Ulvlek - Once Upon a Time

Det känns som om jag är typ femtonde på bollen.Jag reagerar också på hemlig och att hon vill sätta LenaH åt den goda sidan. Sen så röstar Lenis på hemlig för att hon tror att det är en vinkning från ett får till en ulv, så då skulle LenaH vara ulven, samtidigt så röstar hon på den tilltänkta tjuven och inte på den hon tror är ulv. Då är ju frågan om hemlig har på fötterna, dvs vet något om någon (och allt det har q just gått igenom i ett inlägg). Var sätter detta Lenis? Rimligtvis borde hon ha röstat på den hon tror är ulv snarare än den som är utanför lyan. Det skaver

Även hemligs godförklarande av LenaH blir jag fundersam över vad betyder det? Och LenaH? Är hon den ulv som Lenis tycker sig se att hemlig vinkar till?
Gahh
Mitt godförklarande var ett sätt att få igång leken. Jag vet i nuläget bara var jag har mig själv.

Är den hundrade på bollen men reagerar också på att hemlig godförklarar LenaH för att få igång leken? Lena hade väl inte hunnit skriva många inlägg vid den tidpunkten, lite tidigt känns det.

Ja. Är det värre än de BoPar som brukar komma på DL1? Man kan säga att min godförklaring är en BoP.
Ja jag tycker att en godförklaring före DL1 är "värre" än en BoP för speciellt i den är leken är det ju bara ulvarna som vet om varandra, och fåret vet vilka som är goda vs onda. Alltså drar det ögonen till sig mycket mer än en BoP tycker jag.

Nu ska jag titta på Hela Sverige bakar, så lägger min röst nu.
hemlig röstar på Lenis - för att hon röstar på mig då hon tror att jag är ond utanför lyan. Den onda har, som fler skrivit, inte ett dugg att göra med vinstvillkoren för goda.

Ja. Är det värre än de BoPar som brukar komma på DL1? Man kan säga att min godförklaring är en BoP.
Värre och värre... Det är helt klart en spelteknik jag inte varit med om förut.
BoParna är det ju oftast rätt tydligt att de är just BoPar, medan din godförklaring fick åtminstone mig att klia mig i huvudet och fundera på vad du visste om som inte jag visste. Och efter ett tag kom jag fram till att den enda roll som käner till någon annan är ulvar och fåret.
Sen är jag väl inte så säker på om jag tror en ond skulle spela på det viset ... Så jag blev mest förvirrad av dig :p

Värre och värre... Det är helt klart en spelteknik jag inte varit med om förut.
BoParna är det ju oftast rätt tydligt att de är just BoPar, medan din godförklaring fick åtminstone mig att klia mig i huvudet och fundera på vad du visste om som inte jag visste. Och efter ett tag kom jag fram till att den enda roll som käner till någon annan är ulvar och fåret.
Sen är jag väl inte så säker på om jag tror en ond skulle spela på det viset ... Så jag blev mest förvirrad av dig :p
Du kommer snart lära dig att jag är förvirrad i varje ulvlek :p

Kommer in efter en ridtur i mörkret och läser igenom leken som verkar ha kommit igång en del nu inför första DL. Det verkar inte ha ändrat sig så värst mycket gällande kvaliteten på röstmotiveringarna till första DL sen jag var med sist :p

@Killaloe verkar vara ordentligt på hugget och teoriar till höger och vänster. Hakar upp sig på mitt svar på LLs fråga:

Så jag förtydligar lite för henne och er andra som funderat på det svaret.
Alltså, jag ville ju i så fall såklart vara den brighta av Piff & Puff, men kom inte ihåg vilken som var vilken :o ... Och jag ser dom inte som elaka :confused: Är tex Emil i Lönneberga elak då, som också ständigt hittar på hyss? Jag ser dom snarare som busiga och med humor, om än också lite skadeglada mot Pluto (som jag för övrigt inte direkt skulle förknippa med en ulv heller :D )

Och mina två val är väldigt olika, som jag ju skrev. Jag menar, kom igen nu, har ni verkligen aldrig längtat efter en egen Prince Charming:love:? Det har jag åtminstone... :o (Och jag såg Disney's Cinderella i helgen, så jag är lite fast...) Men det är nog inte så mycket jag egentligen att vara den väna och passiva, därav mitt andra val ;)

Så, nu har jag gjort tvätremot @LenaH iochmed att jag förklarat mig. Känn er fria att säga att det är ulvigt och defensivt :p

Om det är James Marsden så... :angel:

Hmmm. Det var habina som kom med tanken om hemlig som ond utanför först och LenaH som ulv. Sen så hakade Lenis på den och faktum är att hon inte är tydlig på samma sätt som habina, utan hon skriver bara att hemlig vill förmedla sig - vad hon nu menar med det. Om det nu ÄR så att hemlig är ond utanför så är det ju inte orimligt att hon godförklarar någon som de facto är god.

Jag hade tänkt rösta på Lenis men när jag nagelfar hennes teori så tycker jag att det inte alls är så säkert att hon menar att LenaH är ulv och rimligtvis borde hon röstat där.

En annan grej som jag noterar om det ska snackas om vinkanden hit och dit - Killaloe kan också se ut som om hon vinkar (godförklarar) till LenaH i inlägg #61, vilket kom innan hemligs godförklaring, villken var i inlägg #62. En annan möjlig vinkning är att Killaloe hänger på om Skalmans mat och sovklocka - (bollen__s val av figur)

fan jag ser vinkningar överallt. Antagligen är det som paddis skriver - inte alls säkert att den onda utanför visar sig så här tidigt

Skriver jag många inlägg hittar folk alltid nåt skumt i det jag skriver. Om man inte skriver nåt, då får man höra att ulvar ofta smyger med.
Men visst, man lär sig mycket av att läsa lekar med, om det blir så att man åker ut på ett eller annat sätt.

Med tanke på att den jag tyckte var skummast förra leken visade sig vara ängel så vet jag inte om jag vågar rösta på @hemlig trots att hon verkar mer än lovligt skum.
@Lenis känns också lite skum, varför rösta på hemlig om hon tror att lenah är ulv? men då skriver @cirkus att det faktiskt var habina som väckte tanken. Jag måste läsa vidare en stund till...

Hmmm. Det var habina som kom med tanken om hemlig som ond utanför först och LenaH som ulv. Sen så hakade Lenis på den och faktum är att hon inte är tydlig på samma sätt som habina, utan hon skriver bara att hemlig vill förmedla sig - vad hon nu menar med det. Om det nu ÄR så att hemlig är ond utanför så är det ju inte orimligt att hon godförklarar någon som de facto är god.

Jag hade tänkt rösta på Lenis men när jag nagelfar hennes teori så tycker jag att det inte alls är så säkert att hon menar att LenaH är ulv och rimligtvis borde hon röstat där.

En annan grej som jag noterar om det ska snackas om vinkanden hit och dit - Killaloe kan också se ut som om hon vinkar (godförklarar) till LenaH i inlägg #61, vilket kom innan hemligs godförklaring, villken var i inlägg #62. En annan möjlig vinkning är att Killaloe hänger på om Skalmans mat och sovklocka - (bollen__s val av figur)

fan jag ser vinkningar överallt. Antagligen är det som paddis skriver - inte alls säkert att den onda utanför visar sig så här tidigt
Och jag är lite åt andra hållet och tänker (antagligen helt felaktigt) att de här sagofigursvalen är helt oväsentliga för leken och hittar därför inget jätteskumt nånstans mer än de som alltid känns skumma oavsett roll. :o

Med tanke på att den jag tyckte var skummast förra leken visade sig vara ängel så vet jag inte om jag vågar rösta på @hemlig trots att hon verkar mer än lovligt skum.
@Lenis känns också lite skum, varför rösta på hemlig om hon tror att lenah är ulv? men då skriver @cirkus att det faktiskt var habina som väckte tanken. Jag måste läsa vidare en stund till...
Äh, alla vet ju ändå att det är du som är ond utanför lyan! :p

:love:

Om det nu är så att någon har vinkar enligt mina tankar i förra inlägget så ser det ut som om alla vinkningar går från någon till LenaH som möjlig ulv.Problemet är att det är fler än en som vinkar och då känns det orimligt även om mottagaren är densamma. Det kan ju liksom inte finnas flera utanför som vinkar till samma ulv.

Om det nu är så att någon har vinkar enligt mina tankar i förra inlägget så ser det ut som om alla vinkningar går från någon till LenaH som möjlig ulv.Problemet är att det är fler än en som vinkar och då känns det orimligt även om mottagaren är densamma. Det kan ju liksom inte finnas flera utanför som vinkar till samma ulv.

Jag lutar åt att det är en konspiration, där det är fyra stycken som fått rollen ond utanför lyan och som tror att LenaH ingår i lyan (som alltså inte existerar)... eller så är jag bara trött.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka