ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Nä det gör det ju inte ;)
Men det var lite komiskt att jag skrev ett långt inlägg om att man inte kan avskriva nån för det - så var det bara jag kvar....O_o:laugh::laugh:
Då är det ju bra att du inte avskriver dig själv. :rofl:

Nåja, för att gå vidare. Igår hade jag ju hängt upp mig på Mirtai och fio. Nu fick jag ju effektiv hjälp att släppa dom. Nu måste jag bara hitta någon annan att misstänka. Får försöka gå igenom leken igen med dessa nya kunskaper i bakhuvudet och se vad som dyker upp.

Tänkte börja med den här för att försöka få rätsida på vilka som är kvar och vilka som inte är det.

1. Mirtai
2. Habina
3. Snurrfian
4. cirkus
5.
Blacksmithfarm
6. Klara
7. LenaH
8. bollen__
9.
fio
10. Matmissbrukaren
11.
Ferarri
12. Jfrelin
13. Niyama
14. Myrten

10 deltagare kvar. Om vi utgår från att det var 4-5 onda från början är ställningen alltså nu 7-3 eller 6-4.

Så dags för oanmält återbesök, vi har fått nya anmälningar om oroligheter. Med tanke på det avskilda läget så är det högst allvarligt att flera grannar upplever sig mycket störda av kloakodörer härifrån. Få se vad vi har nu. Det verkar åtminstone tyst ... jag tror alla sover.

Den där toaletten vid entrén stinker dock och går dörren att öppna... va ett dörrhandtag på golvet och låst. Bäst jag sparkar in dörren. Men se där här ser ut som en urinoar. Det måste ovillkorligen åtgärdas.

Ett vitesföreläggande på 100.000 kr gör säkert susen för att bli av med urinoaren här.

*Lämnar ett stor vitt kuvert med viktigt utseende på köksbordet*

Urinoaren Mirtai försvinner slokörad från Cirkus hus.
Jag fattar inte vilken roll Mirtai hade? Och snälla skriv ut det i uppdateringarna, det är drygt när man surfar från mobilen och måste gå till första sidan (och så fattade jag ändå inte).

Var det inte du som röstade på fio? Du borde ha käkats om shewee var i lyan tänker jag.

Det var visserligen inte till mig, men menar du att eftersom Klara röstade på fio så borde hon ha käkats om Sheewee var i lyan?
Jag får inte ihop varför det skulle vara så. Du måste förklara

Om jag fortsätter med rollerna.

Goda:
Ängel
Besserwisser
Lösmynt spion
Spårare - Bsf - död
Bybor - två döda. Enligt uträkning ovan borde det vara minst tre (?) kvar. Eventuellt är en av dessa borgmästare.

Onda:
Ulvar - en död. Enligt uträkning ovan borde det vara en eller två kvar.
Slamkryparen - utanför lyan
Shewee - i eller utanför lyan

Edit - la till meningen om borgmästaren.

Det var visserligen inte till mig, men menar du att eftersom Klara röstade på fio så borde hon ha käkats om Sheewee var i lyan?
Jag får inte ihop varför det skulle vara så. Du måste förklara

För att hon skulle kunna vara BM och denna vill ju ulvarna käka innan alla andra fattat vem den är.

För att hon skulle kunna vara BM och denna vill ju ulvarna käka innan alla andra fattat vem den är.

Aha. förvisso.
Men vad är det som säger att en eventuell BM måste ha röstat på samma som i leken? När det är så lite information har i allafall jag känslan av att flera är lite fega med att avgöra, vi har ju sett flera exempel på det. Myrten och Habina tex. Så varför skulle Klara som BM vara säker och lägga två röster på samma?

Om BM röstat på någon annan än bollen eller fio. Därav min fråga till LL imorse om även borgmästarens dolda röst är utslagsgivande. Har inte fått svar på den frågan.

Men det är klart den dolda rösten är utslagsgivande. Och visst är det möjligt att BM röstat olika men jag tycker det känns mindre sannolikt och ulvarna borde ju ha tagit chansen att bli av med eventuell BM om det finns nån.

Men det är klart den dolda rösten är utslagsgivande. Och visst är det möjligt att BM röstat olika men jag tycker det känns mindre sannolikt och ulvarna borde ju ha tagit chansen att bli av med eventuell BM om det finns nån.
Jag håller med dig och var rätt säker på att jag skulle bli käk. Möjligheten finns ju också att ulvarna trodde jag var skyddad.

Jag fattar och håller med. Då kan vi kanske våga utgå ifrån att Sheewee inte är i lyan, dvs det finns ingen BM. Det borde i sin tur betyda att en av rösterna på bollen__ var förhäxad och att spökrösten låg på fio och sen blev det lottning

Aha. förvisso.
Men vad är det som säger att en eventuell BM måste ha röstat på samma som i leken? När det är så lite information har i allafall jag känslan av att flera är lite fega med att avgöra, vi har ju sett flera exempel på det. Myrten och Habina tex. Så varför skulle Klara som BM vara säker och lägga två röster på samma?
Det måste den inte men ulvarna har ju antagligen inget annat att gå på?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka