Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mumorsan röstar på LenaH då jag, som jag skrivit i tidigare inlägg, är mest övertygad om är ond på grund av möjliga Rathe-röstningar för att rädda henne med mera, med mera...

Nu har jag lite dilemma. Jag kan absolut tänka mig att rösta på Snurrfian idag, jag tror hon sitter i lyan men det stör mig att Hedinn just lagt en röst där för jag misstänker ju att Hedinn är Snurris kollega.

Förvirrad är nog ett lite tokigt ord i sammanhanget. Skulle kanske skrivit "gör mina åsikter mer svart-vita", då min tanke är att antingen är LenaH god eller så är hon ond. Den sidan som säger åt mig att hon är ond är dock mycket starkare, mestadels pågrund av hur Lobelia röstat och då kunnat rädda LenaH i de röstningarna.

Jag skriver dock inte bara att Gabby velar över LenaH utan jag tycker att hon är extremt velig, vilket jag också skrev i det du citerade mig om. Detta tycker jag är ett tecken på att hon knappt vill säga något om LenaH fram tills att det lagts några röster så hon vet vilket håll hon ska svaja åt. Det är det jag känner är ulvigt och att, som jag skrev, om LenaH visar sig vara ond, bör Gabby också vara det. Det är så jag ska ha det.
Så enda anledningen till att du placerar Gabby i lyan med LenaH är hennes sena röst på Lobelia och att hon velar gällande LenaH? Är det egentligen nån som INTE velat gällande LenaH under leken?

Nu har jag lite dilemma. Jag kan absolut tänka mig att rösta på Snurrfian idag, jag tror hon sitter i lyan men det stör mig att Hedinn just lagt en röst där för jag misstänker ju att Hedinn är Snurris kollega.
Då känner du som jag gör över att du misstänker henne. :p

Jag ändrar röst, vet inte hur jag ska tolka Mumorsan, så vill fundera ett varv till på LenaH. F Snurrfian har jag inte sett leta några ulvar, tror hon är ond.

Sedna röstar på Snurrfian

Röstlista DL5
17.19 Sedna röstar på LenaH

21.16 Hedinn röstar på Snurrfian
21.21 Mumorsan röstar på LenaH
21.25 Sedna ändrar röst till Snurrfian

LenaH röstar på Snurrfian

Dels för hennes förvirring dag 5, dels för att samla goda röster och dels för att rädda mig själv.

Artline röstar på Snurrfian

Jag förstår inte hennes röst på Sedna. Kanske var det ett försök att rädda Lobelia. Eller att hon trodde hon skulle sticka ut mindre om hon röstade på någon annan än Lobelia som hon inte verkade misstänka alls.

Jag hade också känt mig mer bekväm med att rösta på Snurrfian än LenaH i det här läget, men jag är osäker på Hedinn också så det skaver lite... Fast nu ändrade Sedna också såg jag :p

Gabby_Ossi röstar på Snurrfian

Oj det är ju snart DL, men bl.a. för hennes röst på Sedna var konstig då jag tror Sedna är god och att rösta en timme innan DL är väl ingen konstigt om man vill hinna få fler med sig innan det är slut?

Jag har inte så mycket val i det här läget... Snurrfian röstar på LenaH för det är större chans att hon är ulv och vi får ut henne än att jag ska försöka rösta på någon annan.

Så enda anledningen till att du placerar Gabby i lyan med LenaH är hennes sena röst på Lobelia och att hon velar gällande LenaH? Är det egentligen nån som INTE velat gällande LenaH under leken?

För att förtydliga så har jag kopierat in det inlägg som gnager i mig med Gabby:

Här placerar Lobelia LenaH i lyan. Om nu hela processen mot LenaH varit ett trick för att få henne misstänkt så går ju det här helt klart i linje med den teorin eftersom det var Lobelia som var Rathe. Dock skulle det lika gärna kunna vara omvänd psykologi, att hon misstänkte att hon skulle åka ut och därför valde att följa det spåret i hopp om att vi inte skulle våga rösta på kollegan LenaH pga risken att de lurats hela tiden. Det skulle kunna vara vilket som och jag vågar fortfarande inte ta ställning till LenaHs fall :banghead:

Såhär velig såhär långt in i leken har jag inte sett någon annan vara. Det är som att hon inte vill säga något alls innan det fallit en eller annan röst åt ena eller andra hållet (mot LenaH nu alltså) innan hon kan ta ställning. Detta samt den sena rösten på Lobelia, som hon isf var tillsammans i lyan med, skulle indikera på att de försökte rädda Lobelia från lynch genom att rösta på Sedna ihop.

Röstlista DL5
21.28 LenaH röstar på Snurrfian
21.29 Artline röstar på Snurrfian
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.29 Snurrfian röstar på LenaH

Uppdatering

När man fyllt trettio och ungdomens glans sedan länge falnat stod man inte högt i kurs, det var den bittra sanningen. Att lång och trogen tjänst inte var någon merit om man livnärde sig genom att gå på gatan var inte heller någon överraskning för Sally Smith men det hade inte gjort henne gladare. För varje år som gick hade hennes bitterhet fördunklat hennes sinne alltmer och ibland hade hon känt rent hat mot de unga nippertippor som tagit hennes plats och de dreglande hundar till karlar som svassade efter dem.

Idag kände hon bara ett lätt förakt där hon skred fram som en drottning. Inte syntes det på hennes kläder, de var lika slitna som när gatan hon vandrade längs varit hennes arbetsplats. Men hennes hållning var helt annorlunda, hon gick rak i ryggen och med ett småleende på läpparna. För första gången i sitt liv upplevde Sally att hon var respekterad. Hon var viktig. När hon fått ansvar för lindningen av de dumma töser - vars död tydligen spelade stor roll i en plan hon i ärlighetens namn inte brydde sig så mycket om – hade hon rentav känt att andra människor behandlade henne med viss vördnad. Det var en berusande känsla.

Sally slank i i ett prång och vidare in i en oansenlig port till en sjaskig lagerlokal. Hon var inte mörkrädd men grep ändå med handen efter blåsröret i fickan. Det var vackert snidat i något slags vitt ben och preparerat med giftpilar, färdigt att använda. Idag hade hon bara haft det med sig för att hon tyckte om att bära med sig det, uppdraget var en spaningsrunda och inget mer.

Plötsligt rörde sig något i mörkret och Sally stannade tvärt. Det var förmodligen bara en råtta, de fanns överallt i stan. Men när en stor skugga lösgjorde sig ur en vrå blev det uppenbart att det här inte var någon råtta och Sally ropade snabbt den fråga som skulle användas för att skilja vän från fiende. När svaret uteblev slet hon upp upp blåsröret samtidigt som mannen som gömt sig i skuggorna kastade sig över henne. Det blev en kort strid innan Sally lyckades få upp sitt blåsrör till munnen. Med en triumferande blick beredde sig Sally på att avsluta det hela men hennes ansiktsuttryck förbyttes i fasa när hennes motståndare snabbt som blixten förde sin egen mun till blåsrörets mynning. Några ögonblick senare gled inkräktaren obemärkt ut från den förfallna byggnaden där Sally Smith skrikandes vacklande omkring med munnen full av pilar, vars gift snart skulle göra henne rädd för både mörker och råttor.

Snurrfian var sektmedlem i Rame Tep - Ulv

propmoviestudios+young+sherlock+holmes+osiris+blowgun.jpg

Röstlista DL5
21.28 LenaH röstar på Snurrfian
21.29 Artline röstar på Snurrfian
21.29 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.29 Snurrfian röstar på LenaH

Snurrfian 5