ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Skönt att det var @Myrten som snurrat till det och inte jag... När jag äntligen trodde att jag fattat något och så hävdade hon helt tvärt om. ;)

Var tvungen att kolla deltagarlistan och alla känns sådär härligt goda och hjälpsamma utom @Jfrelin men jag kan ju inte köra på uteslutningsmetoden i dl3. :nailbiting:

Alltså, jag får nog upprepa det här på bäbisspråk så jag fattar:

1. Shewee är ond.

2. Om Shewee blir ulv i lyan får goda en borgmästare. Med förmåga att lägga dold extraröst, stoppa lynch och ha utslagsröst. Båda BM-rösterna kan vara utslagsröster.

3. Om Shewee stannar utanför lyan blir hon motsvarande svart får med möjlighet att förhäxa ett begränsat antal gånger.

4. Nu bör spionen veta vad Shewee har valt, för det måste synts i spioninfon. Shewee skulle välja före DL1, så det är "den riktige" spionen som fått den infon.

5. Vi tror att ängeln visat sig för spionen första natten (i och med att ingen rad hamnar hos ulvarna och att det inte finns någon ond spion). Och att spionen därmed lämnat infon dygn 2 till ängeln. Det betyder att även ängeln bör veta om det finns en BM för det måste ha synts i spioninfon hur BM röstade dolt.

Har jag fattat rätt nu????

Du skulle ha kommit!!! Jag utmärktes även av att jag medförde två cocker spaniels.
Jag måste banne mig få tummen ur, det var jättelängesedan jag var på Täby och jag passerar ju varje dag. :o

Nu är jag mätt och ren och har sett lite världscup från Olympia så nu ska jag fortsätta läsa igenom. Kan ni inte bara vara snälla och sluta älta sheeweee-rollen för det verkar inte finnas nåt facit ändå?

1. Shewee är ond.

2. Om Shewee blir ulv i lyan får goda en borgmästare. Med förmåga att lägga dold extraröst, stoppa lynch och ha utslagsröst. Båda BM-rösterna kan vara utslagsröster.

3. Om Shewee stannar utanför lyan blir hon motsvarande svart får med möjlighet att förhäxa ett begränsat antal gånger.

4. Nu bör spionen veta vad Shewee har valt, för det måste synts i spioninfon. Shewee skulle välja före DL1, så det är "den riktige" spionen som fått den infon.

5. Vi tror att ängeln visat sig för spionen första natten (i och med att ingen rad hamnar hos ulvarna och att det inte finns någon ond spion). Och att spionen därmed lämnat infon dygn 2 till ängeln. Det betyder att även ängeln bör veta om det finns en BM för det måste ha synts i spioninfon hur BM röstade dolt.

Så har jag också uppfattat det. Vi kan heller inte med 100% säkerhet säga vad shewee har valt men jag tycker det lutar åt att hon är utanför lyan för att det krävde minst faktorer för att @fio skulle dö. Tror jag.

Jag måste banne mig få tummen ur, det var jättelängesedan jag var på Täby och jag passerar ju varje dag. :o

Nu är jag mätt och ren och har sett lite världscup från Olympia så nu ska jag fortsätta läsa igenom. Kan ni inte bara vara snälla och sluta älta sheeweee-rollen för det verkar inte finnas nåt facit ändå?
Var god hoppa över mina inlägg om Shewee för jag lyckades trassla till det ytterligare!

Det verkar som om vi kommit på flera konstellationer som inte borde sitta i lyan ihop och en som inte borde sitta i lyan alls men det faller ju på att vi ev (troligen) har två jävla onda utanför lyan. :banghead:

1. Shewee är ond.

Hon får förhäxa varje spelare max två gånger och inte två nätter i rad.

Den enda slutsatsen jag lyckas dra är att det inte var mig hon förhäxade igår. För då hade inte fio åkt. Men det gör ju ingen nytta.

Jag måste verkligen lyfta blicken och just nu försöker jag övertala tonåringen om att jag ska få använda hennes dator. Det är verkligen hopplöst att leka från mobilen. :meh:

Om man tänker helt logiskt på rollen som funktion.

Om hon är i lyan får goda divan en extra röst.

Om hon är utanför berövas någon sin röst. Eftersom hon känner till lyan är det ju troligast att det är en god röst som inte räknas.

Jag tror att hon är utanför. Även om det är trist att spela som ensam ond.

Om man tänker helt logiskt på rollen som funktion.

Om hon är i lyan får goda divan en extra röst.

Om hon är utanför berövas någon sin röst. Eftersom hon känner till lyan är det ju troligast att det är en god röst som inte räknas.

Jag tror att hon är utanför. Även om det är trist att spela som ensam ond.
Jag tror också hon är utanför - helt enkelt för att du borde blivit käk annars om jag hängde med @Niyama rätt.
Fortfarande leder spåren dock inte till lyan och heller varken mot Shewee eller Slamkryparen.
Du tex bör inte sitta i lyan efter händelserna både DL1 och 2 men du kvalar ju in som ond utanför.

Jag tror också hon är utanför - helt enkelt för att du borde blivit käk annars om jag hängde med @Niyama rätt.
Fortfarande leder spåren dock inte till lyan och heller varken mot Shewee eller Slamkryparen.
Du tex bör inte sitta i lyan efter händelserna både DL1 och 2 men du kvalar ju in som ond utanför.
Det gör vi nog alla. Jag tycker alla känns läskigt goda i den här leken.

Om jag ska försöka vara lite seriös så har jag jättesvårt att se något konkret idag.

LenaH - fick min röst igår. Uddaröst javisst, men jag reagerade på agerandet runt DL1. Det var väl det första jag funderade över igår, men sen tyckte jag att fio var så jäkla skum och inte verkade leta ulvar över huvud taget. När fio sedan kändes ärlig i sitt försvar fegade jag ur och lade en röst på Lena. Som god tycker jag att Lena brukar vara knivskarp men här känns hon lite avvaktande. Dock har hon väl inte gjort något direkt skumt!

Niyama - vet jag ju aldrig var jag har. Hon kan vara ond, men hon för leken framåt och hittills finns det inget som tyder på att hon är ond.

Klara - tror jag i alla fall inte sitter i lyan baserat på DL1. Vi vet nu också att om hon är i lyan fanns det minst en god (utanför lyan ur ulvarnas perspektiv) hon kunde ändrat till, nämligen Mirtai.

Cirkus - reagerade på hennes kreativa teorier igår (mitt eget försök att kontra gick ju mindre bra, se ovan!:p) om att försöka placera in mig som ond ihop med Ferrari plus ytterligare något om att det var skumt med en uddaröst. Känner mig osäker.

Matmissbrukaren - få inlägg. Har kommit igång mer idag och jag har en hel del frågor runt vad hon skrev. Vi får se vad hon svarar.

Jfrelin - jag reagerade på hennes röst igår. Den kändes skum när den kom. Ulvletandet känns verkligen sådär, men det har ju hittills varit på grund av sjukdom. Ska läsa om röstinlägget igår + vad hon skrivit mer för att försöka förstå vad jag tyckte var mysko.

Snurris - känns som vanligt idag. Rösten på Ferrari, var det en alibiröst? Jag tycker inte den säger något om Snurris roll i nuläget.

Habina - tyckte jag var mysko första dagen. Igår reagerade hon rätt likt mig själv vilket naturligtvis gör att jag inte tycker hon är mysko. Reagerar hittills inte idag.

Bollen - har kommit igång och teoriar. Jag har läst igenom men har egentligen ingen uppfattning ännu. Ska läsa om!

Sticker ut mest för mig just nu gör nog Jfrelin för sin röst igår och Matmissbrukaren för sin teori idag. Båda dessa involverar Niyama som jag inte alls vet var jag har även om hon känns god.

Jag har nu granskat @Matmissbrukaren (tacknämligt få inlägg!) och det enda jag ser är den bristfälliga teorin mot @cirkus dag1 och en något svajig teori om att @Niyama borde vara ulv för att MM själv är god.

Känns mest ringrostigt med adderad tidsbrist och gör inte att jag kan placera henne åt något håll.

Sen är det det här med @Snurrfian ... Ja, min röst på henne igår är vad jag gör när jag har tidsbrist men nånting känns väldigt medglidande och rösten på Ferrari i DL1 skulle mycket väl kunna vara en alibiröst.
Jag tycker också det är intressant att hon inte bemött min röst igår för även om hon inte var online igår kväll så har hon varit inne idag?

Sen har det mest varit frågor om shewee som hos många andra.

Det pingar lite här.

Det jobbigaste när jag läser igenom leken igen är att den jag tycker är oslagbart skummast är @Mirtai ... Och sen kommer jag ihåg att hon är död. Och god. Ridå. :banghead: :p

Har nu lurat till mig tonåringens skoldator (mot ett löfte om en rejält tilltagen ekonomisk kompensation om jag skulle kika på något annat är internet i den, som om jag skulle ha tid med det... :meh::D ) och ska försöka gå igenom leken lite bättre.

De jag spontant just nu funderar över är Snurrfian, hennes första röst på Ferrari skulle mycket väl kunna vara en alibiröst i ett läge där Ferrari inte varit på tapeten alls och ingen skulle kunna veta att hon skulle få fler röster. Så Snurrfian vill jag kika vidare på.

Cirkus är jag vaksam mot. Nu har hon haft sina orsaker till att inte närvara så mycket under de dl som varit. Men jag vill ändå gå tillbaka och läsa om hennes inlägg.

Habina var jag lite fundersam till under dag 1. Men jag vet inte om det helt enkelt beror på att hon verkade missförstå mig. Jag ska kika på henne också om jag hinner.

Det är där jag tänker börja nu så får vi se hur mycket mer jag hinner med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka