ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

DL 1 kl 22
20:16 Cirkus röstar på Mirtai
21.03 Fio röstar på Cirkus
21.07 Jfrelin röstar på Klara
21.10 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21.16 Ferrari röstar på Niyama

Mirtai 1
cirkus 2
Klara 1
Niyama 1

Hur menar du? Vilka skulle då vara i lyan och utanför? Om jag minns rätt kan det bara vara en utanför som känner till lyan och lyan vet inte vem denna är, så det verkar lite avancerat redan?
Shewee får veta vilka som ingår i lyan om hon väljer att spela utanför ( väljer hon att ingå så vet hon såklart också)
Slamkryparen får gissa på ulv eller spårare. Så den kan inte veta något än.

Jag är också nyfiken på vem @Mirtai tänker sig på vilken roll enligt hennes teori.

Det är en förstadagsröst vad förväntar du dig?

Jag menar tanken från cirkus kan vara att antingen signalera till lyan eller att signalera till den onda att hon är ulv.

Ja alltså genom att använda samma medicin som hon anklagar Mirtai för.

Oavsett så var det en bättre teori än @Jfrelin även om @Klara alltid annars brukar få min förstadagsröst. ;)
Jag förstod inte hur det hängde ihop, därav frågan. Syftningen var skum och sedan var själva motiveringen som jag uppfattade det fristående från resten av inlägget. Jag har inte tagit ställning till hur bra eller dålig teorin är generellt sett, så jag reagerar lite på att du tycker att du måste försvara den genom att dra in Jfrelins röst.

Jag tycker att @fio är en som har snackat en himla massa om hintar (kanske mest med Habina) och eftersom jag inte är säker på om jag vågar följa MM's teori - även om den är intressant - så väljer jag att rösta här.

Blacksmithfarm röstar på fio

då hon pratar en del om hintar, kan det vara så att hon fiskar efter kollegor?

DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:27 Blacksmithfarm röstar på fio

DL 1 kl 22
20:16 Cirkus röstar på Mirtai
21.03 Fio röstar på Cirkus
21.07 Jfrelin röstar på Klara
21.10 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21.16 Ferrari röstar på Niyama

Mirtai 1
cirkus 2
Klara 1
Niyama 1
fio 1

Jag tycker att mm har en bra förstadagsteori, men samtidigt tar det emot på nåt vis att rösta på cirkus i första dl i leken om hennes toalett...

Samtidigt reagerar jag lite på mirtais tvärsäkra "de" även om det inte måste vara en ond person för det.

Måste ut i stallet... Hm... Klurar lite till.

Jag tycker även att det är intressant att @Matmissbrukaren följer upp med en andra röst. Hon kan visserligen ha missat fios röst men lite knepigt är det i och med att jag inte riktigt ser det onda i cirkus. Det betyder inte att jag ser henne som god men som tvärsäker ond nej...
Jag tycker som sagt att MMs teori är klurig. Vilket inte säger något om hur jag värderar den. Det är ju alldeles för tidigt att veta ännu. Men hur ofta ser man något ont i en spelare såhär tidigt? Jag tycker inte tidiga andraröster är suspekta om de baseras på en vettig teori. Det som får mig att reagera är andra- och tredjeröster baserade på OT.

Bsf gör ett tappert försök att få igång leken med först lite frågor kring rollerna och sedan en beräkning på fördelningen. :up: Det här placerar ju dock inte bsf på någon sida i mitt pussel, hon är en lömsk en den där och jag har alltid svårt att placera henne. :cautious:

Habina verkar ha fastnat lite i förra leken :laugh: och jag saknar den vanliga sansade Habina. ;) Håller ett öga på henne.

Mirtai gör ett tappert försök att göra en sammanställning av allt som (inte) hänt i leken. Hon hittar något som skulle kunna vara ett samspel mellan Habina, cirkus och fio. Den möjlighet som finns är ju att shewee valt att inte ingå i lyan och då fått veta vilka som ingår där (om jag tolkat rollen rätt). Annars ser jag inte vem som skulle veta vem den skulle hintar till redan nu.

Postar och fortsätter läsa.

Jag har inte tänkt så långt som vem som skulle ha vilken roll av cirkus, Habina och Fio. Som jag sa, inget hade typ hänt i leken och jag lyfte en sak jag noterat

Jag är imponerad av @Matmissbrukaren s teori - skarp för att vara förstadagsteori! :up:
Jag har dock ingen aning om huruvida den har någon sanningsgrund eller ej men välgenomtänkt är den.

@fio s röst känns mer som en klassisk förstadagsröst - någon röstar tidigt och någon annan hugger på den rösten. Det säger mig inte så mycket heller egentligen och i ärlighetens namn så är det väldigt lite som säger något första DL.

Men nu blir jag förvirrad... Måste fatta ett beslut.

Habina röstar på klara

Eftersom hon hävdar att jag brukar vara sansad när jag leker och det får min ulvometer att plinga till. Jag är väl aldrig sansad när jag leker?! Kan hon vara ulv som (i och med fios snack om hintar) tror att jag är ond utanför lyan?

DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren
21:42 Habina röstar på Klara

Mirtai 1
cirkus 2
Klara 2
fio 1