(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
en reflektion till, vi har ju på ren logik räknat ut att varken bsf eller koppen är just fåret i ulvkläder.
Så iom att koppen är den enda vi inte känner till rollen på( förutom att hon inte kan vara fåret) som kunde komma ifråga att åka igår, så känns det ju inte som att just fåret riskerade att åka igår, och då riskerar den ju inte att outas just i gårdagens lynch?
Men det kanske ulv-fåret inte hade koll på när det röstade? Nu kommer jag inte ihåg vilka som hade ont om tid...

Q, jag är fundersam över dig, även utan röstresultaten, det senaste med att inte kolla upp/ ha koll på Cirkus teorier om FiaM är inte likt dig. Överlag känns du ganska oskarp och ofokuserad. kombinationen med det och mina tidigare teorier om lyan gör mig benägen att rösta på dig, även att du inte kommenterar mina teorier om röstningen känns skumt, du efterfrågade dessutom sådana.
håller på och läser allt igen framlänges och baklänges, men visst kommenterar jag dina inlägg om röstningen? har ju också tagit fram varför jag tror du kan ha tänkt fel om FiaM?

men du tror fortfarande att jag finns som alternativ att vara i lyan?
Vad menar du skulle göra att Lobelia inte ska ha dig som ett alternativ i lyan? Du verkar väldigt noga med att försöka godförklara dig den här gången, och det gör mig fundersam. En förklaring till varför du var så pass sen med din röst i tråden skulle kunna vara för att det är du som är ulven i fårakläder och att du inte riktigt kom ihåg att rösta även här eftersom du var medveten om att den inte räknades. Det skulle även kunna förklara din snabba reaktion efter röstning.

Snurrfian röstar på Quarter4ever eftersom jag tror att hon är ulven i fårakläder.

Men det kanske ulv-fåret inte hade koll på när det röstade? Nu kommer jag inte ihåg vilka som hade ont om tid...
nä det går inte att veta, sitter och fixar mitt röstinlägg så jag inte kommer typ 1-3 sek för sent idag med:crazy:
OM jag finns kvar efter röstningen får jag återkomma, är jag inte kvar så ger det nog dig en del svar ändå!

DL 2 (22:00)
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21.47 Snurrfian röstar på quarter4ever

quarter4ever 4
Lobelia 1
Gabby_Ossi 1

Teorin funkar dock utan dig, att lyan vill ha en lottning är skäl nog att lägga rösten på Snurris, jag kan dock se en del svagheter, men ingen tycks vara intresserad av att kommentera.
jag är men är upptagen nu med röstinlägget..... som sagt om jag kan återkommer jag!

Teorin funkar dock utan dig, att lyan vill ha en lottning är skäl nog att lägga rösten på Snurris, jag kan dock se en del svagheter, men ingen tycks vara intresserad av att kommentera.
Vilka svagheter tänker du på? Jag blir lite nervös över att det är så många som har röstat på Q, samtidigt är hon den som har stuckit ut idag, men det kan även bero på att det är så många frånvarande...

Två kvar. Jag borde verkligen börja fundera på vem jag ska rösta på...

Mirtai

Förstår vad Snurrfian menar med sin kommentar om jagandet.

Säger sig ha dålig koll på rollistan i början av lekarna.

Röstar på Habina pga att hon tycker att sättet Habina lyfter diskussionen kring jagandet med Snurrfian är mysko.

Blir, efter att Habina käkats, misstänksam mot de som röstat på Habina.

Blir fundersam mot Gabby_Ossi pga hennes fiskande efter när lyan ska kunna få spioinfo. I kombination med G_Os röst på Habina.

Röstar på G_O.

Jag vet inte vart jag har Mirtai. En av mina traditioner är ju att misstänka henne oavsett hennes roll. :p Hon är väldigt tillbakadragen i den här leken än så länge. Men det är lite hennes stil tycker jag. Jag måste se lite mer här innan jag kan uttala mig. Men, på samma vis som för Gabby_Ossi skaver det lite att hon så snabbt vill misstänka alla andra som röstade på Habina. Som ett sätt att försöka friskriva sig själv mot misstankar. Att vara snabb med att misstänka andra. Jag vet inte.

nja jag vete sjutton om man kan tolka det så faktiskt? har fetat samt strukit under det jag finner intressant, så jag håller inte med om att hon teoriat om FiaM som ond idag faktiskt ( hur gärna jag än skulle vilja det iom hennes röst på mig)
Även om Lindgrens röst inte räknades så kunde inte lyan veta det på förhand. Och just den dolda rösten kan ha förvirrat LL

ok djupa andetag
Det verkar onekligen som många finner mig misstänkt idag, och ja jag har haft mindre fokus än normalt, av skäl som jag även angav redan i anmälningstråden. Jag fölvakar inte bara på ett sto utan 2 som dessutom inte står på samma ställe.
Nåväl lämnar förklaringen därhän
Jag fokuserar på de röster som kommit på mig
jag reagerade snabbt på FiaM i morse, men har svängt lite där att det kan vara tidsbrist som gör att hon röstar på mig? hon kan också vara möjlig siad god av Cirkus, vilket talar för att det kan vara så
Mera intressant är det med LindgrenVs andra röst på mig, hon är en jag kan se som ulv i fårakläder efter gårdagens röstning så här kan ,min röst landa
Bsf röstar också på mig, osäker här om varför? hon kan vara ond som följer med , emn å andra sidan brukar tredje rösten bli granskad, och jag har svårt att få en uppfattning om vart hon står
Snurrfian2s röst på mig skaver lite mera, så en annan jag har som kandidat att rösta på.

jag väljer att lägga min röst på LindgrenV utifrån ovan resonemang, då jag tror hon kan vara fåret, och att det kan vara ett skäl till varför LL missade hennes röst, kanske?
quarter4ever röstar på LindgrenV

Ok, tonåringen vill att vi ser på TV tillsammans. (Kan hon inte vara sjuk lite oftare så att hon vill umgås med sin mamma lite mer till vardags också? :laugh: )

Jag har koppen kvar att granska, men det får vänta till imorgon. Jag måste rösta.

Klara röstar på Gabby_Ossi

Eftersom jag tycker att hennes sätt att vilja kasta misstankar mot de andra som röstade på Habina så snabbt tyder på att hon vill ha bort blickarna från sig själv. Dessutom är hennes små anmärkningar om lyan och ulvars tänkande lite mysko.

Det får duga så.

Ok, tonåringen vill att vi ser på TV tillsammans. (Kan hon inte vara sjuk lite oftare så att hon vill umgås med sin mamma lite mer till vardags också? :laugh: )

Jag har koppen kvar att granska, men det får vänta till imorgon. Jag måste rösta.

Klara röstar på Gabby_Ossi

Eftersom jag tycker att hennes sätt att vilja kasta misstankar mot de andra som röstade på Habina så snabbt tyder på att hon vill ha bort blickarna från sig själv. Dessutom är hennes små anmärkningar om lyan och ulvars tänkande lite mysko.

Det får duga så.
ok jag är också misstänksam mot henne...

DL 2 (22:00)
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21.47 Snurrfian röstar på quarter4ever

21.57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21.57 Klara röstar på Gabby_Ossi
21.59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
22.00 Lobelia röstar på quarter4ever
quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi

quarter4ever 6
Lobelia 1
Gabby_Ossi 3
LindgrenV 0

Jag måste rösta nu men det känns lite tungt, jag är osäker på Quarter4ever som fått en massa röster men samtidigt är det en av mina huvudmisstänkta.

Lobelia röstar på Quarter4ever
för bristen på entusiasm i testandet, för den misstänkta sena rösten på Habina samt att hon passar in i pusslet om lyan försökt behålla Koppen i leken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring