Okej så Lobelia var Rathe. Antingen så är det ju då så att hon hela tiden, åtminstone 2/4 DL's räddade LenaH från lynch för att hon är ond. Eller så är det så att det är precis vad lyan, med Lobelia vill få oss att tro. Att sedan, som Gabby också säger, det faktum att Lobelia gick hårt åt LenaH i slutet gör mig mer förvirrad då jag inte vet om detta var sista skriet från en döende ulv att försöka skapa ett alibi åt LenaH eller om det är så att vi ska bli mer misstänksamma mot LenaH.
Gabby var verkligen i sista minuten med att rösta, rösten gick på Lobelia men vid det laget var ändå Lobelia rökt. Att sedan rösten är så kortfattad som den är tyder på att den lades i all hast, ville Gabby säkerställa att det verkligen inte fanns något hopp kvar för Lobelia innan hon lade en alibiröst? Att hon sedan är så extremt velig gällande LenaH, som jag fortfarande tror är ulv, får mig att tro att om LenaH är ulv så bör Gabby vara det också.
Snurrfian lade en, enligt mig, ganska udda röst på Sedna i senaste röstningen. Vad som gjorde den rösten ännu märkligare var att Lobelia kom in, efter att det var avgjort, och sa att hon skulle ha röstat på Sedna. Vad det får mig att tro är ett av (of course) många alternativ; 1. Lobelia, Snurrfian och deras andra ulvkollegor hade tänkt försöka rösta ut Sedna, Snurrfian lade en röst och sedan tänkte Lobelia komma in och lägga en röst på Sedna för att försöka få majoriten över på den sidan.
Varför det här inte går ihop utgör alternativ 2. Lobelias röst i tråden räknas inte utan det är bara den hemliga rösten som räknas. Därför får det mig mer att luta åt att Lobelia skrev så för att skapa misstankar mot Snurrfian.
Alternativ 3 till varför Lobelia skrev att hon skulle röstat på Sedna är just för att hon vill att vi ska tänka som i Alternativ 2 och få Snurrfian att framstå som god.
Jag tror att det finns mer tanke bakom den meningen än vad som först syns "på pappret", nämligen.