ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Habina skriver att det är tur att hon redan varit hemma hos cirkus, annars hade hon inte vågar sig dit.
Fio hänger på och undrar om det inte är syftet med leken, att ingen ska våga sig hem till cirkus.
Cirkus konstaterar att om det är syftet är det en ond LL på riktigt.

Säkert inget, men noterar denna diskussion då det väl är typ det enda samspel mellan deltagare hitills ;) kanske lyan och de som är utanför försöker bonda?

Hur menar du? Vilka skulle då vara i lyan och utanför? Om jag minns rätt kan det bara vara en utanför som känner till lyan och lyan vet inte vem denna är, så det verkar lite avancerat redan?

Hur menar du? Vilka skulle då vara i lyan och utanför? Om jag minns rätt kan det bara vara en utanför som känner till lyan och lyan vet inte vem denna är, så det verkar lite avancerat redan?

Skrev ju att det nog inte är något men ville få igång diskussionen och lyfte en av de få saker son hänt

Jag hade sagt att de var fina om jag gillade den typen av hund. Katten däremot var det WOW feeling över. Och varför skulle folk inte våga kommentera hundarna? För att hunden är ond?

Ja, det finns ju så lite att gå på dag ett så folk hugger ju på vad som helst. Därför tänkte jag att det kunde vara riskabelt att kommentera hundarna. Men jag kunde inte låta bli, älskar vavvor (min numera avlidna hade jag som profilbild lääänge) :love:.

Fio och habina verkar hinta rätt friskt till varandra eller till andra, @LenaH verkar inte ha hittat hit än. Bsf räknar och har sig som vanligt, vilket jag lånade i förra leken. Jag är glad att jag slipper det den här gången...
Jag läser och skriver på mobilen just nu, varit hos svärmor och grattat och nu ska jag fixa mat åt de hungriga barnen.
Jomen jag skrev ju igår? Läser du slarvigt? :cautious:

Skrev ju att det nog inte är något men ville få igång diskussionen och lyfte en av de få saker son hänt

Men vad var teorin? Alltså vem var då utanför lyan och vinkade till lyan? Även om du inte tror det är något så måste du ju haft nån teori om det eftersom du skrev om det?

Loggade in på Buke först nu. Har ju inte spelat på hundra år så känns rörigt i början med många nya typer av roller.

Jag måste rösta nu och tycker nog att Cirkus röst på Mirtai skaver..kan mkt väl vara så att hon försöker signalera till lyan eller att hon är ulv och försöker hitta den onda utanför (om den nu väljer det) så

Fio röstar på Cirkus för att hon försöker skapa ett drev mot Mirtai

Ja det är en förstadags teori jag vet....

Sådär. Jobbet avklarat, mamma är hämtad ordentligt och hästen har blivit ompysslad. Och jag har äntligen fått lite mat i magen.

Nu kan ni börja skriva lite i tråden. ;):D

Så himla förkyld så måste rösta nu och gå och lägga mig.

Varför ska andra skriva tråden? Det kan väl du göra själv? Typiskt ulvigt.

Jfrelin röstar på Klara

Jag har ingen tid ikväll tyvärr men reagerade på en sak och det var att Cirkus reagerade på att Mirtai skrev "de" och Cirkus tolkade det då som att Mirtai kan vara SheWee och att vara i lyan och Cirkus är snabb på att hugga den teorin. Men det får mig att fundera på om Mirtai kan vara den uppgraderade bybon istället och Cirkus själv är Sheewee och valde att ingå i lyan och läste in att Mirtai kanske är den uppgraderade bybon eftersom hon ändå skrev "de" och på så vis har hon hittat en god som är bra att få ut snabbt och därför lägger sin röst där.
Så därför får Cirkus min röst ikväll.
Jag själv blir snurrig av min teori men det får duga för första dagen.

Matmissbrukaren röstar på Cirkus

Så himla förkyld så måste rösta nu och gå och lägga mig.

Varför ska andra skriva tråden? Det kan väl du göra själv? Typiskt ulvigt.

Jfrelin röstar på Klara
Skrev så för att i morse förvarnade jag om låg aktivitet och ont om tid och efter det var tråden nästanhelt död hela dagen. När alla mina måsten var avklarade ville jag vara ge klartecken till att det var fritt fram att sätta igång och skriva. :D

Jag måste rösta nu och tycker nog att Cirkus röst på Mirtai skaver..kan mkt väl vara så att hon försöker signalera till lyan eller att hon är ulv och försöker hitta den onda utanför (om den nu väljer det) så

Fio röstar på Cirkus för att hon försöker skapa ett drev mot Mirtai

Ja det är en förstadags teori jag vet....

Jag hänger inte med. Vem är ulv som försöker hitta de onda utanför? Notera markeringarna i citatet. Jag antar att du menar att cirkus är ulv? Eller försöker signalera? Jag tycker inte att det du skriver ovanför själva rösten hänger ihop med motiveringen "för att hon försöker skapa ett drev mot Mirtai"

Jag har ingen tid ikväll tyvärr men reagerade på en sak och det var att Cirkus reagerade på att Mirtai skrev "de" och Cirkus tolkade det då som att Mirtai kan vara SheWee och att vara i lyan och Cirkus är snabb på att hugga den teorin. Men det får mig att fundera på om Mirtai kan vara den uppgraderade bybon istället och Cirkus själv är Sheewee och valde att ingå i lyan och läste in att Mirtai kanske är den uppgraderade bybon eftersom hon ändå skrev "de" och på så vis har hon hittat en god som är bra att få ut snabbt och därför lägger sin röst där.
Så därför får Cirkus min röst ikväll.
Jag själv blir snurrig av min teori men det får duga för första dagen.

Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Ha! Snurrig? Jag tyckte att det var en ovanlig klurig förstadagsteori! Om den sen stämmer vet jag inte, men den var bra! (Varför tänkte inte jag så?:p)

Började på en sammanställning, men tiden börjar dra iväg. Postar det jag har sammanfattat hittills.

Mirtai
undrar om goda får veta vilket val som Shewee gjort. #17
Ber om roll, så frågan är om föregående alltså skrevs innan hon fått sin roll? #25
Gör sammanfattningar, håller med mig om min fördelning, tycker Habina är dubbel, noterar att fio tycker LL är ond och undrar om det inte är fio som brukar protestera mot sådant. Noterar konversationen ang. att Habina varit hos cirkus, fio tänker att det kan vara taktig från LL och cirkus hoppas att det inte är så.

Cirkus undrar hur vinstvillkoren ser ut och om de blir påverkade av Shewees val #22
Frågar om spionen. #29
Får främmat. Röstar på Mirtai för att hennes formulering kan tänkas tyda på att hon vet vilket val Shewee gjort.

Snurrfian skrattar sig igenom rollbeskrivningen #28 och retas med MedLL #33
Sammanfattar från mobilen, glad att slippa matematiken.

Matmissbrukaren frågar om missade röster/rösta i efterhand, verkar ha hittat en hake där. #34
Ska på julbord på lördag, men ska titta in via mobilen. Snurrfian undrar om det blir från toaletten. MM svarar att hon ju behöver amma.

Klara tycker inte att det skrivits så mycket, har en del att göra, är klar med det och tycker att vi ska börja skriva nu. Hon själv då?
Säger att om det vore anonym lek så hade hon trott att Habina var LenaH, men kommer sedan på att det inte är samma devis (en ulv i taget vs ser det ut som en ulv så är det en ulv)

Fio ser att Klara är med, undrar om Habina hintar (hon har läst rollistan och jobbar efter devisen en ulv i taget), Habina vet inte vad fio syftar på, menar att hon (Habina) inte är bra på att hitta hintar, och därför inte heller bra på att skriva egna. Fio undrar om det är en hint.

Habina säger att det är tur att hon redan träffat cirkus, annars skulle hon inte våga sig dit.
Fio undrar om planen med leken är att ingen ska våga besöka cirkus
cirkus tycker att LL är ond om detta stämmer.

Ferrari har hittat hit, är inte rädd trots att leken är galen. Svarar på fios kommentar om att det inte är en kotte här, tror inte att det brukar vara så många kottar på en toalett, men tror att det kanske kan vara skillnad om man bor i skogen, för på utedasset finns spindlar. Klara kontrar med att det beror på vilken typ av kotte man menar.

Bollen__ ska på lilla julafton och måste slå in julklappar.

Det är så långt jag kommit, nu ska jag läsa ikapp alla inlägg som kommit under tiden.

Jag hänger inte med. Vem är ulv som försöker hitta de onda utanför? Notera markeringarna i citatet. Jag antar att du menar att cirkus är ulv? Eller försöker signalera? Jag tycker inte att det du skriver ovanför själva rösten hänger ihop med motiveringen "för att hon försöker skapa ett drev mot Mirtai"

Det är en förstadagsröst vad förväntar du dig?

Jag menar tanken från cirkus kan vara att antingen signalera till lyan eller att signalera till den onda att hon är ulv.

Ja alltså genom att använda samma medicin som hon anklagar Mirtai för.

Oavsett så var det en bättre teori än @Jfrelin även om @Klara alltid annars brukar få min förstadagsröst. ;)

Just för att jag antagligen kommer att somna och inte vill missa att rösta.

Ferrari röstar på Niyama
Just för att hon påpekar det faktum att ingen vågar kommentera hundarna positivt och sen gör hon de själv. För att avleda det faktum att hon gillar den onda lilla chihuahuan ;). Kan ju vara hint till lyan?

Har inte mycket annat gå på. Får hoppas att jag är piggare imorgon då jag inte varit vaken i över 36 timmar.

DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:16 Ferrari röstar på Niyama

Jag tycker även att det är intressant att @Matmissbrukaren följer upp med en andra röst. Hon kan visserligen ha missat fios röst men lite knepigt är det i och med att jag inte riktigt ser det onda i cirkus. Det betyder inte att jag ser henne som god men som tvärsäker ond nej...

Hmm. @Matmissbrukarens teori är intressant. Men vad är oddsen på att den stämmer?
Det skulle lika gärna kunna vara så att MM ser chansen att lura oss... Eller att hon har fel.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka