Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det trillade in tre röster 21.28 och Gabby_ossi röstade 21.29, så inte säkert att Gabby visste att Lobelia hade fem röster när Gabby skrev sin.
De rösterna är risken stor att hon inte sett. Men sedan 20:19 så hade Lobelia 4 röster så de kanske hon hade sett? Säger kanske inte så mycket.

Ang min röst på Lobelia stämmer det att jag sett de första 4 rösterna, skrev ju också att jag började känna mig nojig för att det (i det läget) endast kommit röster på henne. Men samtidigt var det ju inte klart speciellt ifall någon av de där i början hade kunnat vara Rathe.

Ang min röst på Lobelia stämmer det att jag sett de första 4 rösterna, skrev ju också att jag började känna mig nojig för att det (i det läget) endast kommit röster på henne. Men samtidigt var det ju inte klart speciellt ifall någon av de där i början hade kunnat vara Rathe.
Om någon i början hade varit Rathe så hade Lobelia haft minst 3 röster. Så du har rätt. Röstningen fick fort mot slutet. Hade udda rösterna + min röst legat på samma så hade läget för Lobelia sett annorlunda ut.

Okej så Lobelia var Rathe. Antingen så är det ju då så att hon hela tiden, åtminstone 2/4 DL's räddade LenaH från lynch för att hon är ond. Eller så är det så att det är precis vad lyan, med Lobelia vill få oss att tro. Att sedan, som Gabby också säger, det faktum att Lobelia gick hårt åt LenaH i slutet gör mig mer förvirrad då jag inte vet om detta var sista skriet från en döende ulv att försöka skapa ett alibi åt LenaH eller om det är så att vi ska bli mer misstänksamma mot LenaH.

Gabby var verkligen i sista minuten med att rösta, rösten gick på Lobelia men vid det laget var ändå Lobelia rökt. Att sedan rösten är så kortfattad som den är tyder på att den lades i all hast, ville Gabby säkerställa att det verkligen inte fanns något hopp kvar för Lobelia innan hon lade en alibiröst? Att hon sedan är så extremt velig gällande LenaH, som jag fortfarande tror är ulv, får mig att tro att om LenaH är ulv så bör Gabby vara det också.

Snurrfian lade en, enligt mig, ganska udda röst på Sedna i senaste röstningen. Vad som gjorde den rösten ännu märkligare var att Lobelia kom in, efter att det var avgjort, och sa att hon skulle ha röstat på Sedna. Vad det får mig att tro är ett av (of course) många alternativ; 1. Lobelia, Snurrfian och deras andra ulvkollegor hade tänkt försöka rösta ut Sedna, Snurrfian lade en röst och sedan tänkte Lobelia komma in och lägga en röst på Sedna för att försöka få majoriten över på den sidan.
Varför det här inte går ihop utgör alternativ 2. Lobelias röst i tråden räknas inte utan det är bara den hemliga rösten som räknas. Därför får det mig mer att luta åt att Lobelia skrev så för att skapa misstankar mot Snurrfian.
Alternativ 3 till varför Lobelia skrev att hon skulle röstat på Sedna är just för att hon vill att vi ska tänka som i Alternativ 2 och få Snurrfian att framstå som god.

Jag tror att det finns mer tanke bakom den meningen än vad som först syns "på pappret", nämligen.

Tillbaka, ser att det inte hänt så mycket..

Jag kan tänka mig att rösta på Snurrfian. Tror mer och mer på Snurrfian som ulv. Hon trycker mycket på att hon inget förstår och jag kan inte minnas att hon i någon större omfattning gett uttryck för att leta ulvar. Det är mycket som skaver med henne.

Det var ju inte så mycket att läsa ikapp idag iaf och jag tycker nog att mönstret klarnar lite. De jag är mest osäker på är @Hedinn och @Gabby_Ossi .
Gabby för att hon mest köper Sednas resonemang rakt av och inte bidrar sååå mycket själv (jag förstår att det är svårt att ersätta en annan spelare :)) men det är också ett enkelt sätt att hålla sig kvar som ond - att verka lite harmlös. ;)

OCh nu ska jag göra just som jag beskrev ovan, dvs köpa Sednas resonemang, jag tycker nämligen att tanken på Hedinn och Lobelia som good resp bad cop skulle förklara ett och annat.

Det skulle också förklara varför lyan har lagt de flestas fokus på mig (jag har nog aldrig fått så här många röster på mig ever! :D) för Hedinn har kunnat smyga i kulisserna utan att uppmärksammas.

@LenaH Mobil är helt livsfarligt att använda som moderator... Det är anledningen till varför inte heller jag har skrivit något idag... ;)
Nu har jag kommit hem till min dator igen och jag vet inte vad jag ska tro... LenaH är helt klart misstänkt, men samtidigt är det rätt intressant det LenaH skriver om Hedinn...

Visst finns det skumma saker med Gabby men för stunden väljer jag att tro att de sakerna beror på tidsbrist och att hon inte hade hunnit komma in i rollen än. Tycker hon verkar leta på ett ärligt sätt. Just nu håller jag på att läsa igenom hennes analys av Lobelias teoriinlägg igen.

Då var den eviga frågan. Vad tror man om Lena? Egentligen tycker jag inte att det är hållbart att tro att hon är ulv bara för att Lobelia verkar ha räddat henne.

Anledningar till varför jag misstänker henne:
1. Jag tycker det var riskabelt att tro att någon är polis för att Habina inte röstade på en person. Men ska jag misstänka någon för sådan röstmotivering så finns det andra jag borde misstänka också (Mu till ex). Dock hade LenaH rätt i Mirtai.
2. Tycker jag resonerar vettigt för att jag förstod att hon hade dålig magkänsla över cirkus men inte kunde formulera sig bättre. Jag tycker nästan hon håller mig som god för lätt och för att jag försvarar henne ibland.
3. Jag tycker Lena har verkat osäkrare än vanligt. Som god brukar hon vara riktigt duktig.

Men jag vet inte! Hon kan lika gärna vara god :(

@LenaH Mobil är helt livsfarligt att använda som moderator... Det är anledningen till varför inte heller jag har skrivit något idag... ;)
Nu har jag kommit hem till min dator igen och jag vet inte vad jag ska tro... LenaH är helt klart misstänkt, men samtidigt är det rätt intressant det LenaH skriver om Hedinn...
Men om du misstänker mig - är då mina teorier relevanta för dig?

Okej så Lobelia var Rathe. Antingen så är det ju då så att hon hela tiden, åtminstone 2/4 DL's räddade LenaH från lynch för att hon är ond. Eller så är det så att det är precis vad lyan, med Lobelia vill få oss att tro. Att sedan, som Gabby också säger, det faktum att Lobelia gick hårt åt LenaH i slutet gör mig mer förvirrad då jag inte vet om detta var sista skriet från en döende ulv att försöka skapa ett alibi åt LenaH eller om det är så att vi ska bli mer misstänksamma mot LenaH.

Gabby var verkligen i sista minuten med att rösta, rösten gick på Lobelia men vid det laget var ändå Lobelia rökt. Att sedan rösten är så kortfattad som den är tyder på att den lades i all hast, ville Gabby säkerställa att det verkligen inte fanns något hopp kvar för Lobelia innan hon lade en alibiröst? Att hon sedan är så extremt velig gällande LenaH, som jag fortfarande tror är ulv, får mig att tro att om LenaH är ulv så bör Gabby vara det också.

Snurrfian lade en, enligt mig, ganska udda röst på Sedna i senaste röstningen. Vad som gjorde den rösten ännu märkligare var att Lobelia kom in, efter att det var avgjort, och sa att hon skulle ha röstat på Sedna. Vad det får mig att tro är ett av (of course) många alternativ; 1. Lobelia, Snurrfian och deras andra ulvkollegor hade tänkt försöka rösta ut Sedna, Snurrfian lade en röst och sedan tänkte Lobelia komma in och lägga en röst på Sedna för att försöka få majoriten över på den sidan.
Varför det här inte går ihop utgör alternativ 2. Lobelias röst i tråden räknas inte utan det är bara den hemliga rösten som räknas. Därför får det mig mer att luta åt att Lobelia skrev så för att skapa misstankar mot Snurrfian.
Alternativ 3 till varför Lobelia skrev att hon skulle röstat på Sedna är just för att hon vill att vi ska tänka som i Alternativ 2 och få Snurrfian att framstå som god.

Jag tror att det finns mer tanke bakom den meningen än vad som först syns "på pappret", nämligen.

Först skriver du att du inte vet hur du ska tolka sambamdet Lobelia mellan LenaH och att du är förvirrad. Sedan skriver du att du tror att LenaH är ulv. Och du är osäker på Gabby för att hon velar kring LenaH. Hur ska du ha det? Det är ju ingen logik i det du skriver.

Anledningar till varför jag misstänker henne:
1. Jag tycker det var riskabelt att tro att någon är polis för att Habina inte röstade på en person. Men ska jag misstänka någon för sådan röstmotivering så finns det andra jag borde misstänka också (Mu till ex). Dock hade LenaH rätt i Mirtai.
Fast så var det inte? :)
Jag misstänkte Mirtai för att Habina inte fick någon support! Det fanns bara Mirtai och Snurrfian som stämde in på den beskrivningen och jag valde helt enkelt Mirtai på känsla. Nu tror jag ju ändå att Snurris är ond men då var jag på polisjakt och det stämde ju.

Sen tror jag att de där två DL var när jag hade en gräslig huvudvärk och jag mådde verkligen pyton och formulerade mig antagligen inte så väl.

Men om du misstänker mig - är då mina teorier relevanta för dig?
Men jag vet ju inte vad jag ska tro om någon ju!!! :arghh: Sedna känns vettig men kan lika gärna lura mig långt upp efter väggarna, du känns jäkligt skum men det skulle kunna vara ett smart drag av sekten och du är god. Mumorsan känns fullständigt förvirrad men jag vet inte om det gör henne ond?
Hedinn känns som om hon vänder på varenda sten men så kommer jag tillbaka till Sednas teori om att hon sitter i lyan med Lobelia och det känns också vettigt...
Artline är ungefär den enda som jag sätter åt det goda hållet, vilket gör mig väldigt fundersam på om jag verkligen har rätt i det...
Gabby, ja gabby vet jag inte var jag ska sätta heller...

Jag ska iväg på möte strax verkar det som, så får ta och rösta. LenaH blir jag inte klok på! Extra jobbigt blir det ju då alla verkar misstänka henne mer eller mindre. :p Svårt att avgöra om hon är ond och ingen i lyan vågar riskera att "försvara" henne eller om hon är god och onda vill rikta misstankar dit...

Mumorsan är jag fortsatt väldigt tveksam till, men skulle vilja se lite mer av hennes teorier.

Snurrfian är nog ändå den som känns mest "säkert" ond av de tre just nu, får inte uppfattningen om att hon aktivt letar onda och kommer inte med så mycket egna teorier och tankar.

Hedinn röstar på Snurrfian

Fast så var det inte? :)
Jag misstänkte Mirtai för att Habina inte fick någon support! Det fanns bara Mirtai och Snurrfian som stämde in på den beskrivningen och jag valde helt enkelt Mirtai på känsla. Nu tror jag ju ändå att Snurris är ond men då var jag på polisjakt och det stämde ju.

Sen tror jag att de där två DL var när jag hade en gräslig huvudvärk och jag mådde verkligen pyton och formulerade mig antagligen inte så väl.
Tänkte på rösten på Cirkus :)

Först skriver du att du inte vet hur du ska tolka sambamdet Lobelia mellan LenaH och att du är förvirrad. Sedan skriver du att du tror att LenaH är ulv. Och du är osäker på Gabby för att hon velar kring LenaH. Hur ska du ha det? Det är ju ingen logik i det du skriver.

Förvirrad är nog ett lite tokigt ord i sammanhanget. Skulle kanske skrivit "gör mina åsikter mer svart-vita", då min tanke är att antingen är LenaH god eller så är hon ond. Den sidan som säger åt mig att hon är ond är dock mycket starkare, mestadels pågrund av hur Lobelia röstat och då kunnat rädda LenaH i de röstningarna.

Jag skriver dock inte bara att Gabby velar över LenaH utan jag tycker att hon är extremt velig, vilket jag också skrev i det du citerade mig om. Detta tycker jag är ett tecken på att hon knappt vill säga något om LenaH fram tills att det lagts några röster så hon vet vilket håll hon ska svaja åt. Det är det jag känner är ulvigt och att, som jag skrev, om LenaH visar sig vara ond, bör Gabby också vara det. Det är så jag ska ha det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka