(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså - dottern är fast i Frankfurt. Air India hade inte bokat in henne på hennes anknytning och då hann hon inte med sitt plan. IGEN. Så jag kan roa mig med detta en stund till.

Intressant att se hur diskussionerna går när man egentligen inte skulle varit in

Igår så blev det rätt så svårt för mig iom att jag hade så rutten internet uppkoppling och då valde jag LindgrenV över Lobelia även om jag aldrig släppte Lobelia så tyckte jag just då att LV kanske var en hetare kandidat. jag har omvärderat en hel del saker och en av dom är DL1 och tanken att Snurrfian kanske är fårulven. Tyvärr så kan jag inte rösta på två men hade jag fått det hade både hon och Lobelia fått dagens röst. Sen så tycker jag att det är rätt märkligt att vissa verkligen tycks bortse från gabby_ossis inlägg där jag och några till ser att hon har siat åtminstone mig som god. De som inte tycks se det är helt klart några som jag direkt blir misstänksam emot och Lobelia är en av dom och det gör ju inte heller plus i hennes kant. FiaM verkar tro att jag är möjlig fårulv med min tidiga röst på LV och då undrar jag varför hon inte tror att den dolda rösten hamnade på henne själv?.
Hoppas att dottern kommer hem snart! Det är pest att vara fast på flygplatser.

Jag tror inte att din tidiga röst på LindgrenV gör att du är får. Det jag noterade är att om LV är ond kan det finnas en möjlighet att du är får.

Jag skrev även att den dolda rösten kan ha hamnat på vem som helst av oss. Så jag har inte uteslutit att den kan ha hamnat på mig.

Jag är inte säker på om jag tror på det själv eftersom Gabby hade dig som god, samtidigt är du en så pass skicklig spelare att jag vill även hålla koll på eventuella alternativ.

Jag har läst och läst igen när det gäller Gabbys inlägg som det är nu misstänker jag att hon siat Habina som blev käk till första natt DL. Då var det inte mycket att presentera. Habina var i det läget misstänkt och ett rimligt val för en sia.

Jag har flängt fram och tillbaka hela dagen, men nu har jag landat hemma och har en timme på mig till DL att försöka få lite grepp.
Jag tycker att det är intressant att Habina, Lobelia och FiaM inte läser samma sak som Cirkus, Klara och LindgrenV och även jag tycker mig läsa, dvs att G-O har siat Cirkus som god. Nu skriver visserligen Lobelia att det kan vara möjligt att det är så, men hon har tidigare ifrågasatt det.
Jag har haft mina funderingar på om inte Habina skulle kunna vara god men att hon inte ser i G-O inlägg om Cirkus gör mig fundersam, och därpå kommentaren till Mirtai:
Men det är okej! :D Vi kan bestämma oss för att lyncha henne ikväll ändå. ;)
Får mig att fundera ännu mer, Mirtai verkar visserligen även hon reagera på den men det skulle även kunna vara ett försök att släta över från lyan. Att sen Habina försöker skoja bort det hela, ja jag vet inte om det verkligen gör saken bättre?

För att jag är övertygad om att Gabby siat henne som god. Det är den tydligaste åsikten jag kan utläsa i Gabbys inlägg.
Jag är böjd att hålla med och i så fall siat henne till andra natten. Det är inte helt tydligt så jag vill inte gå så långt som att godförklara som du gör, men i brist på bättre håller jag Cirkus åt det goda hållet.

Jag har flängt fram och tillbaka hela dagen, men nu har jag landat hemma och har en timme på mig till DL att försöka få lite grepp.
Jag tycker att det är intressant att Habina, Lobelia och FiaM inte läser samma sak som Cirkus, Klara och LindgrenV och även jag tycker mig läsa, dvs att G-O har siat Cirkus som god. Nu skriver visserligen Lobelia att det kan vara möjligt att det är så, men hon har tidigare ifrågasatt det.
Jag har haft mina funderingar på om inte Habina skulle kunna vara god men att hon inte ser i G-O inlägg om Cirkus gör mig fundersam, och därpå kommentaren till Mirtai:

Får mig att fundera ännu mer, Mirtai verkar visserligen även hon reagera på den men det skulle även kunna vara ett försök att släta över från lyan. Att sen Habina försöker skoja bort det hela, ja jag vet inte om det verkligen gör saken bättre?

Jag skojar ju bort det därför att det var skoj från början. FiaM är den jag misstänker mest och det är klart att det vore trevligt om jag fick fler med mig på det tåget.

Ehum - var har jag skrivit att jag inte tror att Cirkus är siad god? Jag har ett tydligt minne av att jag skrev att hon möjligen är siad god. Jag är osäker på den punkten men jag har ingen bättre kandidat.

Blacksmithfarm röstar Snurrfian1-Q4E-Gabby
LindgrenV röstar koppen-Q4E-Gabby
Cirkus röstar BSF-Lobelia-LindgrenV
Mirtai röstar Habina1-Gabby-Klara
Lobelia röstar Gabby-Q4E-FiaM
Habina2 röstar Snurrfian1-missar-FiaM
FiaM röstar koppen-Q4E-LindgrenV
Snurrfian2 röstar Habina1-Q4E-FiaM
Klara röstar BSF-Gabby-Gabby

Vi vet att BSF och koppen/Habina2 inte kan vara ulv i fårakläder efter dl 1. Igår konstaterade jag att den falska rösten sannolikt inte hamnade på Gabby, det gör att jag kan stryka LindgrenV från den rollen. Om vi nu ponerar att Gabby siat cirkus och Mirtai lämnar det Lobelia, FiaM och Artline/Snurrfian2 som potentiella kandidater.

Cirkus hade ett som jag tyckte vettigt resonemang kring detta inatt, jag måste gå tillbaka och titta på det. Hon pekade ut Artline/snurrfian2.

Jag var tvungen att gå tillbaka till denna.

Vi vet att bsf och Koppen/Habina inte är fåret.
Vi vet att dolda rösten hamnade på Snurrfian i denna lynch.
Vi vet att Habina1 var god. Då undrar jag varför lags inte den dolda rösten på Habina1? För i så fall hade ju hon (Habina1) åkt utan lottning om inte en av rösterna på Habina1 är falsk . Varför lottning om de kunde säkert få ut en god? Kan det vara så att det stod mellan tre goda och lyan roade sig med rysk roulette?

Om en av rösterna på Habina1 är falsk så är Mirtai eller Artline/Snurrfian fårulv. (men Mirtai ser ju ut att ev vara siad av G_O). Då återstår Artline/Snurrfian som fårulv.

Om hela DL1 är en räddningsaktion för att rädda en ond Koppen/Habina och att den falska rösten ligger på Koppen (som nån sorts alibi) så borde den dolda rösten ändå läggas på habina för att slippa ha en lurvis i lottning.

Den här DL är baske mig en svår nöt.

Så just nu har jag lite nya runner ups i lyan. Artline/Snurris kan vara en ny kandidat.

Det bygger på att den dolda rösten inte lagts på Habina1 och att den falska rösten då kanske ligger där. Om jag uppfattat dig rätt @cirkus ?Och det verkar ju rimligt. Lobelia röstade på Gabby och FiaM på koppen. Om Lobelias röst räknas bort blev det lottning mellan alla tre. Och då är ju sannolikt koppen/Habina2 också god och det kvittade för lyan vem som skulle ryka. Om FiaMs röst räknades bort blev det lottning mellan Habina och Snurris. Båda konstaterat goda.

Men frågan är, hur påverkades allt av att alla inte hann med att rösta? Om det är Lobelias röst som är falsk, och alla tre som låg i täten var goda, så spelar det kanske ingen roll?

Jag blir inte klok på det här!

Nä, min hjärna vill inte samarbeta med mig ikväll. Jag röstar nu och så kanske jag orkar hålla mig vaken till dl är slut. Eller så somnar jag halvvägs... :(

Jag tycker att FiaM gjort det lätt för sig leken igenom, först med en lätt röst på koppen, därefter bara hänga med och lyncha quarter och så en alibiröst (?) på lindgrenV. Att hon dessutom missar helt att jag funderade på om gabby siat henne som god, tycker jag ännu mer tyder på en ulv som skumläst och missat att hon var på väg att bli enkelt godförklarad...

Habina röstar på FiaM

Ehum - var har jag skrivit att jag inte tror att Cirkus är siad god? Jag har ett tydligt minne av att jag skrev att hon möjligen är siad god. Jag är osäker på den punkten men jag har ingen bättre kandidat.
Då missförstod jag dig här:
Varför håller du cirkus som god?
Jag trodde nog att du var ute efter samma sak som Habina som inte alls verkar se att G-O kan ha siat Cirkus god...

Jag har lite oklara tankar runt vilka de onda kan vara men får inte riktigt ihop det. 3 timmars sömn pga vakna barn gör att mitt huvud är snömos...

Hittad det här inlägget av Habina när hon precis gjort comeback i leken.

Ok, jag erkänner att jag skumläst en del av leken, så jag måste ta mig tid imorgon och läsa lite noggrannare. Kan dock erkänna att jag tyckte quarter4ever var jätteskum, så jag hade säkert lagt min röst där också ikväll. :o

Sedan tyckte Habina1 att koppen var småskum, men nu när jag tagit över koppens roll känner jag mig trygg i vad det är för roll. :rofl: Jag skall försöka att inte vara lika småskum.

Men nu måste jag sova! Annars kommer jag aldrig orka upp till nio. :angel: Fast det måste jag kanske inte, nu när jag tänker på det... Hm, blev visst virrigare än jag tänkt mig.

Om ulvuslingarna käkar mig i natt, då tänker jag spöka i lyan resten av leken! :devil: Vilket alltså inte är någon slags indikation på att jag skulle vara ulv nu.

Kan säga att det med att inte vara småskumma har du inte lyckats så bra med.

Jag reagerade på den här spelaren redan när det var Koppen som spelade. Tycker sedan Habina har fortsatt på linjen att vara skum. Bara det senaste om FiaM och att hon skulle vara siad.... Ledsen, men jag kan inte för mitt liv se det?

Så följer hon upp med en mkt märklig kommentar om att vi ska rösta ut Fia även fast jag inte tror hon är siad ond.

Ledsen Habina men du är skum! :p

Jag har läst och läst igen när det gäller Gabbys inlägg som det är nu misstänker jag att hon siat Habina som blev käk till första natt DL. Då var det inte mycket att presentera. Habina var i det läget misstänkt och ett rimligt val för en sia.

Vad baserar du det på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka