering eller väldigt sen sådan så får man inte röster basearat på den i aktuell röstning utan i så fall först nästa DL.
H!

För att tillföra något till leken så- cirkus motivering var lite konstig men att det har blivit en sånhär diskussion av det känns lite skumt. Jag tycker det känns som en förstadags röst och det är bättre att komma med en riktig motivering än en förklädd BOP..
Nu hänger jag inte med.

Om man första dagen tycker att något är skumt pga något man uppmärksammat så motiverar man det genom att teoria runt vad man tycker är skumt. Precis som man gör vilken dag som helst. Inget märkligt. Men då får man räkna med att motiveringen kan komma att ifrågasättas.

Om man inte har en aning och inte tycker att något verkar skumt, då får man förklä en BOP. Men det görs i så fall med fördel tydligt så att övriga förstår att det är just en förklädd BOP och inget man egentligen tror/låsas tro (beroende på roll) är skumt. Det är ju inte så att man väljer att BOP:a om man kan rösta efter teori - även om den är svag.

Varför tycker du det är skumt att röstmotiveringen diskuteras? Vad ska man diskutera istället?

Röstlista DL1

17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess röstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM

21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missat rösta

Habina: 2
Koppen: 2
LenaH: 2
Cirkus: 2
Hedinn: 1
Myrten: 1
Mirtai :1
FiaM: 1
Snurrfian: 1
Lilltess: 1

Jobbigt det här när det är tre sidor... :crazy: Det går ju inte att färgkoda god/ond... Men för mitt eget minnes skull så kör jag poliser blå, goda gröna och när vi lyckas hitta onda så får de bli röda. Röstningen är det svårt att säga så mycket om, LenaH är antagligen inte den andra polisen, och inte heller Myrten är den andra polisen, det skulle vara mycket märkligt. Att följa med som andra röst kan alltid vara lite misstänkt, där har vi Myrten igen, men att hon inte är polis har jag redan rett ut, sen kan hon vara på två andra sidor, men den goda sidan har inte så mycket koll i det här läget, men skulle hon tillhöra den onda sidan så visste hon åtminstone att Habina inte hörde dit.
Sen har vi Lilltess som andra röst på Koppen med en dålig motivering och på en spelare som är lätt att rösta på, dels på lite dålig koll och lite sporadisk aktivitet. Det skulle kunna vara den andra polisen som vill rädda sin poliskompis Habina, eller en ond som försöker få ut någon som inte är ond åtminstone eller en god som helt enkelt har ont om tid.
Och till sist var det Mumorsan som röstade på Cirkus som andra röst, försvarar sig visserligen med att hon åtminstone har en teori och det är lite intressant att Cirkus reagerar så starkt som hon gör när hon får röster på sig. Men det är en aning misstänkt att följa med som andra röst, det skulle kunna vara ett försök att åtminstone försöka rädda sin poliskompis Habina genom att få det till lottning men då borde rösten istället ha hamnat på Koppen.
I övrigt vet jag inte om det finns så mycket mer att säga om rösterna mer eller mindre förtäckta BOP ett flertal av dem... :o:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka