Ulvlek - Once Upon a Time

Jag har hittat hit! :D Jag kommer att hänga på mobilen imorgon så jag kanske kommer att vara kortfattad, om jag inte får igång nätverket på universitetet även på datorn, då kanske jag hänger lite från den också. Men jag borde vara hemma senast 19:00 så jag ska väl hinna rösta i god tid imorgon! :D
Inga frågor om rollerna? :confused:

För att starta igång leken så kör vi en obligatorisk fråga:
Vilken sagofigur hade du helst velat vara? och varför?

Besvara innan DL.
Ronja Rövardotter! Jag har alltid drömt om att få vara henne sen jag såg filmen/serien för första gången. :love:

Besvara innan DL.

Eftersom jag är liiiite skadad av att titta på star wars just nu (som faktiskt är en saga!) så skulle jag välja Prinsessan Leia. Inte nog med att hon är en tuff och självständig brud, hon är snygg och får kyssa Harrison Ford. :angel:

Eftersom jag tillhör den äldre generationen här så är jag uppväxt med Fablernas Värld
när jag var ung
Och det jag kommer ihåg bäst från den serien är den kloka ugglan som säger
"Simma lugnt" i varje avsnitt
Den skulle jag någon gång vilja vara
Så därför väljer jag att vara ugglan i Fablernas Värld:)

Eftersom jag tillhör den äldre generationen här så är jag uppväxt med Fablernas Värld
när jag var ung
Och det jag kommer ihåg bäst från den serien är den kloka ugglan som säger
"Simma lugnt" i varje avsnitt
Den skulle jag någon gång vilja vara
Så därför väljer jag att vara ugglan i Fablernas Värld:)
:rofl: Jag tyckte att ugglan var lite dryg jämt när jag tittade, men jag älskade Fablernas värld! :love:

Alltså jag bara älskar temat! OUAT är en av mina absoluta favoritserier :love: Så himla bra val av tema LL tycker jag :D

(och för att sparka in lite öppna dörrar så har jag alltså hittat hit och dessutom fått en roll! :D)

Görsvårt verkligen, jag brukade se mig som ett Mumintroll och tycker att deras liv är så himla himla fint (vem vill inte sova på vintern liksom? Och bo i ett blått hus?! Och åka på roliga och spännande äventyr?!), men ju äldre ju blir desto mer känns Cheshirekatten som ett riktigt vettigt alternativ. Tänk att kunna dyka upp vart som helst, vara rosa/lilarandig, illmarig, lite galen och med ett namn ingen kan uttala. Så jag får nog säga Cheshirekatten eftersom den tilltalar mitt vuxna jag lite mer än Mumintrollet

Näe, du kör ju inte den komplicerade varianten så tänker att de allra flesta har koll på rollerna va? väl? :up:

mer känns Cheshirekatten som ett riktigt vettigt alternativ. Tänk att kunna dyka upp vart som helst, vara rosa/lilarandig, illmarig, lite galen och med ett namn ingen kan uttala
Åhh Cheshire-katten :love: - jag har funderat på att skaffa den som tatuering ganska länge men inte riktigt kommit till skott ännu. Helt klart en av mina favoriter oxå :)

Jag får nog säga Tandlöse. Inte den mesige draken i filmerna utan den coola lille havsdraken i böckerna. :D Han har skön stil och härlig inställning till livet. Och drakar går också i ide under vintern. :laugh:

Hittat hit, fått roll, och ska kolla igenom regler och andra inlägg nu :)
Och jag har ingen som helst koll på serien, men jag såg Disney's Snövit film som kom förra året om det räknas? :angel: :P

Det är en svår fråga!
Å ena sidan får jag väl erkänna att någonstans inom mig finns en flicka som längtar efter ett "Disney-princess-moment", att Prince Charming letar efter just mig och dyker upp på sin vita springare... :o
Å andra sidan så är jag inte riktigt den där väna lilla varelsen som går och sjunger och plockar blommor hela tiden. Så kanske skulle ta typ en av Piff och Puff? Har alltid kul och hittar på hyss och har sin bästis med sig
Det får bli antingen valfri Disney-prinsessa (med vidhängande prins!) eller Piff/Puff

Eftersom det var ett tag sen jag var med sist, så var jag duktig och läste reglerna ordentligt för en gångs skull. En fråga till LL:
Vid röständring så är det okej att motivera rösten med att man ändrar sig själv
Ska det verkligen stå att det är okej att motivera en ändring med att man ändrar sig själv?:confused: eller ska det stå att man som motivering kan ha att man vill RÄDDA sig själv?

För jag tänker att det kan bli lite udda annars, "Idahoe ändrar röst till Artline, för att jag ändrar mig själv" :confused::)

Eftersom det var ett tag sen jag var med sist, så var jag duktig och läste reglerna ordentligt för en gångs skull. En fråga till LL:

Ska det verkligen stå att det är okej att motivera en ändring med att man ändrar sig själv?:confused: eller ska det stå att man som motivering kan ha att man vill RÄDDA sig själv?

För jag tänker att det kan bli lite udda annars, "Idahoe ändrar röst till Artline, för att jag ändrar mig själv" :confused::)
Ja detska stå rädda sig själv :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka