Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är väldigt förtjust i Sherlock i Benedict Cumberbatchs tolkning och det är nog delvis för att den är så modernt gjord.
Annars får jag nog säga Maisie Dobbs, professionell kvinna på 20- och 30-tal med psykologutbildning i botten. Kvinnlig förebild redan då!

OT!

Men de böckerna har jag helt missat! Måste försöka genast snoka rätt på och läsa. Kollade Wikipedia och det låter som något jag skulle kunna gilla.

OT!

Men de böckerna har jag helt missat! Måste försöka genast snoka rätt på och läsa. Kollade Wikipedia och det låter som något jag skulle kunna gilla.
Ännu mer OT! Jag håller på med The White Queen just nu och är helt uppslukad!
Och Maisie är underbar.
:love:

Jag tycker det är lite udda att @Habina inte lägger spelstilar på minnet? Ok om det är spelare som inte spelat så mycket eller spelare som inte är så aktiva men det finns ju några som åtminstone i mina ögon är mer färgstarka än andra och dit räknar jag definitivt @Myrten .

Eftersom jag ska ta en efterlängtad och antagligen låååång dusch nu så:

LenaH röstar på Habina

eftersom jag inte hittar något mer utstickande just nu.

Röstlista DL1
17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina

Jag har en begynnande huvudvärk, så jag skulle också vilja rösta nu. Men på vem? Många spelare har mest sagt hej. Likt kä@LenaH tycker jag att @Habina som inte lägger spelstilar på minnet känns lite märklig. Samtidigt brukar jag som sagt ofta reagera på Habina oavsett hennes roll. @cirkus röstmotivering skaver också, själva motiveringen alltså inte att rösten var på mig. Samtidigt verkar cirkus haft bråttom, liksom @Snurrfian och @Mirtai som lagt förklädda BOP:ar. Rörande Lenas röst förstår jag motiveringen helt, men som sagt...

Första rösten är alltid svår. Habina är jag alltid misstänkt mot men åt både hållen. Ibland blir jag misstänksam för att hon ibland säger saker som gör mig misstänksam och samtidigt så blir jag, just för att jag alltid finner henne misstänksam, sjukt osäker på om mina åskådningar är korrekta. Därför blir jag alltså misstänksam åt andra hållet. Samtidigt har habina varit ond tidigare när hon spelat misstänksamt enligt mig och jag vet inte hur mycket hon "spelar på det" för att bli mindre misstänkt. Luddigt men ja, med detta vill jag säga att hon är fantastiskt svår för mig att placera i någon kategori. Någonsin.

Myrten spelar precis normalt enligt mig. Mycket goda tankar och mycket skrivet innan leken ens hinner ta fart riktigt, ser inget märkligt där.

Rösterna känner jag inte riktigt att jag kan dra något utifrån just nu då de är lagda i all hast och till 99% förklädda bop:ar.

Nej, nu måste jag lägga mig ner och försöka bli av med huvudvärken så det får bli såhär:

Myrten röstar på Habina

Jag tycker att diskussionen om att hon reagerar på mig där förklaringen blir att hon inte lägger spelstilar är skum. Det kommer som en förklaring när jag ifrågasätter henne. Jag känner att jag inte riktigt köper förklaringen för det känns märkligt att inte ta spelares individuella stil med i beräkning. Det är det mest utstickande för mig hittills.

Lobelia röstar på Cirkus

Röstmotiveringen mot Myrten känns skum. Okej att det är en tidig röst men att rösta på någon för att denne är snäll och har lurat en i tidigare lekar låter rätt absurd.

Jag är förvirrad... Men måste rösta nu.

Habina röstar på LenaH

Då jag tycker hon gör det lätt för sig genom att rösta på mig för att jag har dåligt minne och därför gett upp försöken att hålla isär vem som brukar spela hur.

Inte mycket att gå på här. De som jag tycker sticker ut är Myrten och Habina, men har inte spelat med någon av dem tidigare så det säger mig ingenting.

Jag håller med om att Habinas uttalande är lite udda, vad jag kan se spelar Myrten precis som vanligt. Men så har vi ju alltid det där att jag brukar kunna reagera på Habina i början, så jag vet inte... Känns på nåt vis lite riskabelt att lägga rösten där ändå.

Jag förstår även att LenaH lägger rösten där för samma motivering, även om jag blir lite skeptisk när hon inte diskuterat saken nåt större utan mest hakar på. Samtidigt är det ju första dagen och alltid svårt... Det är ju ändå det som sticker ut mest nu.

Jag har tyvärr lite dålig med tid och inte möjlighet att gå igenom allt så djupt ingående för tillfället, ber om ursäkt för det.

Det är som andra redan konstaterat inte mycket att gå på än men rösta måste vi tydligen göra ändå. :cautious:
FiaM röstar på Koppen eftersom hon är så förvirrad att jag blir förvirrad... :arghh: :banghead:

Jag tycker det är ännu mindre att gå på än vanligt :yuck:

Habina har jag också reagerat på som några andra, men jag vet inte om det är tillräckligt för att vilja rösta ut henne :cautious: Myrten sticker också ut lite (dvs har skrivit mer som är värt att läsa :p) men inte på ett negativt sätt änsålänge.

Och eftersom min teori att ulvarna försöker att inte sticka ut har varit ganska rätt de senaste gångerna borde jag kanske gå på det istället. Men det är ju mycket svårare eftersom det är betydligt fler som flyter med än som sticker ut och det finns inget att bygga motiveringen på :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka