ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

:idea: jag borde anställa dig på heltid som pedagog vid krångliga ulvlekar. Tror det blev för mycket när flera resonerade i olika inlägg.

Men i och med dessa två scenario, så säger det egentligen inget om bollen__s roll va? För hon skulle kunna vara ulv iaf?
Nepp, det säger inget om bollen__s roll. :D

Nej, jag tror inte det säger något om bollens roll. Man kan ju anta att Shewee inte skulle förhäxa en ulv (om det inte bara är för att luras vilket ju är möjligt), så vid det alternativet skulle i alla fall en som röstade på bollen inte vara ulv men så vet vi ju redan att det är eftersom två dött.

Om alternativ 1 stämmer så tänkte jag att Klara bör vara BM (BM bör lägga likadan röst dolt som i tråden för att ge en ledtråd till ängeln). Men det är ju väldigt konstigt att Klara inte käkades då vilket gör att jag tror lite mer på att det inte finns nån BM. Ulvarna borde ju ha käkat henne i hopp om att hon var BM. Om det inte är så att ulvarna vet att det inte finns någon BM eller att det finns en BM men ulvarna vet att denna inte är Klara för att Klara ingår i lyan.
Jag funderade lite på det där också, ulvarna brukar väl inte vilja ha godförklarade personer kvar. Nu var det ju ingen som var godförklarad men lite konstigt ändå att de inte ser risken att vi tror att Klara är BM och därigenom inte kommer lyncha henne?
Men nu har vi ju iofs diskuterat flera scenarion så de kanske ändå inte ansåg att den risken var så stor?

Förresten, nu har jag inte alla scenarion i huvudet men OM det finns en BM, så kan den inte ha röstat på mig, eller hur? Och den måste ha lagt sin dolda röst på fio?

Förresten, nu har jag inte alla scenarion i huvudet men OM det finns en BM, så kan den inte ha röstat på mig, eller hur? Och den måste ha lagt sin dolda röst på fio?
Teoretiskt sett så kan väl den tredje som röstade på dig vara bm (var det Cirkus? Läser på mobilen nu) som då la sin dolda röst på fio, då blir det ju lottning eftersom utslagsröst ligger på båda. Men det skulle ju varit väldigt underligt spelat.

Jag har gjort en @Klara (det är ju jul snart), håller på med en @Niyama och funderade på att svänga förbi Täby och hälsa på @Myrten men insåg att ungefärlig ålder och hårfärg inte skulle räcka som signalement.

Det var skillnad när jag letade efter @Jfrelin - då visste jag ju att hon hade polisonger... :p

Funderar och läser igenom leken. Två reflektioner hittils. Kanske har det här redan har nämnts, men jag skriver i alla fall:

1. Nu är det ju klart att @Mirtai var god och alltså fanns det minst en god spelare för @Klara att ändra till när hon räddade sig själv vid DL1. Jag tycker ju (liksom flera andra) att Klaras agerande då tyder på att hon inte sitter i lyan. Resultatet av natt-DL gör att det är ytterligare lite mer troligt, men inte är jag säker! För det är jag aldrig:D!

2. Tycker också att det är mindre sannolikt att @Snurrfian och @Niyama är ulvar tillsammans, åter med hänvisning hur röstningen gick till vid DL1.

Fortsätter.

Senast ändrad:
Jag har gjort en @Klara (det är ju jul snart), håller på med en @Niyama och funderade på att svänga förbi Täby och hälsa på @Myrten men insåg att ungefärlig ålder och hårfärg inte skulle räcka som signalement.

Det var skillnad när jag letade efter @Jfrelin - då visste jag ju att hon hade polisonger... :p
Du skulle ha kommit!!! Jag utmärktes även av att jag medförde två cocker spaniels.

Funderar och läser igenom leken. Två reflektioner hittils. Kanske har det här redan har nämnts, men jag skriver i alla fall:

1. Nu är det ju klart att @Mirtai var god och alltså fanns det minst en god spelare för @Mirtai att ändra till när hon räddade sig själv vid DL1. Jag tycker ju (liksom flera andra) att Klaras agerande då tyder på att hon inte sitter i lyan. Resultatet av natt-DL gör att det är ytterligare lite mer troligt, men inte är jag säker! För det är jag aldrig:D!

2. Tycker också att det är mindre sannolikt att @Snurrfian och @Niyama är ulvar tillsammans, åter med hänvisning hur röstningen gick till vid DL1.

Fortsätter.

Du menar klara i första exemplet va? Annars hänger jag inte med på hur mirtai skulle kunnat rösta på sig själv...

[...]

Klara ändrar sig röst till ulven Ferrari i sista sekund men det säger mig ändå ingenting om hon är ond eller god. Hon kan lika gärna ha alibiröstat.
Niyama ville ändra sin röst till mig och då hade väl jag och Klara legat uppe för lottning? (Har inte listan framför mig nu så det kan ha varit fler uppe med 2 röster på sig i detta läget men det är Klara som ändrar till Ferrari.) Ett sätt att rädda en kollega? (Alltså Niyama vill rädda Klara och få ut mig i lottning men dom var väl fler med två röster i det läget?) Men så hann hon inte ändra och klara bestämde sig för att vilja stanna kvar och alibiutrösta Ferrari? Känns ändå inte som att Niyama skulle riskera att få ljuset på sig på detta viset? Nu känner jag dock att hela den här teorin blev snurrig den med så den får jag tänka igenom både en och två gånger till.

[...]

Cirkus har en poäng i att Niyama inte borde ha pekat ut mig som ulv om vi är kollegor, det gör ju dock att Niyama hamnar åt onda hållet för min del istället för goda eftersom jag vet vilken sida jag står på. Men håller med om att om vi var ulvar tillsammans så borde hon inte nämnt hålet i min teori.

Snurrigt - ja. Men jag hänger inte med på var @Niyama skulle pekat ut dig som ulv? Hon ville ändra sin röst till dig, men hann inte. Är det något annat?

Och oavsett det, varför säger det något om Niyamas roll? Du sätter henne åt onda hållet, men varför utesluter du möjligheten att ni båda kan vara goda? Det räcker ju med att studera listan från de lyncher som har varit i den här leken för att konstatera att goda kan rösta på goda.

Angående teorin att Niyama skulle ändrat till dig för att rädda kollegan @Klara - om Niyama är ulv så har hon redan röstat på en kollega, nämligen Ferrari. Jag får inte ihop det varför hon skulle röständra från en kollega för att rädda en annan kollega. Det brinner i mitt huvud!

Du menar klara i första exemplet va? Annars hänger jag inte med på hur mirtai skulle kunnat rösta på sig själv...
Jag vet inte hur Mirtai kom med på två ställen. Det skulle stå KLARA på andra stället där det står Mirtai. Om du kollar inlägget igen, för jag hann in och ändra det.

Nej, jag tror inte det säger något om bollens roll. Man kan ju anta att Shewee inte skulle förhäxa en ulv (om det inte bara är för att luras vilket ju är möjligt), så vid det alternativet skulle i alla fall en som röstade på bollen inte vara ulv men så vet vi ju redan att det är eftersom två dött.[...]

Jag tror iofs att det skulle tilltala både @cirkus och @bollen__ om de var ulvar tillsammans att Shewee förhäxar cirkus (för att lura spionen) och så röstar cirkus på bollen (med en röst som de vet inte räknas).:rofl:

Se cirkus, jag kan också vara kreativ!

Jag tror iofs att det skulle tilltala både @cirkus och @bollen__ om de var ulvar tillsammans att Shewee förhäxar cirkus (för att lura spionen) och så röstar cirkus på bollen (med en röst som de vet inte räknas).:rofl:

Se cirkus, jag kan också vara kreativ!
Helt klart troligt om det inte var för att Shewee är utanför lyan så Cirkus skulle inte kunna veta att det är hennes röst som är förhäxad... ;) Om Shewee är i lyan så har vi istället en BM...

Jag funderade lite på det där också, ulvarna brukar väl inte vilja ha godförklarade personer kvar. Nu var det ju ingen som var godförklarad men lite konstigt ändå att de inte ser risken att vi tror att Klara är BM och därigenom inte kommer lyncha henne?
Men nu har vi ju iofs diskuterat flera scenarion så de kanske ändå inte ansåg att den risken var så stor?
[...]

Jag tänker att det kanske inte bara är negativt för ulvarna att övriga spelare tror att någon är borgmästare (speciellt om spelaren inte är det). Visst, spelaren blir kanske inte lynchad men om ängeln tror att någon är borgmästare kanske ängeln försöker skydda den spelaren i hög grad. Vilket gör att de blir mindre risk för ulvarna att gå på en skyddad spelare.

Helt klart troligt om det inte var för att Shewee är utanför lyan så Cirkus skulle inte kunna veta att det är hennes röst som är förhäxad... ;) Om Shewee är i lyan så har vi istället en BM...
Vaddå? Menar du att jag snurrat till den där fördömda Shewee-rollen som jag äntligen trodde jag fattat hur den funkade? Ska jag behöva gå tillbaka och läsa rollbeskrivningen för 46584 gången?

Vaddå? Menar du att jag snurrat till den där fördömda Shewee-rollen som jag äntligen trodde jag fattat hur den funkade? Ska jag behöva gå tillbaka och läsa rollbeskrivningen för 46584 gången?
:rofl: Antingen är det du eller så är det jag, jag tror jag ger upp för en stund och städar istället... så illa känns det just nu... :cautious:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka