Ulvlek - Once Upon a Time

Jag påstod knappast att det är starka teorier, men jag tycker mig se ett mönster. Jag vet inte vem som är ond eller god.

Attack är bästa försvar ;). Nej jag är inte luden, däremot känns det inte likt en god Snurfian att bara slut random i attack.

Faktum var att jag försökte analysera röstningen i största allmänhet och såg att ditt sätt att rösta avvek lite från hur en god snurris brukar rösta. Tittade vidare på det och såg sedan det eventuella sambandet med Mirtai.

Nu var det snarast så att jag långt före första rösten gjorde ganska klart på vem jag skulle rösta och röstade som nummer 2 så att jag skulle ha följt drevet är en klar överdrift.

Som sagt ditt sätt att försvara dig gör mig misstänksam, det är inte likt en god snurris att gå till motattack, i vart fall inte på det här viset att bara slå tillbaks genom att vända på steken. Mer finnes brukar du allt ha som god och komma med egna teorier.
Du är rolig, om man inte försvarar sig är man ulv, försvarar man sig är man ulv? Jag vet inte riktigt hur du tycker att jag borde göra? :rofl: Jag försöker svara på de som har riktat sig direkt till mig, och när jag tittade på det du drog upp så var det ganska uppenbart att det du höll emot mig lika gärna kunde gälla dig själv.

Att fastna i konstiga diskussioner brukar sällan leda till att man hitta onda, jag har gjort den missen tidigare alltså försöker jag istället leta vidare. När det dessutom såg ut att bli ett drev mot LenaH så tyckte jag att det var bättre för spelet att försöka komma vidare i funderingarna, jag trodde inte att LenaH var ensam ulv kvar, det hade varit lite för få ulvar.
Hade det inte varit smartare att rösta lite tidigare om du nu ville föra spelet vidare? Det känns mindre troligt att du kan föra spelet vidare genom att rösta efter alla andra med en uddaröst. På vilket vis för den rösten spelet framåt?

Snarare gjorde jag ju samma sak igår? Skrev att Lenis röst på hemlig var misstänkt och pratade inte om min. Hela poängen är ju att om det är två ulvar som röstade på hemlig måste Lenis vara den andra
Fast alltså, för oss som inte vet din roll så skulle ju lika gärna du kunna vara den andra ulven om det nu var två som röstade på hemlig? O_o ;)

Du är rolig, om man inte försvarar sig är man ulv, försvarar man sig är man ulv? Jag vet inte riktigt hur du tycker att jag borde göra? :rofl: Jag försöker svara på de som har riktat sig direkt till mig, och när jag tittade på det du drog upp så var det ganska uppenbart att det du höll emot mig lika gärna kunde gälla dig själv.
Det var inte att du försvarade dig som jag reagerade mot utan att du gick till attack mot mig med det föga givande att vända den mot mig.

Och nej, jag har inte samma röstmönster som du, det skiljer sig ganska radikalt åt . :)

Fast alltså, för oss som inte vet din roll så skulle ju lika gärna du kunna vara den andra ulven om det nu var två som röstade på hemlig? O_o ;)

absolut, men då är vi tillbaka i det där att jag vet min roll och så vidare. precis samma problem som för de flesta. Men jag kan ju inte låta bli att teoria om något jag reagerar på bara för att ni andra inte vet min roll.

Hade det inte varit smartare att rösta lite tidigare om du nu ville föra spelet vidare? Det känns mindre troligt att du kan föra spelet vidare genom att rösta efter alla andra med en uddaröst. På vilket vis för den rösten spelet framåt?
Jo absolut om jag hade haft tid tidigare... IRL ställde sig ivägen!

För övrigt så tycker jag att både @Lobelia s (eller ja, Paddingtons) förstaröst på Q när hon åkte och @Snurrfian s förstaröst på Q i första lynchen talar till deras fördel.
Jag tyckte visserligen detsamma förut. Fast jag börjar fundera på om det nödvändigtvis är så? Jag menar, det vore inte första gången nån slänger iväg en röst på en kollega som alibi. Och även om det vore risky av Paddington i DL 2 i det läget som var då, så är det just en sån lite halvgalet vågad grej som jag kan tänka mig att Paddington och Q tänkt ut ihop... :crazy:

För övrigt så tycker jag att både @Lobelia s (eller ja, Paddingtons) förstaröst på Q när hon åkte och @Snurrfian s förstaröst på Q i första lynchen talar till deras fördel.
På vilket sätt talar en första röst på Q under DL 1 för att man är god? Det är inget ovanligt att onda lägger röster på varandra eller för den delen på goda. Det är lite blandat och rösten lades dessutom när det var ganska klart att hemlig skulle bli lynchad.

Jag har försökt tittar närmare på Lenis, det känns väldigt vagt helt enkelt.. Hon verkar ha haft lika lite tid som mig, men det är ganska så tunt. Hon skriver nästan enbart om Mirtai och Habina och verkar hålla övriga som goda vilket känns lite oroväckande. Men jag hittar egentligen inte så mycket i röstningarna som är märkligt, kanske det märkligaste är att hon glider igenom utan någon uppmärksamhet.

Jag tyckte visserligen detsamma förut. Fast jag börjar fundera på om det nödvändigtvis är så? Jag menar, det vore inte första gången nån slänger iväg en röst på en kollega som alibi. Och även om det vore risky av Paddington i DL 2 i det läget som var då, så är det just en sån lite halvgalet vågad grej som jag kan tänka mig att Paddington och Q tänkt ut ihop... :crazy:
Så du menar att det är ett säkrare tecken på ondhet med Paddis (min röst) än Snurrfians? Hur tänker du kring det om du ser på när rösterna lades och med vilken motivering? Alltså hur stor chans/risk det var att någon följde?

Här är röstlistorna som hjälp

DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29 quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__

Jag har försökt tittar närmare på Lenis, det känns väldigt vagt helt enkelt.. Hon verkar ha haft lika lite tid som mig, men det är ganska så tunt. Hon skriver nästan enbart om Mirtai och Habina och verkar hålla övriga som goda vilket känns lite oroväckande. Men jag hittar egentligen inte så mycket i röstningarna som är märkligt, kanske det märkligaste är att hon glider igenom utan någon uppmärksamhet.
Här är vi ganska eniga, jag har haft henne i bakhuvudet som att hon mest smyger med.

Så du menar att det är ett säkrare tecken på ondhet med Paddis (min röst) än Snurrfians? Hur tänker du kring det om du ser på när rösterna lades och med vilken motivering? Alltså hur stor chans/risk det var att någon följde?

Här är röstlistorna som hjälp

DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29 quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__
Förlåt, jag var nog inte helt tydlig! Egentligen anser jag precis tvärtom, att din/Paddis röst mer talar för er godhet än vad Snurrfians gör, just med tanke på att det i hennes läge var DL 1 där man kan komma med lite halvt vaga teorier och röster, samt att hemlig kändes relativt spikad för lynch redan. Er hade varit ett betydligt högre spel av en ulv att spela då det innebar en större risk för Q än vad det gjorde dagen innan.
Därmed inte sagt att någondera tanken stämmer... :crazy:

Nu har jag tittar lite närmare på Idahoe, hon drar upp tanken att det skulle kunna vara tre ulvar kvar, min fundering blir då om det är så att hon vill få oss goda att bli oroliga och kanske ta snabba beslut. Samtidigt så är det viktigt att tänka på idag. Men jag blir som någon annan fundersam på det skarpa uttalande att Killaloe borde vara ond precis före nattdl och så blir Killaloe käkad, det skulle kunna vara en ulv som försöker skapa sig ett alibi. Samtidigt blir jag lite fundersam över att hon vill fortsätta hålla Lobelia som god, trots att hon därmed la upp en god Killaloe till lottning. Men frågan är vad det ställer Lobelia?

Förlåt, jag var nog inte helt tydlig! Egentligen anser jag precis tvärtom, att din/Paddis röst mer talar för er godhet än vad Snurrfians gör, just med tanke på att det i hennes läge var DL 1 där man kan komma med lite halvt vaga teorier och röster, samt att hemlig kändes relativt spikad för lynch redan. Er hade varit ett betydligt högre spel av en ulv att spela då det innebar en större risk för Q än vad det gjorde dagen innan.
Därmed inte sagt att någondera tanken stämmer... :crazy:
Nej du var inte riktigt tydlig men tak för förtydligandet. Det lät märkligt annars.

Nu har jag tittar lite närmare på Idahoe, hon drar upp tanken att det skulle kunna vara tre ulvar kvar, min fundering blir då om det är så att hon vill få oss goda att bli oroliga och kanske ta snabba beslut. Samtidigt så är det viktigt att tänka på idag. Men jag blir som någon annan fundersam på det skarpa uttalande att Killaloe borde vara ond precis före nattdl och så blir Killaloe käkad, det skulle kunna vara en ulv som försöker skapa sig ett alibi. Samtidigt blir jag lite fundersam över att hon vill fortsätta hålla Lobelia som god, trots att hon därmed la upp en god Killaloe till lottning. Men frågan är vad det ställer Lobelia?
Jag tänker snarare att OM jag hade varit ulv så hade jag väl knappast varit så dum att jag fördömde killaloe som ond minuten innan jag käkar henne? :p Snacka om att peka ut sig själv...
Å andra sidan skulle du kunna tolka det som att det är just därför jag gjorde det, så...

Gällande Lobelia så är jag som jag skrev tidigare ikväll inte säker på någon längre och ingen av er har direkt stuckit ut som ond. Lobelias röst på Q tycker jag borde hålla henne åt det godare hållet, eftersom det hade varit ett väldigt högt spel av Paddi att rösta på Q i det läget. Mer så än när du gjorde detsamma i DL 1, eftersom det kändes mer riskfritt då pga att hemlig var så uppenbart på väg att ryka

Jag ska natta barn så jag kommer rösta redan nu då det finns en risk att jag inte hinner in innan dl igen.

Mirtai röstar på Lenis

Eftersom jag tycker hon håller en ganska låg profil och inte sticker ut i sina röster. Plus att jag fortfarande är lur på om inte två ulvar röstade å hemlig

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Textilåtervinning

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka