Ulvlek - Once Upon a Time

Hur menar du här? O_o
Jag menar att det kändes som de flesta av oss var väldigt misstänksamma mot henne efter hennes oförklarliga godförklaring av LenaH (var det väl?), och att dag 1 brukar alla hugga på minsta lilla eftersom man har så lite att gå på. Så åtminstone jag tyckte det såg rätt tydligt ut att hon skulle åka

På vilket sätt talar en första röst på Q under DL 1 för att man är god? Det är inget ovanligt att onda lägger röster på varandra eller för den delen på goda. Det är lite blandat och rösten lades dessutom när det var ganska klart att hemlig skulle bli lynchad.

Ja, helt klart är "din" röst på Q bättre än snurrfians.

Jag menar att det kändes som de flesta av oss var väldigt misstänksamma mot henne efter hennes oförklarliga godförklaring av LenaH (var det väl?), och att dag 1 brukar alla hugga på minsta lilla eftersom man har så lite att gå på. Så åtminstone jag tyckte det såg rätt tydligt ut att hon skulle åka
Fast vänta lite nu, röstlistan såg ut så här:
DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Quarter4ever
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Quarter4ever röstar på hemlig
Tredje rösten på Hemlig kommer 8 min innan dl, då av Mirtai och så röstar Q som sista på hemlig. Hur kunde du då vara så säker på att Hemlig skulle åka? Det skulle betyda att du är i lyan med antingen både Mirtai och Q eller bara du och Q? Det hade kunnat bli två röster på Hemlig och två på någon mer... :cautious:

DL 1
Tredje rösten på Hemlig kommer 8 min innan dl, då av Mirtai och så röstar Q som sista på hemlig. Hur kunde du då vara så säker på att Hemlig skulle åka? Det skulle betyda att du är i lyan med antingen både Mirtai och Q eller bara du och Q? Det hade kunnat bli två röster på Hemlig och två på någon mer... :cautious:
Jag tänkte mer att det innan lynch var väldigt många som var misstänksamma mot hemlig. Det var hela min tankebana, believe it or not :p Det var som sagt min första lek på väldigt länge, och ringrostig räcker lagom till att börja beskriva min hjärna...

Lobelia röstar på Mirtai

Jag har tvekat mellan Snurrfian och Mirtai och kanske ändrar mig, det är långt till DL

Motivet att rösta på Mirtai skulle vara dels att fåret faktiskt kan ha försökt ge sig till känna genom att rösta på Mirtai och misslyckats och sedan beslutade sig ulvarna att göra sig kvitt fåret. Jag vet att det har sina svagheter i och med att det blir det här med att så skulle ett får aldrig göra eller ulvarna för den delen. Men den typen kan man alltid vända på att ulvarna gör det för att de "aldrig skulle göra det". I lynch 3 var dessutom Mirtai även uppe för lynch och det blev lottning mellan 3 de andra två goda. Visst kan det ha varit 3 goda uppe, men statistiken talar emot.

Ser man på rösterna under den lynchen så får hon dessutom röster av enbart bevisat goda vilekt inte gäller för Habina och Kill.
DL3
15:47 Habina röstar på Mirtai..............I
17:26 cirkus röstar på Killaloe..............I
18:04 bollen__ röstar på Mirtai.............II
20:05 Killaloe röstar på Habina.............I
20:54 Mirtai röstar på Habina................II
21:08 LenaH röstar på cirkus................II
21:17 Idahoe röstar på Killaloe.............II
21:27 Snurrfian röstar på Habina..........III
21:27 Lenis röstar på LenaH.................I
21:28 Niyama röstar på Habina............IIII
21:28 Lobelia röstar på Killaloe.............III
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai........III

DL 1
Fast det var många som var inne på att rösta på Hemlig så det såg väldigt troligt ut att hon skulle få fler röster,

Lobelia röstar på Mirtai

Jag har tvekat mellan Snurrfian och Mirtai och kanske ändrar mig, det är långt till DL

Motivet att rösta på Mirtai skulle vara dels att fåret faktiskt kan ha försökt ge sig till känna genom att rösta på Mirtai och misslyckats och sedan beslutade sig ulvarna att göra sig kvitt fåret. Jag vet att det har sina svagheter i och med att det blir det här med att så skulle ett får aldrig göra eller ulvarna för den delen. Men den typen kan man alltid vända på att ulvarna gör det för att de "aldrig skulle göra det". I lynch 3 var dessutom Mirtai även uppe för lynch och det blev lottning mellan 3 de andra två goda. Visst kan det ha varit 3 goda uppe, men statistiken talar emot.

Ser man på rösterna under den lynchen så får hon dessutom röster av enbart bevisat goda vilekt inte gäller för Habina och Kill.
DL3
15:47 Habina röstar på Mirtai..............I
17:26 cirkus röstar på Killaloe..............I
18:04 bollen__ röstar på Mirtai.............II
20:05 Killaloe röstar på Habina.............I
20:54 Mirtai röstar på Habina................II
21:08 LenaH röstar på cirkus................II
21:17 Idahoe röstar på Killaloe.............II
21:27 Snurrfian röstar på Habina..........III
21:27 Lenis röstar på LenaH.................I
21:28 Niyama röstar på Habina............IIII
21:28 Lobelia röstar på Killaloe.............III
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai........III

Ledsen, men den här rösten gör dig skum. Jag har väntat på röster på mig och tror att de kommer från lyan

Jag funderar lite på det här. När jag lekte ulvlekar sist var det relativt vanligt att skriva ihop sina tankar lite sammanfattande efter röstningen men innan Natt-DL, ifall det kunde hjälpa de andra något om man blev käk. Hade man en roll utan info, dvs inte kunde veta något säkert (vilket ju alla är den här leken), så framkom det ju när man blev käkad och ens tankar kunde värderas utifrån det av kvarvarande goda.
Tydligen är det inte vanligt längre?
Men här säger cirkus att det är skumt att göra så?
Sen kan jag ju lite allmänt tycka att det är skumt att göra ett jättelångt teoriinlägg om någon - i detta fall Killa och hålla henne som högst misstänkt, varför gör man det strax innan en NattDL? Det finns ju ingen info i leken så rimligen borde en god inte kunnat veta om Killa var god eller ond. Däremot så kan ju en ond göra så för att se ut att vara mera god? Dvs inte låtsas veta vem som ska bli käk.
Följt av att senare säga att det kan bli kontraproduktivt om man inte har info, men att hon brukade göra det själv förut.
@Idahoe jag tycker det kan bli rätt så kontraproduktivt att lämna ett testamente om man nu inte sitter på info. Jag brukade göra det förut, men jag har slutat just för att det oftare slog fel än rätt om jag inte var säker på min sak.
Så, för att cirkus slutat lämna "testamente" själv för att inte lyckas vilseleda om hon är osäker, så är det helt plötsligt skumt att göra det? O_o

Ledsen, men den här rösten gör dig skum. Jag har väntat på röster på mig och tror att de kommer från lyan
Det vore intressant med motivering till varför en röst på dig är skum mer än troende då. Och är det något i motiveringen du hakar upp dig på, kanske något ologiskt? Vem tycker du att jag ska rösta på istället och varför?

Nu har ju inte jag spelat sen tidigt i våras, men då var det åtminstone relativt vanligt att göra just så. Huruvida man har en roll som sitter på dold info eller inte får ju medspelarna reda på om/när man blir käkad, och kan alltså välja vilken vikt de skall lägga vid ens efterlämnade tankar. Så tänker jag i alla fall :)

Ja och i det här fallet så var ju Killa god. Så det testamentet hade varit direkt kontraproduktivt om du hade blivit käk, om du är god. Varför skulle en god vilja göra så? Jag reagerade för att inlägget var så väldigt tydligt och ja, jag tycker det var skumt.

Det är skitstor skillnad om det är en roll med info, tex siare.

Du skriver själv i ett senare inlägg att det hade varit som att peka på sig själv om man var ulv och skrivit ett sånt testamente, jag håller inte med. Det är ju precis sånt som ulvar gör. (med avseende på vem vi vet sitter i lyan) och just därför blir jag misstänksam

Ja och i det här fallet så var ju Killa god. Så det testamentet hade varit direkt kontraproduktivt om du hade blivit käk, om du är god. Varför skulle en god vilja göra så? Jag reagerade för att inlägget var så väldigt tydligt och ja, jag tycker det var skumt.

Det är skitstor skillnad om det är en roll med info, tex siare.

Du skriver själv i ett senare inlägg att det hade varit som att peka på sig själv om man var ulv och skrivit ett sånt testamente, jag håller inte med. Det är ju precis sånt som ulvar gör. (med avseende på vem vi vet sitter i lyan) och just därför blir jag misstänksam
Visst ska man lägga en helt annan vikt vid vad tex en siare lämnar efter sig, men en person utan info kan väl mycket väl upptäcka saker som de andra goda kanske inte tänkt på?
Jag tyckte att jag sett ett tydligt mönster i killaloes röster, nämligen att hon i princip alltid röstade med motiveringen att personen hon röstade på hade gjort det för lätt för sig i sin röstning. Detta skrev jag ut för att om jag dog någon annan skulle kunna föra den tanken vidare och ifrågasätta detta direkt till killaloe. Jag skrev inte "Killaloe är ond". Jag skrev att hon låg högst på min misstanke på grund av ovan nämnda skäl. Det tycker jag är en väsentlig skillnad.
Att jag sen hade fel är ju en annan sak. Eller snarare, hon hade röstat på det sättet som jag skrev men det betydde inte att hon var ond. Hade jag dött (och hon överlevt) så hade hon väl då säkerligen kunnat förklara sig kring detta

När det gäller Mirtai, Lobelia och Lenis så tror jag att de i allafall inte sitter i lyan tillsammans i komb M+ någon av de två L-en.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka