ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Jag tror också hon är utanför - helt enkelt för att du borde blivit käk annars om jag hängde med @Niyama rätt.
Fortfarande leder spåren dock inte till lyan och heller varken mot Shewee eller Slamkryparen.
Du tex bör inte sitta i lyan efter händelserna både DL1 och 2 men du kvalar ju in som ond utanför.

Jag tycker ju det men det är ju möjligt att ulvarna resonerar annorlunda. Det finns också en möjlighet att Klara är ulv och ulvarna därför visste att hon inte var BM.

Har nu kikat igenom cirkus inlägg och det är fortfarande det där som skaver lite, att hon igår ville hålla mig åt den goda sidan. Eftersom hon svurit på att aldrig göra det igen utan solklara bevis. ;) Det behöver ju inte betyda ett jäkla dugg. Och jag hittar inget annat som gör att jag vill placera henne åt det ena eller andra hållet. Hon är med idag och resonerar och funderar på möjliga scenarier på ett bra sätt tycker jag. Det gör hon å andra sidan oavsett vilken sida hon tillhör.

Och eventuella snurrigheter från igår när hon försökte nå delfinstadium vill jag inte direkt hålla emot henne. :o:love:

@Myrten Du tycker bara jag är skum för jag har skrivit så lite :p

Ang Klara så stod det ju ganska så klart efter DL1 att hon inte är ond eftersom hon ändrade sin röst till Ferrari och la avgörandet. När hon gjorde det var det fler med 2 röster på sig och det känns ju osannolikt att alla de skulle vara i lyan och att Klara då skulle lägga en alibiröst. Därav håller jag Klara som god efter DL1.

Ang Niyama så tycker jag att hon var den som kändes mest misstänkt enl mig till DL2. Vet att min teori inte var supervälgrundad men det hon skriver och det andra har skrivit om henne skaver. Många nämner henne och någon skrev att hon är bra att ha kvar för att hon driver leken framåt, ska gå tillbaks och kolla vem det var. Är hon ond så är det ju aldrig bra att hon är kvar.
Sen att hon la en röst på Ferrari i ett läge när väldigt få röster inkommit ger henne inte på något sätt alibi för att vara god och hon kan mycket väl själv ha trott att hon la röst 1 eftersom första rösten på Ferrari inkom 1 min före Niyama, alltså högst sannolikt att den inkom medan Niyama skrev sitt inlägg.

Ang Fio så skrev jag att jag trodde hon var god för att hon försvarade sig så tidigt när så få röster inkommit. Hade hon varit ulv tror jag hon hade legat lite mer lågt och inte hetsat över rösterna.

Vad är det jag skriver som skaver? Du är väldigt vag.

TILLÄGG till ovanstående: hur vet cirkus att en annan god åker om hon själv är god? Nu åkte ju en ond i den här lynchen, men själva formuleringen är skum!

Cirkus svarar mig:

Jag reagerar, framför allt på sista meningen (fetstil):

Tycker det här är skumt! Nu vet jag ju inte om det beror på att cirkus inte var sig själv igår. Men skapa-misstankar-nojjan finns där.

Gud vad jag hatar att inte citaten följer med.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska säga mer än att jag leker med en massa olika scenarion hit och dit. Jag delar med mig av mina tankar för att jag vill antingen hitta stöd i dom eller hitta luckor så att jag kan avfärda någon eller inte. Mina tankar om dig och Ferrari som onda ihop var synnerligen lösa. Jag tror snarare att du körde lite mer fegspel (i DL1) dvs försökte att inte fälla ett avgörande om du inte är säker - vilket snarare pekar på dig som god. Därav min kommentar om "annan god" jag hade liksom lekt in dig i ett god scenario på samma vis som jag tänkt in dig i ett ond scenario (med Ferrari).

Alltså jag hänger inte alls med i leken. Har varit alldeles för sjuk och det är för många olika scenarion som diskuteras. Ber om ursäkt över det :(

Har nu kikat igenom cirkus inlägg och det är fortfarande det där som skaver lite, att hon igår ville hålla mig åt den goda sidan. Eftersom hon svurit på att aldrig göra det igen utan solklara bevis. ;) Det behöver ju inte betyda ett jäkla dugg. Och jag hittar inget annat som gör att jag vill placera henne åt det ena eller andra hållet. Hon är med idag och resonerar och funderar på möjliga scenarier på ett bra sätt tycker jag. Det gör hon å andra sidan oavsett vilken sida hon tillhör.

Och eventuella snurrigheter från igår när hon försökte nå delfinstadium vill jag inte direkt hålla emot henne. :o:love:

Jag visste väl det din jäkel! Att det var att jag trodde som flera andra att du var möjligt god efter din röständring i DL1
Jag ska aldrig hålla dig som god. Nånsin. Om vi inte är tvillingar eller jag har siat dig.

Jag visste väl det din jäkel! Att det var att jag trodde som flera andra att du var möjligt god efter din röständring i DL1
Jag ska aldrig hålla dig som god. Nånsin. Om vi inte är tvillingar eller jag har siat dig.
Ja, det är det som skaver eftersom du svurit på att du aldrig skulle göra det igen. Men å andra sidan är det ett bra tag sedan nu. Jag vet inte vart det placerar dig just nu. Jag reagerade på det igår och kan inte släppa det. Men just nu hittar jag inget annat på dig. Förutom att jag tycker att det är intressant att du reagerar så starkt.

Ang Klara så stod det ju ganska så klart efter DL1 att hon inte är ond eftersom hon ändrade sin röst till Ferrari och la avgörandet. När hon gjorde det var det fler med 2 röster på sig och det känns ju osannolikt att alla de skulle vara i lyan och att Klara då skulle lägga en alibiröst. Därav håller jag Klara som god efter DL1.

Det kan lika gärna vara så att Klara skaffar sig världens tjockaste alibi iom med sin röständring. Just saying

Det jag blir oroad över att det finns några som verkar goda men jag har egentligen inga starkare belägg för det. Klara till exempel - hennes röständring till Ferrari skulle å ena sidan kunna på peka på att hon inte är i lyan men å andra sidan så är det ju ett briljant alibi. Detta med nattens käk och att hon kan vara BM är åtminstone för stunden avskrivet. Sen tycker jag att hon från och till begränsar utbudet på vilka hon vill granska. I senaste inlägget är det jag (vet inte varför, men jag tror att det var för att jag vid något tillfälle trodde att hon var möjligt god och det var en taktik hon lurat mig med förut - jag är ju verkligen inte den enda som skrivit den tanken så det känns lite knepigt), Snurrfian (det har hon förklarat) och Habina. Vid något annat tillfälle var det nån annan avsnävning hon ville göra. Jag blir lite fundersam över att det är så många hon inte alls verkar intesserad av att granska.
Jag är ganska övertygad om att @Klara inte sitter i lyan av skäl jag angivit tidigare men hon kan mycket väl vara ond utanför.

F ö skulle jag ha hunnit gå igenom flera spelare och helst ha lagt en röst före 21 men jag fick ett trevligt telefonsamtal (varför ringer folk när jag ska leka?!?)

Har nu gått igenom Habinas inlägg. Och det jag reagerat på om henne är nog helt enkelt att jag tror att hon missförstod mig inför dl 1. Men det var å andra sidan inget att hänga upp sig på.

Habinas röständring igår från fio gör att jag nog vill putta henne lite åt det goda hållet. För en ond hade det varit enklare att bara låta rösten ligga kvar på någon som man misstänker är god när lynchen ändå verkar gå åt det hållet. Så detta är ju applicerbart även på Myrten. Om dom nu inte sitter i lyan ihop och började misstänka att fio var ond utanför.

Ja, det är det som skaver eftersom du svurit på att du aldrig skulle göra det igen. Men å andra sidan är det ett bra tag sedan nu. Jag vet inte vart det placerar dig just nu. Jag reagerade på det igår och kan inte släppa det. Men just nu hittar jag inget annat på dig. Förutom att jag tycker att det är intressant att du reagerar så starkt.

Fast vadå?
Det är rätt knepigt att du tycker att när jag skum när jag tänker att du kan vara god, men inte alla andra. Klart att jag reagerar då. Känns lite trist faktiskt

Jag vill kunna släppa gamla lekar och att jag har blivit lurad då. Folk kan ändra sina strategier och jag hoppas att jag också kan det, men med dig kommer jag ju aldrig våga tro gott om dig om jag inte har bevis för då tror du automatiskt att jag är skum utan andra anledningar.

@Myrten
Alltså - jag vet inte om @Klara är ond eller god men att godförklara henne när det finns ev två onda utanför lyan? Jag tror inte Klara är ulv men ond kan hon mycket väl vara.

Att jag mest riktar in mig på dig är för att du är skum :p
Har precis läst igenom varenda inlägg du har skrivit i denna lek och du har ungefär lika många teorier om olika personer som jag har. Du teoriar egentligen inte om någon men kommer med frågor och annat som gör att man tycker du teoriar väldigt mycket.

Igår röstar du på mig i ett läge då Fio och Bollen_ ligger uppe för lynch. En röst som ingen egentligen bryr sig om.
Antingen är du i lyan och visste att Fio var god och inte ville lägga röst på henne för att den skulle uppmärksammas eftersom du röstade sent.
Samma sak med en röst på Bollen_, alltså nu tror jag Bollen är god.

Eller så är du god och ute och cyklar.

Jag tänker att det kanske inte bara är negativt för ulvarna att övriga spelare tror att någon är borgmästare (speciellt om spelaren inte är det). Visst, spelaren blir kanske inte lynchad men om ängeln tror att någon är borgmästare kanske ängeln försöker skydda den spelaren i hög grad. Vilket gör att de blir mindre risk för ulvarna att gå på en skyddad spelare.
Jamen det har du ju rätt i, så långt lyckades inte jag tänka!

Alltså - jag vet inte om @Klara är ond eller god men att godförklara henne när det finns ev två onda utanför lyan? Jag tror inte Klara är ulv men ond kan hon mycket väl vara.
Håller med om kommentaren. Men jag vet inte vad det säger om Jfrelin. Det finns väl ingen ond (oavsett roll) som kan veta att Klara är god (om hon nu är det)? Så det känns mer slarvigt uttryckt än blooper?

Fast vadå?
Det är rätt knepigt att du tycker att när jag tänker att du är möjligt god så är jag skum, men inte alla andra. Klart att jag reagerar då. Känns lite trist faktiskt

Jag vill kunna släppa gamla lekar och att jag har blivit lurad då. Folk kan ändra sina strategier och jag hoppas att jag också kan det, men med dig kommer jag ju aldrig våga tro gott om dig om jag inte har bevis för då tror du automatiskt att jag är skum utan andra anledningar.
Att jag vill hålla ett vakande öga på dig är ju inte detsamma som att jag tänker rösta på dig. Jag hoppas att jag ska kunna lägga den här lilla känslan åt sidan om det visar sig att jag hittar andra tecken som puttar dig åt ena eller andra sidan. Men jag reagerade, jag måste få fundera kring den reaktionen och utveckla den. Jag vet att du kan ändra strategier, och jag hoppas att jag kan det också. Dock har jag inte lekt värst många lekar efter den leken, och det senaste har jag åkt ut snabbt.

Jag lägger tanken åt sidan. Och ber om ursäkt för att jag ens tog upp den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka