(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klara röstar på Lobelia

Jag tror att hon eventuellt kan vara ulven i fårakläder baserat på utfallet av DL1 och att alla tre som låg uppe för lynch var goda så det kvittade lyan vem som åkte. Hennes sätt att inte ha så mycket koll tycker jag också tyder på att hon sitter på facit.

Problemet är att jag inte har någon stensäker teori om någon, jag kan följa med dig mot Lindgren om du vill, henne är jag osäker på. Snurris seglar upp som en kandidat med alla feltolkningar om eventuell sia om dig. Mirtai vill jag inte rösta på för gabby höll henne åt goda hållet.

Fast nyss skrev du att hon siat Habina. Cirkus, mig och Habina är liksom inte möjligt!

Usch - jag är uppriktigt skitnervös nu att Lobelia är god. Då ligger min toa nära (hinner spola ner mig innan jag ska åka till Arlanda)

Men var är resten?
Och nån jävla röst kommer ju vara fårulven

LindgrenV röstar på Lobelia

Velar mellan FiaM och Lobelia, men när jag läser Lobelias inlägg så känns de bara suspekta. Det är lite samma känsla som med FiaM - tankegångarna går inte åt samma håll.

Jag tycker att de flesta andra känns goda av någon anledning, det finns ingen som är superavvikande - men FiaM och Lobelia är något mer avvikande från resten. Och det finns fasen inte många att välja på. Just nu känns det av någon anledning lättare att peka ut goda än onda, vilket gör mig nervös för majoriteten av klungan att välja mellan är ju just onda. (Om ni läser mitt tidigare inlägg där jag sållat bort kandidater i ett försök att rensa hjärnan lite).

Röstlista dl 4 KL 22
17.01 cirkus röstar på Lobelia
21.17 Habina röstar på FiaM
21.52 Lobelia röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai röstar på Lobelia

Lobelia 2
FiaM 1
Snurrfian 1

Okej. Cirkus svarar att hon inte tvivlar på Lobelia. Det räcker åt mig.
Utöver det så har Lobelia röstat på två som vi vet var goda. Varav en sen röst på GO

Blacksmithfarm röstar på Lobelia

Här är lite i lägg från Gabby. @Klara har citerat dem tidigare. Jag har fetat det hänvisar till.

Såhär skriver hon om mig först:

Här hSR hon ju svängt om mig och skriver att jag och Cirkus är goda.

Här fortsätter hon skriva att hon håller cirkus som god:

Med den hänvisningen förstår jag inte hur du kan missa det jag fetat ovan? Vill du inte se? Jag tycker st känns märkligt att mena att det inte är ett utpekande! Så därför, och eftersom jag väljer att lita på cirkus så faller min röst på Lobelia

Mirtai röstar på Lobelia

Tyvärrser jag lite för mycket om och men i det, men jag har skrivit ett inlägg där jag håller dig god för just det utpekandet.....Jag tror bara inte det är en sia.

Jag tyckte att FiaM var den som har ändrat sig mest fram och tillbaka idag och varit den som jag har funderat på, men nu verkar Lobelia enbart vilja missförstå mig genom att påstå att jag misstolkar alla andra? Det gör mig väldigt fundersam och jag tror att anledningen till att hon lägger sin röst på mig är för att hon hoppas på att kunna rädda sig själva genom att få med Cirkus mot mig eftersom Cirkus har haft sina funderingar på mig hon också.
Jag har även tyckte att LindgrenV har smitit under radar och knappt fört leken framåt överhuvudtaget. Så min tanke var att lägga min röst på någon av dem idag men nu har Lobelia seglat upp med sitt desperata sätt att försöka få över misstankarna på mig.
Snurrfian röstar på Lobelia eftersom jag tror att hon är en ulv som har smygit under radar och nu när det började bli hett om öronen vände sig mot den som Cirkus, som i princip godförklarad hade höjt en fundering emot.

Just nu är mina främsta kandidater på ulv-listan Habina2, LindgrenV och Snurrfian2, samtliga med i stort sett samma motivering, det känns inte riktigt som att de letar onda. Två av dem LindgrenV och Habina2 har jag ju röstat på tidigare och även om den första rösten på Habina2 (Koppen) var baserad på skumt spel så tycker jag att det stämmer in på hur Habina2 har fortsatt.
Misstankarna jag hade mot LindgrenV igår står även de kvar idag, jag tycker inte att hon hjälper till och för leken framåt och jag är inte säker på att hon verkligen letar efter onda eller om hon bara försöker göra sken av det.

Snurrfian2 vet jag inte riktigt vad hon letar efter? Hon verkar inte leta efter ulvar

FiaM röstar på Habina2

Tyvärrser jag lite för mycket om och men i det, men jag har skrivit ett inlägg där jag håller dig god för just det utpekandet.....Jag tror bara inte det är en sia.

Men nu hänger jag inte med? Om det inte är en sia, hur kan du då ta det som ett utpekande av mig som god?

Alla telefonröster har kommit in och nu pågår ett frenetiskt räknade, omräknande och kontrollräknande. Man vill verkligen inte hamna i samma situation som under första kvällen...

Men först... här kommer några ord från våra sponsorer...

Röstlista dl 4 KL 22
17.01 cirkus röstar på Lobelia
21.17 Habina röstar på FiaM
21.52 Lobelia röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai röstar på Lobelia

21.57 Klara röstar på Lobelia
21.58 LindgrenV röstar på Lobelia
21.59 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
21.59 Snurrfian röstar på Lobelia
22.00 FiaM röstar på Habina2

Lobelia 6
FiaM 1
Snurrfian 1
Habina2 1

samtidigt kan vi meddela att ovanstående grupp från Pantamera-reklamen kommer att vara paus-underhållning under den stora finalen. Melodifestivalkommittén vill visa på det gröna miljö-tänket och föra det vidare ut i Europa...

samtidigt kan vi meddela att ovanstående grupp från Pantamera-reklamen kommer att vara paus-underhållning under den stora finalen. Melodifestivalkommittén vill visa på det gröna miljö-tänket och föra det vidare ut i Europa...

Men din ondsinta jäkel :nailbiting::nailbiting:

Dotterns plan kommer 10 minuter tidigare än beräknat och jag måste snart åka.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V