Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Artline röstar på Mirtai

För att hon alltid är ond :p Nej men jag vet att hon har dåligt med tid i helgen. Men har förmågan att kunna flyta med utan att man lägger märke till henne. Så det farliga med henne är att hennes röst känns osynlig så hon lätt kan komma undan.

Jag förstår även att LenaH lägger rösten där för samma motivering, även om jag blir lite skeptisk när hon inte diskuterat saken nåt större utan mest hakar på. Samtidigt är det ju första dagen och alltid svårt... Det är ju ändå det som sticker ut mest nu.
Jag läste igenom en gång till och det var det enda jag reagerade på. Jag ska inte påstå att det är en speciellt stark röst men vafan, DL1! :banghead:
Och bara 5 sidor att gå på! :p
Fast det ska jag inte klaga på iofs.

Jag tycker FiaM gör det lätt för sig att rösta på Koppen med motiveringen att Koppen är så förvirrande förvirrad. FiaM har även varit aktiv utan att märkas. Tänker att onda och poliser kan tänkas hålla en låg profil.

Sedna röstar på FiaM

Nu måste jag verkligen rösta... Mumorsan röstar på cirkus därför att jag finner hennes motivering till rösten på myrten högst omotiverande. Att hon är pedagogisk betyder att hon är... Ond?

Cirkus röst blev förstås en sistaminutenröst och kanske inte så misstänksamt men det är det som jag reagerar på mest just nu, pedagogik och ond går för mig inte riktigt ihop.

Gabby_Ossi röstar på Snurrfian

Att rösta på någon för att de inte varit inne i leken känns väldigt konstigt. Även om hon var tvungen att lägga en tidig röst borde hon väl kunnat analysera något som faktiskt var skrivet?

Gillar inte att Lilltess Röstar på Koppen för att hon är skum utan att behöva skriva något.

Hedinn röstar på Lilltess

Röstlista DL1

17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17
Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess rlstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM

21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missat rösta

LenaH 2
Habina 2
Koppen 2
cirkus 2
Hedinn 1
Myrten 1
Mirtai 1
FiaM 1
Snurrfian 1
Lilltess 1

Shit vilken panik jag fick. Stod och sa Hejdå på kalaset och fick syn på klockan då var den 21.25 och jag hade inte hunnit läsa igenom leken.. sorry @Koppen för världens sämsta teori. ;)

Röstlista DL1

17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess röstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM

21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missat rösta

Habina: 2
Koppen: 2
LenaH: 2
Cirkus: 2
Hedinn: 1
Myrten: 1
Mirtai :1
FiaM: 1
Snurrfian: 1
Lilltess: 1

Uppdatering

Sergeant Lestrade satt på sitt kontor och ägnade sig helhjärtat åt att vara irriterad över tillvaron. Ingen befordran inom synhåll och skrivbordet belamrat med anteckningar om fall som inte var i närheten av att lösas eller anmälningar som aldrig borde tagits emot från första början eftersom de uppenbarligen inte handlade om brott eller gällde rena struntsaker. Så gick det när man var omgiven av idioter! Inte blev Lestrade muntrare när hans blick fastande vid en liten ask och dess uttömda innehåll bestående av vad som såg ut som små vässade träflisor. Den måste ha blivit liggande ända sedan den där förbannade Sherlock Holmes var här häromdagen och lämnade över den, hävdandes att det var förgiftade pilar till blåsrör. Blåsrör! Lestrade hade upplyst spolingen om att de befann sig i England, som var befolkat av civiliserade människor, och inte i någon djungel bland hedniska vildar. Sedan hade han sett till att Holmes visats på porten.

Men nu låg alltså skräpet fortfarande kvar på hans skrivbord. Var det meningen att han skulle behöva städa själv? Lestrade gjorde en irriterad handrörelse för att svepa ner de små blåsrörspilarna från skrivbordet och svor till när en av dem borrade sig in i hans finger. Det var bökigt att pilla ut den, den var onekligen vass och hade trängt in djupt och när den väl dragits ut så fick Lestrade torka bort lite blod för att inte fläcka ner skjortan.

Man kan väl lugnt säga att det var tur i oturen att dörren till Sergeant Lestrades kontor stod öppen just idag. Annars kanske inte någon hade vågat kliva in trots oväsendet därinne. Nu kikade en djärv konstapel in precis när Lestrade, vild i blicken, höll på att lägga en snara om halsen där han stod på sitt skrivbord. Konstapeln var inte bara modig utan även rådig och tvekade inte en sekund utan rusade fram och tacklade Lestrade så ordentligt att han inte bara räddades från hängning utan även slog huvudet i väggen och tappade medvetandet. När han kvicknade till försökte han förklara att incidenten berott på att han förgiftats och inte att han hyste någon dödslängtan men Scotland Yard hade skyndsamt städat upp efter Lestrades incident, både bildligen och bokstavligen. Blåsrörspilarna hade sopats bort tillsammans med annan bråte och hålet i väggen lagats omedelbart. Lestrade fick till sitt stora förtret ägna några månader på en vilsam kurort. Och hans chefer kom överens om att det nog var bra om man väntade lite med att utnämna Lestrade till Detective Sergeant.

Habina var Sergeant Lestrade - Mästertjuv

holmes16.JPG

Lestrade och Warrington gillar varken de goda eller de onda deltagarna i leken och försöker spela ut dessa mot varandra för sin egen vinning. De pratar med varandra utanför tråden och var tredje natt väljer de ut någon som de finner för gott att slänga i finkan på obestämd tid – och den deltagaren kan naturligtvis inte längre delta! Eftersom de håller koll på Sherlock kommer de även att få se lite av spioninfon som han får.

Sergeant Lestrade är Mästertjuv

Constable Warrington är Tjuv

@glömmerallt

Innebär det att det är två stycken som ryker var tredje natt eller får "ulvarna" inte "äta" den natten?

Ligger på soffan och klarar naturligtvis inte av att hålla mig borta...

YES!!!!

Orkar inte gå tillbaka och kolla, men som jag minns det innebär Lestrades död att poliserna inte kan vinna plus att han var en av de som måste bort för att godas del.

Mycket bra. Nu ska jag slappa vidare.

Yes! Dock kan poliserna fortfarande vinna @Myrten , men det är svårare för dem!

De vinner om
  • Sergeant Lestrade är vid liv

• Sektmedlemmarna är fler än goda och Rathe är död och minst en polis är vid liv.
  • Alla sektmedlemmarna är döda och Sherlock är död och minst en polis är vid liv.

Tack Gabby!

Jo, det hade blivit lite hopplöst för poliserna att kunna förlora vinstchansen första DL. Men det var ändå ett bra resultat.

Inte så pjåkigt.

Tyvärr kan man inte säga så värst mycket om röstningen men det skulle förvåna mig om Myrten eller LenaH är konstapel.

Tur att jag la en säkerhetsröst, jag kom nyss inom fungerande nätverk igen! :D Det hjälper inte att smita på toa när det inte finns kontakt med nätet... :rage:

Yes! Dock kan poliserna fortfarande vinna @Myrten , men det är svårare för dem!

De vinner om
  • Sergeant Lestrade är vid liv

• Sektmedlemmarna är fler än goda och Rathe är död och minst en polis är vid liv.
  • Alla sektmedlemmarna är döda och Sherlock är död och minst en polis är vid liv.
Tack, jag har suttit och tänkt sen uppdateringen men är väääldigt trött nu så jag behövde en enkel sammanfattning! :)

Det här var ju bra! Jag har dock inte hunnit läsa igenom rollistan eller hur sidorna vinner än, låg hela dagen och mådde piss innan jag skulle till kalaset, men imorgon kommer jag ha tid vid 18.00 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka