ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Jag fattar och håller med. Då kan vi kanske våga utgå ifrån att Sheewee inte är i lyan, dvs det finns ingen BM. Det borde i sin tur betyda att en av rösterna på bollen__ var förhäxad och att spökrösten låg på fio och sen blev det lottning
Jag utgår inte från något men det känns mer sannolikt än det andra scenariot.

Jag vill bara flagga för att jag kommer vara borta hela dagen idag. Kanske hinner in en snabbis mellan stallet och julfirande med släkten.

En till tanke: spioninfon idag borde ju gått till ängeln, därav borde väl BM ha röstat lika för att ge en ledtråd?

En till tanke: spioninfon idag borde ju gått till ängeln, därav borde väl BM ha röstat lika för att ge en ledtråd?

Jag tror också att spioninfon borde gått till ängeln idag. Spioninfon borde ju visa antingen om BM lagt en PM-röst eller om någon blivit förhäxad. Så spionen borde ju rimligtvis vetat redan igår hur det är med Sheewee (det var väl tom med i spioninfon då vilken sida den valt) samtidigt så tror jag att spionen nog inte gärna visat det tydligt och outa sig för alla inklusive ulvar.

Kanske Ulvarna trodde Mirtai hade någon viktig roll med tanke på att hon inte ville diskutera MMs teori m hänvisning till att sin roll?

Sorry för igår, var på julbord och det var visst ute på landet och jag hade ingen täckning alls där :(

Men nu ska jag kika igenom leken. Har sett i en snabb genomgång att min teori första dagen varit en del på tapeten och jag känner att jag kanske inte behöver svara på alla dom inläggen, det blir en del att svara på och det känns som svaret är detsamma för många av dom så svarar här istället och har ni mer funderingar så kan ni ju fråga på mer istället :)

Först och främst så såg jag inte att jag la andra rösten på Cirkus, jag var upptagen med att skriva min teori när första rösten på henne lades, så jag trodde att jag la förstarösten på henne. Dock hade jag kört på samma teori ändå för det var det jag hade att gå på just då och hade således lagt en andraröst på @cirkus ändå.

Jag skrev i mitt teoriinlägg att jag tyckte att min teori kändes snurrig för den var inte helt genomtänkt pga tidsbrist men det var det jag kom på där och då, och det var den ju med tanke på det @Niyama påpekade med att en BM kunde stoppa lynchen och det hade jag inte en tanke på när jag kom på min teori för nej, jag tror inte @cirkus är så dum att hon godförklarar en spelare och i samma ögonblick sätter rampljuset på sig själv.
Så den teorin kan vi spola ner i toan ;)

Har ni mer funderingar på det så säg till.

Jag ska kika igenom leken lite noggrannare innan jag säger vem min röst troligen hade hamnat på igår så rösten är på G!

Fast de borde ju iofs veta om det finns en Bm eller ej så så kanske det inte var..

Jag antar att du menar att Mirtai skulle varit spionen, och därav inte velat diskutera BM eftersom hon då skulle vetat om BM finns? Och ulvarna ville käka spionen? Men detta skedde ju DL1 så spionen visste ju inget då?

DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirtai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:16 Ferrari röstar på Niyama
21:27 Blacksmithfarm röstar på fio
21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren
21:42 Habina röstar på Klara

21:47 (Klara röstar på fio)
21:48 LenaH röstar på Mirtai
21:53 Snurrfian röstar på Ferrari
21:54 Niyama röstar på Ferrari
21:58 Klara ändrar röst till Ferrari
21:58 Myrten röstar på Habina

DL 2

17.34 Habina röstar på fio
20.05 cirkus röstar på _bollen
20.22 Myrten röstar på fio
21.07 Jfrelin röstar på Niyama
21.07 Mirtai röstar på _bollen
21:34 Klara röstar på fio
21:37 LenaH röstar på Snurrfian

21:41 Fio röstar på matmissbrukaren
21:49 Habina ändrar röst till cirkus
21:57 Myrten ändrar röst till LenaH
21:58 Niyama röstar på Jfrelin
21:59 Fio ändrar röst till bollen
21:59 bollen__ röstar på Habina

Jag antar att du menar att Mirtai skulle varit spionen, och därav inte velat diskutera BM eftersom hon då skulle vetat om BM finns? Och ulvarna ville käka spionen? Men detta skedde ju DL1 så spionen visste ju inget då?
Nä så avancerat har jag inte tänkt :angel: Jag tänkte att utifall Mirtai hade varit BM. Jag fattade det som att shewee fick välja närsom bara det var före DL så då hade ju Mirtai kunnat vara BM då? Och det hade ju ulvarna vetat isåfall men jag fick inte ihop det i vilket fall.

Nä så avancerat har jag inte tänkt :angel: Jag tänkte att utifall Mirtai hade varit BM. Jag fattade det som att shewee fick välja närsom bara det var före DL så då hade ju Mirtai kunnat vara BM då? Och det hade ju ulvarna vetat isåfall men jag fick inte ihop det i vilket fall.

Aha, ja ulvarna hade i så fall vetat att det fanns en BM. Förstår dock inte varför ulvarna skulle trott att Mirtai var BM.

Aha, ja ulvarna hade i så fall vetat att det fanns en BM. Förstår dock inte varför ulvarna skulle trott att Mirtai var BM.
Nä, jag vet inte riktigt varför jag fick för mig att de skulle ha trott det heller - det borde ju vara Klara de tror det om isåfall som ni redan diskuterat.

Om Mirtai varit BM hade ju resultatet igår sett annorlunda ut. Tror jag. (Alternativet finns ju fortfarande, en utslagsröst på var och en av fio och bollen och således lottning, tror jag, om jag inte helt snurrar ihop det)

Det är i vilket fall som helst bara rena spekulationer, vi vet ju att Mirtai inte var BM.

Men det förutsätter att det faktiskt är en BM? Om Shewee väljer att spela utanför lyan så finns det väl ingen BM? Eller har jag fattat fel? Eller vet du att vi har en BM?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka