Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dags för en obligatorisk fråga att svara på!
Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!
Jo, men tycker du att det är något som sticker ut jämfört med hur jag brukar spela oavsett roll?Ja och nej. Det kan vara en ond/polis som vill låtsas vara god och hjälpsam, men lika gärna att du är god. Därav att jag ville notera det. Men just nu tycker inte jag att det är så misstänksamt att jag skulle rösta på dig.
Jo, men tycker du att det är något som sticker ut jämfört med hur jag brukar spela oavsett roll?
När jag "reagerar" på något tänker jag mig vanligen att det är a) skumt, b) något som känns märkligt men jag inte kan sätta fingret på eller c) out of charcter för den spelaren. Jag har svårt att se att mitt agerande inte skulle uppfattas typiskt för mig som spelare. Jag diskuterar ofta roller och olika scenrio. Jag tror inte att det på något vis säger något om min roll och tror inte heller att spelare som brukar spela med mig uppfatta det som sådant. Därför drar jag öronen åt mig när det är något ens värt att reagera på. Och när du sedan backar när jag ifrågasätter och menar att det inte är tillräckligt misstänkt för att du ska rösta på mig så blir jag faktiskt lite misstänksam. Speciellt med tanke på att du i första inlägget hänvisade till @cirkus förklädda BOP (fast jag återkommer till den nedan) så känns det lite som det kan vara ett sätt att bygga misstankar och om jag skulle ryka hänvisa tillbaka till cirkus.
Men - nu brukar jag ju ofta tycka att du är skum - också oavsett roll. Så jag vet inte om det här säger så mycket egentligen.
Om cirkus röst på mig tänkte jag först att den var en typisk förklädd BOP. Jag var väl en av de som skrivit mer och inte direkt något OT. Men när jag läser röstmotiveringen igen blir jag faktiskt misstänksam. Cirkus skriver att jag "alltid" lurar henne. Såvitt jag vet har det skett en gång (TILLÄGG: jag avser här att jag som ond lurat henne som god). Det i kombination med att hon skriver att jag är "pedagogisk och snäll"? Snäll mot vem? Ok, jag svarade @Koppen att det var en lek med tre sidor. Men de övriga inläggen är allmänna teoriinlägg där jag funderar om hur vissa roller kan spela mm. Så att vara "snäll" så för att förleda känns som en konstig tolkning. Att teoria om hur spelet förväntas utvecklas är väl något som ingår, inte ett sätt att vinna sympatier? Vill man göra det (vilket inte behöver betyda att man är ond) vänder man sig väl direkt till spelare?
Jag är väldigt förtjust i Sherlock i Benedict Cumberbatchs tolkning och det är nog delvis för att den är så modernt gjord.Dags för en obligatorisk fråga att svara på!
Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!
Dags för en obligatorisk fråga att svara på!
Jo, men tycker du att det är något som sticker ut jämfört med hur jag brukar spela oavsett roll?
När jag "reagerar" på något tänker jag mig vanligen att det är a) skumt, b) något som känns märkligt men jag inte kan sätta fingret på eller c) out of charcter för den spelaren. Jag har svårt att se att mitt agerande inte skulle uppfattas typiskt för mig som spelare. Jag diskuterar ofta roller och olika scenrio. Jag tror inte att det på något vis säger något om min roll och tror inte heller att spelare som brukar spela med mig uppfatta det som sådant. Därför drar jag öronen åt mig när det är något ens värt att reagera på. Och när du sedan backar när jag ifrågasätter och menar att det inte är tillräckligt misstänkt för att du ska rösta på mig så blir jag faktiskt lite misstänksam. Speciellt med tanke på att du i första inlägget hänvisade till @cirkus förklädda BOP (fast jag återkommer till den nedan) så känns det lite som det kan vara ett sätt att bygga misstankar och om jag skulle ryka hänvisa tillbaka till cirkus.
Men - nu brukar jag ju ofta tycka att du är skum - också oavsett roll. Så jag vet inte om det här säger så mycket egentligen.
Om cirkus röst på mig tänkte jag först att den var en typisk förklädd BOP. Jag var väl en av de som skrivit mer och inte direkt något OT. Men när jag läser röstmotiveringen igen blir jag faktiskt misstänksam. Cirkus skriver att jag "alltid" lurar henne. Såvitt jag vet har det skett en gång (TILLÄGG: jag avser här att jag som ond lurat henne som god). Det i kombination med att hon skriver att jag är "pedagogisk och snäll"? Snäll mot vem? Ok, jag svarade @Koppen att det var en lek med tre sidor. Men de övriga inläggen är allmänna teoriinlägg där jag funderar om hur vissa roller kan spela mm. Så att vara "snäll" så för att förleda känns som en konstig tolkning. Att teoria om hur spelet förväntas utvecklas är väl något som ingår, inte ett sätt att vinna sympatier? Vill man göra det (vilket inte behöver betyda att man är ond) vänder man sig väl direkt till spelare?
Blunda Och Peka - röst. Oftast inte tillåtna men ibland till första DL kan man ju bli tvungen att lägga en sådan och då får man "förklä" den lite.Vad är en BOP?
Blunda och pekaVad är en BOP?
Är det inte mest så att man måste motivera sin röst och att "bop" som motivering inte är okej?Blunda Och Peka - röst. Oftast inte tillåtna men ibland till första DL kan man ju bli tvungen att lägga en sådan och då får man "förklä" den lite.
Ja, det är väl ungefär vad jag skrev?Är det inte mest så att man måste motivera sin röst och att "bop" som motivering inte är okej?
Bernard och Bianca! Om de nu räknas som detektiver. Nu får de göra det. Även om det nog är de övriga rollerna som är bättre i vissa fall.Dags för en obligatorisk fråga att svara på!
Ja, det tycker jag med. Eller oftast i alla fall. Jag tycker själv inte det säger något om min roll så jag förvånas lite över att det är något att reagera på. Från spelare som ändå spelat mycket med mig.Du är väl alltid pedagogisk och tydlig?
Helt klart Kalle Blomkvist, jag var nog lite kär i honom som barn.Dags för en obligatorisk fråga att svara på!
Jo kanske. Fast jag tolkar det nog lite bokstavligt att bop inte är tillåtet och att förklä ska döljaJa, det är väl ungefär vad jag skrev?
Det där var nog den bästa motivering jag har sett till en förstadags röst!Okej, måste rösta innan middag!
Mirtai röstar på LenaH
Av den enkla anledningen att hon skojar om att hon vill bli utröstad fort. Snäll som jag är lyder jag såklart en moderator!