Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inne på mitt tredje glas vin så för mig är det solklart!
Tredje? Amatör!:p

Har hittat leken och ser att jag har konversation att läsa. Om min dator behagar visa denna istället för vitt fält gissar jag att min roll finns där. Har för säkerhets skull bytt till mobil så får datorn uppdatera sig.

Tredje? Amatör!:p

Har hittat leken och ser att jag har konversation att läsa. Om min dator behagar visa denna istället för vitt fält gissar jag att min roll finns där. Har för säkerhets skull bytt till mobil så får datorn uppdatera sig.
Ring supporten eller sov av dig ruset?:angel:

Rena fylleslaget här... ;) Själv höll jag mig alldeles nykter igår... Jag får försöka reda upp det till kvällen.. ;)

Jag har hittat hit och jag har fått min roll :bump:

Skriver här också att min aktivitet kommer vara typ obefintlig fram till söndag kväll. Är i Falun på VM och hinner inte läsa/skriva mer än mycket sporadiskt

Okej, nu har jag kommit på en fråga: På poliserna står det ju att "Eftersom de håller koll på Sherlock kommer de även att få se lite av spioninfon som han får.", betyder detta att de endast får spioninfo sålänge Sherlock lever? @glömmerallt

Alltså jag börjar undra vad jag gett mig in på på allvar. :crazy: Jag hänger med på goda vs onda, men de där poliserna. De bryr sig alltså inte om goda/onda utan vill bara vinna själva? :confused:

Får ta och läsa rollistan igen. :arghh:

När tar leken slut och vem vinner när?
Leken tar slut när alla Sektmedlemar(inlklusive Rathe) är döda eller när de är fler än de goda.

Goda vinner om något av detta gäller när leken är slut.

• Alla sektmedlemmarna är döda, Sergeant Lestrade är död och Sherlock lever.
  • Alla sektmedlemmar och båda poliserna är döda.

Onda vinner om något av detta gäller när leken är slut

• Sektmedlemmarna är fler än de goda, Rathe lever och Sergeant Lestrade är död.
  • Sektmedlemmarna är fler än de goda och båda poliserna är döda.

Poliserna vinner om något av detta gäller när leken är slut.

• Sergeant Lestrade är vid liv
  • Sektmedlemmarna är fler än goda och Rathe är död och minst en polis är vid liv.
  • Alla sektmedlemmarna är döda och Sherlock är död och minst en polis är vid liv.

Nu ska vi se om jag hänger med. Om man bortser ifrån de "vanliga".

Är Sergeant Lestrade kvar i leken när leken avslutas så vinner poliserna.
De goda kan bara vinna om båda tjuvarna är borta eller om Sherlock/spionen lever.
De onda kan bara vinna om båda tjuvarna är borta eller om Rathe/ulv i fårakläder lever.

Dags för en obligatorisk fråga att svara på!

Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!

Dags för en obligatorisk fråga att svara på!

Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!
Jag är väldigt förtjust i den nutida varianten av Sherlock Holmes i Elementry, men även Ture Sventon är en favorit från barndomen! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka