(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svarar från telefonen.
@cirkus

Min tanke var att fårulven igår Inte röstade på q.
Minns jag rätt lämnade det dig Klara och mirtai.
Och eefter dl3 så har du o mirtai undvikit drevet två dagar i rad.Har för mig att mirtai dessutom röstade på Habina dl1?

Men din teori om art/snurr var intressant den också. Den ska jag fundera på...

Jag fattar tanken - men varför skulle fårulven inte ha röstat med sin falska röst på q?
Jag tror att hon gjorde det inte minst för att inte sticka ut och därför få rösten granskad en av många röster är svårare att granska

Åh, kan inte du utveckla de tankarna? Jag minns inte och jag hittar inte.

Vi vet ju att du inte är fårulven (sen DL1)

Jag leker just nu med tanken om Artline/Snurris som fårulv(känns som om den kan vara lättast att hitta)

Med den här röstningen så känns inte Snurrfian som en omöjlig fårulv.
Jag håller med dig att rent teoretiskt så skulle jag mycket väl kunna vara fårulv, men det är väldigt svårt att försvara sig när jag inte vet hur ulvarna tänker. Men om jag tittar på G-O inlägg så tror jag att hon har siat dig som god, men jag känner mig inte riktigt lika övertygad om att hon har siat Mirtai som god utan att hon mer höll med om hennes teorier. Just nu ser Mirtais "udda" röst på Klara rätt skum ut i sista dl, det skulle kunna vara en ulv i fårakläder som vet att hennes röst i tråden inte räknas och därför väljer att lägga den som udda för att kunna peka på att hon minsann inte har röstat ut en god.
Däremot så undrar jag om G-O inte har siat LindgrenV som ulv men hade svårt att hitta något att bygga upp det med. Jag försökte titta på LindgrenV igår och det finns inte så mycket att ta på när det gäller henne. Jag tror att jag ska ta och studera henne närmare idag.

Uppdatering!

Att Christer Björkman fått lämna festivalkommittén sänder chockvågor genom hela Schlagersverige, ja t o m ända ut i Europa. Även om alla haft sina åsikter och velat ha en förnyelse så har han ändå gjort en hel del för att väcka liv i tävlingen. Tidningarna och nyhetsredaktionerna börjar slå knut på sig själv för få ihop de bästa reportagen om vad han åstadkommit under sin tid som festivalgeneral.

Tiden går och slutligen gör en uppmärksam medborgare i det avlånga landet Sverige upptäckten att man faktiskt glömt bort den pågående tävlingen då man har låtit programmet utgå pga de extrainsatta nyheterna. Skandalen är ett faktum!!!

Dock fanns det ju ingen syndabock att skylla på den här gången, så man fick helt enkelt förskjuta tävlingen en dag...

DagDL 22.00

NattDL 07.30

Vad bra!
Men nu gäller det verkligen att hitta ulvar. Får vi inte ut en ulv idag så är det finito om det blir käk sen på natten om jag inte har räknat fel.

Jag håller med dig att rent teoretiskt så skulle jag mycket väl kunna vara fårulv, men det är väldigt svårt att försvara sig när jag inte vet hur ulvarna tänker. Men om jag tittar på G-O inlägg så tror jag att hon har siat dig som god, men jag känner mig inte riktigt lika övertygad om att hon har siat Mirtai som god utan att hon mer höll med om hennes teorier. Just nu ser Mirtais "udda" röst på Klara rätt skum ut i sista dl, det skulle kunna vara en ulv i fårakläder som vet att hennes röst i tråden inte räknas och därför väljer att lägga den som udda för att kunna peka på att hon minsann inte har röstat ut en god.
Däremot så undrar jag om G-O inte har siat LindgrenV som ulv men hade svårt att hitta något att bygga upp det med. Jag försökte titta på LindgrenV igår och det finns inte så mycket att ta på när det gäller henne. Jag tror att jag ska ta och studera henne närmare idag.

Jag är inte så säker på det kursiva fetade jag.
Varför lägga en sån röst som kommer att granskas extra noga, både för att den är sen och för att den är udda?

Jag leker med tanken på att det kanske är så att LV inte alls är ulv som jag trott. Jag tror i allafall inte att Gabby_ossi har siat henne då hade hon varit tydligare tror jag

Kikar bara in lite snabbt för att meddela att jag nog kommer vara rätt frånvarande idag. Får snart huset fullt med gäster som vill ha mat och tårta. Men jag dyker upp ikväll.

Röstslista DL3
16.56 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
(x10:p men bara en räknas )
19.43 LindgrenV röstar på Gabby_Ossi
20.38 Cirkus röstar på LindgrenV
21.28 Gabby Ossi röstar på LindgrenV
21.38 Mirtai röstar på Klara
21.42 Lobelia röstar på FiaM

21,46 Habina röstar på FiaM
21.51 FiaM röstar på LindgrenV
21.54 Snurrfian röstar på FiaM
21.55 Klara röstar på Gabby_Ossi.

Gabby-Ossi 3
LindgrenV 3
Klara 1
FiaM 3

När slutsignalen ljuder står det 3-3-3 mellan Gabby, Lindgren och FiaM. Frågan är nu, vart ligger den falska rösten och vart hamnade den dolda? Om Mirtai är ulven i fårakläder och den falska rösten hamnade på mig måste hon ha lagt den riktiga rösten på Gabby. Hon röstade på Gabby igår.

Om den falska rösten hamnat på Gabby måste även den dolda gjort det och det blivit lottning mellan tre. Känns märkligt om lyan skulle göra så och ge avgörandet till slumpen.

Den falska rösten kan ha hamnat på Lindgren eller Fia. Den dolda borde ha hamnat på Gabby i så fall, för att inte ge avgörandet till slumpen.

Lätt förvirrat tror jag nog ändå att den dolda rösten hamnat på Gabby. Och den falska har inte gjort det. Jag tror inte att ulvarna valt att lämna avgörandet till slumpen, men det beror på om Fia och Lindgren är goda eller onda. Kanske stod det mellan tre goda så det kvittade vem som åkte? Det känns hemskt osannolikt.

Antingen är det 3 goda och då har ondingarna antingen kunnat välja den de vill ha ut eller så fanns det minst en ond av de tre och då valde de onde mellan den/de god(a).

Visst fårulvens öppna röst är intressant men vi skapade ett guldläge för de onda tyvärr

Orkar inte leta upp den förra färglagda listan, så jag gör en ny (därav inga siffror och sånt. DL 1 var snurris och Habina goda, efter det har de fått nya roller)
DL 1
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina röstar på Koppen
21:47 Snurrfian röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina

21:55 LindgrenV röstar på Koppen
22:01 quarter4ever röstar på Habina
DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi

21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi
DL 3
16:56 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19:43 LindgrenV röstar på Gabby_Ossi
20:38 Cirkus röstar på LindgrenV
21:28 Gabby_Ossi röstar på LindgrenV
21:38 Mirtai röstar på Klara
21:42 Lobelia röstar på FiaM
21:46 Habina röstar på FiaM
21:51 FiaM röstar på LindgrenV
21:54 Snurrfian röstar på FiaM
21:55 Klara röstar på Gabby_Ossi

Tittar på DL 2 - de röster som vi inte vet rollen på den som fått rösten än är:
cirkus röst på Lobelia
och
Q rösta på LindgrenV

Och det får mig att fundera på om det kan vara så att cirkus har fått någon info om Lobelia? Det var en tidig röst och jag har för mig att hon aviserade inaktivitet, men ialla fall. Tanken slog mig.

Nästa tänke är fårulvens röst idag. Den kan vara lagt på GO både dolt och i tråden, men jag finner det troligare att den inte är lagd på GO i tråden. Och om jag ska addera mina tankar från gårdagen så lämnar det mig med Mirtai och cirkus.
Mirtai och Klara har berört ämnet nu under kvällen. Jag får läsa om det och se vad jag kan komma fram till...

Ser att Klara tagit upp det under tiden som jag författat detta (och färglagt röstlistorna...)

Och så funderingarna kring en eventuell extraröst.
Jag tänker såhär - det gör det troligare att lyan har sett till att GO får majoritet, genom att fårulven inte röstat på GO i tråden.

Tror du inte att cirkus varit lite mer på och dessutom röstat på mig en gång till om hon fått information om att jag är ond?

Lite funderingar nu på förmiddagen.

Habina2 gör mig lite osäker. Hon gör intryck av att leta ulvar men det känns lite avslaget mot hur jag vet att hon kan vara som god. Koppen vars roll hon har tagit över fick min röst första dagen på grund av jag tyckte att hon stack ut med en enkel andra röst på Snurrfian som baserades på OT. Koppen är en rutinerad spelare och är väldigt skicklig men jag har också märkt att hon har en förmåga att göra missar när hon inte är riktigt engagerad i leken, kan det ha varit en sådan vi såg vid första DL? Jag vet inte var jag har Habina2 för tillfället men det är en spelare som jag håller ögonen på

LindgrenV fick min röst igår, till stor del för att skydda mig själv men även för att jag är osäker på vilken sida hon spelar på. När jag läser igenom vad hon har skrivit så tycker jag att hon flyter med en del och att hennes inlägg växlar mellan att vara lite virriga och riktigt bra. Något är det som skaver här men jag kan inte komma fram till vad det är så jag fortsätter att hålla ögonen på LindgrenV.

Mirtai tror jag siades som god av Gabby igår i och med att hon vände från att ha henne som misstänkt om till försiktig god. Tycker att det är lite svårt med Mirtai då hon har haft dåligt med tid men av det hon har skrivit så kan jag inte hitta något som tyder på motsatsen så jag sätter henne som god, i alla fall tills vidare.

Blacksmithfarm inledde med att lägga lekens första röst på Snurrfian1, röst och motivering var inget jag reagerade på utan såg det som en typisk första röst första dagen. Att Snurrfian1 sedan visade sig vara god är givetvis tråkigt men betyder inte att BSF är ond. Jag får intrycket av att hon vänder och vrider på saker och verkligen letar på ett genuint sätt, osäker på om jag vågar sätta henne som god än men jag har henne för tillfället inte i någon lya utan snarare neutral.

Åker till stallet nu så det får bli fortsättning i eftermiddag.

Tar mig friheten att göra radbrytningar i de citerade inläggen.

När jag läser om detta nu så är ju "godförklaringen" av Mirtai ffa p.g.a. att hon tolkar det som att Klara tror att alla ulvar röstade på Q. Har hon verkligen siat Mirtai då? kanske.

Sedan tänker jag på hennes röstmotivering nedan. Hon röstar på lindgrenV för att rädda sig själv om det är möjligt (det gick ju tyvärr inte, sorry Gabby för min del i det)
Kan det vara så att hon faktiskt siat någon ond, men röstade för att klara sig själv??
Lobelia kanske?

Eller så har hon helt enkelt siat bara goda...
Hon kan ju faktiskt ha valt någon av de som blivit käkade/lynchade (Habina1, Q...)
Du satsar friskt på att misstänkliggöra mig, det är nästan "tjänstefel" av en siare att inte framföra att de siat en ond på ett eller annat vis, Var menar du att det utpekandet skulle finnas?

Det är andra personen som ska ha siat mig ond enligt dig.

Här håller jag med @cirkus Varför skulle jag göra så när jag dessutom röstat på Klara med just den motiveringen?

Kommer vara lite bristande aktivitet från min sida idag, då jag får besök snart och inte vet hur länge det blir kvar :)

Jag kommer att bli tvungen att lägga en säkerhetsröst idag.

Jag tycker det är mycket svårt - jag har ju flera som är misstänkta beroende på hur jag vrider och vänder på saker och ting.
LindgrenV röstade jag på igår, hon drev en del mot q i lynchen innan. Sen när Gabby_ossi visade sig vara storbonde som LV också var med och röstade ut så känns hon som en kandidat att vara skum. Å andra sidan, nästan alla röstade på Q, några goda bör ha funnits med i det drevet och LV kan ju vara en av dom. Gabby_ossi röstade på LV men jag tycker inte det är tydligt att hon har siat densamme, vilket Snurrfian verkar tycka. Det är i samband med det uttalandet som jag funderar på Snurrfians avsikter. Kan det vara så att LV är god och Snurrfian är ond och tar en chans att misskreditera LV? Jag har ju Snurrfian som en möjlig fårulv (som jag redogjorde för i annat inlägg tidigare). Även de saker hon riktar mot Mirtai känns inte riktigt bra. Sen har vi då Lobelia, som jag har misstänkt sen DL1 - faktum är att det inte finns något i vare sig röstning eller teoriande som gjort att jag har släppt henne. Inte ens när jag prövar mina olika tankar så ändrar det på faktumet att hon är skum. FiaM har jag ju också haft mina funderingar runt ffa som fårulv (efter DL1 - eftersom jag först tänkte att någon av de som röstade på Koppen borde vara fårulv, men iom att LV's röst på Koppen inte räknades och övriga som röstade på henne visat sig vara goda så tror jag nog att det inte är så, dessutom så har hon letat ulvar på ett vis som känns genuint, även kommentarerna runt utröstningen av Q känns som om hon tänker som jag - inte för att det automatiskt betyder att hon är god. Det som talar emot att hon är god är rösterna igår, de kommer ifrån två av mina ulvkandidater, kanske la de alibiröster på en kollega för de visste att Gabby_ossi kommer att åka. Sen så undrar jag lite över Habina, hon känns väldigt ofokuserad när hon inte hittar någon info alls i Gabby_ossis inlägg där några av oss ser åtminstone en sia. Samtidigt så finns det saker som gör att jag inte tror att hon är ond. Mina tänkta scenarior ffa i första DL tyder på att det handlade om tre goda som stod emot varandra (se tidigare inlägg). Varför lyan valde att försöka få ut Snurrfian i första hand framför Koppen (numera Habina2) kan bero på att Koppen väldigt ofta spelar på ett svårläst sätt och med många misstankar redan på henne så kanske de tänkte att det är enkelt att få ut henne i lynch senare, bättre att smida medan järnet var varmt och få en lottning mellan de tre.

cirkus röstar på Lobelia jag undrar om hon röstar på FiaM igår för att hon vet att Gabby_ossi kommer att åka och då ser det lite snyggare ut att inte ha varit med och röstat ut Gabby_ossi som lyan kanske fattat att hon var storbonde (tänker på inlägget där flera av oss ser att hon har siat) Dessutom har jag inte släppt det som hände efter DL1 och Lobelias kommentar då.

Jag noterar att det finns några som verkar tveka runt vilka Gabby siat. För mig känns det lite konstigt, varför skulle en siare skriva så om mig om hon inte hade ngn info?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka