(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du inte att cirkus varit lite mer på och dessutom röstat på mig en gång till om hon fått information om att jag är ond?
Det är mycket möjligt...

Du satsar friskt på att misstänkliggöra mig, det är nästan "tjänstefel" av en siare att inte framföra att de siat en ond på ett eller annat vis, Var menar du att det utpekandet skulle finnas?

Det är andra personen som ska ha siat mig ond enligt dig.
Tja, jag vet inte. Visst borde hon vara tydligare med om hon siat en ond.

Jag tar upp de alternativ jag ser. för jag tycker inte att det känns helt självklarat att Mirtai är siad. Som jag även skrev så kan hon ju ha siat t.ex Habina1 eller Q också - och då finns ju ingen hjälp att få från det sas.

Hemma igen som ni kanske märker :)

Det har inte hänt så mycket idag, missat käk (bra:D) och cirkus röstar på Lobelia.

Jag ska läsa igenom leken lite nu, tänkte jag.

Jag förstår inte varför @cirkus tycker att jag borde se någonting i det gabby skrivit som jag inte ser. Vi tolkar alla olika och efter att ha varit siare några gånger har jag lärt mig att det ibland är ruskigt svårt att förmedla vem man siat utan att hinta. Vi vet till exempel inte säkert att hon siat två personer som är kvar i leken heller...

Ok, nu skall jag försöka ta mig igenom hela leken igen.

Vi har kvar:
Blacksmithfarm
Cirkus
Snurrfian2
Lobelia
Klara
Mirtai
Habina2
FiaM
LindgrenV

Jag tror på teorin om fyra ulvar, så nu är det verkligen dags att leta! Jag skulle gärna vilja skriva upp de fyra jag misstänker här, men eftersom jag måste ha teorier som backar upp det hela, så väntar jag med det tills jag läst igenom leken igen. Jag börjar dock med de fyra jag misstänker, så ifall jag inte hinner klart innan DL så har jag förhoppningsvis i alla fall hunnit med några ulvar...

Postar allt eftersom jag hinner, ifall mitt Internet börjar krångla igen. ;)

FiaM. Röstar på koppen i DL1, en röst jag kan förstå, men som samtidigt är lätt att lägga om man är ulv och vet att koppen är god. Sedan röstar hon på quarter i DL2, för att quarter verkade veta mer än oss andra. Vilket ju quarter förmodligen inte gjorde. Återigen en lätt röst för en ulv att lägga. Quarter lanserar här teorin om att FiaM försöker låtsas vara siare, något som FiaM protesterar emot. Snurrar in sig lite i en teori om att artline/snurrfian2 skulle ha försökt rädda blacksmithfarm eller koppen/habina2. Teoriar om några spelare utan att egentligen skriva något annat än att de är neutrala, vilket verkligen känns som en ulv som vill hålla alla möjligheter öppna. Se till exempel #493, där hon dessutom skriver rätt luddigt om LindgrenV och så plötsligt vänder hon totalt och röstar på LindgrenV i DL3. Känns helt klart som en ulv som sitter med facit och har lite svårt att låtsas att hon inte gör det. Tror att Gabby siat cirkus och mirtai som goda. Samtidigt är det konstigt att hon inte håller med mig, när jag föreslår att gabby siat henne som god... Skriver sedan ett till teoriinlägg #572 där hon återigen inte vill gissa på någon som ulv. Jag blir verkligen kluven på FiaM, men hon får ändå fortsätta vara åt onda sidan för mig.

Lobelia ger mig ett intryck av att fundera igenom saker den här leken men jag vet inte var jag ska placera henne. I mina ögon är Lobelia en skicklig spelare som hittills har behövt göra en miss för att jag ska fatta att hon sitter i lyan (tex råka posta på fel ställe… :angel:) vilket gör att jag vill avvakta lite med att sätta henne i något fack men för tillfället är hon närmare den onda sidan än den goda i mina ögon.

Cirkus vänder och vrider på allt vi andra skriver, eftersom Gabby_Ossi skrev rakt ut att hon höll cirkus som god misstänker jag att cirkus var hennes första sia. Jag kan själv inte hitta något som talar emot att hon skulle vara god heller men å andra sidan så är cirkus en så skicklig spelare att hon kan lura mig flera gånger om… Hur som helst så håller jag cirkus som god.

Klara ger intryck av att leta efter ulvar men även här känner jag mig lite osäker även om jag inte riktigt är säker på vad och varför.

Snurrfian2 verkar även hon leta men jag blir inte klok på vad hon letar efter? Det kan vara så att jag är lite skeptisk eftersom Snurrfian1 var god och jag inte vill göra misstaget att per automatik sätta även Snurrfian2 som god men jag känner mig osäker på var jag har henne för tillfället.

Just nu känns det som att jag har två kandidater som är goda, cirkus och Mirtai och resten kan vara potentiella ulvar :nailbiting: :banghead:. Tur att det är ett par timmar kvar till DL så att jag har lite tid på mig att komma fram till vem jag ska rösta på... :cautious:

FiaM. Röstar på koppen i DL1, en röst jag kan förstå, men som samtidigt är lätt att lägga om man är ulv och vet att koppen är god. Sedan röstar hon på quarter i DL2, för att quarter verkade veta mer än oss andra. Vilket ju quarter förmodligen inte gjorde. Återigen en lätt röst för en ulv att lägga. Quarter lanserar här teorin om att FiaM försöker låtsas vara siare, något som FiaM protesterar emot. Snurrar in sig lite i en teori om att artline/snurrfian2 skulle ha försökt rädda blacksmithfarm eller koppen/habina2. Teoriar om några spelare utan att egentligen skriva något annat än att de är neutrala, vilket verkligen känns som en ulv som vill hålla alla möjligheter öppna. Se till exempel #493, där hon dessutom skriver rätt luddigt om LindgrenV och så plötsligt vänder hon totalt och röstar på LindgrenV i DL3. Känns helt klart som en ulv som sitter med facit och har lite svårt att låtsas att hon inte gör det. Tror att Gabby siat cirkus och mirtai som goda. Samtidigt är det konstigt att hon inte håller med mig, när jag föreslår att gabby siat henne som god... Skriver sedan ett till teoriinlägg #572 där hon återigen inte vill gissa på någon som ulv. Jag blir verkligen kluven på FiaM, men hon får ändå fortsätta vara åt onda sidan för mig.
:confused: Vad menar du med att jag vänder? I #493 skriver jag ju att jag tycker att tankarna mot LindgrenV är rimliga och att jag inte hittar något som talar emot dem, då är det väl inte heller konstigt att min röst hamnar där?

Så nu är FiaM ond igen?

LindgrenV är en helt ny bekantskap för mig. Jag tycker att tankarna mot henne känns ganska rimliga och jag kan inte hitta något som är skrivet av henne som gör att jag kan slå bort dem. Helt klart en person att hålla ögonen på.

Jag tycker det är rätt starkt att gå från det ovanstående med "ganska rimliga" till att du röstar på henne för att du misstänker att hon har päls. Det blev ett så stort hopp, så jag får känslan av att det inte spelar någon roll för dig vem du egentligen röstar på, eftersom du sitter med facit...

Översättning: Eftersom jag siade henne som god. @Blacksmithfarm
Hm, okej. Det känns inte som en självklar sia för mig... Men då är jag med på hur du menar.
Inte igen. Jag har haft henne som ond hela tiden, men blir kluven när jag uppfattar det som att gabby kan ha siat henne god.
Ok, jag uppfattade det som att du (eventuellt i alla fall) svängde ang. FiaM när du tog upp den eventuella sian...

Hm, okej. Det känns inte som en självklar sia för mig... Men då är jag med på hur du menar.

Ok, jag uppfattade det som att du (eventuellt i alla fall) svängde ang. FiaM när du tog upp den eventuella sian...

Ja, jag blir tokig på att mitt pussel inte vill gå ihop. Var så övertygad om att FiaM var ond och så hittar jag det där hos gabby och då blir jag osäker. Suck!

Jag är ledsen @Habina en jag får verkligen inte ditt resonemang att gå ihop runt FiaM. Läser verkligen inte in samma sak som du i det Gabby skrev, tolkar det inte alls som en sia

Jag tycker det är rätt starkt att gå från det ovanstående med "ganska rimliga" till att du röstar på henne för att du misstänker att hon har päls. Det blev ett så stort hopp, så jag får känslan av att det inte spelar någon roll för dig vem du egentligen röstar på, eftersom du sitter med facit...
Då är jag med på hur du tänker, problemet är att jag inte brukar peka ut någon som ulv om jag inte känner mig helt säker utan uttrycker mig ofta mer försiktigt. Samma sak gäller även att peka ut goda. Jag skriver oftare att jag håller dem åt ett eller annat håll eller om det är någon som jag är osäker på men tror kan vara ond att jag håller ögonen på personen. :)

LindgrenV. Inleder med att teoria om artline/snurrfian2 och koppen/habina2. Hänger med i hennes teorier och förstår varför hon röstade på koppen/habina2. Men kan förstås vara en lätt röst för en ulv. Verkar sedan helt missat den dolda rösten från fårulven, men det kan förstås vara spelat beteende av en ulv som har stenkoll. Tycker sedan att alla är onda och att mirtai smyger med. Teoriar kring att om koppen skulle åkt i DL1, så skulle det kunna vara räddningsröster från lyan på Habina1 och/eller Snurrfian1. Den teorin sprack ju i och med att bägge var goda. Funderar lite kring varför Habina1 käkades. Är misstänksam mot quarter och röstar sedan på henne, eftersom hon skulle ha sett till så Habina1 röstades ut om hennes röst kom in i tid. Blir sedan nojjig när det är många fler som röstar på quarter, men det kan återigen vara ett spel för gallerierna. Röstar sedan på gabby i dl3, eftersom gabby röstat sent i både dl1 och dl2. Återigen smidigt av en ulv, att rösta så. Men visst skulle det kunna vara en god som har otur också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka