Ulvlek - Once Upon a Time

Visst ska man lägga en helt annan vikt vid vad tex en siare lämnar efter sig, men en person utan info kan väl mycket väl upptäcka saker som de andra goda kanske inte tänkt på?
Jag tyckte att jag sett ett tydligt mönster i killaloes röster, nämligen att hon i princip alltid röstade med motiveringen att personen hon röstade på hade gjort det för lätt för sig i sin röstning. Detta skrev jag ut för att om jag dog någon annan skulle kunna föra den tanken vidare och ifrågasätta detta direkt till killaloe. Jag skrev inte "Killaloe är ond". Jag skrev att hon låg högst på min misstanke på grund av ovan nämnda skäl. Det tycker jag är en väsentlig skillnad.
Att jag sen hade fel är ju en annan sak. Eller snarare, hon hade röstat på det sättet som jag skrev men det betydde inte att hon var ond. Hade jag dött (och hon överlevt) så hade hon väl då säkerligen kunnat förklara sig kring detta

Jo, ja. Jag kanske reagerar lite extra eftersom jag själv blev rätt så säker på att Killa var god (som jag har sagt ungefär en miljon gånger) när jag kom på att om hon hade varit i lyan *borde* hon sett Klaras vink.

Nu undrar jag igen hur du tänker runt Lobelia - eller har du svarat på det och jag har missat?

Snarare gjorde jag ju samma sak igår? Skrev att Lenis röst på hemlig var misstänkt och pratade inte om min. Hela poängen är ju att om det är två ulvar som röstade på hemlig måste Lenis vara den andra

Du verkar ständigt hängs upp hela din argumentation i leken kring detta. Och så tycker ni att jag smyger, jag har åtminstone fler tankar än en som jag ständigt återkommer till.. som dessutom baserar sig på dag ett.

Fast alltså, för oss som inte vet din roll så skulle ju lika gärna du kunna vara den andra ulven om det nu var två som röstade på hemlig? O_o ;)

Detta har jag tänkt mer än en gång.

Jag ska natta barn så jag kommer rösta redan nu då det finns en risk att jag inte hinner in innan dl igen.

Mirtai röstar på Lenis

Eftersom jag tycker hon håller en ganska låg profil och inte sticker ut i sina röster. Plus att jag fortfarande är lur på om inte två ulvar röstade å hemlig

Tycker det blir väldigt dubbelt, att jag får rösten för att jag a) inte sticker ut i mina röster och b) för att jag lagt en misstänkt röst. Det går ju liksom inte ihop, antingen har jag stuckit ut med min röst och får därför dina tankar mot mig, eller så har jag röstat obemärkt- jag kan ju rimligen inte lyckas med båda!

Snurrfian röstar på Idahoe, jag tycker att det är skumt att vara så säker på att Hemlig skulle åka i första lynchen, lämna ett så kraftigt testamente precis innan Killaloe blev käkad och att hon fortsätter och vill hålla Lobelia som god trots att orsaken till att hon ville hålla Lobelia som god var att Killaloe antagligen var ond, något som hon inte var.

Kan du utveckla lite hur du menar? :)

Jag tror att i detta eventuellt mycket kritiska läge så lär inte lyamedlemmar rösta på varandra. Iom att Mirtai röstat på Lenis så tror jag inte de sitter i lyan ihop och iom att Lobelia röstat på Mirtai så tror jag inte att de sitter i lyan ihop.

Samtidigt tror jag fortfarande att det fanns åtminstone en ulv bland de som överlevde trevägslottningen (alltså Mirtai och Killaloe) och av dem känns killaloe som mest luden.

Hur tänker du runt Mirtai idag?

Röstar på Killaloe igår med motiveringen att denne känns undanglidande och mest fokuserar på andras svaga teorier, något jag kan hålla med om.
Jag håller alltså Lobelia åt det goda hållet

Och hur tänker du på Lobelia?
------------------------------------------------------------------------------
Nu när det visade sig att Killa var god?

Snurrfian röstar på Idahoe, jag tycker att det är skumt att vara så säker på att Hemlig skulle åka i första lynchen, lämna ett så kraftigt testamente precis innan Killaloe blev käkad och att hon fortsätter och vill hålla Lobelia som god trots att orsaken till att hon ville hålla Lobelia som god var att Killaloe antagligen var ond, något som hon inte var.
Fast om du läst vad jag skrivit så var det INTE alls den enda anledningen, vilket jag påpekat flera gånger ikväll. Det är framförallt med tanke på hennes röst på Q, som vore väl högt spelat. Uppbackat av att hon kommit med vettiga resonemang

(Och det kanske är svar åt @cirkus också? Jag har annars flera inlägg under kvällen i detta ämne)

Jag uppfattade inte Idahoe som direkt tvärsäker här, det var snarast ett tror. Jag har även uttalat något liknade i mitt teroiinllägg med hela röst listan
Med tanke på att du inte ville rösta på hemlig pga drevet så känns det lite märkligt men visst jag köper det.

Var får du att Idahoe hållit mig god för att Killaloe troligen var ond ifrån? Jag måste ha missat sambandet helt.

Jag uppfattade inte Idahoe som direkt tvärsäker här, det var snarast ett tror. Jag har även uttalat något liknade i mitt teroiinllägg med hela röst listan
Med tanke på att du inte ville rösta på hemlig pga drevet så känns det lite märkligt men visst jag köper det.

Var får du att Idahoe hållit mig god för att Killaloe troligen var ond ifrån? Jag måste ha missat sambandet helt.
Det var med i mitt inlägg innan DL imorse, något som sedan dess reviderats ett flertal gånger bland annat i diskussionen kring rösterna på Q, som för övrigt är anledningen till att jag tror att du är god.

(Och gällande DL 1 var det mycket riktigt ett "tror", inget annat :) Precis som att jag tror du är åt godare hållet)

Just nu är Snurrfian ett förslag, då hon inte verkar läst igenom ordentligt utan röstar där det passar henne :cautious: och inte verkar reagera när jag rättar henne...

? Jag har väl aldrig sagt att jag inte röstade på Hemlig för att hålla mig från drevet? Det var LenaH jag inte ville rösta på pga av drevet. Ang hemlig så hängde jag inte riktigt med i dl 1 och röstade på den som jag tyckte var skummast, mycket snack och lite verkstad, dvs Q. Ang dig-killaloe såg jag att Idahoe hade svarat, men jag fattar inte riktigt hur du först är säker på att idahoe inte var så tvärsäker i sitt uttalande för att sen missa att hon skriver om dig i samma inlägg? O_o

? Jag har väl aldrig sagt att jag inte röstade på Hemlig för att hålla mig från drevet? Det var LenaH jag inte ville rösta på pga av drevet. Ang hemlig så hängde jag inte riktigt med i dl 1 och röstade på den som jag tyckte var skummast, mycket snack och lite verkstad, dvs Q. Ang dig-killaloe såg jag att Idahoe hade svarat, men jag fattar inte riktigt hur du först är säker på att idahoe inte var så tvärsäker i sitt uttalande för att sen missa att hon skriver om dig i samma inlägg? O_o
Det var uttalandet om hemlig inte mig.

Idahoe röstar på Snurrfian

Då hon baserat sin röstmotivering mot mig på felaktiga antaganden, inte verkar ha läst igenom ordentligt varför jag håller Lobelia som god, och inte svarar mig när jag påpekar detta. Jag tror hon är en ulv som försöker göra det lätt för sig och sprida misstankar dit det passar.

Lobelia ändrar till Snurrfian
Motiveringen är att statistiken/röstningen talar mot snurris och att hon meddetsamma kastade om min teori mot mig utan att egentligen reflektera

Cirkus röstar på Mirtai – då jag tror att hon har rätt i att det var 2 ulvar som röstade på hemlig i DL1 och att hon helt enkelt är den andra. Hon har fastnat i den här DL för att fokus ska förskjutas från faktumet att fåret Klara försökte skrika till lyan genom att rösta två gånger på Mirtai

Jag är kluven. Nu vet vi ju inte om det är avgörande lynch men det kan vara. Är det det är spridda röster inget vi vinner på. Den jag har som "mest god" på listan enligt mina tidigare inlägg under dagen (baserat på röster och allmän spelstil, kort sammanfattat för den som inte orkar bläddra bakåt) är Lobelia. Mirtais resonemang har jag funderat över en del idag och jag tycker rösten på mig känns hafsig och lättvindig, den är baserad på DL1 (fortfarande! andra rösten i hela leken) och att jag skulle rösta obetydligt vilket ju inte går ihop.

Jag kanske blir lika duktigt blåst som sist men jag kör på Lobelias linje o hoppas jag tror rätt:

Lenis röstar på Mirtai

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka