Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snurrfian menar på att hon inte har koll, har svårt att utläsa något från röstningslistan och vill inte diskutera specialroller för att det gynna ulvarna, det kan jag förstå, men i det här fallet får jag snarare intrycket att hon är ulv som inte vill att goda ska komma längre i sin ulvjakt.
Fast riktigt så skrev jag inte... Jag diskuterar gärna specialroller men jag vill inte sätta personer på rollerna, speciellt inte i det tidiga skedet som du ville. Det har gått alldeles för bra för ulvarna att käka och att då hjälpa dem ytterligare med att peka ut vem som är vem känns rätt onödigt. Nu däremot börjar vi bli så pass få att det möjligtvis skulle vara lite säkrare, speciellt som vi har ängeln kvar.

DL1
17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17 Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess röstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM
21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missar rösta

Röstlista DL2

20.28 Hedinn röstar på FiaM
20.51 LenaH röstar på cirkus
21.19 Lobelia röstar på FiaM
21.19 Mirtai röstar på cirkus
21.24 Artline röstar på LenaH
21.26 Mumorsan röstar på cirkus
21.27 Snurrfian röstar på Lilltess
21.28 Sedna röstar på LenaH
21.29 Myrten röstar på LenaH
21.29 FiaM röstar på cirkus
21.29 cirkus röstar på LenaH

Koppen missar rösta, ersätts med Paddington
Lilltess missar rösta

Röstlista DL3
17.58 Lobelia röstar på LenaH
19.26 Mirtai röstar på LenaH
19.26 LenaH röstar på Mirtai
20.52 Sedna röstar på LenaH
21.23 Snurrfian röstar på Mirtai
21.23 Paddington röstar på Mirtai
21.24 FiaM röstar på Lobelia
21.25 Mumorsan röstar på LenaH
21.26 Artline röstar på Mirtai

Lilltess missar rösta, ersätts med Gabby_Ossi
Hedinn missar rösta

Röstlista DL 4
20:27 Sedna röstar på Lobelia
21:17 Hedinn röstar på Lobelia
21.18 FiaM röstar på Lobelia
21.19 LenaH röstar på Lobelia
21.28 Mumorsan röstar på LenaH
21.28 Snurrfian röstar på Sedna
21.28 Artline röstar på Lobelia
21.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia

Lobelia missar rösta

Snurrfian röstar Hedinn, Lilltess, Mirtai, Sedna
Cirkus röstar Myrten, LenaH, -
Mirtai röstar LenaH, Cirkus, LenaH, -
LenaH röstar Habina, Cirkus, Mirtai , Lobelia
Myrten röstar Habina, LenaH, -
Lobelia röstar Cirkus, FiaM, LenaH, missar
Habina röstar LenaH, -
FiaM röstar Koppen, Cirkus, Lobelia, Lobelia
Lilltess röstar Koppen, missar, missar, Lobelia
Artline röstar Mirtai, LenaH, Mirtai , Lobelia
Sedna röstar FiaM, LenaH, LenaH, Lobelia
Mumorsan röstar Cirkus, Cirkus, LenaH, LenaH
Hedinn röstar Lilltess, FiaM, missar, Lobelia
Koppen/Paddington röstar missar, missar, Mirtai, -

Deltagare:
1. Snurrfian
2. Artline
3. LenaH
4. Lilltess/Gabby_Ossi
5. Mumorsan
6. Sedna
7. FiaM,
8. Hedinn

Roller:
Spion
Ängel
Brevbärare
Tvillingar (1 st)
Bybor (1 st?)

Ulvar (3 st)

Från mest till minst misstänkt

LenaH
konstigt om hon inte är ond. Hon har blivit kvar tre av tre gånger, kan inte vara annat än räddning. Skulle kunna vara Rathe som lurats, men att ulvarna inte tycks ha velat röstat på henne, utöver Lobelias falska röst på henne i DL3, gör att varningslampan lyser.

Hedinn diskussionen inför gårdagens röstning var intressant. Uppfattade det som att Lobelia och Hedinn körde en "good cop, bad cop". Varningslampan lyser.

Snurrfian menar på att hon inte har koll, har svårt att utläsa något från röstningslistan och vill inte diskutera specialroller för att det gynna ulvarna, det kan jag förstå, men i det här fallet får jag snarare intrycket att hon är ulv som inte vill att goda ska komma längre i sin ulvjakt.

Mumorsan har gjort skumma saker, men jag tror bara att hon inte hängt med. Lutar åt god, men inte säker.

Lilltess/Gabby_ossi svårt att bedöma pga aktiviten, men att Lobelia ville ha henne till god och de jag tror är ulvar (LenaH och Snurrfian) är osäker på Lilltess, får mig att hålla henne åt det godare hållet.

Artline verkar ärligt och uppriktig leta ulvar. Kan inte se henne som annat än god.

FiaM måste vara god. Var tidigt drivande mot Lobelia, vilket jag tror beror på att hon vet sådant alla inte vet.
Hur ser du på att Snurrfian som du håller för misstänkt ond sätter Artline som god?

Uppdatering

En nästan tre meter hög mur och en lika imponerande gallergrind runt huset räckte inte för att Chester Cragwitch skulle känna sig trygg. Varje kväll gick han också en patrullrunda med sin trogna gamla Brown Bess, som varit hans följeslagare ända sedan han kom hem från Egypten för nästan 40 år sedan. Rikedom hade varit vad han och hans kamrater sökte och i stället kom han hem med endast en musköt och en förbannelse över sig... Cragwitch rös till i den mörka och råkalla kvällen. Det var just händelserna i Egypten som upptog hans tankar där han gick runt huset, hur naiva han och hans kamrater varit och hur katastrofalt deras storslagna planer slutat. Nu, när ett par av hans kamrater mist livet under märkliga omständigheter på bara några månader, fanns det inget utrymme för sådan naivitet. Cragwitch hade hela tiden varit den som tagit förbannelsen som de mottagit på allvar trots att de övriga antingen viftat bort den eller glömt den under åren som gått. Nu fick de minsann se att han haft rätt! Ja, utom de som redan mördats förstås, de såg ingenting längre. För att de mördats var helt klart om man frågade honom!

Rundan var avklarad och Cragwitch stod kvar försjunken i tankar vid sin port en bit från gallergrinden. Mer frånvarande var han dock inte än att en hastig smärta i nacken fick honom att sno runt men mörkret vid grinden var kompakt och han såg ingen där. För säkerhets skull brände han ändå av ett muskötskott. Lika bra att visa omgivningen att han menade allvar! Sedan gick han in och raka vägen upp på övervåningen där en brasa sprakade muntert i hans arbetsrum. Han hängde av sig sin överrock och cylinderhatt på den smäckra klädhängaren och gick till det lilla sidobordet för att ta sig en sängfösare.

Plötsligt kom hans hatt nerdunsandes och rullade ett halvt varv innan den la sig tillrätta vid hans fötter. Cragwitch rynkade pannan, plockade upp hatten och hängde den åter tillrätta på en av klädhängarens höga, svängda järnslingor. Den här gången han hann inte vända sig om innan en metallkroken piskade till och skickade hans hatt på ytterligare en luftfärd. Cragwitch stirrade på klädhängaren, ur stånd att förstå vad han just sett. Som på en tyst signal började alla hängarens slingor röra sig, de vred sig loss från varandra och började röra sig mot honom, vilt piskandes som fasansfulla ormar. Cragwitch skrek rakt ut och rusade bort från dem. Dörren kunde han inte nå utan att springa rakt mot det vildsinta monster som varit hans klädhängare så han slet upp dörrarna till den lilla balkong som vette ut mot gatan. Han hade ingen aning om hur han skulle ta sig ner till marken flera meter nedanför och när han kände en svepande järnslinga snudda honom så förvandades hans skräck till vettlös panik. Oförmögen att tänka klart rusade han rakt mot balkongens eleganta balustrad och föll handlöst mot marken. Hans kokerska hittade honom där nästa morgon med bruten nacke.

FiaM var Chester Cragwitch – Tvilling

2006-3.jpg

Fast riktigt så skrev jag inte... Jag diskuterar gärna specialroller men jag vill inte sätta personer på rollerna, speciellt inte i det tidiga skedet som du ville. Det har gått alldeles för bra för ulvarna att käka och att då hjälpa dem ytterligare med att peka ut vem som är vem känns rätt onödigt. Nu däremot börjar vi bli så pass få att det möjligtvis skulle vara lite säkrare, speciellt som vi har ängeln kvar.

Jag kan se dig som god, men spela då mindre skumt ;)

Vad tror du om LenaH? För att börja på den jag misstänker mest.

Jag kan se dig som god, men spela då mindre skumt ;)

Vad tror du om LenaH? För att börja på den jag misstänker mest.
Ja nog är LenaH misstänkt helt klart, även om det alltid finns brasklappen att sekten har lurat oss fullständigt runt henne. Varför skulle Lobelia skydda henne så hårt om hon är ond? Då har ju Lobelia verkligen offrat en kollega? Men samtidigt så är det kanske just därför Lobelia har skyddat henne för att vi ska tro att hon är ond? Jag vet varken ut eller inte... Och att FiaM var tvilling raserade en hel del för mitt utdelande av roller... Jag hade satt henne på en annan roll och nu känner jag mig en aning förvirrad igen.... :arghh:

Alltså @Dentaku , hur lång tid tar det att skriva en uppdatering? :p

För övrigt hade jag såklart hoppats på att alla skulle överleva natten, hade varit skönt att ha råd med en miss för nu vet jag inte om jag ska våga lita på Sednas misstankar mot LenaH denna gången. Dock så finns ju ängeln fortfarande kvar så möjligheten finns ju fortfarande att lyckas med ett beskydd, och även spionen och brevbäraren ger ju fördelar. (Och förlåt att jag glömde bort dig igår @FiaM ;) ) Och mitt pussel är fortfarande intakt, eller iaf de få bitar jag lyckats lägga :p

Som sagt, Sedna är den jag har klarast bild över och det visade sig vara rätt att lita på henne igår. Jag ser det som väldigt osannolikt att hon skulle vara ond. Däremot vet jag inte om jag kan lita på att hon har rätt i allt hon skriver. Jag ska gå tillbaka och kolla närmare på röstningarna, som sagt borde det ge lite mer nu när vi vet hur det låg till med Rathe.

Förutom LenaH (som jag vill kolla över röstningarna igen innan jag vågar göra något mer) håller Sedna även Snurrfian ganska högt misstänkt. Jag kommenterade redan igår i den mån jag hann och kunde på mobilen att jag uppfattar henne som lite skum, hon drar förhastade slutsatser och lägger ord i mun på andra, dock så verkar det som att mer erfarna spelar brukar benämna henne som "alltid skum". Jag tycker också att hon alltid är skum men jag har bara lekt med henne som ond så det är svårt att jämföra...

Sedna drar också upp Hedinn som misstänkt pga diskussion med Lobelia. Det är en intressant tanke och har jag tid (kommer nog lägga huvudfokus på LenaH/Snurrfian då det är stor risk att iaf en av dem är ond om mina pusselbitar ligger rätt) ska jag kolla upp henne närmare. Som sagt har jag inte fått grepp om henne innan.

Artline hade jag på min goda lista igår och kommer nog inte lägga så mycket tid på att gå igenom gammalt och omanalysera om det inte dyker upp något nytt som ger mig anledning till detta. Det som stör mig lite är att jag fått uppfattningen att några som jag håller åt det mer misstänkta hållet också verkar hålla henne som god, men om hon nu skulle vara ulvarnas "hemliga vapen" så borde det ändå finnas två ulvar som är lättare att plocka först.

Mumorsan har jag som sagt inte heller fått grepp om och det verkar det inte som att så många andra har heller. Jag ska hålla ögonen öppna på vad Mumorsan bidrar med framöver men kommer inte lägga tid ännu på att granska henne mer noggrant.

Ja nog är LenaH misstänkt helt klart, även om det alltid finns brasklappen att sekten har lurat oss fullständigt runt henne. Varför skulle Lobelia skydda henne så hårt om hon är ond? Då har ju Lobelia verkligen offrat en kollega? Men samtidigt så är det kanske just därför Lobelia har skyddat henne för att vi ska tro att hon är ond? Jag vet varken ut eller inte... Och att FiaM var tvilling raserade en hel del för mitt utdelande av roller... Jag hade satt henne på en annan roll och nu känner jag mig en aning förvirrad igen.... :arghh:
Nu har inte jag upplevt Lobelia försvara LenaH hårt direkt, men en sån grej skulle jag snarare vilja säga brukar tyda att de INTE är kollegor. Speciellt då LenaH legat risigt till rätt länge, genom att inte misstänka henne kan det då bli fördel Lobelia när/om LenaH skulle ryka. Samtidigt som det vore en stor nackdel för Lobelia om LenaH åkte och var ond, då hade hon ju outat sig lite i onödan.

Om de båda är onda så borde det ju ha varit bättre för dem att offra LenaH, med tanke på Lobelias roll, dock hade ju det kunnat leda till misstankar mot Lobelia, istället för ett potentiellt mindre misstänkande av LenaH.

Ovanstående då hypotetiskt ifall Lobelia skulle ha försvarat LenaH, vilket jag inte upplevt själv.

Eller, syftas det på de dolda räddningsrösterna? Kom jag på nu att det kanske syftades på. :p I så fall skulle jag nog mest tro att det inte var direkt så att det planerades att det skulle gå att räkna ut så "enkelt" eftersom att rösterna var just dolda.

För att börja i andra änden och utgå ifrån den vi vet satt i lyan:
För att summera upp mina tankar.

FiaM - Hon biter sig envetet fast i teroier från Myrten om att jag eventuellt skrivit fel, och felet skulle då vara ett förtydligande som hon anser onödigt. Hon hittar misstankar lite här och var, vissa med någon slags grund, andra helt oförklarliga. Är hon en förvirrad god eller en i lyan som vill misstänkliggöra mig. Hon bidrar inte med så mycket själv annars utan kommer med knepiga analyser med konstiga förutsättningar såsom att Rathe alltid röstar på olika. Jag har skrivit åtskilligt om henne i flera inlägg. Jag vet ärligt inte om hon är ond eller god, men jag tror hon är ond.

Inte så överraskande försöker hon kasta misstankar åt goda tvillingen FiaM. Nu när vi vet att Fia var Myrtens tvilling så är det väl inte så konstigt att hon fortsatte följa Myrtens spår.

Hedin har inte kommit med mycket själv, har legat sjuk och upprepar mest folks tankar. Verkar mer angelägen att anklaga folk än att hitta anledningar att göra det.. Jag har ingen klar bild av henne men hon verkar som vanlig, ganska svår att tyda.

Här kommer något som skulle kunna vara intressant. Överlag en mer misstänkliggörande ton i inlägget, men avslutar med att hon är svår att tyda och tar ingen ställning till hennes godhet/ondhet. Kan Sedna ha rätt i att Hedinn och Lobelia försökte spela ut mot varandra? Jag ser inget i den här tankegången som motsäger den teorin, men det skulle också kunna vara början på att så misstankar mot en god Hedinn utan att själv verka för pådrivande.

Lilltess_Gabby har varit mycket osynlig. Jag håller henne åt goda hållet trots det. Det är lite jag har att gå på mest vad en av våra lynschade spelare inte gjorde vid ett skumt uttalade. Jag tror denna person höll Lilltess som god och på goda grunder. Jag är dock öppen för att jag kan ha missuppfattat eller feltolkat och

Av någon anledning så skaver den här godförklaringen av mig litegrann. Jag förstår inte var den kommer ifrån. Något som Lilltess skrev som någon lynchad inte reagerade på? Och vaddå lynchad spelare, inga goda har väl blivit lynchade ens?? Eller menar hon käkad? Menar hon att hon (och de andra ulvarna?) trodde jag var Myrtens tvilling? Och varför godförklarade hon mig, för att göra mig misstänkt om hon åkte ut eller för att hon trodde det skulle ge henne själv en fördel? Jag vet inte om det ger så mycket att analysera vad hon tänkte om mig eftersom jag vet min roll och hon redan är ute, men ändå.

Snurrfia har jag nästan glömt bort hittills. Jag har alltid svårt att läsa henne och tycker alltid hon är skum. Även i denna lek har hon kommit med märkliga uttalanden. Jag kan inte bestämma mig för om hon är ond eller god men måste titta närmre på det om jag får tid.

Ännu en undansvävande kommentar som egentligen inte säger något alls även om hon tar upp att Snurrfian gjort skumma saker. Lutar sig tillbaka på på "alltid skum"-uppfattningen. Denna kommentaren från Lobelia gör i varje fall inte Snurrfian mindre misstänkt i mina ögon.

Sedna är en skicklig spelare trots att hon är nybörjare. Jag har aldrig sett henne spela ond tidigare så jag har ingen referens men hon verkar mindre skärpt än tidigare. Verkar besatt av Rathe och ägnar spaltmeter åt karaktären. Det är ett intressant ämne men i alla hennes funderingar så verkar hon vilja dölja något. Ta till exempel genomgången för att utröna om LenaH är ond eller god. Hur kan man då förbise att Rathe faktiskt har en synlig röst?

Hon drar också lätt snabba och ofta förhastade slutsatser. Jag skriver att jag håller en spelare åt goda hållet och jag har godförklarat denne. Jag ifrågasätter ifrågasätter en del teorier om LenaH och det tolkas snabbt som jag försvarar henne.

Jag har inte specialgranskat alla teorier om alla men jag får hela tiden känslan av att hon på förhand vill ha en person i ett visst fack såsom hon vet facit och sedan skarvar hon för att få ihop det. Ett konkret exempel är inlägg 404 så sammanfattar hon själv väl min kritik. Där menar hon i tidigare resonemang att jag försvarar LenaH och sedan när hon ska ge exempel så är det korta ifågasättande av teorier som "Är det inte lika för alla? Ond som god kämpar väl rimligen för sitt lag eller?"

Detta får mig att tro att Sedna är en skicklig spelar som sitter i lyan.

Lobelias tydligaste ställningstagande är att försöka misstänkliggöra Sedna. Som sagt är Sedna den som jag har högst på min goda lista och att Lobelia försöker sätta dit henne gör inte något för att ändra min uppfattning.

Artline är den enda person jag tycker verkar genomgod och genomärlig. Hon granskar inlägg av alla förutsättningslöst, drar egna slutsatser och förirrar sig inte i anklagelser mot folk som visar sig vara tveksamma eller grundlösa. Jag känner en genuin önskan att hitta onda från henne.

Ganska tydlig godförklaring av Artline. Artline har jag också åt goda hållet och Lobelias godförklaring är det enda som skaver lite. Jag vet inte hur jag ska tolka detta med tanke på att den andra som Lobelia vill hålla åt det goda håller är mig, och i det fallet stämmer det ju. Så då ser jag tre alternativ: Lobelia vill godförklara Artline för att eventuellt få henne misstänkt om hon själv åker, för att alla andra verkar göra det och det skulle verka misstänkt att misstänka henne, eller för att hon är en väl gömd ulv. Jag kommer ha Lobelias inlägg i åtankarna om jag kommer tvingas att granska Artline närmare längre fram.

LenaM Tror jag sitter i lyan. Jag tror Rathe har varit för upptagen att få det hela att gå lyans väg och har Rathe har förmodligen inte haft mycket val annat än att säkra upp röstningen. Ja jag kan vara grundlurad men jag tror inte det.

Postar det här och återkommer med lite till

Här placerar Lobelia LenaH i lyan. Om nu hela processen mot LenaH varit ett trick för att få henne misstänkt så går ju det här helt klart i linje med den teorin eftersom det var Lobelia som var Rathe. Dock skulle det lika gärna kunna vara omvänd psykologi, att hon misstänkte att hon skulle åka ut och därför valde att följa det spåret i hopp om att vi inte skulle våga rösta på kollegan LenaH pga risken att de lurats hela tiden. Det skulle kunna vara vilket som och jag vågar fortfarande inte ta ställning till LenaHs fall :banghead:

Mumorsan jag har aldrig spelat med henne tidigare och tycker det är knepigt med nya vana spelare. Det känns mest som hon flyter med, teoriar lite här och där, vill inte skapa några misstankar, på det hela taget så glömmer jag nästan bort att hon är med i leken. Jag kan inte på rak arm komma på något hon egentligen bidragit med men jag vet att jag hajat till några gånger och tyckt att "det där är väl lite väl banalt", det kanske är hennes stil att hålla sig lite i skymundan. Detta får mig ändå att tro att hon sitter i lyan.

Det hon skriver om Mumorsan håller jag i stort sett med om, det är knepigt och hon teoriar precis så mycket som behövs för att inte bli misstänkt på varken det ena eller andra hållet, flyter med. Lobelia placerar dock Mumorsan i lyan medans jag snarare väger åt andra hållet även om jag egentligen känner att jag har för lite kött på benen för att dra någon slutsats alls. Jag känner att analysen av Lobelias tankar väger ganska mycket på: "visste" hon att hon skulle åka ut och bli avslöjad när hon skrev dem eller trodde hon fortfarande att hon hade en chans att klara sig kvar?

Nu har inte jag upplevt Lobelia försvara LenaH hårt direkt, men en sån grej skulle jag snarare vilja säga brukar tyda att de INTE är kollegor. Speciellt då LenaH legat risigt till rätt länge, genom att inte misstänka henne kan det då bli fördel Lobelia när/om LenaH skulle ryka. Samtidigt som det vore en stor nackdel för Lobelia om LenaH åkte och var ond, då hade hon ju outat sig lite i onödan.

Om de båda är onda så borde det ju ha varit bättre för dem att offra LenaH, med tanke på Lobelias roll, dock hade ju det kunnat leda till misstankar mot Lobelia, istället för ett potentiellt mindre misstänkande av LenaH.

Ovanstående då hypotetiskt ifall Lobelia skulle ha försvarat LenaH, vilket jag inte upplevt själv.

Eller, syftas det på de dolda räddningsrösterna? Kom jag på nu att det kanske syftades på. :p I så fall skulle jag nog mest tro att det inte var direkt så att det planerades att det skulle gå att räkna ut så "enkelt" eftersom att rösterna var just dolda.

Jag tror Snurrfian menade "skydda" som i röstningarna. Lobelia placerade ju själv LenaH i lyan i sitt sista teoriinlägg.

Jag tror Snurrfian menade "skydda" som i röstningarna. Lobelia placerade ju själv LenaH i lyan i sitt sista teoriinlägg.
Jo, jag insåg nog det själv också nu. Då tror jag helt enkelt att de inte direkt tänkte på att det skulle kunna märkas så tydligt, för det känns ju i så fall mer långsökt att hon skulle sitta och skydda en god på det sättet?

Hon outade ju inte sig själv genom det direkt, och bättre att då lyckas hålla kvar en till ond längre än att riskera att den åker ut "i onödan". Så jag lutar nog åt att LenaH sitter i lyan trots allt, jag känner att det blir svårt att få ihop det annars.

Snurrfian känner jag mig väldigt skeptisk till fortfarande och Mumorsan har känts väldigt anonym, henne behöver jag kolla närmre på.

Jag blir inte klok på det här!

Mumorsan har mest bara diskuterat LenaH, vilket hon själv konstaterar i ett par av inläggen jag citerar nu (blir lite för mycket att citera fler, men de här bör sammanfatta det ganska bra).

Nej, eftersom att jag bara står och stampar i mina teorier och tankar och att det alltid är en person som det kommer tillbaka till LenaH.

Mumorsan röstar på LenaH, baserat på mina tidigare inlägg i ämnet, vilket jag kanske inte behöver repetera igen ;)

Hon konstaterar helt enkelt att hon alltid kommer tillbaka till LenaH. Sen vrider hon på det hela och lanserar nån liten tanke om att lyan väljer att rädda LenaH för att hon sitter på en viss, god roll, som de vill ha kvar. Jag tycker teorin känns otroligt långsökt och att lyan medvetet sparat en viss roll men ändå försökt peka ut henne som misstänkt har jag lite svårt att tro. Eller få ihop, för den delen.

Så kan det absolut vara men det kan vara så också att de försöker peka ut henne som ond för oss andra genom att hon mirakulöst klarat sig genom tre DL's. Jag har inte gått på dina ord när jag skrivit detta utan försöker tänka på fler aspekter till hur och varför LenaH har klarat sig. Denna teori är förstås helt beroende på om LenaH innehar en specifik roll eller ej.

Återigen påpekar hon att det blivit mycket om LenaH:

För att diskutera lite annat än LenaH och senaste dl...

Sedna och artline lutar mot den goda sidan för mig, gabby, snurrfian och lobelia känner jag mig otroligt osäker på (lenah tillhör också den här kategorin), hedinn och fiam måste jag kolla mer ingående på då det är något som gnager i mig där. Ursäkta mig medans jag jag läser igenom tråden för 876593dje gången ;)

Kort genomgång av alla spelare, och vad jag sett har det väl inte varit så mycket annat, mer ingående heller. Jag vet inte ens om jag uppfattat varför hon håller Sedna och Artline åt det goda hållet, Mumorsan? Något du skulle kunna tala om? Mycket möjligt att jag bara missat. :)

Baserat på det här så skulle jag nog vilja säga att Mumorsan blir mer misstänkt. Det största problemet jag har nu är sambandet med LenaH. Om LenaH också sitter i lyan, skulle hon fastna så mycket kring diskussioner om henne? Samtidigt kan det ju vara ett enkelt sätt att misstänka utan att behöva leta så mycket att teoria om kring andra och det skulle kunna vara ett bra alibi ifall LenaH skulle åka och visa sig vara ond.

För spontant känns det väl som att en god borde försöka titta mer på andra spelare också, inte fastna så vid en. Men fortfarande återstår ju frågan, om Mumorsan är ond, är LenaH det? Jag skulle vilja få det till att de är onda båda två, annars har jag lite andra spelare jag måste omvärdera...

20:27 Sedna röstar på Lobelia (#613)
Först ut. Förstår hennes röst helt. Jag har svårt att tänka mig att en annan ulv skulle lägga så mycket energi på att få ut Rathe.

21:17 Hedinn röstar på Lobelia (#642)
Andra rösten på Lobelia. Ingen konstig motivering.

21.18 FiaM röstar på Lobelia (#647)

Denna rösten var ganska väntad.

21.19 LenaH röstar på Lobelia (#651)

Säger inte så mycket om Lena.

21.28 Mumorsan röstar på LenaH (#661)
Jag vet inte alls hur man ska tolka denna rösten. Lobelia hade vid detta läget 4 röster.

21.28 Snurrfian röstar på Sedna (#662)

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna röst. I denna leken har jag förstått Snurrfians tankar och jag kan förstå att man är rädd för att bli lurad av Sedna. Vad jag kan se så har Snurrfian inte misstänkt Lobelia alls så det förklarar varför hennes röst inte hamnade där. Denna rösten känns inte helt bra.

21.28 Artline röstar på Lobelia (#663)

(#664)
Röstar på Lobelia för att alla andra gör det och att hon vill samla alla godas röster. Innan den här rösten hade Lobelia 5 röster. Denna rösten känns lite för lätt men det mycket väl vara så att gabby inte hunnit sätta sig in i leken ordentligt.

20:27 Sedna röstar på Lobelia (#613)
Först ut. Förstår hennes röst helt. Jag har svårt att tänka mig att en annan ulv skulle lägga så mycket energi på att få ut Rathe.

21:17 Hedinn röstar på Lobelia (#642)
Andra rösten på Lobelia. Ingen konstig motivering.

21.18 FiaM röstar på Lobelia (#647)

Denna rösten var ganska väntad.

21.19 LenaH röstar på Lobelia (#651)

Säger inte så mycket om Lena.

21.28 Mumorsan röstar på LenaH (#661)
Jag vet inte alls hur man ska tolka denna rösten. Lobelia hade vid detta läget 4 röster.

21.28 Snurrfian röstar på Sedna (#662)

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna röst. I denna leken har jag förstått Snurrfians tankar och jag kan förstå att man är rädd för att bli lurad av Sedna. Vad jag kan se så har Snurrfian inte misstänkt Lobelia alls så det förklarar varför hennes röst inte hamnade där. Denna rösten känns inte helt bra.

21.28 Artline röstar på Lobelia (#663)

(#664)
Röstar på Lobelia för att alla andra gör det och att hon vill samla alla godas röster. Innan den här rösten hade Lobelia 5 röster. Denna rösten känns lite för lätt men det mycket väl vara så att gabby inte hunnit sätta sig in i leken ordentligt.

Det trillade in tre röster 21.28 och Gabby_ossi röstade 21.29, så inte säkert att Gabby visste att Lobelia hade fem röster när Gabby skrev sin.

Vet inte hur mycket tid jag kommer ha ikväll så lägger en säkerhetsröst

Sedna röstar på LenaH

För att jag tror att Rathe räddat henne i tre lyncher.

Tänkte gå tillbaka och se om det fanns något tidigare sammanfattande inlägg som nämner alla spelare från Lobelia för att se om det gick att utläsa något från detta, men hittade inget... De enda hon diskuterat av de som är kvar verkar vara Sedna som jag tror är god, och så LenaH.

Hon var den som började röstningen på LenaH i DL3 med en tidig röst. Nu har ju antagligen hennes riktiga röst hamnat på Mirtai, men jag funderar lite på varför hon lade den ogiltliga rösten på LenaH? Vad säger det om LenaHs roll? Jag skulle ju snarare säga att det talar till Lenas fördel, för även om den rösten är ogiltlig så skulle den ju kunna dra igång alla andra så att hon hade åkt. Känns som en onödig risk? Eller var det ett försök att skapa alibi för någon av dem inför längre fram?

Bra tänkt, bäst att hålla koll på alla roller och hur de kan inverka, satt och funderade lite på det själv. Konstigt att ingen hakat på och kommenterat dock.

Det finns så vitt jag kan komma på några scenarios till.

A. Rathe kunde inte närvara i samband med röstningen och lade sin röst helt utan att veta om utgången påverkades.

B. Rathe lade sin röst på Habina för att hon helst såg att Habina åkte ut av de tre baserat på tidigare erfarenheter.

C. Rathe lade rösten på en av spelarna uppe för lottning och valet var för att sätta griller i huvudet på folk, luras och spela på att någon ska tro att en av LenaH och Koppen är med i sekten.

Jag tror B är minst sannolikt av mina alternativ, personligen hade jag i så fall plockat ut LenaH. I övrigt håller jag med dina teorier om att LenaM, förlåt LenaH, troligen inte är varken polis eller Rathe och det gäller förmodligen även dig Myrten.

Vi får hoppas att Sherlock kan hjälpa till att klargöra men även framtida röstningar kan hjälpa.

Jag måste prestera en röst nu och har visserligen följt leken en del men är på jobb och ska iväg till hästen. Det är tveksamt om jag hinner hem innan DL.

Jag hade två huvudmisstänkta vid förra DL den ena var cirkus som jag började ifrågasätta redan första DL men framförallt i snacket efter.

Nr två är FiaM jag upplevde det som hon försökte framhålla Myrten som vi nu vet var god som misstänkt men verkade misstänka att Cirkus var mer misstänkt. Hennes förklaring kan stämma men det gnager fortfarande.

Nu har jag fått en ousider och det är LenaH. Hon hade en konstig motivering när hon röstade på på Cirkus, men det kan jag i och för sig bortse från, men att inte försöka rädda sig vid DL 1 ser jag som misstänkt. Nu är jag långt ifrån säker men har tidsnöd och det sista spåret känns ändå mer substantiellt

Lobelia röstar på LenaH

Kort genomgång av alla spelare, och vad jag sett har det väl inte varit så mycket annat, mer ingående heller. Jag vet inte ens om jag uppfattat varför hon håller Sedna och Artline åt det goda hållet, Mumorsan? Något du skulle kunna tala om? Mycket möjligt att jag bara missat. :)

Sedna har haft många likadana tankar som jag under den här leken, mycket funderingar fram och tillbaka om LenaH och det känns som att hon verkligen letar efter och vill reda ut vem som är god och vem som är ond. I princip detsamma känns det som med Artline, jag håller med i hennes observationer och teorier och det känns verkligen som att hon letar onda.

Angående resten av ditt inlägg så ja, jag har verkligen riktat in mig mycket på LenaH den här leken men det är också därför att det har känts som att hon har varit den mest sannolika onda för mig sen DL 2 egentligen. Jag frågade för några sidor sedan varför många fann Lobelia så misstänkt, fick ett svar. Dock har jag förstått det nu när man ser röststatistiken svart på vitt, då blir det rätt tydligt vilket mönster Lobelia hade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka