Jag funderar över
@hemlig själv? Med tanke på hennes olycksaliga inlägg i förra leken så känns det väl osannolikt att hon skulle göra om det igen? Dvs godförklara någon rakt upp och ner?
Men är hemlig fåret så vet hon ju utmärkt väl vilka alla är i leken (undantaget de goda rollerna som har skills- Så att godförklara någon som hon VET är god finns i min skalle också.
Jag är tveksam till att hemlig skulle göra om samma grej som i förra leken.
Dessutom verkar hon medveten om att det skulle bli ifrågasatt när hon skriver som hon gör i
Jag tror mao inte på scenariet att hemlig är fåret och LenaH i lyan, däremot KAN hemlig vara fåret som försöker visa sig till lyan genom att misstänkliggöra
@LenaH som i så fall skulle vara god
Eller så ÄR det ändå precis så som det ser ut - hemlig som får örsöker godförklara ulven LenaH?
Det finns också ett fjärde alternativ att båda är goda och att hemlig skulle kunna vara en bybo som inte tycker att det gör så mycket om hon åker?
LenaH verkar inte heller ha så mycket emot om hon blir röstad på så det kan också tala för att hon är god, möjligen.
Även om jag måste medge att jag hajade till (och skrattade!
) åt denna kommentaren av henne:
För DET fick mig att tänka på hur vi brukar skoja om att ulvarna ska räcka upp handen för att visa sig
(vad jag kommer ihåg så är det bara
@Niyama som faktiskt brukar göra det- dock
)
Jag fick då en tanke att LenaH skulle kunna vara fåret som visar sig rätt oblygt in the open - typ
Tillägg:
och i så fall skulle ju faktiskt Hemlig rent av kunna vara ulv som vill visa att hon fattat vinken?
Men det var ju så vi trodde i förra leken med , men då fanns det ju lite bakom det hela (tjuveriet som kunde göra att ulven som vart tjuvad kunde connecta med tjuven?)
Har för mig då att Hemlig skrev att hon bara trodde att BSF var god och därför ville godförklara henne ( för hon var ju inte tjuvad på käket den gången alls ju)
Jag håller på att läsa igenom ordentligt men tänkte att jag börjar med detta som verkar mest på tapeten för tillfället