ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Men det förutsätter att det faktiskt är en BM? Om Shewee väljer att spela utanför lyan så finns det väl ingen BM? Eller har jag fattat fel? Eller vet du att vi har en BM?
Jag tror vi har konstaterat att det är mest sannolikt att det inte finns det. Med tanke på käket imorse. Att det borde varit jag som blev mumsmums om det finns en BM i leken.

Men det förutsätter att det faktiskt är en BM? Om Shewee väljer att spela utanför lyan så finns det väl ingen BM? Eller har jag fattat fel? Eller vet du att vi har en BM?

Men Snurris :p Det hela handlade ju om att OM det finns en BM borde ulvarna käkat Klara eftersom hon borde vara BM eftersom hon borde röstat lika för att ge en ledtråd till ängeln. Alltså tyder väl det på att det INTE finns en BM.

Jag tror vi har konstaterat att det är mest sannolikt att det inte finns det. Med tanke på käket imorse. Att det borde varit jag som blev mumsmums om det finns en BM i leken.
Fast visst finns väl fortfarande scenariot att fio kunde ha åkt även om BM röstat på någon annan? Spökröst + dold BM-röst.
Inte för att jag ser några tecken på ondska hos dig såhär långt men du skulle ju kunna vara ond också och det är anledningen till att du inte blev käk?!

Fast visst finns väl fortfarande scenariot att fio kunde ha åkt även om BM röstat på någon annan? Spökröst + dold BM-röst.
Inte för att jag ser några tecken på ondska hos dig såhär långt men du skulle ju kunna vara ond också och det är anledningen till att du inte blev käk?!
Absolut finns möjligheten. Jag har nog dragit upp flera tänkbara scenarier för att det ändå finns en BM i leken. Vi har bara konstaterat det mest sannolika. :)

Nä, du har fattat rätt. Är Shewee utanför lyan finns ingen BM.
Tack, jag började känna mig en aning förvirrad! :D

Men om det nu är som @Klara skriver att Shewee har valt att spela utanför lyan så finns tanken att någon röst på Bollen skulle kunna vara förhäxad, men det skulle väl lika gärna kunna ha varit vem som helst av de som röstade på Bollen? Och Shewee vet ju inte vem den hon förhäxar tänker rösta på? Så möjligtvis vet den som har fått spionraden vem som blev förhäxad men om det var någon av Fio och Mirtai så är den info rätt oanvändbar, att de är goda vet vi redan. Sen borde det finnas annat matnyttigt i spioninfo i och för sig. :D

(Läser och skriver från min röst från dl1 och framåt med en vag genomgång av hela leken i minnet, så mycket kanske blir oaktuellt vid lekens slut i tråden)

Ser att Ferrari la sin röst på Niyama och det känns väl kanske inte som att en ulv skulle alibirösta så på en kollega när många andra ännu inte lagt sina röster. Men alibiröstning sker ju hela tiden så det är ingen teori jag håller fast vid.

Mirtais röst på mig förstår jag inte, och speciellt inte efter hon skrev att hon inte kunde diskutera min teori för att handlar om henne, det lät lite som att hon skulle sitta på någon info om mig när hon i det läget inte alls hade kunnat göra det och med tanke på hennes roll (såg att hon var bybo) så kunde hon absolut inte vetat något om min roll och därför förstår jag inte alls hennes resonemang där. Att hon inte var den uppgraderade bybon vet vi ju nu men min teori gick ändå ut på att hon var god och det lät lite konstigt att motsäga sig det även om min teori om rollen var fel. Är man god så är man?

Klara ändrar sig röst till ulven Ferrari i sista sekund men det säger mig ändå ingenting om hon är ond eller god. Hon kan lika gärna ha alibiröstat.
Niyama ville ändra sin röst till mig och då hade väl jag och Klara legat uppe för lottning? (Har inte listan framför mig nu så det kan ha varit fler uppe med 2 röster på sig i detta läget men det är Klara som ändrar till Ferrari.) Ett sätt att rädda en kollega? (Alltså Niyama vill rädda Klara och få ut mig i lottning men dom var väl fler med två röster i det läget?) Men så hann hon inte ändra och klara bestämde sig för att vilja stanna kvar och alibiutrösta Ferrari? Känns ändå inte som att Niyama skulle riskera att få ljuset på sig på detta viset? Nu känner jag dock att hela den här teorin blev snurrig den med så den får jag tänka igenom både en och två gånger till.

Beklagar kisen @cirkus :( :heart

Bollen hade lagt sin röst på mig för att förstadagsteorin var för bra för att vara första dagen? Tycker själv att det är bra om man får fram något vettigt från första dagen och inte bara drar till med vad som helst så nej, hennes motivering förstår jag inte.

Cirkus har en poäng i att Niyama inte borde ha pekat ut mig som ulv om vi är kollegor, det gör ju dock att Niyama hamnar åt onda hållet för min del istället för goda eftersom jag vet vilken sida jag står på. Men håller med om att om vi var ulvar tillsammans så borde hon inte nämnt hålet i min teori.

Nu har jag läst till dl igår och först hade jag nog lagt min röst på Mirtai eftersom hon i princip förnekade att hon var god när min teori gick ut på att hon var god och istället bad folk att granska mig som att hon visste något om mig. Sen kommer Bollen och säger att min förstadagsteori var för bra så det är skumt med det, men sen la Fio sin röst på mig och tycker det är ulvigt att jag inte kommit in och förklarat mig och det är en väldigt enkel röst men å andra sidan ville hon ha möjlighet att rädda sig själv just då. Jag funderar lite på LenaHs teori mot Snurrfian och jag själv var inne och funderade så och sen kommer Myrten och tycker att LenaH gör det lätt för sig och ungefär där tappade jag vem jag hade velat lägga mig röst på :rofl:
Men rösten hade nog hamnat på Mirtai då hon bad folk granska mig som att hon visste något om min roll när hon omöjligt hade kunnat veta något om den om det inte vore för att hon själv var ulv.

Nu måste (!) jag pysa till stallet så får fortsätta läsa vidare sen.

Alltså jag är helt sjukt snurrig av allt snack om BM, dolda röster och Sheewee. Fattar typ ingenting. @Niyama vad menar du med att ängeln borde fått spion info i natt?

Alltså jag är helt sjukt snurrig av allt snack om BM, dolda röster och Sheewee. Fattar typ ingenting. @Niyama vad menar du med att ängeln borde fått spion info i natt?

Om jag inte minns fel så var det en lösmynt spion och ulvarna får ingen spioninfo. Alltså bör ängeln skyddat sig själv natt 1 och då lämnar lösmynte spionen infon till denna natt 2.

Cirkus har en poäng i att Niyama inte borde ha pekat ut mig som ulv om vi är kollegor, det gör ju dock att Niyama hamnar åt onda hållet för min del istället för goda eftersom jag vet vilken sida jag står på. Men håller med om att om vi var ulvar tillsammans så borde hon inte nämnt hålet i min teori.

Det här är ju jättekonstigt. Jag har inte pekat ut dig som ulv? Jag försökte ändra röst till dig dag 1 och då finns det inte så mycket att gå på. Och varför hamnar jag åt onda hållet pga det, jag kan ju lika gärna vara god som inte vet?

Om vi hade varit ulvar tillsammans hade jag definitivt nämnt det ändå, efter min andra lek (vilket var många år sedan nu) insåg jag att det var en dålig idé att skydda kollegor och jag tyckte detta var så pass konstigt att jag garanterat skulle ta upp det oavsett sida. Enda gången jag låtit något jag tyckt var konstigt passera var när jag hade en roll utanför lyan vars uppgift ju var att försöka hjälpa ulvarna, och just den gången var det lämpligt att hoppas på att det gick obemärkt förbi.

Fattar du inte om du läser min förklaring ovanför ditt inlägg?

Jo, alltså varför ängeln får spioninfo är jag med på, redan innan din förklaring. Det är den där sheewee, borgmästaren och varför fio åkte som jag inte hänger med på. Det finns för många twistar för min hjärna helt enkelt. :banghead:

Jo, alltså varför ängeln får spioninfo är jag med på, redan innan din förklaring. Det är den där sheewee, borgmästaren och varför fio åkte som jag inte hänger med på. Det finns för många twistar för min hjärna helt enkelt. :banghead:

Gör ett försök :D :
Att fio åkte kan bero på två saker,
1. Shewee ingår i lyan och det finns en BM. BM har då lagt sin dolda röst på fio + att spöket röstat där.
2. Shewee ingår inte i lyan och det finns ingen BM. Shewee har då förhäxat en av dem som röstade på bollen så den rösten inte räknas + att spöket röstat på fio. Fio har då åkt efter lottning.

Eller vad är det du inte förstår?

Gör ett försök :D :
Att fio åkte kan bero på två saker,
1. Shewee ingår i lyan och det finns en BM. BM har då lagt sin dolda röst på fio + att spöket röstat där.
2. Shewee ingår inte i lyan och det finns ingen BM. Shewee har då förhäxat en av dem som röstade på bollen så den rösten inte räknas + att spöket röstat på fio. Fio har då åkt efter lottning.

Eller vad är det du inte förstår?

:idea: jag borde anställa dig på heltid som pedagog vid krångliga ulvlekar. Tror det blev för mycket när flera resonerade i olika inlägg.

Men i och med dessa två scenario, så säger det egentligen inget om bollen__s roll va? För hon skulle kunna vara ulv iaf?

Jag vill tro att niyama är god, för hon hjälper mig. Men vis av tidigare erfarenheter så kan hon ändå vara ond. ;)

Matmissbrukaren tycker jag också kommit in och diskuterat bra, vilket egentligen bara får mig att bli hysterisk och undra VAR alla onda gömmer sig? :cautious: :arghh:

:idea: jag borde anställa dig på heltid som pedagog vid krångliga ulvlekar. Tror det blev för mycket när flera resonerade i olika inlägg.

Men i och med dessa två scenario, så säger det egentligen inget om bollen__s roll va? För hon skulle kunna vara ulv iaf?

Nej, jag tror inte det säger något om bollens roll. Man kan ju anta att Shewee inte skulle förhäxa en ulv (om det inte bara är för att luras vilket ju är möjligt), så vid det alternativet skulle i alla fall en som röstade på bollen inte vara ulv men så vet vi ju redan att det är eftersom två dött.

Om alternativ 1 stämmer så tänkte jag att Klara bör vara BM (BM bör lägga likadan röst dolt som i tråden för att ge en ledtråd till ängeln). Men det är ju väldigt konstigt att Klara inte käkades då vilket gör att jag tror lite mer på att det inte finns nån BM. Ulvarna borde ju ha käkat henne i hopp om att hon var BM. Om det inte är så att ulvarna vet att det inte finns någon BM eller att det finns en BM men ulvarna vet att denna inte är Klara för att Klara ingår i lyan.

Nej, jag tror inte det säger något om bollens roll. Man kan ju anta att Shewee inte skulle förhäxa en ulv (om det inte bara är för att luras vilket ju är möjligt), så vid det alternativet skulle i alla fall en som röstade på bollen inte vara ulv men så vet vi ju redan att det är eftersom två dött.

Om alternativ 1 stämmer så tänkte jag att Klara bör vara BM (BM bör lägga likadan röst dolt som i tråden för att ge en ledtråd till ängeln). Men det är ju väldigt konstigt att Klara inte käkades då vilket gör att jag tror lite mer på att det inte finns nån BM. Ulvarna borde ju ha käkat henne i hopp om att hon var BM. Om det inte är så att ulvarna vet att det inte finns någon BM eller att det finns en BM men ulvarna vet att denna inte är Klara för att Klara ingår i lyan.
Eller att det finns en BM, men ulvarna inte gav sig på Klara för att dom trodde att hon kunde vara skyddad.

Det finns lite för många alternativ för att man ska kunna känna sig säker.

Eller att det finns en BM, men ulvarna inte gav sig på Klara för att dom trodde att hon kunde vara skyddad.

Det finns lite för många alternativ för att man ska kunna känna sig säker.

Ja, eller att de trodde att Mirtai hade nån viktig roll och ville bli av med henne. Det kan finnas många alternativ, jag tog upp de jag tyckte var intressanta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?

Omröstningar

Tillbaka