Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det är jättesvårt att komma in efter att ha varit borta från att leka ulvlekar så länge, jag har förklarat detta i tidigare lekar också men jag är inte så mångordig av mig någonsin. Dock att säga att jag bara flyter med och att jag inte gör något själv och bara hakar på tycker jag inte riktigt är sant men det är nog för att jag, från mitt håll, läser inlägg jag finner intressanta, det är inte alltid jag läser inlägg till fullo som är ifrågasättningar och liknande då de sällan är något som leder till inblick i vem som är ond eller god.

Hittills kan jag säga att jag förstår de två "lägrena" gällande lena, jag står själv mer på att lena sannolikt är ond. Jag försökte fundera på vilka anledningar det annars skulle finnas för att hon är kvar efter minst två lottdragningar och eftersom att jag inte tror att någon spelare kan ha så mycket tur, tror jag att hon fått hjälp att hålla sig vid liv av lyan. Mumorsan röstar på LenaH (igen, ja, men jag har förhoppningsvis rätt).

Jag tycker att det är rätt märkligt att vara så engagerad i Rathe, gång på gång dra upp LenaHs "tur" att bli räddad men ändå inte vilja varken ond eller god förklara henne och så i ett läge där det är viktigt att det går de godas väg lägga en tidig röst. När det dessutom följer ett helt gäng efter henne så får det mig att dra igång min ulvradar.
Snurrfian röstar på Sedna

Artline röstar på Lobelia

Jag förstår folks misstankar mot henne. Myrten hade kanske rätt i "felskrivningen" (men dock bör det inte kallas för felskrivning). Lobelias tillägg kanske var till för att sprida felaktiga misstankar. Att hon misstänker FiaM och Sedna vet jag inte vad jag ska tycka. Jag är tveksamt till om två ulvar hade vågat vara så på som de har varit.

Gabby_ Ossi röstar på Lobelia

För jag tror sedna är god och vill samla rösterna men blev lite nojig nu när det kom så många röster där... Och kan inte få bot fettexten förresten.

Röstlista DL 4
20:27 Sedna röstar på Lobelia
21:17 Hedinn röstar på Lobelia

21.18 FiaM röstar på Lobelia
21.19 LenaH röstar på Lobelia
21.28 Mumorsan röstar på LenaH
21.28 Snurrfian röstar på Sedna
21.28 Artline röstar på Lobelia
21.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia

Röstlista DL 4
20:27 Sedna röstar på Lobelia
21:17 Hedinn röstar på Lobelia

21.18 FiaM röstar på Lobelia
21.19 LenaH röstar på Lobelia
21.28 Mumorsan röstar på LenaH
21.28 Snurrfian röstar på Sedna
21.28 Artline röstar på Lobelia
21.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia

Lobelia missar rösta
Lobelia 6
Sedna 1
LenaH 1

Uppdatering

Ända sedan han som ung pojke fått beskedet om föräldrarnas död hade han levt för hämnd. Hämnd hade varit hans drivkraft. Först hade han känt sig maktlös där han satt i London, långt bort från hans fädernesland där det avskyvärda dådet inträffat men snart insåg han att han befann sig på precis rätt plats. En värdig hämnd för hans föräldrar och hans vanhelgade förfäder skulle ta tid men han hade inte bråttom.

Under lång tid ägnade han sig åt att bygga upp en helt ny identitet. Under sitt nya namn, Rathe, studerade han under många år och blev ett ansett namn inom sitt område. Han höll samtidigt hela tiden reda på var föräldrarnas banemän befann sig och allt han gjorde, både privat och yrkesmässigt syftade till att underlätta hämnden. Många förvånades när han övergav sin universitetstjänst för en lärartjänst på en pojkskola i London men han förklarade att han kände ett kall att bilda unga sinnen. Det verkliga skälet var att hans måltavlor nu alla befann sig i London och att en av dem rentav skulle bli hans lärarkollega.

När Flaxwatter gick i pension lyckades Flaxwatter övertyga skolstyrelsen om att den gamla tokstollen skulle få bo kvar i sin vindsvåning - nu var inte läge att släppa honom ur synhåll! Rame Teps tempel stod redan klart i all sin prakt i en övergiven lagerlokal och det hade varit förvånansvärt lätt att värva medlemmar till kulten bland Londons alla trashankar. Det var inte ens pengar, tak över huvudet eller de gemensamma måltiderna som verkade vara det som gjorde dem så lojala längre. Någon tilltro till samhället och myndighetspersoner hade de aldrig haft. Nu trodde de på Osiris och deras liv hade plötsligt fått en mening. De var beredda att göra allt för Rame Tep.

Det var Rathe själv som gjort det stora misstaget. Han hade sett sig själv i en överintelligent yngling, fascinerats och tilltalats honom så till den grad att han släppt lite på sin gard. Han hade ignorerat det faktum att Sherlock Holmes kunde bli hans värsta fiende om hans hemligheter avslöjades. Nu hade det hänt och Rathe förbannade sin egen idioti där på Themsens bräckliga is, dit han jagats. Nu fanns ingen återvändo. Att ge upp och låta sig fångas fanns inte i hans tankevärld. I stället tog han ett par snabba steg bakåt och kände hur isen gav vika under honom. När det kalla vattnet och mörkret omslöt honom kände han ingen smärta. Det var som om vattenmassorna dånade fram hans rätta namn:

Eh Tar!

Lobelia var Rathe – Ulv i fårakläder

zz+young+sherlock+holmes+rathe+anthonyhiggins_photo_02.jpg

Men :banghead::banghead::banghead: Jag som trodde att jag var på rätt spår när jag upptäckte Sednas tidiga röst, istället var hon på rätt spår hela tiden...

Ska sluta tjata om Rathe nu ;)

LenaH däremot... :angel: Att Lobelia var Rathe sätter LenaH i lyan i mitt pussel. Ni ser ju röstningslistorna. Varför lägga den faktiska rösten på just Habina om LenaH är god? Tror Lobelia såg fram emot att skapa alibi med rösten på LenaH i DL3, men satt säkert fint att Mirtai kunde skickas till polisstationen med den faktiska rösten. Nu har jag tagit ställning, om någon tyckt jag varit velig ;)

Från mest till minst misstänkt

LenaH
konstigt om hon inte är ond. Hon har blivit kvar tre av tre gånger, kan inte vara annat än räddning. Skulle kunna vara Rathe som lurats, men att ulvarna inte tycks ha velat röstat på henne, utöver Lobelias falska röst på henne i DL3, gör att varningslampan lyser.

Hedinn diskussionen inför gårdagens röstning var intressant. Uppfattade det som att Lobelia och Hedinn körde en "good cop, bad cop". Varningslampan lyser.

Snurrfian menar på att hon inte har koll, har svårt att utläsa något från röstningslistan och vill inte diskutera specialroller för att det gynna ulvarna, det kan jag förstå, men i det här fallet får jag snarare intrycket att hon är ulv som inte vill att goda ska komma längre i sin ulvjakt.

Mumorsan har gjort skumma saker, men jag tror bara att hon inte hängt med. Lutar åt god, men inte säker.

Lilltess/Gabby_ossi svårt att bedöma pga aktiviten, men att Lobelia ville ha henne till god och de jag tror är ulvar (LenaH och Snurrfian) är osäker på Lilltess, får mig att hålla henne åt det godare hållet.

Artline verkar ärligt och uppriktig leta ulvar. Kan inte se henne som annat än god.

FiaM måste vara god. Var tidigt drivande mot Lobelia, vilket jag tror beror på att hon vet sådant alla inte vet.

Från mest till minst misstänkt

LenaH
konstigt om hon inte är ond. Hon har blivit kvar tre av tre gånger, kan inte vara annat än räddning. Skulle kunna vara Rathe som lurats, men att ulvarna inte tycks ha velat röstat på henne, utöver Lobelias falska röst på henne i DL3, gör att varningslampan lyser.

Hedinn diskussionen inför gårdagens röstning var intressant. Uppfattade det som att Lobelia och Hedinn körde en "good cop, bad cop". Varningslampan lyser.

Snurrfian menar på att hon inte har koll, har svårt att utläsa något från röstningslistan och vill inte diskutera specialroller för att det gynna ulvarna, det kan jag förstå, men i det här fallet får jag snarare intrycket att hon är ulv som inte vill att goda ska komma längre i sin ulvjakt.

Mumorsan har gjort skumma saker, men jag tror bara att hon inte hängt med. Lutar åt god, men inte säker.

Lilltess/Gabby_ossi svårt att bedöma pga aktiviten, men att Lobelia ville ha henne till god och de jag tror är ulvar (LenaH och Snurrfian) är osäker på Lilltess, får mig att hålla henne åt det godare hållet.

Artline verkar ärligt och uppriktig leta ulvar. Kan inte se henne som annat än god.

FiaM måste vara god. Var tidigt drivande mot Lobelia, vilket jag tror beror på att hon vet sådant alla inte vet.
Menar du att jag och Lobelia skulle ha iscensatt hela diskussionen för att få det att verka som att vi är på olika sidor?

Finns det mer som tyder på att jag är ond, tycker du, eller är det främst den diskussionen? Eftersom du har mig så högt upp på misstankelistan.

Menar du att jag och Lobelia skulle ha iscensatt hela diskussionen för att få det att verka som att vi är på olika sidor?

Finns det mer som tyder på att jag är ond, tycker du, eller är det främst den diskussionen? Eftersom du har mig så högt upp på misstankelistan.

Varför inte? Att någon ulv ifrågasätter en ulvkollega, med starka misstankar mot sig, är väl inte så konstigt. Klart jag kan ha fattat fel, men jag fick en stark sådan känsla igår.

Har inte misstänkt dig tidigare, du har ju hållt låg profil, vilket i och för sig kan vara skumt. Om du är ulv kan det i alla fall förklara din avvaktande röstning i DL1, och att du valde att inte rösta på Habina. Ja det talar faktiskt rätt starkt emot dig kan jag tycka. I synnerhet om LenaH är ulv.

Tänkte ett tag att du kunde vara tvilling, men med tanke på att du funderat på Paddington som tvilling känns det ju uteslutet.

Varför inte? Att någon ulv ifrågasätter en ulvkollega, med starka misstankar mot sig, är väl inte så konstigt. Klart jag kan ha fattat fel, men jag fick en stark sådan känsla igår.

Har inte misstänkt dig tidigare, du har ju hållt låg profil, vilket i och för sig kan vara skumt. Om du är ulv kan det i alla fall förklara din avvaktande röstning i DL1, och att du valde att inte rösta på Habina. Ja det talar faktiskt rätt starkt emot dig kan jag tycka. I synnerhet om LenaH är ulv.

Tänkte ett tag att du kunde vara tvilling, men med tanke på att du funderat på Paddington som tvilling känns det ju uteslutet.
Ja okej, jag förstår dina tankar.

Röstningen behöver jag fortfarande gå igenom mer, känns som att det bör kunna vara lite enklare att få ihop nu när vi vet var extrarösten fanns.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka