Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ronja Rövardotter! Jag har alltid drömt om att få vara henne sen jag såg filmen/serien för första gången.Inga frågor om rollerna?
För att starta igång leken så kör vi en obligatorisk fråga:
Vilken sagofigur hade du helst velat vara? och varför?
Besvara innan DL.
Inga frågor om rollerna?
Besvara innan DL.
Förstår inte frågan, jag är ju redan jagFör att starta igång leken så kör vi en obligatorisk fråga:
Jag tyckte att ugglan var lite dryg jämt när jag tittade, men jag älskade Fablernas värld!Eftersom jag tillhör den äldre generationen här så är jag uppväxt med Fablernas Värld
när jag var ung
Och det jag kommer ihåg bäst från den serien är den kloka ugglan som säger
"Simma lugnt" i varje avsnitt
Den skulle jag någon gång vilja vara
Så därför väljer jag att vara ugglan i Fablernas Värld
OTAlltså jag bara älskar temat! OUAT är en av mina absoluta favoritserier Så himla bra val av tema LL tycker jag
(och för att sparka in lite öppna dörrar så har jag alltså hittat hit och dessutom fått en roll! )
Görsvårt verkligen, jag brukade se mig som ett Mumintroll och tycker att deras liv är så himla himla fint (vem vill inte sova på vintern liksom? Och bo i ett blått hus?! Och åka på roliga och spännande äventyr?!), men ju äldre ju blir desto mer känns Cheshirekatten som ett riktigt vettigt alternativ. Tänk att kunna dyka upp vart som helst, vara rosa/lilarandig, illmarig, lite galen och med ett namn ingen kan uttala. Så jag får nog säga Cheshirekatten eftersom den tilltalar mitt vuxna jag lite mer än MumintrolletFör att starta igång leken så kör vi en obligatorisk fråga:
Näe, du kör ju inte den komplicerade varianten så tänker att de allra flesta har koll på rollerna va? väl?Inga frågor om rollerna?
OT
jag måste bara säga att jag verkligen tycker att det är kul att de som spelat förr återvänder
jag var tvungen att googla för jag hade aldrig hört talas om Simons cat, men den är ju helt underbar!Jag har också hittat och fått min roll.
Jag hade velat vara Simons cat - den verkar ha ett gôtt liv
Åhh Cheshire-katten - jag har funderat på att skaffa den som tatuering ganska länge men inte riktigt kommit till skott ännu. Helt klart en av mina favoriter oxåmer känns Cheshirekatten som ett riktigt vettigt alternativ. Tänk att kunna dyka upp vart som helst, vara rosa/lilarandig, illmarig, lite galen och med ett namn ingen kan uttala
Det är en svår fråga!För att starta igång leken så kör vi en obligatorisk fråga:
Inga frågor om rollerna?
Besvara innan DL.
Ska det verkligen stå att det är okej att motivera en ändring med att man ändrar sig själv? eller ska det stå att man som motivering kan ha att man vill RÄDDA sig själv?Vid röständring så är det okej att motivera rösten med att man ändrar sig själv
Ja detska stå rädda sig självEftersom det var ett tag sen jag var med sist, så var jag duktig och läste reglerna ordentligt för en gångs skull. En fråga till LL:
Ska det verkligen stå att det är okej att motivera en ändring med att man ändrar sig själv? eller ska det stå att man som motivering kan ha att man vill RÄDDA sig själv?
För jag tänker att det kan bli lite udda annars, "Idahoe ändrar röst till Artline, för att jag ändrar mig själv"