Ulvlek - Once Upon a Time

Jag vet, jag såg det när jag skrev att det verkade som en skitfånig godförklaring av mig själv men jag kunde ju inte gärna använda OT-färg heller så om det ger någon en hyfsad DL1-motivering så får det väl vara så! :p
Men åhhh, det där kan vara det smartaste du gjort idag. Med en sådan inställning känns det inte riktigt som att du är sådär superond direkt eftersom sådana typer brukar vara så himla mycket mer för att försvara sig och inte bara vara chill med att kanske bli misstänkt.

Samtidigt så tänker jag att du kanske vet om att det är så och därför spelar mer chill än vad du är för att göra mig förvirrad?! Åh, jag måste leta upp min foliehatt så jag kan hantera alla konspirationsteorier jag själv producerar :D

Försöker få igång leken... Kanske många inte kommit hem efter jobbet än, eftersom det först nu börjar röra lite på sig här.

LenaH vill jag redan nu sätta åt det goda hållet. Hon skriver att om hennes inlägg ger en grund för någon att rösta på henne i DL1, det uppfattar jag som att hon inte har någon viktig roll utan är en av x antal bybor.

Och då är min fråga, ulvlek som det är, du reagerar på att gnagare är elaka mot Pluto på julafton. Är det för att han är en hund du sympatiserar med honom tro? Hund/ulv, likheten är många. Större likhet där än gnagare/ulv i alla fall.
Jag tänker mer att Pluto faktiskt är rätt så oskyldig och ett offer för omständigheterna snarare än Piff och Puff som går in för att jävlas med honom (och varför vill en förknippas med onda gnagare?) - det är för mig en viktigare parameter än att Pluto har utseendet emot sig!

Jag tänker mer att Pluto faktiskt är rätt så oskyldig och ett offer för omständigheterna snarare än Piff och Puff som går in för att jävlas med honom (och varför vill en förknippas med onda gnagare?) - det är för mig en viktigare parameter än att Pluto har utseendet emot sig!
Fast Pluto är ju inte direkt snäll han heller, han ser dom i granen och blir genast fientlig mot dom. Sen kan jag hålla med om att de retar stackars Pluto, men ja. Är det ulvlek så är det :D.

Fast Pluto är ju inte direkt snäll han heller, han ser dom i granen och blir genast fientlig mot dom. Sen kan jag hålla med om att de retar stackars Pluto, men ja. Är det ulvlek så är det :D.
Nja, jag tycker nog ändå att Piff och Puff är små otrevliga rackare som liksom hittar på hyss. Det säger ju @Idahoe själv i sin motivering till varför hon skulle vilja vara Piff/Puff och att hitta på hyss tycker jag inte är så vidare snällt :p

Men åhhh, det där kan vara det smartaste du gjort idag. Med en sådan inställning känns det inte riktigt som att du är sådär superond direkt eftersom sådana typer brukar vara så himla mycket mer för att försvara sig och inte bara vara chill med att kanske bli misstänkt.

Samtidigt så tänker jag att du kanske vet om att det är så och därför spelar mer chill än vad du är för att göra mig förvirrad?! Åh, jag måste leta upp min foliehatt så jag kan hantera alla konspirationsteorier jag själv producerar :D
Haha, ibland är det rätt fascinerande vad lite tidsbrist igår och lite "happygolucky-inställning" idag kan generera för tankar i en ulvlek! :p

Nja, jag tycker nog ändå att Piff och Puff är små otrevliga rackare som liksom hittar på hyss. Det säger ju @Idahoe själv i sin motivering till varför hon skulle vilja vara Piff/Puff och att hitta på hyss tycker jag inte är så vidare snällt :p
Hade vi haft en tjuv med i den här leken hade jag nog reagerat på just "hyss". ;)

LenaH vill jag redan nu sätta åt det goda hållet. Hon skriver att om hennes inlägg ger en grund för någon att rösta på henne i DL1, det uppfattar jag som att hon inte har någon viktig roll utan är en av x antal bybor.
Alltså - inte för att jag har något emot att bli betraktad som god men det där känns lite lättvindigt?

Hade vi haft en tjuv med i den här leken hade jag nog reagerat på just "hyss". ;)
tja, det svarta fåret och tjuven är bägge utanför lyan - så det kaaaan ju vara ett tecken.. eller inte ;)

Och min spontana tanke är att det inte är ett tecken, vem skulle riskera att bli utpekad som ngn utanför lyan med ett svar till obligatoriska frågan. Ska möjligen vara någon som är extremt rädd för att bli käk första natten isf (dvs någon som var med länge i förra leken ;) ) Men annars har jag svårt att se att någon vill outa sig redan nu.

Och nu ska jag göra mig i ordning för träningen......

Nähä hörreni, jag ska iväg på styrelsemöte och är tveksam till om jag kommer hinna tillbaka till DL så jag tänker att jag kommer lägga en väl underbyggd röst här nu :D

Killaloe röstar på Idahoe

Dels baserat på mina resonemang kring valet att antingen få vara en prinsessa eller små gnagare som hittar på elakheter, men även för att jag reagerade lite på det här.

Ska det verkligen stå att det är okej att motivera en ändring med att man ändrar sig själv?:confused: eller ska det stå att man som motivering kan ha att man vill RÄDDA sig själv?

För jag tänker att det kan bli lite udda annars, "Idahoe ändrar röst till Artline, för att jag ändrar mig själv" :confused::)

Jag tänker att Idahoe lägger stort fokus på LLs felskrivning och ser det som viktigt att veta hur en RÄDDAR sig själv. Det tycker jag är lite lurigt, leken har precis dragit igång och ändå så fokuseras det lite på hur en räddar sig själv innan ens första rösten är lagd. :D

Sen tycker jag nog att @LenaH och hennes resonemang kring en ev godförklaring av sig själv och sin uteblivna men sedan återkommande motivering är lurig alltså. Jag har redan skrivit lite om det, så jag väljer att inte trassla till det mer, men nja antingen är det en ond som råkat försäga sig och som sen spelar snyggt, eller en god som inte vaktar sina ord på samma sätt som en gör som ond?!

Förutom det tycker jag även att @hemligs kommentar kring att Pluto liknar en varulv är väldigt långsökt! Här försöker vi hitta saker som inte finns (jag menar, Piff och Puff har ju betydligt mer lik päls och färg som en varulv jämfört med Pluto som är GUL och släthårig och dessutom rätt korkad :angel: Vilket då för mig tillbaka till @Idahoe igen och att hon valt att identifiera sig med beräknande små håriga gnagare!)

Ok, nu reagerar jag... kan hemlig vara ond utanför lyan som flaggar åt ulven LenaH?

Speciellt med tanke på hur ulven hemlig godförklarade tjuven blacksmithfarm i förra leken rätt tidigt? *skadad*

Och min spontana tanke är att det inte är ett tecken, vem skulle riskera att bli utpekad som ngn utanför lyan med ett svar till obligatoriska frågan. Ska möjligen vara någon som är extremt rädd för att bli käk första natten isf (dvs någon som inte var med länge i förra leken ;) ) Men annars har jag svårt att se att någon vill outa sig redan nu.
Nu tycker jag att du är lite naiv! Klart ingen vill outa sig med en gång men ibland händer det konstiga saker i hjärnan och en skriver inte alltid vad en tänkt sig :angel:

Så med det resonemanget borde vi kanske kika lite på de som har valt är rätt så neutrala figurer att identifiera sig med? Kan det vara ett sätt att inte sticka ut att t.ex vilja identifiera sig med en mansplainande tråkmåns som Skalman så som @bollen__ ? Eller Tandlöse kanske som @Klara som är en småsint drake och lite av en anti-hjälte? :D

Ok, nu reagerar jag... kan hemlig vara ond utanför lyan som flaggar åt ulven LenaH?

Speciellt med tanke på hur ulven hemlig godförklarade tjuven blacksmithfarm i förra leken rätt tidigt? *skadad*
För att inte tala om att @hemlig vill identifiera sig med en stor svart Panter?! Är inte det lite lurigt med ett (svart) vilt djur med huggtänder och klor och som är nattaktiv?! :eek:

Men har du aldrig tänkt på det?! Skalman mansplainar ta mig sjutton HELA tiden! De andra figurerna får aldrig en chans att söka egna svar eller göra fel, för genast är Skalman där och FÖRKLARAR på sitt träiga sätt hur det minsann ligger till :grin: (fast jag gillar mat och sov-klockan, det ska erkännas :D)

skalman_pekar.png

Försöker få igång leken... Kanske många inte kommit hem efter jobbet än, eftersom det först nu börjar röra lite på sig här.

Det här tycker jag är lite misstänkt. Alltid kul att folk teoriar, men att godförklara någon redan nu med den motiveringen? Njaaae. Jag tycker dessutom att Lena skrivit saker både som kan verka lite småskumma men även lite harmlösa. Funderar på om hemlig då kanske är ond utanför lyan och vill förmedla sig? Hittar ingen annan förklaring just nu och iom att vi ska fixa finmiddag och fira husköp (yeeeey!) lite kan jag få lite halvtaskig närvaro under kvällen, så jag röstar redan nu:

Lenis röstar på hemlig

Förhoppningsvis hinner jag in i god tid innan DL och kan teoria mer ang övriga, men finns inte så mkt att gå på just nu.

Gissade att min reaktion på LenaH's inlägg skulle få reaktioner i sig. Men nu är ju leken igång i alla fall.
Att teoria inför DL1 är alltid lika svårt, den som gör det blir ofta misstänkt i sig just för att man inte har nåt speciellt att gå på.

Ska jobba inatt så vill hinna sova lite innan dess. Kommer därför att lägga en röst nu, ifall jag sover när DL är.

Skalman. Om han nu räknas som sagofigur. Verkar himla smidigt med mat och sov klocka!

Mat- och sovklocka. Mat- och sovklocka...
Det låter som något som ulvarna skulle vilja ha, tänker jag.

Blacksmithfarm röstar på bollen__

För jag tror att ulvarna vill komma i tid till middagen.

DL 1 21:30
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm rötar op bollen__

Idahoe 1
hemlig 1
bollen__ 1

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar