Nä, du har fattat rätt. Är Shewee utanför lyan finns ingen BM.Men det förutsätter att det faktiskt är en BM? Om Shewee väljer att spela utanför lyan så finns det väl ingen BM? Eller har jag fattat fel? Eller vet du att vi har en BM?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, du har fattat rätt. Är Shewee utanför lyan finns ingen BM.Men det förutsätter att det faktiskt är en BM? Om Shewee väljer att spela utanför lyan så finns det väl ingen BM? Eller har jag fattat fel? Eller vet du att vi har en BM?
Jag tror vi har konstaterat att det är mest sannolikt att det inte finns det. Med tanke på käket imorse. Att det borde varit jag som blev mumsmums om det finns en BM i leken.Men det förutsätter att det faktiskt är en BM? Om Shewee väljer att spela utanför lyan så finns det väl ingen BM? Eller har jag fattat fel? Eller vet du att vi har en BM?
Men det förutsätter att det faktiskt är en BM? Om Shewee väljer att spela utanför lyan så finns det väl ingen BM? Eller har jag fattat fel? Eller vet du att vi har en BM?
Fast visst finns väl fortfarande scenariot att fio kunde ha åkt även om BM röstat på någon annan? Spökröst + dold BM-röst.Jag tror vi har konstaterat att det är mest sannolikt att det inte finns det. Med tanke på käket imorse. Att det borde varit jag som blev mumsmums om det finns en BM i leken.
Absolut finns möjligheten. Jag har nog dragit upp flera tänkbara scenarier för att det ändå finns en BM i leken. Vi har bara konstaterat det mest sannolika.Fast visst finns väl fortfarande scenariot att fio kunde ha åkt även om BM röstat på någon annan? Spökröst + dold BM-röst.
Inte för att jag ser några tecken på ondska hos dig såhär långt men du skulle ju kunna vara ond också och det är anledningen till att du inte blev käk?!
Tack, jag började känna mig en aning förvirrad!Nä, du har fattat rätt. Är Shewee utanför lyan finns ingen BM.
Alltså jag är helt sjukt snurrig av allt snack om BM, dolda röster och Sheewee. Fattar typ ingenting. @Niyama vad menar du med att ängeln borde fått spion info i natt?
Alltså jag är helt sjukt snurrig av allt snack om BM, dolda röster och Sheewee. Fattar typ ingenting. @Niyama vad menar du med att ängeln borde fått spion info i natt?
Cirkus har en poäng i att Niyama inte borde ha pekat ut mig som ulv om vi är kollegor, det gör ju dock att Niyama hamnar åt onda hållet för min del istället för goda eftersom jag vet vilken sida jag står på. Men håller med om att om vi var ulvar tillsammans så borde hon inte nämnt hålet i min teori.
Skönt att det inte bara är jag... Har läst tre gånger nu utan att förstå...
Fattar du inte om du läser min förklaring ovanför ditt inlägg?
Jo, alltså varför ängeln får spioninfo är jag med på, redan innan din förklaring. Det är den där sheewee, borgmästaren och varför fio åkte som jag inte hänger med på. Det finns för många twistar för min hjärna helt enkelt.
Gör ett försök :
Att fio åkte kan bero på två saker,
1. Shewee ingår i lyan och det finns en BM. BM har då lagt sin dolda röst på fio + att spöket röstat där.
2. Shewee ingår inte i lyan och det finns ingen BM. Shewee har då förhäxat en av dem som röstade på bollen så den rösten inte räknas + att spöket röstat på fio. Fio har då åkt efter lottning.
Eller vad är det du inte förstår?
Det kom jag också fram till... Så frågan är om vi är så mycket hjälpta oavsett vad som hände...Men i och med dessa två scenario, så säger det egentligen inget om bollen__s roll va? För hon skulle kunna vara ulv iaf?
jag borde anställa dig på heltid som pedagog vid krångliga ulvlekar. Tror det blev för mycket när flera resonerade i olika inlägg.
Men i och med dessa två scenario, så säger det egentligen inget om bollen__s roll va? För hon skulle kunna vara ulv iaf?
Eller att det finns en BM, men ulvarna inte gav sig på Klara för att dom trodde att hon kunde vara skyddad.Nej, jag tror inte det säger något om bollens roll. Man kan ju anta att Shewee inte skulle förhäxa en ulv (om det inte bara är för att luras vilket ju är möjligt), så vid det alternativet skulle i alla fall en som röstade på bollen inte vara ulv men så vet vi ju redan att det är eftersom två dött.
Om alternativ 1 stämmer så tänkte jag att Klara bör vara BM (BM bör lägga likadan röst dolt som i tråden för att ge en ledtråd till ängeln). Men det är ju väldigt konstigt att Klara inte käkades då vilket gör att jag tror lite mer på att det inte finns nån BM. Ulvarna borde ju ha käkat henne i hopp om att hon var BM. Om det inte är så att ulvarna vet att det inte finns någon BM eller att det finns en BM men ulvarna vet att denna inte är Klara för att Klara ingår i lyan.
Eller att det finns en BM, men ulvarna inte gav sig på Klara för att dom trodde att hon kunde vara skyddad.
Det finns lite för många alternativ för att man ska kunna känna sig säker.