ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Meddelande:
någon undrade i pm över DL-tid idag och om det inte stått innan så är det kl 22 även idag
Alltså

DL ikväll kl 22!

Ja, eller att de trodde att Mirtai hade nån viktig roll och ville bli av med henne. Det kan finnas många alternativ, jag tog upp de jag tyckte var intressanta.

Det där noterade jag tidigare idag också. Mirtai var skitskum när hon försökte tala om att hon hade en viktig roll som inte kunde outas (i samband med DL1) - jag tror att det var ett villospår helt enkelt för att ulvarna inte skulle käka någon viktigare.

Alltså, jag får nog upprepa det här på bäbisspråk så jag fattar:

1. Shewee är ond.

2. Om Shewee blir ulv i lyan får goda en borgmästare. Med förmåga att lägga dold extraröst, stoppa lynch och ha utslagsröst. Båda BM-rösterna kan vara utslagsröster.

3. Om Shewee stannar utanför lyan blir hon motsvarande svart får med möjlighet att förhäxa ett begränsat antal gånger.

4. Nu bör spionen veta vad Shewee har valt, för det måste synts i spioninfon. Shewee skulle välja före DL1, så det är "den riktige" spionen som fått den infon.

5. Vi tror att ängeln visat sig för spionen första natten (i och med att ingen rad hamnar hos ulvarna och att det inte finns någon ond spion). Och att spionen därmed lämnat infon dygn 2 till ängeln. Det betyder att även ängeln bör veta om det finns en BM för det måste ha synts i spioninfon hur BM röstade dolt.

Har jag fattat rätt nu????

ja även ängeln bör veta - för i spion infon borde det finnas info om antingen
a) vem BM la sin extraröst på ->sheewee i lyan
eller
b) vem som är förhäxad ->sheewee utanför lyan

det kan bara finnas den ena eller den andra typen av info

Har nu gått igenom Snurrfians inlägg och det som slår mig är att det finns inga egentliga åsikter i dom. Hon håller ingen åt vare sig det ena eller andra hållet. Att hon dessutom missade rösta igår gör det ju inte lättare att bilda sig en uppfattning. I efterhand sa hon att hon nog skulle ha röstat på fio.

Det är himla svårt att ha en uppfattning så här pass tidigt i leken, men någonting tycker jag att man kan ge uttryck för. Igår gjorde hon en kort genomgång av alla spelare där hon hittade saker som talade både för och emot de flesta. Men inge uttalade misstankar någonstans. Det här skaver lite för mig.

Det jag blir oroad över att det finns några som verkar goda men jag har egentligen inga starkare belägg för det. Klara till exempel - hennes röständring till Ferrari skulle å ena sidan kunna på peka på att hon inte är i lyan men å andra sidan så är det ju ett briljant alibi. Detta med nattens käk och att hon kan vara BM är åtminstone för stunden avskrivet. Sen tycker jag att hon från och till begränsar utbudet på vilka hon vill granska. I senaste inlägget är det jag (vet inte varför, men jag tror att det var för att jag vid något tillfälle trodde att hon var möjligt god och det var en taktik hon lurat mig med förut - jag är ju verkligen inte den enda som skrivit den tanken så det känns lite knepigt), Snurrfian (det har hon förklarat) och Habina. Vid något annat tillfälle var det nån annan avsnävning hon ville göra. Jag blir lite fundersam över att det är så många hon inte alls verkar intesserad av att granska.

Sen är det det här med @Snurrfian ... Ja, min röst på henne igår är vad jag gör när jag har tidsbrist men nånting känns väldigt medglidande och rösten på Ferrari i DL1 skulle mycket väl kunna vara en alibiröst.
Jag tycker också det är intressant att hon inte bemött min röst igår för även om hon inte var online igår kväll så har hon varit inne idag?

Sen har det mest varit frågor om shewee som hos många andra.

Det pingar lite här.
Men va f*n jag hade ju nästan glömt bort det, jag såg ju det igår men försökte då bara snabbt ta mig igenom inläggen för att kunna lägga en röst i efterhand och tänkte att lägga en hämnd röst på dig i det läget känns ju väldigt svagt. Men nu kikade jag närmare på den rösten och den är ungefär lika vagt formulerad som alltid när du röstar på mig och det brukar vara din säkra utväg när du är ulv... :cautious: Men att du samtidigt lyfter det får mig att fundera på om du vill bli utpekad som ulv? Vilket känns väldigt märkligt i sig...

Har nu gått igenom Snurrfians inlägg och det som slår mig är att det finns inga egentliga åsikter i dom. Hon håller ingen åt vare sig det ena eller andra hållet. Att hon dessutom missade rösta igår gör det ju inte lättare att bilda sig en uppfattning. I efterhand sa hon att hon nog skulle ha röstat på fio.

Det är himla svårt att ha en uppfattning så här pass tidigt i leken, men någonting tycker jag att man kan ge uttryck för. Igår gjorde hon en kort genomgång av alla spelare där hon hittade saker som talade både för och emot de flesta. Men inge uttalade misstankar någonstans. Det här skaver lite för mig.

Jag tror jag ger upp snart, när jag har åsikter så är jag ulv, försöker jag hålla mig neutral och inte slänga ur mig åsikter så är jag ulv... Exakt hur ska man göra? Konstigt nog var det bara @quarter4ever som trodde att jag var ulv när jag var @Olinda vilket gör att det känns som om många tar till att jag ska vara ulv när man inte hittar något bättre att gå på. Vilket gör mig lite less... Nu är det både du och LenaH som framför samma tanke vilket får mig att fundera på om det är så att ni sitter i lyan och försöker komma på en vettigt anledning till att rösta ut mig.

Förlåt att jag skrivit så lite. Vet hur irriterande det är när alla spelare inte skriver. Är fortfarande assjuk och varit igång hela dagen men ska försöka sammanfatta lite.

Klara- som jag röstade på igår känns just nu som god eftersom det var så många med 2 röster när hon ändrade sin röst till Ferrari. Att det skulle vara en alibiröst känns sjukt långsökt då det skulle betyda att ALLA ulvar var uppe för lynch typ. Inte troligt men inte heller omöjligt.

Fattar ingenting av Mirati/Myrten/Cirkus grejen. Kan vara för jag typ har bomull i huvudet pga förkylningen men det där vill jag inte ens ta i just nu.

Något men Niyama skaver hos mig. Hon skriver rätt mycket men Ferrari la sin röst på henne väldigt tidigt och det kan mycket väl vara en alibiröst eftersom det var så många kvar att rösta. När Niyama sen lägger sin röst på Ferrari har Ferrari ingen röst, om inte Niyama såg rösten som lades 1 min innan hennes egna kom in. Att ulvar röstar på varandra vid första DL är ju inte direkt ovanligt.

Det drevet som skapas mot Fio just nu känns inte helt OK.

Nu har jag precis tagit cocillana så det är nog god natt här när som helst :p
Jfrelin röstar på Niyama
med motiveringen jag skrev i inlägg #302.
Det är den där röstningen i DL1 som jag tycker känns mest off.

Sorry @Myrten menade såklart MM inte dig. Ang drev mot Fio så skulle det stå "drev".
Jag tror inte Fio är ond då hon försvarar sig så. Skulle hon vara ulv så tror jag hon skulle ligga lågt och inte kommentera så mycket eftersom det är så många röster kvar.

Nu har jag precis tagit cocillana så det är nog god natt här när som helst :p
Jfrelin röstar på Niyama
med motiveringen jag skrev i inlägg #302.
Det är den där röstningen i DL1 som jag tycker känns mest off.

Om @Jfrelin - när jag läste igenom leken fastnade jag vid hennes röstinlägg från igår. Här är några av inläggen: hon skriver att hon inte vill rösta på Klara som fått hennes röst tidigare och menar att fio riskerar att fastna i ett drev. Därefter svänger hon till att något är skumt med Niyama, som hon också röstar på.

Först tänkte jag att det ju kan vara så att Jfrelin vet/tror baserat på information något om Niyama. Att Jfrelin kan vara god och Niyama ond. Men sen tänker jag att om så vore fallet att Jfrelin hade väldigt starka och välgrundade misstankar så borde hon väl ha fått iväg en snabb röst eller skrivit något om Niyama i de två inlägg som Jfrelin har gjort idag? Så jag tänker att misstankarna, d v s om Jfrelin är god, inte har solid grund. Eller att Jfrelin kan vara ond. Hon skrev en del om att hon inte trodde fio var ond igår, som jag tyckte ganska löst baserat. Men det är ju en bra ulvtaktik att ta en (högst troligt) god som man tror riskerar att åka och försvara den. Då kan man sen säga "vad var det jag sa?".

Vet inget om Jfrelin, men jag tycker det här är skumt. Men jag tror i alla fall inte hon är god med välgrundade misstankar mot ond Niyama, vilket jag nojjat över ett tag.

Det jag blir oroad över att det finns några som verkar goda men jag har egentligen inga starkare belägg för det. Klara till exempel - hennes röständring till Ferrari skulle å ena sidan kunna på peka på att hon inte är i lyan men å andra sidan så är det ju ett briljant alibi. Detta med nattens käk och att hon kan vara BM är åtminstone för stunden avskrivet. Sen tycker jag att hon från och till begränsar utbudet på vilka hon vill granska. I senaste inlägget är det jag (vet inte varför, men jag tror att det var för att jag vid något tillfälle trodde att hon var möjligt god och det var en taktik hon lurat mig med förut - jag är ju verkligen inte den enda som skrivit den tanken så det känns lite knepigt), Snurrfian (det har hon förklarat) och Habina. Vid något annat tillfälle var det nån annan avsnävning hon ville göra. Jag blir lite fundersam över att det är så många hon inte alls verkar intesserad av att granska.
Det beror helt enkelt på att jag leker från mobilen, utom just ikväll då jag lånat dotterns dator. Sitter just nu och går igenom dina inlägg för att se om jag kan hitta det där som jag reagerade på igår och försöka skapa mig en helhetsbild. Tycker det är skitsvårt att göra det från mobilen där det är så mycket svårare att hoppa fram och tillbaka. Att jag begränsade mig nu var för att jag inte vet hur mycket tid jag behöver. Dl närmar sig ju. Jag plockade dom som jag i minnet vet att jag reagerat på speciellt innan, för att kolla upp dessa först. Jag skrev också att jag skulle gå vidare med fler om jag hade tid.

Jag tycker dock att det är lite typiskt Snurris-spel. Hon "lurade" ju mig att tro att hon var ond i förra leken för att jag upplevde att hon plockade upp andras missstankar/teorier och kommenterade dem. Konsekvent. Men hon var ju god! Dock betyder inte det att hon är god nu.

Men va f*n jag hade ju nästan glömt bort det, jag såg ju det igår men försökte då bara snabbt ta mig igenom inläggen för att kunna lägga en röst i efterhand och tänkte att lägga en hämnd röst på dig i det läget känns ju väldigt svagt. Men nu kikade jag närmare på den rösten och den är ungefär lika vagt formulerad som alltid när du röstar på mig och det brukar vara din säkra utväg när du är ulv... :cautious: Men att du samtidigt lyfter det får mig att fundera på om du vill bli utpekad som ulv? Vilket känns väldigt märkligt i sig...

Jag tror jag ger upp snart, när jag har åsikter så är jag ulv, försöker jag hålla mig neutral och inte slänga ur mig åsikter så är jag ulv... Exakt hur ska man göra? Konstigt nog var det bara @quarter4ever som trodde att jag var ulv när jag var @Olinda vilket gör att det känns som om många tar till att jag ska vara ulv när man inte hittar något bättre att gå på. Vilket gör mig lite less... Nu är det både du och LenaH som framför samma tanke vilket får mig att fundera på om det är så att ni sitter i lyan och försöker komma på en vettigt anledning till att rösta ut mig.
Jag griper efter halmstrån just nu. Har inte den blekaste aning om vem jag ska rösta på...

Jag tycker dock att det är lite typiskt Snurris-spel. Hon "lurade" ju mig att tro att hon var ond i förra leken för att jag upplevde att hon plockade upp andras missstankar/teorier och kommenterade dem. Konsekvent. Men hon var ju god! Dock betyder inte det att hon är god nu.
Det är mycket möjligt att det är så. Å andra sidan är det ju perfekt att gömma sig bakom om hon nu skulle vara ond. Jag vet varken ut eller in just nu.

DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirtai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:16 Ferrari röstar på Niyama
21:27 Blacksmithfarm röstar på fio
21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren
21:42 Habina röstar på Klara

21:47 (Klara röstar på fio)
21:48 LenaH röstar på Mirtai
21:53 Snurrfian röstar på Ferrari
21:54 Niyama röstar på Ferrari
21:58 Klara ändrar röst till Ferrari
21:58 Myrten röstar på Habina

DL 2

17.34 Habina röstar på fio
20.05 cirkus röstar på _bollen
20.22 Myrten röstar på fio
21.07 Jfrelin röstar på Niyama
21.07 Mirtai röstar på _bollen
21:34 Klara röstar på fio
21:37 LenaH röstar på Snurrfian

21:41 Fio röstar på matmissbrukaren
21:49 Habina ändrar röst till cirkus
21:57 Myrten ändrar röst till LenaH
21:58 Niyama röstar på Jfrelin
21:59 Fio ändrar röst till bollen
21:59 bollen__ röstar på Habina

Lägger in lite färska röstlistor.

Tittar lite på DL1 så finns det ju möjlighet att Snurrfian är en ulv som lagt en röst på en kollega i tron om att det inte kommer fler röster. Sen kom Niyamas röst och även Klaras röständring i snabb takt. Klaras röst kan mycket väl vara ett tjock alibi så henne tänker jag inte heller släppa av den orsaken (förklarade det i mitt förra inlägg). Niyama som är den tredje att rösta på Ferrari, men försökte ändra sin röst ifrån Ferrari till Matmissbrukaren i DL1. Niyama har kommit med många tankar både runt matmissbrukaren igår och även om käket idag och hon för leken framåt, men å andra sidan så gör hon alltid det oavsett roll.

@Myrten Du tycker bara jag är skum för jag har skrivit så lite :p

Ang Klara så stod det ju ganska så klart efter DL1 att hon inte är ond eftersom hon ändrade sin röst till Ferrari och la avgörandet. När hon gjorde det var det fler med 2 röster på sig och det känns ju osannolikt att alla de skulle vara i lyan och att Klara då skulle lägga en alibiröst. Därav håller jag Klara som god efter DL1.

Ang Niyama så tycker jag att hon var den som kändes mest misstänkt enl mig till DL2. Vet att min teori inte var supervälgrundad men det hon skriver och det andra har skrivit om henne skaver. Många nämner henne och någon skrev att hon är bra att ha kvar för att hon driver leken framåt, ska gå tillbaks och kolla vem det var. Är hon ond så är det ju aldrig bra att hon är kvar.
Sen att hon la en röst på Ferrari i ett läge när väldigt få röster inkommit ger henne inte på något sätt alibi för att vara god och hon kan mycket väl själv ha trott att hon la röst 1 eftersom första rösten på Ferrari inkom 1 min före Niyama, alltså högst sannolikt att den inkom medan Niyama skrev sitt inlägg.

Ang Fio så skrev jag att jag trodde hon var god för att hon försvarade sig så tidigt när så få röster inkommit. Hade hon varit ulv tror jag hon hade legat lite mer lågt och inte hetsat över rösterna.

Sen kan jag ju inte hjälpa utan att jag undrar lite över @cirkus av samma anledning som jag gjorde igår.

[...]
Myrten lägger en uddaröst på habina. Jag vet inte om det är för att hon är god och verkligen inte vill bidra till att en annan god åker eller för att hon är ond och inte vill sticka ut och lägga en eventuellt avgörande röst på någon så den kom i lottning med Ferrari. Antingen så är detta ett sätt att skaffa sig ett rätt så fint alibi att låta kollegan gå till stupstocken eller så är det oskyldigt. I övfrigt så för hon leken rätt bra framåt [...]

Jag svarar (fetstilningen ovan är min):

Fast om jag är god så vet jag ju inte om jag bidrar till att en annan god åker eller om jag röstar på en ond? Vid DL1 oavsett roll. (Bortsett från undantag t ex tvillingar, men det har vi ju inga.)

Och hur menar du att jag som ulv skulle skaffat alibi? Jag röstade ju inte på Ferrai? Det känns som något nytt att man skaffar sig alibi genom att inte rösta på någon.

Jag röstade på Habina för att jag reagerade på hennes röst och när Niyama lyfte fram det konstiga med MMs teori hade jag inte tid att verkligen tänka igenom hur allt kunde hänga ihop i den härvan. Därför släppte jag Mirtai och gick på Habina. Jag erkänner att jag fegade där, men jag reagerade på Habina och jag kände inte att jag hade på fötterna rörande de som var uppe för lynch för att gå in och avgöra.

TILLÄGG till ovanstående: hur vet cirkus att en annan god åker om hon själv är god? Nu åkte ju en ond i den här lynchen, men själva formuleringen är skum!

Cirkus svarar mig:

Nu

Visst är det kreativt tänkt av mig! O_o

Undrar om jag kan förklara. Det lät så bra inne i mitt huvud för en stund sen faktiskt.

Jo nu kom jag på - jag ser möjligheten att du skaffade dig ett alibi genom att inte rösta på någon av de andra som var uppe för lynch och hade kunnat utjämna med Ferrari. Utan lät henne vara ensam kvar med tre röster - nästan samma som att lägga en avgörande röst om man tänker efter. On the other hand så kunde du ju inte veta det heller - det kanske finns en borgmästare som avgjort med utslagsröst+ PM röst.

Fast jag är liiite snurrisch så jag vet inte om min tanke håller för granskning. Jag bara försökte sätta in dig i ett scenario där du är ond ihop med Ferrari

Jag reagerar, framför allt på sista meningen (fetstil):

Well, för att? Känns ärligt talat lite som att skapa misstankar. Jag kollade igenom ditt teoriinlägg och ser inget supertydligt rörande övriga i din genomgång så det kan bero på att jag är överkänslig rörande mig själv bara.

Tycker det här är skumt! Nu vet jag ju inte om det beror på att cirkus inte var sig själv igår. Men skapa-misstankar-nojjan finns där.

Det där noterade jag tidigare idag också. Mirtai var skitskum när hon försökte tala om att hon hade en viktig roll som inte kunde outas (i samband med DL1) - jag tror att det var ett villospår helt enkelt för att ulvarna inte skulle käka någon viktigare.

Problemet med den taktiken är ju att om man har otur så lurar man ängeln att skydda en och ulvarna kanske käkar en viktig roll.

Jag måste också citera det där inlägget av Jfrelin som Myrten tog upp

Något men Niyama skaver hos mig. Hon skriver rätt mycket men Ferrari la sin röst på henne väldigt tidigt och det kan mycket väl vara en alibiröst eftersom det var så många kvar att rösta. När Niyama sen lägger sin röst på Ferrari har Ferrari ingen röst, om inte Niyama såg rösten som lades 1 min innan hennes egna kom in. Att ulvar röstar på varandra vid första DL är ju inte direkt ovanligt.

Det drevet som skapas mot Fio just nu känns inte helt OK.

Varför skulle Niyama inte ha sett rösten som kom en minut innan?
När jag spelar så för jag hela tiden möjlighet att kunna se senaste inläggen utan att mitt eget inlägg måste skrivas om. Nä, jag tror inte att Niyamas röst var en alibiröst, tveksam att hon skulle lägga en andraröst på en kollega och i det läget lägga upp henne till lottning med få kvar att rösta, då tror jag snarare att Snurrfians kan ha varit det eller Klaras. Eller ingen av dom :banghead:

Det som bekymrar mig med jfrelin är att hon i princip inte skrivet om någon annan än den som hon röstar på och det gör det väldigt svårt att placera henne.

Tror för övrigt som Myrten att Jfrelin inte är en god med info om Niyama som ond.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka