Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du menar att du egentligen har någon annan anledning att misstänka Gabby än vad du skriver i tråden?

Detta börjar bli humoristiskt på riktigt. Jag skriver att hon är extremt velig, att hon inte vill bestämma sig alls förrän någon annan tar klivet framåt och säger att de röstar eller skarpt misstänker en eller en annan person. Om du vill kan du citera mig den delen av inlägget som du inte förstår så kan jag förklara det för dig.

Detta börjar bli humoristiskt på riktigt. Jag skriver att hon är extremt velig, att hon inte vill bestämma sig alls förrän någon annan tar klivet framåt och säger att de röstar eller skarpt misstänker en eller en annan person. Om du vill kan du citera mig den delen av inlägget som du inte förstår så kan jag förklara det för dig.

Fast jag förstår inte hur du menar här? Jag velar på LenaH eftersom vi inte har råd att ta fel, och jag är rädd att det är en fälla.

Och Sedna hade ju tagit klivet fram och röstat på LenaH och trots att jag tror på Sedna som god så följde jag inte efter?

Sedan är jag väldigt "velig" alltid, jag tittar alltid på allting från både två och tre sidor och har generellt svårt att bestämma mig, gäller allt inte bara ulvlekar :p

Jag ser inte det humoristiska. Om du är god förstår jag inte varför du överdriver teorier som inte bygger på mer än det du faktiskt skriver. Du gör ju bara dig själv misstänkt.

Vet inte för vilken sida du spelar, känns lite som att du kör ditt eget race.

Uppdatering

Skarpsinne är till föga nytta om man underskattar de som motarbetar en, det insåg han bittert nu. Redan vid frukosten hade skolans rektor, som annars undvek så långt som möjligt att befatta sig med eleverna, stegat fram till bordet han satt vid. Nu, på kontoret med ekpaneler och mässingslampetter, satt rektorn tryggt bakom sitt skrivbord och malde om skolanda och svikna förtroenden. Sherlock bemödade sig inte ens om att lyssna på de punkter rektorn fräste fram, ivrigt assisterad av en man han inte kände igen men vars klädsel och beteende tydde på någon form av högre tjänsteman. Den uniformerade polisen höll lyckligtvis tyst. Elizabeths död ville han inte bli påmind om, den var ett öppet sår i honom.

Sherlock var redan i tankarna upptagen med hur han skulle lösa boende i London tills han bringat ljus över Rame Tep och till fullo avslöjat deras verksamhet när något rektorn sa plötsligt fångade hans uppmärksamhet på ett mycket obehagligt sätt. Hans far på väg för att eskortera honom hem. De hade inte nöjt sig med att relegera honom och möjligtvis meddela Mycroft, som dittills skött de mesta av kontakterna med skolan. De hade kontaktat hans far, som gjort mycket tydligt för både Sherlock och de som var intresserade av att höra att han inte hade någon som helst glädje av att ha kontakt med sin yngste son. Känslan var ömsesidig. Men den här skammen var alltså så stor att han bemödade sig om att själv ta tag i saken och i och med det kunde Sherlock säga adjö till både Watson, frihet och London för ett bra tag framöver.

Sedna var Sherlock Holmes – Spion

Sherlockrowecolour.jpg

Äsch då... :( Men jag hade rätt i mitt pussel alltså.

Nu är ju frågan hur mycket Sedna hart info om och hur mycket som är hennes egna slutsatser. Redan när hon skrev detta:

Mina pusselbitar börjar falla på plats. LenaH tror på lottning, men jag är inte mycket för slumpen. Jag skrev tidigare att jag trodde Rathe röstat på de som åkt ut, tror det gäller DL3 också. Sedan kan ju Rathe lagt falsk och faktisk röst på samma person, och det blivit lottning ändå. Det är ett scenario att överväga men att Rathe röstat på Habina, Cirkus och Mirtai är jag övertygad om.

Så var jag ganska säker på att hon var spion och att hon visste om Rathes dolda röster.

Men frågan är om hennes misstankar mot LenaH kommer endast från detta, eller om hon hade mer info om LenaH? För som sagt kan det ju lika gärna ha varit Rathe som lurades.

Nu börjar det bli svårt på riktigt, igår hade jag ändå Snurrfian som jag var ganska säker på (i den mån man kan vara säker här) så det kändes bra att plocka henne först.

Jag känner att den jag kommer kolla lite extra på idag är Mumorsan. Hon verkar ganska säker i sina misstankar mot LenaH men har igår seglat upp som lite misstänkt själv.

Från mest till minst misstänkt

LenaH
konstigt om hon inte är ond. Hon har blivit kvar tre av tre gånger, kan inte vara annat än räddning. Skulle kunna vara Rathe som lurats, men att ulvarna inte tycks ha velat röstat på henne, utöver Lobelias falska röst på henne i DL3, gör att varningslampan lyser.

Hedinn diskussionen inför gårdagens röstning var intressant. Uppfattade det som att Lobelia och Hedinn körde en "good cop, bad cop". Varningslampan lyser.

Snurrfian menar på att hon inte har koll, har svårt att utläsa något från röstningslistan och vill inte diskutera specialroller för att det gynna ulvarna, det kan jag förstå, men i det här fallet får jag snarare intrycket att hon är ulv som inte vill att goda ska komma längre i sin ulvjakt.

Mumorsan har gjort skumma saker, men jag tror bara att hon inte hängt med. Lutar åt god, men inte säker.

Lilltess/Gabby_ossi svårt att bedöma pga aktiviten, men att Lobelia ville ha henne till god och de jag tror är ulvar (LenaH och Snurrfian) är osäker på Lilltess, får mig att hålla henne åt det godare hållet.

Artline verkar ärligt och uppriktig leta ulvar. Kan inte se henne som annat än god.

FiaM måste vara god. Var tidigt drivande mot Lobelia, vilket jag tror beror på att hon vet sådant alla inte vet.
Nu tänker jag lyfta Sednas teoriinlägg från igår, även om jag själv var hög misstänkt i det. ;) Men bortsett från mig själv höll Sedna samma mest misstänkta som jag gör. Snurrfian visade sig ju vara ond och även om jag ska försöka gå tillbaka och se om jag hittar något skulle tala emot de teorierna under dagen, så skulle jag bli förvånad om det visar sig att det inte är LenaH och Mumorsan som innehar de två sista platserna i lyan.

DL1
17.55 Snurrfian röstar på Hedinn
18.07 cirkus röstar på Myrten
20.16 Mirtai röstar på LenaH
20.44 LenaH röstar på Habina
21.15 Myrten röstar på Habina
21.17 Lobelia röstar på Cirkus
21.18 Habina röstar på LenaH
21.22 FiaM röstar på Koppen
21.27 Lilltess röstar på koppen
21.27 Artline röstar på Mirtai
21.28 Sedna röstar på FiaM
21.28 Mumorsan röstar på cirkus
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.30 Hedinn röstar på Lilltess

Koppen missar rösta

Röstlista DL2

20.28 Hedinn röstar på FiaM
20.51 LenaH röstar på cirkus
21.19 Lobelia röstar på FiaM
21.19 Mirtai röstar på cirkus
21.24 Artline röstar på LenaH
21.26 Mumorsan röstar på cirkus
21.27 Snurrfian röstar på Lilltess
21.28 Sedna röstar på LenaH
21.29 Myrten röstar på LenaH
21.29 FiaM röstar på cirkus
21.29 cirkus röstar på LenaH

Koppen missar rösta, ersätts med Paddington
Lilltess missar rösta

Röstlista DL3
17.58 Lobelia röstar på LenaH
19.26 Mirtai röstar på LenaH
19.26 LenaH röstar på Mirtai
20.52 Sedna röstar på LenaH
21.23 Snurrfian röstar på Mirtai
21.23 Paddington röstar på Mirtai
21.24 FiaM röstar på Lobelia
21.25 Mumorsan röstar på LenaH
21.26 Artline röstar på Mirtai

Lilltess missar rösta, ersätts med Gabby_Ossi
Hedinn missar rösta

Röstlista DL 4
20:27 Sedna röstar på Lobelia
21:17 Hedinn röstar på Lobelia
21.18 FiaM röstar på Lobelia
21.19 LenaH röstar på Lobelia
21.28 Mumorsan röstar på LenaH
21.28 Snurrfian röstar på Sedna
21.28 Artline röstar på Lobelia
21.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia

Lobelia missar rösta

Röstlista DL5
17.19 Sedna röstar på LenaH
21.16 Hedinn röstar på Snurrfian
21.21 Mumorsan röstar på LenaH
21.25 Sedna ändrar röst till Snurrfian
21.28 LenaH röstar på Snurrfian
21.29 Artline röstar på Snurrfian
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.29 Snurrfian röstar på LenaH

Snurrfian röstar Hedinn, Lilltess, Mirtai, Sedna, LenaH
Cirkus röstar Myrten, LenaH, -
Mirtai röstar LenaH, Cirkus, LenaH, -
LenaH röstar Habina, Cirkus, Mirtai , Lobelia, Snurrfian
Myrten röstar Habina, LenaH, -
Lobelia röstar Cirkus, FiaM, LenaH, missar
Habina röstar LenaH, -
FiaM röstar Koppen, Cirkus, Lobelia, Lobelia
Lilltess/gabby röstar Koppen, missar, missar, Lobelia, Snurrfian
Artline röstar Mirtai, LenaH, Mirtai , Lobelia, Snurrfian
Sedna röstar FiaM, LenaH, LenaH, Lobelia, snurrfian
Mumorsan röstar Cirkus, Cirkus, LenaH, LenaH, LenaH
Hedinn röstar Lilltess, FiaM, missar, Lobelia, Snurrfian
Koppen/Paddington röstar missar, missar, Mirtai, -

Deltagare:
1. Artline
2. LenaH
3. Lilltess/Gabby_Ossi
4. Mumorsan
5. Hedinn

Roller:
Ängel
Brevbärare
Bybor (1 st)

Ulvar (2 st)

Jag tror att Sedna visste att Gabby var god.

Hedinn har i det senaste DL röstat tidigt på två ulvar. Visst hon kan vara en ulv som anade tidigt vart lynchen var på väg. I snurrfian lynchen misstänke hon Mu, Lena och snurrfian. Hade hon och snurris varit kollegor så borde hon ha kunnat sprida misstakar till den oskyldiga utan att det skulle verka konstigt. Sedan tyckte jag att Hedinn lurpassade på snurrfian ganska tidigt. Så jag tror inte Hedinns röster är alibi utan att hon ärligt försöker rösta ut ulvar.

Då blir det två stycken som blir över.

Mumorsan har röstat på LenaH tre gånger i rad nu. Är mu ond så tror jag att Lena också är ond. Om LenaH hade åkt och varit god så hade det inte sett bra ut för Mu statistik. Att rösta på LenaH för att hon överlevt tre lyncher tycker jag inte är tillräckligt. Hade Mu varit god som verkligen misstänkte Lena så hade hon nog letat fram mer. Hon skrev vid ett tillfälle (#705) att det kan ha varit möjligt att ulvarna luras för att Lena ska bli misstänkt men hon verkade inte fundera på det så mycket utan väljer att fortsätta tro att Lena är ond. Sedan tror Mu att om Lena är ond så är gabby också ond. Det jag kan tycka är konstigt är att hon röstar på Lena istället för gabby. Jag tror hon hade fått ihop en bättre teori mot gabby. Men det kanske hade stuckit ut för mycket? Eller så trodde hon att Lena skulle få mer röster än vad hon fick.. (Sedna hade då röstat på Lena men pratade om att byta)

Lena: Jag har hela tiden varit osäker på henne. En av anledningarna till att jag tvivlat till om hon är ond är för att jag inte tyckt att motiveringarna på henne har känts bra. Speciellt inte i DL3. Då fick hon röster av Sedna, Mirtai, Lobelia & Mumorsan. Sedna vet vi var god och hon hade information om hur Rathe röstade. Annars är risken att bara onda röstade på henne denna gången (och polisen). Mu röstade på Lena ganska sent i ett läge då Lena var rätt säker i och med Lobelias fejkt röst.

Hallå, vart är alla? :confused:

Trodde jag skulle ha mycket att läsa ikapp nu efter några timmar i stallet, men nä, ett ynka spökinlägg bara :p

@LenaH , @Mumorsan , har ni inget att säga om dagens händelseutveckling? Eller ni bara taktikar i lyan kanke? :devil:

Trodde jag skulle ha mycket att läsa ikapp nu efter några timmar i stallet, men nä, ett ynka spökinlägg bara :p

@LenaH , @Mumorsan , har ni inget att säga om dagens händelseutveckling? Eller ni bara taktikar i lyan kanke? :devil:
Vilken händelseutveckling?

Jag tänker inte göra livet för jobbigt för mig nu utan tänker följa Sednas spår på Hedinn. Jag tror fortfarande att hennes och Lobelias utbyte var ett spel för gallerian ;) och därför:

LenaH röstar på Hedinn

What LenaH said. Det har inte hänt så mycket förutom att Snurrfian åkte ut och ni andra hade rätt om henne, jag velade för mycket om henne för att lägga en vettig röst där.

Vilken händelseutveckling?

Jag tänker inte göra livet för jobbigt för mig nu utan tänker följa Sednas spår på Hedinn. Jag tror fortfarande att hennes och Lobelias utbyte var ett spel för gallerian ;) och därför:

LenaH röstar på Hedinn

Jaa, t.ex. det som kom fram efter käket och hm, de få inläggen som kommit sedan dess :angel:

What LenaH said. Det har inte hänt så mycket förutom att Snurrfian åkte ut och ni andra hade rätt om henne, jag velade för mycket om henne för att lägga en vettig röst där.
Fast eftersom de flesta av oss misstänker just dig och @LenaH vore det väl läge att komma med egna teorier om det är så att nån av er är god?

Mumorsan har röstat på LenaH tre gånger i rad nu. Är mu ond så tror jag att Lena också är ond. Om LenaH hade åkt och varit god så hade det inte sett bra ut för Mu statistik.

Vad menar du med de stycken som jag citerat ovan? Om LenaH röstas ut och visar sig vara ond så är det till min nackdel, om hon röstas ut och är god så är det till min nackdel. Jag förstår inte riktigt, kan du vara vänlig att förklara för mig att oavsett hur jag har röstat, om jag röstat rätt eller fel, så tillhör jag ändå lyan?

Vad menar du med de stycken som jag citerat ovan? Om LenaH röstas ut och visar sig vara ond så är det till min nackdel, om hon röstas ut och är god så är det till min nackdel. Jag förstår inte riktigt, kan du vara vänlig att förklara för mig att oavsett hur jag har röstat, om jag röstat rätt eller fel, så tillhör jag ändå lyan?

Lenas roll säger inget om vad du är. Det är snarare till Lenas nackdel om du är ond.

Jag är nog inne på Artlines och Hedinns spår. Visst skulle Hedinns och Lobelias diskussion vara spel, men som Artline påpekar så har Hedinn ända varit tidig med att rösta på två ulvar och hon verkar ändå försöka leta vidare.

Varken LenaH eller Mumorsan verkar vara speciellt intresserade av att leta upp de kvarvarande ulvarna. Jag känner precis som Hedinn att om de vore goda och märker att vi börjar misstänka dem så borde de bidra lite i ulvjakten så att vi inte gör ett misstag...

Mumorsan har i och för sig drivit ganska hårt mot LenaH men som nämnts så skulle det kunna vara ett sätt att få alibi. Och just att hon inte "velat" är kanske för att hon redan vet hur det ligger till med LenaHs roll. Hon drog ju även upp att jag borde vara ond om LenaH är ond, bara för att jag vill hålla alla möjligheter öppna och minimera risken att vi lynchar en god. Ett sätt att försöka slå två flugor i en smäll om LenaH åker ut och visar sig vara ond, att få alibi till sig själv och göra mig misstänkt?

Just nu har jag nog Mumorsan som mest misstänkt. LenaH börjar definitivt luta starkt åt det onda hållet för mig också nu, men möjligheten finns också att Mumorsan försöker få oss att rösta ut en god LenaH och isåfall är det nog Hedinn jag har som ulv nr 2. Men det scenariot känns inte lika troligt längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka