(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Under kvällen har habina seglat upp på min misstankelista. Kan kommentaren till Mirtai varit felpostad? Jag har velat ge Habina en chans sedan hon tog över rollen, men nu beter hon sig väldigt skumt i mina ögon...

Jag har flängt fram och tillbaka hela dagen, men nu har jag landat hemma och har en timme på mig till DL att försöka få lite grepp.
Jag tycker att det är intressant att Habina, Lobelia och FiaM inte läser samma sak som Cirkus, Klara och LindgrenV och även jag tycker mig läsa, dvs att G-O har siat Cirkus som god. Nu skriver visserligen Lobelia att det kan vara möjligt att det är så, men hon har tidigare ifrågasatt det.
Jag har haft mina funderingar på om inte Habina skulle kunna vara god men att hon inte ser i G-O inlägg om Cirkus gör mig fundersam, och därpå kommentaren till Mirtai:

Får mig att fundera ännu mer, Mirtai verkar visserligen även hon reagera på den men det skulle även kunna vara ett försök att släta över från lyan. Att sen Habina försöker skoja bort det hela, ja jag vet inte om det verkligen gör saken bättre?

:confused: Jag var nog en av de första som tog upp att jag tror att cirkus är siad som god, jag säger inte heller nu att hon inte är det men vill vara öppen för att det kan finnas andra alternativ på grund av att cirkus är en så pass skicklig spelare.

När jag läser det inlägg som du citerade från Gabby får jag en känsla av att hon enbart lyckades sia goda och att det var dig och Mirtai som hon siade. Dig på grund av att hon verkar säker på att hon är god, vilket skulle passa med en sia första natten och sedan möjligen Mirtai i natt eftersom hon verkar svänga när det gäller henne. För visst har det bara hunnits med två sior?

Vi vet att BSF och koppen/Habina2 inte kan vara ulv i fårakläder efter dl 1. Igår konstaterade jag att den falska rösten sannolikt inte hamnade på Gabby, det gör att jag kan stryka LindgrenV från den rollen. Om vi nu ponerar att Gabby siat cirkus och Mirtai lämnar det Lobelia, FiaM och Artline/Snurrfian2 som potentiella kandidater.

Cirkus hade ett som jag tyckte vettigt resonemang kring detta inatt, jag måste gå tillbaka och titta på det. Hon pekade ut Artline/snurrfian2.

Det bygger på att den dolda rösten inte lagts på Habina1 och att den falska rösten då kanske ligger där. Om jag uppfattat dig rätt @cirkus ?Och det verkar ju rimligt. Lobelia röstade på Gabby och FiaM på koppen. Om Lobelias röst räknas bort blev det lottning mellan alla tre. Och då är ju sannolikt koppen/Habina2 också god och det kvittade för lyan vem som skulle ryka. Om FiaMs röst räknades bort blev det lottning mellan Habina och Snurris. Båda konstaterat goda.

Men frågan är, hur påverkades allt av att alla inte hann med att rösta? Om det är Lobelias röst som är falsk, och alla tre som låg i täten var goda, så spelar det kanske ingen roll?

Jag blir inte klok på det här!

I DL1 så tänker jag att möjligheten finns att alla tre det stod emellan var goda.
Jag tänker att Artline/Snurrfian kan vara fårulv, det passar med DL3 också. Jag kan ändra min röst till henne utan att blinka för jag tror att hon har sällskap i lyan av Lobelia i så fall.

I DL1 så fattar jag fortfarande inte varför den dolda rösten lags just på Snurrfian och inte på Habina. Alltså jag inser att det är en pusselbit jag missat, kan det vara de missade rösterna och hur de påverkade...jag veeeeet inte.

:confused: Jag var nog en av de första som tog upp att jag tror att cirkus är siad som god, jag säger inte heller nu att hon inte är det men vill vara öppen för att det kan finnas andra alternativ på grund av att cirkus är en så pass skicklig spelare.
Fast sen har du vänt och har en teori om att Cirkus skulle kunna vara ulven i fårakläder...

Och samtidigt tycker jag ju att cirkus verkar vara siad god av Gabby och utöver det verkar "ha koll" (räknat ut med eller utan info) på Lobelia.
Habina, Lobelia och Mirtai i lyan? (med teorin att habina postat kommentaren i tråden istället för i lyan och att cirkus räknat ut ngt om Lobelia)

Vad baserar du det på?
Dels att Habina skulle varit en kandidat för vem jag skulle sia, dels för att Habina omnämns i inlägget och dels för att jag inte kan se något utpekande alls. Till nästa DL ser jag däremot ett svagt utpekande av Cirkus som god och som förstärks i ett senare inlägg.

Gabby borde hanterat sitt siande av goda på något sånär lika vis, inte ett utpekande och ett där det är lögn att hitta något, åtminstone i mina ögon.

Efter tabbarna jag gjorde i förra leken vill jag vara försiktig med utpekanden dock.

I DL1 så tänker jag att möjligheten finns att alla tre det stod emellan var goda.
Jag tänker att Artline/Snurrfian kan vara fårulv, det passar med DL3 också. Jag kan ändra min röst till henne utan att blinka för jag tror att hon har sällskap i lyan av Lobelia i så fall.

I DL1 så fattar jag fortfarande inte varför den dolda rösten lags just på Snurrfian och inte på Habina. Alltså jag inser att det är en pusselbit jag missat, kan det vara de missade rösterna och hur de påverkade...jag veeeeet inte.

Då är vi ungefär lika lost i den analysen du och jag. O_o

Under kvällen har habina seglat upp på min misstankelista. Kan kommentaren till Mirtai varit felpostad? Jag har velat ge Habina en chans sedan hon tog över rollen, men nu beter hon sig väldigt skumt i mina ögon...

Den är inte felpostad. Den är ett skämt. Spela nu inte ulvarna i händerna, de har fått medvind så det räcker i den här leken.

Jag bestrider inte att cirkus kan vara siad god, jag är bara tveksam eftersom jag inte själv kan utläsa det. Däremot tycker jag cirkus har jagat efter ulvar på ett bra sätt, så hon skulle absolut kunna vara god.

Finns det något sätt att övertyga dig om att jag inte är ulv, du tycks bygga allt på en logisk tankevurpa jag gjorde efter första lynchen. Det är viktigt att det blir rätt nu och jag är rädd att leken slutar snabbt om folk följer dig.

Jag har inte varit den mest skärpta i leken hittills, har tyvärr inte haft det rätta engagemanget.

Fast sen har du vänt och har en teori om att Cirkus skulle kunna vara ulven i fårakläder...
Nej, jag har inte vänt. Jag tror att cirkus är siad god av Gabby. Med tanke på hennes roll så borde hon inte ha skrivit ut att hon håller cirkus som god annars men eftersom jag inte kan vara 100% säker försöker jag att vara öppen även för andra alternativ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka